DN2S/DN22J Brăila-Jijila/Smârdan și pod suspendat peste Dunăre

Started by yetiman, April 18, 2017, 12:23:20 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.


jaston

Lucrările la Podul suspendat peste Dunăre, cel mai important proiect de infrastructură demarat în estul României după 1989, sunt în grafic, după cum au declarat atât constructorul, cât şi conducerea Consiliului Judeţean, joi, cu ocazia unei vizite făcute de presă pe şantierul podului.

"Lucrările sunt în grafic, ne-a ajutat foarte mult vremea şi colectivul care a muncit şi munceşte într-un ritm alert, zi şi noapte. În momentul de faţă, am realizat 15% din întreaga lucrare. Noi sperăm să ne încadrăm în cele 23 de luni câte mai sunt până la finalizarea proiectului. Nu cred că va fi o problemă acest termen, atâta timp cât finanţarea este la timp şi noi ne facem treaba. Până acum totul este în regulă, nu avem nicio problemă nici cu finanţarea, plăţile sunt la zi. Se aşteaptă autorizaţia de construcţie pentru cea de-a doua etapă a acestei construcţii", a declarat Viorel Eşanu, cel care monitorizează lucrările la Podul de la Brăila.

În momentul de faţă se lucrează intens la blocul de ancoraj, locul unde vor fi amplasate cablurile de susţinere ale podului, care are o adâncime de 40 de metri.

"Acest bloc de ancoraj nu s-ar fi putut săpa, având în vedere că pânza freatică este foarte sus, dacă nu se recurgea la un sistem de epuizment, efectiv au fost forate 26 de puţuri, care pompează apa şi o deversează în Dunăre 24 de ore din 24, cu nişte debite impresionante, undeva la 45 litri pe secundă. Acest sistem ne ajută să depresurizăm incinta blocului de ancoraj şi să lucrăm în mediu uscat", a completat Viorel Eşanu.

Sursa citată a explicat şi care este stadiul lucrărilor la piciorul podului, unde numai pentru armarea radierului se foloseşte o cantitate impresionantă de fier, respectiv 1.200 tone.


"La piciorul podului de pe malul din Brăila se lucrează la armarea radierului. Armarea este una impresionantă, se foloseşte undeva la 1.200 tone de fier numai pentru partea de radier, cantităţile sunt uriaşe. Furnizorii sunt diverşi, din Galaţi, Bucureşti. Acesta este un fier special, el vine gata fasonat, pregătit, gata de montaj. Se evită pierderea de timp, cum era pe timpuri, când se fasona în şantier. Noi îl avem depozitat pe diferite mărci, ştim exact poziţia fierului când vine şi doar îl montăm", a spus Viorel Eşanu.

Preşedintelui Consiliului Judeţean Brăila, Francisk Chiriac, s-a arătat mulţumit atât de stadiul lucrărilor la Podul peste Dunăre, cât şi de profesionalismul şi colaborarea pe care o are cu cei care execută acest proiect.

"Sunt plăcut impresionat de profesionalismul acestor oameni, le dăm tot suportul, avem o relaţie excepţională de comunicare şi le stăm în fiecare zi la dispoziţie, astfel încât să rezolvăm cât mai repede problemele care ţin de partea locală", a declarat Francisk Chiriac.

Licitaţia pentru realizarea podului a fost câştigată în ianuarie 2018 de asocierea Astaldi SpA (Italia) şi IHI Infrastructure Systems CO.Ltd (Japonia), iar contractul prevede ca lucrarea să se finalizeze în 2023, respectiv 18 luni fiind alocate pentru proiectare, iar 36 de luni pentru execuţie.

Pentru acest obiectiv au fost alocate fonduri nerambursabile în valoare de aproximativ 363 de milioane euro, din Fondul European de Dezvoltare Regională, bani care vor fi folosiţi atât pentru construirea podului, cât şi pentru realizarea unei reţele de drumuri de 23 km, care vor face legătura cu podul.

