DN2S/DN22J Brăila-Jijila/Smârdan și pod suspendat peste Dunăre

Started by yetiman, April 18, 2017, 12:23:20 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

subway

E exemplul clasic, de manual, de instabilitate dinamica la actiunea laterala a vantului. De atunci incoace se fac modelari si studii in tunele de vant si tablierele au capatat forme aerodinamice.

RaduC

Instabilitate dinamică accentuata de fenomenul de rezonanță naturală. Puntea a început sa fie mișcata de vântul lateral dar apoi, la o anumita viteză a vântului, a întrat în rezonanță și nu a mai putut fi oprit procesul de autodistrugere. Procesul a fost accentuat și de faptul ca la viteza vântului din acea zi - aprox. 56 km/h - s-au format turbioane care au cauzat mișcarea oscilantă (aeroclastic flutter) care a continuat sa crească în amplitudine.

Este unul din motivele pentru care secțiunea tablierului podului nostru nu este dreptunghiulară, ci aerodinamică cum zicea Subway. La fel și faptul ca toroanele au acele nervuri de-a lungul lor: împiedică intrarea în oscilație rezonantă.

subway

Spiralele pe cabluri au dublu rol, impiedica fluturarea la vant dar si acumularea excesiva de chiciura.
Chiar sunt foarte curios cum vor arata cablurile principale de sustinere.

ciachi

imagini noi cu podul de la braila preluate de pe yotube

multumiri domnului Balaes Leopold..........merita multe LIKE - uri zic eu


voicul

... pod muzeu in devenire.

Poate se mai aude ceva si despre cei 19 km de drum de langa pe langa el.

RaduC

O frumusețe. Sper sa facă vreo televiziune de-a noastră un reportaj fain despre întregul proces de construcție, pentru ca nu ne mai întâlnim noi prea devreme cu asa ceva prin partea locului.
Ma consider norocos ca sunt contemporan cu o astfel de lucrare, e mult peste ce s-a făcut în ultimii 30 de ani

TibiV

Filmare de manual!
Superb...

Quote from: RaduC on July 29, 2020, 12:39:23 AM
Sper sa facă vreo televiziune de-a noastră un reportaj fain despre întregul proces de construcție...

Sigur ca da.
Cand se va infiinta Discovery Romania.
Ca NGC Romania este deja membru marcant pe forum...  ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

subway

Toate documentarele despre constructii de pe Discovery sunt pe bani multi de tot...
Varianta corecta e alta si e la indemana CNAIR. Proiectul beneficiaza de fonduri europene. In cadrul finantarii nerambursabile sunt prevazute si sumele bugetate ce trebuie folosite pentru reclama, banii sunt, trebuie doar sa fie folositi in mod inteligent si transparent.


cristi767

QuoteReprezentanţii Instituţiei Prefectului susţin că pentru realizarea podului este necesară şi relocarea reţelelor de gaze, procedură de achiziţie care "a fost anulată de trei ori, iar CNAIR a demarat o procedură de achiziţie prin negociere directă, fără publicare, contractul fiind obţinut de Distrigaz".

Asta era licitația care părea cea mai problematică la un moment dat din perspectiva anulării ei repetate? Deduc din articol că acum practic e în fața altora care aveau câștigător desemnat, dar contract nesemnat.



subway

Am mai auzit o traznaie, cum ca blocurile de ancoraj ar fi mai ramase in urma dar dupa umila mea parere ele trebuie finalizate atunci cand sunt inaltati cei patru piloni si incepe montarea cablurilor principale de sustinere, abia atunci trebuie sa avem unde le ancora.
:)
Deocamdata accelerarea lucrarilor la blocurile de ancorare are doar efect economic in masura in care se pot opri pomparile din puturile de epuisment aferente.

horatiu.cosma

Foarte mișto proiectul, șantierul e organizat, curat, mobilizarea pe măsură, lucrările sunt și vor fi cât de curând și mai wow. Deja ies din pământ, dar ce e sub nivelul solului e o întreagă poveste. Spre exemplu la blocul de ancoraj Brăila au săpat până la -27 ca să se poată înfige în strat solid de balast. Radierele sunt ceva impresionant, 2 metri, fier lângâ fier de doar cu vibrare serioasă pătrundea betonul. Chiar și acum când mai sunt puține puțuri de epuisment active gâlgâie apa scoasă de jos și direcționată gravitațional spre Dunăre. La turnuri sunt aproape gata cu acele trunchiuri de con (3 turnări a 3 metri pe malul Brăila, 5 turnări a câte 3 metri dincolo, pentru a fi la aceeași cotă). Se fac teste în prezent cu diferite tipuri de beton cu cofrajul glisant, în curând îi dau bătaie, 2,5 metri pe zi, la iarnă o să ne uităm după vârful turnurilor de o să ne doară gâtul. Oțelul pentru cablurile suspendate a început să ajungă din Japonia (mulți japonezi în șantier, sunt lăudați pentru câtă muncă au depus la proiectare, au întors proiectul pe toate părțile, calculat până în cele mai mici detalii, o parte din ei au proiectat și podul peste Bosfor), va fi "împletit" în șantier (e vorba despre chestiile albastre depozitate în dreptul blocului de ancoraj Tulcea), cablurile principale vor avea 67 cm diametru (nu am reținut toate cifrele, dar e vorba despre zeci de mii de km de oțel pentru tot podul), de ele vor fi atârnați tiranții în care vor agăța tablierul produs de Fincatieri (13 din 86 elemente produse, vor veni pe Dunăre tot câte 3 segmente unite, 75 de metri lungime și vreo 35 lățime). Ei se laudă că termină mare parte din pod în 2021. Cât despre restul proiectului, sunt relativ optimiști că se rezolvă cu relocările de utilități și cu exproprierile suplimentare și că urmează autorizația de construire, dar nu s-au hazardat să dea un termen, deci mai durează ceva.

(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader