[MS] Transilvania Motor Ring | Mures Ring

Started by ciprebbe, May 07, 2017, 07:06:29 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

perfidus

Imi place traseul circuitului, tocmai pentru ca nu este ca altele aproape plan! Zona cam instabila acolo in varf de deal, dar oricum merita apreciere si urmarita reluarea constructiei in continuare. Un +1 pentru initiativa de a filma lucrarile, ciprebbe!

PS. Investitia are deja vreo 6 ani, timp in care au fost nenumarate probleme (inclusiv o reziliere). Am gasit informatii in jurnalul online zi-de-zi.ro:
http://www.zi-de-zi.ro/2017/02/27/lucrarile-la-transilvania-motor-ring-reluate/

Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

TibiV

#3
Conform articolului din link-ul dat de tine ar trebui ca la 1 octombrie sa putem organiza prima cursa...

Am gasit si eu un link mai vechi, de anul trecut, in care spune ca si aici am pierdut 12 milioane bani europeni (desi suma pare mica fata de valoarea alocata de 58 de milioane...)
Iar poza din articol cu stadiul lucrarilor la momentul sistarii este interesanta...
http://www.radiomures.ro/stiri/cj-mures-a-semnat-un-nou-contract-pentru-finalizarea-proiectului-transilvania-motor-ring.html

Iar un link si mai vechi (ianuarie 2016) vorbeste despre probleme mai grave... :(
http://www.inmures.ro/probleme-grave-la-circuitul-auto-al-cj/
QuoteSe pare că încă din stadiul de proiect nu s-a ținut cont de studiile geo realizate, ceea ce s-a dovedit a avea acum repercusiuni. Circuitul este amplasat pe dealul Cerghidului, unul care a cauzat și în trecut și încă cauzează numeroase probleme drumului județean 151B, care face face legătura între Ungheni și Tîrnăveni. CJ n-avea cum să nu știe de această problemă câtă vreme drumul e în gestionarea acestei instituții, iar problemele cu alunecările de teren revin periodic de zeci de ani. Problema e una extrem de cunoscută în rândul autorităților din Mureș, câtă vreme au fost eforturi comune în trecut pentru a trece drumul la categoria celor naționale, astfel ca investițiile de consolidare să fie preluate de bugetul central. Inclusiv rețelele de gaz au periodic probleme. Și, cu toate acestea, acolo s-a construit acest circuit, fără să fie luate în serios studiile geo, ceea ce ridică deja probleme înainte de finalizarea investiției. Pe o porțiune de 4-500 de metri din cei 3,7 kilometri ai pistei terenul alunecă acum.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alecu26

Tibi, intradevar drumul ala judetean a tot alunecat...dar strict pe versantul inspre Tarnaveni...acolo unde e podgoria Vila Vinea.

In plus, acolo drumul e de coasta, si te poti astepta la alunecari. Nu cred ca e deloc grava situatia la un circuit facut in varful dealului, practic prin raderea varfului.
Drumurile noastre POATE;

voicul


Dominik

Cip multumim pt filmare, wow ce proiect interesant, nu stiam de el, ar fi 'Aur' sa putem organiza si noi in tara evenimente moto de categorie mai mare,sper sa se termina constructia cat mai repede !
You're in Steelers Country

pentium10

Finalizat in proportie de 85%: primul CIRCUIT la standarde europene din Romania este la Targu Mures

Complexul "Transilvania Motor Ring", sau cu alte cuvinte primul circuit din Romania construit la standarde europene, este finalizat in proportie de 85%. Acesta masoara 3,7 kilometri si este pozitionat aproape de Aeroportul International Transilvania de langa Targu Mures.

Motorsportul a luat amploare in Romania, insa degeaba ai pasionati si doritori care vor sa faca ceva in acest domeniu, daca nu ai circuite care sa poata gazdui fel de fel de competitii sportive. Incet, dar sigur, au inceput sa apara si acestea, iar cele mai bune exemple sunt Motorpark Romania si Academia Titi Aur, cel mai complex autodrom din Europa.

Acum, un nou circuit este pe cale sa rasara in Transilvania, sau mai exact la cativa kilometri de Targu Mures, pe teritoriul localitatilor Ungheni si Sanpaul. Acesta poarta numele de "Transilvania Motor Ring", iar contractul pentru realizarea lui a fost semnat in mai 2010.

Valoarea proiectului este de 58,13 milioane lei si pe langa construirea circuitul de viteza, "primul din Romania construit la standarde europene", cu o lungime totala de 3,7 kilometri, vizeaza si cateva lucrari aferente, precum drumul de acces DJ 151B, lucrari de protectie si siguranta, 11 boxe duble, tribuna si desigur, parcari.

Din nefericire, lucrarile au batut pasul pe loc o buna perioada de timp, insa din iunie 2016, acestea au fost reluate, iar asa cum poti vedea in aceste imagini, acum circuitul este gata in proportie de 85%.

In urma cu doua saptamani, Consiliul Judetean Mures a derulat o licitatie care a avut ca obiect intocmirea unui studiu de oportunitate privind concesionarea intregului complex.

Valoarea estimata a contractului este de 128.990 de lei, iar in caietul de sarcini se mentioneaza ca "Administrarea infrastructurii construite in cadrul proiectului se poate realiza in diverse moduri, din care amintim: infiintarea la nivelul CJM a unui Serviciu de administrare a domeniului public, avand ca obiect de activitate administrarea complexului 'Transilvania Motor Ring', infiintarea unei societati avand ca unic actionar UAT Judetul Mures, care va avea ca obiect de activitate administrarea complexului, sau concesionarea complexului catre o societate comerciala, care va fi desemnata in urma unei proceduri de achizitie publica."

https://www.4tuning.ro/alte-stiri-auto/finalizat-in-proportie-de-85-primul-circuit-la-standarde-europene-din-romania-este-la-targu-mures-36463.html




















Powered by API/PUM imgur uploader
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

Horațiu 87

Primul circuit de curse veritabil din istoria României. La volanul maşinii, pe traseul în lungime de 3,7 kilometri

Oficialii Consiliului Judeţean Mureş au coordonat construirea unui circuit de curse în lungime de 3,7 kilometri. Investiţia, începută în 2010, a avut o valoare de peste 58 de milioane de lei. Autorităţile din cadrul Consiliului Judeţean Mureş au lansat recent procedurile vizând concesionarea în vederea administrării a primului circuit de curse veritabil construit vreodată în România. Este vorba despre un traseu cu o lungime de 3,7 kilometri care a fost construit pe raza localităţilor Ungheni şi Cerchid, din judeţul Mureş. Contractul pentru realizarea circuitului a fost semnat încă din 2010, în baza unei finanţări de 58,13 milioane de lei, fondurile venind în proporţii egale de la Consiliul Judeţean Mureş şi Programul Operaţional Regional. Din cauza mai multor probleme cu firmele de construcţii, contractul a fost reziliat în 2014 şi reluat abia în iunie 2016. Potrivit estimărilor actuale (noiembrie 2017), lucrările sunt realizate în proporţie de aproximativ 90%, iar circuitul ar urma să fie inaugurat la începutul anului 2018. ,,Circuitul de la Ungheni-Cerchid va fi primul circuit de curse din România. Dacă până acum se vorbea numai despre circuite de cart (care nu sunt decât o amăgire pentru motociclete sau maşini de sute de cai putere) de acum putem vorbi de un circuit de 3,7 kilometri, cu linia dreapta de aproximativ 1 km, cu lăţimea cuprinsă între 8 şi 14 metri (14 metri înseamnă 4 benzi de drum normal!!), cu 20 de standuri, tribune, asistenţă medicală etc.", se arată pe pagina de Facebook a circuitului, Transilvania Motor Ring.