Podul suspendat peste Dunăre va avea o lungime de 1.974 m, din care 1.120 m reprezintă deschiderea centrală, la care se adaugă două deschideri laterale de 489 m pe malul dinspre Brăila şi 364 metri pe malul dinspre Tulcea. Lăţimea totală va fi 31 m şi va cuprinde 4 benzi de circulaţie a câte 3,50 m lăţime fiecare, 4 benzi de încadrare a câte 0,5 m lăţime fiecare, două acostamente de 1,50 m lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3 m. La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, 2 benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele urmând să aibă 2,80 m fiecare. AGERPRES/(A - autor: Ecaterina Ignat, editor: Karina Olteanu, editor online: Irina Giurgiu)

Sursa: https://www.comisarul.ro/articol/braila-lucrarile-la-podul-peste-dunare-sunt-in-gra_1078159.html

kitsune

45 litri pe secundă nu e ceva impresionant. Înseamnă 162 metri cubi pe oră. Un "pif-paf" de santină de la vechile nave ale Navromului (construite la Brăila) avea 125 mc/h, nu mai vorbesc de pompele de balast moderne care duc 2500 mc/h, 5000 când merg în paralel.
Lucrarea în sine este impresionantă, da, dar hai să nu ne jucăm cu cuvintele de parcă am inventat acum roata și am văzut tren pentru prima dată în viață. Ce urmează, ȘOCANT cu majuscule? Saligny folosea tehnici asemănătoare acum un secol și ceva.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

carutasul

păi de la Saligny încoace nu au mai fost lucrări de amploare în zonă, deci e firesc să fie impresionați :)

voicul

E bine ca nu sunt probleme cu finantarea si podul (doar podul) poate chiar il termina in 23 de luni. Dar restul?

S-au semnat macar toate contractele pentru relocari?

kitsune

Of, păcat că nu am avut tehnologia de a face un time-lapse în toți cei 24 de ani de când tot merg prin lume, mai ales în Asia, am văzut porturi și orașe crescând de la lună la lună, poduri care lunar avansau "văzând cu ochii", viaducte și autostrăzi. Nu contest, podul ăsta e o lucrare mare și îmi doresc să îl folosesc. Dar cât de mici ne sunt speranțele și viziunea (și buzunarele, competența, etc.) de am ajuns să ne minunăm de normalitate.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

jaston

E ceva rau sa ne bucuram de normalitate?

Scria in articol ca asteapta sa primeasca AC ul pentru restul proiectului. Intrebarea e: Cand?
Daca Astaldi termina A3 Iernut - Chetani in Iulie, in August s ar putea reloca la Braila cu muncitori si utilaje.

Earthchild

@jaston, rastalmacesti o afirmatie precum angajatii de la numite televiziuni. kitsune a scris ca e anormal sa ne minunam, nu sa ne bucuram de normalitate.
@carutasul, a mai fost un santier la Giurgeni prin '74 parca.

carutasul

Da, de Giurgeni uitasem, dar tot e o jumătate de secol de atunci :)

TibiV

Si la Fetesti - Cernavoda avem poduri (relativ) noi, langa cele ale lui Saligny...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

carutasul

Ei, @TibiV am exagerat pentru impresia artistică. Cele de la Fetești sunt departe,  acolo s-a construit chiar o autostradă și mai recent :) La Galați chiar se fac chestii "mari", combinatul, navele...


Dominik

Lucrări la fundațiile pilonilor de pe malurile Brăila și Jijila și la blocurile de ancoraj de pe aceleași maluri.

https://www.facebook.com/cnadnr/videos/615912435918591/
You're in Steelers Country

rota

Primul segment din planșeul podului, realizat la Șantierul Naval Brăila.
Sursa Fb: Florin Grigore
Bucovina sustine autostrada A7
Pariu 500 lei: UMB termina tot Buzău - Focșani, 4 loturi, 82 km pana in 5 iulie 2025!

elphax

Deja fac segmentele de pod? Vor sta niste ani in ploaie ? Că sigur nu sunt gata pilonii si cablurile in mai puțin de 14 luni