Circuitul (schiţă-sus) se află la 5 kilometri de Târgu-Mureş şi în imediata apropiere a Autostrăzii Transilvania. În afara unor competiţii auto-moto profesioniste, traseul va fi deschis şoferilor amatori, care doresc să conducă fără restricţii de viteză automobile sau motociclete.

http://adevarul.ro/locale/targu-mures/video-circuit-curse-veritabil-istoria-romaniei-volanul-masinii-traseul-lungime-37-kilometri-1_5a0dd5305ab6550cb8387b4c/index.html

Dominik

Dabea astept sa merg la primul eveniment pe acest circuit !  :D
You're in Steelers Country

pentium10

Lucrările la circuitul ,,Transilvania Motor Ring", finalizate

Preşedintele Consiliului Judeţean Mureş, Péter Ferenc, a anunţat joi, 28 decembrie, cu ocazia unei conferinţe de presă, că lucrările la circuitul ,,Transilvania Motor Ring" au fost finalizate în proporţie de 100%.

Recepţia lucrărilor, sistată

Proiectul ,,Parc auto pentru sporturi cu motor" a avut o valoare de 58,13 milioane de lei şi a vizat realizarea unui complex de agrement şi sport pentru iubitorii sporturilor cu motor pe teritoriul localităţilor Ungheni şi Sânpaul, respectiv construirea unui circuit de viteză cu lungime totală de 3,7 kilometri, precum şi lucrări aferente: drum de acces DJ 151B – parc auto, lucrări de protecţie şi siguranţă, boxe, tribună şi parcări.

Chiar dacă lucrările au fost finalizate, recepţia acestora a fost amânată pentru 90 de zile din cauza unui incident, respectiv a unei tasări de teren.

,,Recepţia lucrărilor a fost sistată pentru 90 de zile. În ziua când trebuia făcută recepţia a apărut, într-o zonă care nu afectează circuitul, o tasare de teren, din cauza căreia recepţia a fost sistată 90 de zile, pentru a se vedea din ce cauză a apărut această tasare de teren, într-o zonă care nu deranjează practic pista pentru că este o zonă laterală pistei", a declarat , Péter Ferenc.

,,Trebuie făcut un studiu de către firma constructoare, să se vadă dacă această tasare va putea deranja circuitul sau nu şi colegii de la Tehnic şi experţii să-şi spună părerea dacă se poate sau nu realiza recepţia lucrărilor", a completat preşedintele Consiliului Judeţean Mureş.

După şapte ani...

Contractul pentru realizarea circuitului de viteză a fost semnat în mai 2010, cu SC Cooperativa Edile Appennino SCRL, lider al asocierii formate din SC Cooperativa Edile Appennino SCLR – SC Morani Impex SRL – SC Kasim Emaka SRL. În iunie 2014, Consiliul Judeţean Mureş a reziliat contractul cu SC Cooperativa Edile Appennino SCLR, care nu a predat în mod voluntar amplasamentul lucrărilor fiind nevoie de executare silită (februarie 2016). Din luna iunie 2016, lucrările au fost continuate de asocierea dintre SC Contranscom Benţa SRL şi SC Beta Cops SRL.

http://www.zi-de-zi.ro/2017/12/28/lucrarile-la-circuitul-transilvania-motor-ring-finalizate/
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

pentium10

E GATA! – Transilvania Motor Ring, circuitul de viteză auto-moto de pe Dealul Cerghidului, va fi recepționat după 12 ani și 12,6 milioane de euro investiți

INVESTIȚIE. În urmă cu 12 ani, Consiliul Județean (CJ) Mureș prelua de la Ministerul Apărării Naționale un teren de 34 de hectare, situat pe Dealul Ceghidului, unde avea să edifice un parc auto pentru sporturi cu motor – circuit botezat ulterior Transilvania Motor Ring. De atunci, copiii de la grădiniță au terminat liceul, s-au schimbat trei președinți ai instituției care administrează județul (Lokodi Edita Emőke, Ciprian Dobre și Péter Ferenc), s-a schimbat constructorul, s-au purtat zeci de procese în instanțele de judecată (unele nefinalizate nici astăzi), s-au cheltuit peste 12,6 milioane de euro (62% din această sumă fiind din bugetul județului Mureș, finanțarea europeană fiind pierdută), iar DNA a demarat un proces de corupție, cu trei inculpați, aflat încă pe rolul Tribunalului Mureș.

În sfârșit, s-a terminat!



Dacă privim partea plină a paharului, noutatea e asta: săptămâna viitoare, CJ Mureș recepționează, în sfârșit lucrarea. Probabil se va sparge și o sticlă de șampanie, așa, ca la lansarea la apă a unui vas, să fie-ntr-un ceas bun. Anunțul oficial a fost făcut de actualul președinte al instituției, Péter Ferenc, același care a anunțat finalizarea lucrărilor chiar după Crăciunul anului trecut, explicând de ce nu va recepționa lucrările decât după 90 de zile: în ziua în care se pregăteau să recepționeze această lucrare ce pare blestemată s-a surpat o bucată din deal.

În consecință – după procesul DNA în această speță se suflă și-n iaurt -, s-a comandat încă un studiu de fezabilitate care să conchidă dacă tasarea terenului (într-o zonă laterală) se repercutează și asupra pistei. Dacă v-ați aruncat calendarul de anul trecut, ca orice om cu toate țiglele pe acoperiș, vă reamintesc că din 28 decembrie 2017 (data anunțului) și până acum au trecut 178 de zile, adică puțin mai mult de 90 de zile (de două ori!), dar în Ardeal, știm, timpul se scurge mai lent și, în fond, cum s-a așteptat 12 ani, ce mai contează o zi, două-n plus. Să fie bine, să nu fie rău!



Practic, ăsta-i anunțul (s-a terminat lucrarea și se recepționează săptămâna viitoare), iar dacă doriți să parcurgeți provestea cronologică a acestei investiții ce părea să nu se mai termine, vă invit să o faceți în continuare, mai ales că e una edificatoare despre cum se mișcă lucrurile atunci când în jocul pușculițelor se intercalează bani mulți.



Cronologia unei lucrări blestemate



● 2006: Consiliul Judeţean Mureş a intrat în posesia terenului de peste 34 de hectare. Se întocmește studiul de fezabilitate.



● 2008: Spre sfârșitul anului se depune cerere de finanțare a proiectului (prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, așadar bani europeni). Începe realizarea proiectului tehnic.



● 2010: În 13 mai, se semnează contractul de finanţare în valoare de 58.132.283,17 lei, din care 20.524.152,5 lei finanţare europeană (prin POR) şi 26.521.842,5 lei + TVA de 11.086.288,17 lei, cofinanţare a CJ Mureş. Se face publicitate și licitaţii (unele anulate, reluate etc.).



● 2011:  În 23 august, se semnează contractul de lucrări cu asocierea de firme italiene Cooperativa Edile Appennino, Kasim Emaka şi Morani Impex. În 28 septembrie se predă amplasamentul constructorului (liderul de asociere e specializat în edificarea pistelor de aeroport și circuite asfaltate – în trecut a lucrat la reabilitarea pistei aeroportului din Cluj-Napoca). Conform contractului, lucrarea trebuia terminată în 23 septembrie 2013 (în 24 de luni, dar a fost terminată în 28 decembrie 2017).



● 2013: La începutul anului, CJ Mureș face primele notificări către executant, înștiințându-l că întârzierea finalizării lucrărilor va duce la aplicarea penalităţilor. În martie, constructorul semnalează probleme tehnice (terenul se surpă). Septembrie, termenul de predare a lucrărilor nu e respectat, acestea fiind realizate doar în procent de 62%, și se solicită prelungirea contractului până în 30 noiembrie. CJ Mureș acceptă. Pe șantier se sistează lucrările. În 30 noiembrie, stadiul realizat e tot de 62%. Constructorul solicită o nouă prelungire a contractului până la 30 iunie 2014. CJ acceptă.



● 2014: La sfârșitul celei de-a doua prelungiri lucrările sunt realizate doar în procent de 67%. CJ Mureș reziliază contractul. Constructorul refuză să predea amplasamentul și continuă să lucreze până în octombrie. Încep procesele dintre CJ și constructor.



● 2015: Pe șantier nu se mai lucrează. În decembrie, CJ Mureș alocă din bugetul județului suma de 35.790.000 de lei pentru finalizarea proiectului. La scurtă vreme, pe 15 decembrie, DNA îi trimite în judecată într-un dosar de corupţie vizând Transilvania Motor Ring, pe fostul secretar de stat din Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, Rozemarie Gudrun Isis Olănescu (fostă Fayed şi Kapp), şi pe oamenii de afaceri Remus Benţa şi Viorel Pătrana. DNA susține că mureșeanul Bența i-a oferit mită lui Olănescu (prin Pătrana, pastor adventist și administrator de firmă) pentru a-i presa în 2011 pe italienii care au câștigat execuția lucrării să i-o subcontracteze lui. Dosarul este în al treilea an pe rolul instanței (Tribunalul Mureș), ultima amânare fiind pentru completarea probațiunii prin audierea unui martor al DNA – următoarea înfățișare este pe 26 septembrie 2018.

● 2016: În 8 ianuarie, Curtea de Apel Tîrgu Mureş a dispus evacuarea constructorului din amplasament. În 4 februarie, constructorul este evacuat de pe amplasament de un executor judecătoresc. În iunie, lucrările sunt continuate de asocierea de firme locale Contranscom Benţa SRL (chiar firma lui Bența, cel acuzat de DNA că a dat șpagă secretarului din ministerul condus pe atunci de Elena Udrea să îi forțeze pe italieni să-i subcontracteze lucrarea) şi Beta Cops SRL.



● 2017: În 28 decembrie, președintele CJ Mureș, Péter Ferenc, anunță că lucrările sunt finalizate. Nu poate semna recepția lucrării, pentru că exact în acea zi alunecă o bucată din teren (din apropierea pistei). Se dispune un studiu de fezabilitate. Recepția e amânată cu 90 de zile, până la sfârșitul lunii martie 2018.



● 2018: Trece martie, trece aprilie, trece mai. Final de iunie, Péter Ferenc anunță că recepționează lucrările.

Transilvania Motor Ring



Circuitul are 3,7 kilometri lungime, acces din DJ 151B, parc auto, 11 boxe, parcări, spaţii pentru administraţie, tribună, restaurant, depozite, centru medical, centru de informare. Urmează să fie deservit de aproximativ 35 de angajați permanenți. A costat echivalentul a peste 12,6 milioane de euro. Care este scopul acestei investiții, în afară de distracție? Creșterea gradului de turiști în orașul Ungheni. Cine ne spune  asta? Proprietarul (CJ Mureș), care a dispus plata a aproximativ 30.000 de euro pentru firma care face un studiu care să-i spună cum e mai bine să administreze circuitul (adică să-și facă un serviciu sau o firmă CJ Mureș, ori să-l concesioneze unui privat). În cererea de oferte, e menționat că obiectivele administrării sunt legate exclusiv de turism și de menținerea celor 35 de locuri de muncă.

http://www.msnews.ro/e-gata-transilvania-motor-ring-circuitul-de-viteza-auto-moto-de-pe-dealul-cerghidului-va-fi-receptionat-dupa-12-ani-si-126-milioane-de-euro-investiti/
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

Dominik

In sfarsit e gata ! S-a modernizat si aeroportul din Tg Mures, asteptam acum primul eveniment pe circuit !!!  :D
You're in Steelers Country

Ionut


Dominik

Auto si Moto, nu stiu exact ce competitii anume si la ce clase, probabil trebuie inspectat circuitul de catre federatiile europene respective si atunci se poate sti ce competitii se pot realiza, in orice caz nu F1
You're in Steelers Country