DN2S/DN22J Brăila-Jijila/Smârdan și pod suspendat peste Dunăre

Started by yetiman, April 18, 2017, 12:23:20 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dragos76

Meteoblue.com (elvețieni)
Sunt printre cei mai buni din lume la modelul matematic folosit în spatele prognozelor.

Earthchild


thumay

Buna ziua,

Am si eu doua nelamuriri legate de podul de la Braila.


Powered by API/PUM imgur uploader

Poate cineva sa explice
1. De ce s-a optat pentru a ridica un pilon in apa si nu pe uscat, asa cum e si celalalt?
2. Daca tot au optat pentru un pilon "in apa", de ce nu l-au facut pe insula care se vede mai in spate si sa mute podul in acea pozitie?
Va multumesc anticipat pentru explicatii.

alin2pas

Poate pentru că acolo a pus degetul pe hartă cine a ales locul. Mai aproape de Galați podul cred că ar fi fost mai scurt, deoarece Google Maps arată că Dunărea are lățime mai mică, iar legătura cu DN22E ar fi fost mai scurtă. Din comentariile de pe forum, am înțeles că mai aproape de Galați ar fi fost mai puține utilități de relocat.

CataOT

As tinde sa nu cred asta. Totusi la etapa de proiectare s-au facut modele si s-a tinut cont de rezistenta terenului, vant, eficienta si multe altele. De aruncat cu noroi este asa usor.

dr4qul4

Unde e insula aceea Dunarea este foarte lata. Ar fi trebuit 2 poduri iar drumul de legatura s-ar fi infipt in balta Jijila.
Iar insula aceea are vreo 60 de ani. Poate disparea oricand, dar pana atunci pe acolo sunt tot felul de pasari care cuibaresc. Va lipsesc atat de mult avizele celor de la mediu?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

TibiV

Ca tot a amintit dr4qul4....

Exista undeva informatii despre latimea Dunarii la Braila si la Calafat?.... (Eventual si pescajul maxim permis in cele doua locuri)
Am avut cu cineva o disputa despre latimea fluviului si despre diferentele de cost dintre hobanatul de la Calafat si suspendatul de la Braila...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

kitsune

Te referi la pescajul admis al vapoarelor?
Caut eu ceva, dar până atunci îi poți spune că partea "maritimă" a Dunării este până la Brăila.
Calafat e mult mai amonte, acolo doar nave fluviale au loc.

LE: Sectorul de Dunăre maritimă este de la Bara Sulina (km 0) și până la Brăila (km 170)
Hărți aici:

Quote
Aceste hărți conțin date utilizabile pentru navigație. Hărțile au fost realizate în urma unor măsurători proprii pe toată lungimea Dunării. Este evidențiat șenalul - partea navigabilă a Dunării. Culoarul prezintă lățimea şi adâncimea șenalul(de la peste -7.5 m în zona maritimă - Brăila la minim -2.5 m în zona continentală). Hărțile sunt disponibile gratuit pe site-ul AFDJ (http://afdj.ro/ro/harta-el-ro) pentru descărcare şi pot fi vizualizate cu programul gratuit SeeMyENC (http://www.sevencs.com/download). Datele de tip punct reprezintă cotele de adâncime ale Dunării măsurate pentru a se evidenția culoarul de navigație (șenal). Datele se referă la adâncimea Dunării pe toată lungimea ei.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Harry


Ionut

^ Asta e un cadru interesant. Pacat ca sunt asa stupizi incat nu pot sa dea in presa niste randari 3D cum trebuie, la calitate buna...


TibiV

Ai vazut randarea/animatia din Croatia?!...
https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=202.msg242954#msg242954
Mai frate, noi nici sa impachetam frumos niste vise nu suntem in stare...
:headbash:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

perfidus

@thumay

La intrebarea 1., cea mai plauzibila explicație o găsești singur dacă analizezi profilul albiei minore a Dunării si poziția centrului senalului navigabil raportat la mijlocul distantei intre cele doua turnuri. Am mai propus aceasta ipoteza cu ceva timp in urma.

Uitati-va la plansele puse de @Harry in postarea de aici.
Pe aceesi pagina este si intrebarea similara a lui Ionut si explicatia care mi-a venit firesc uitandu-ma pe planse.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

Ionut

Cica asta este o pagina oficiala a proiectului. Vad ca au pus si o poza cu o macheta. Dar tot nu sunt in stare sa faca o poza decenta... incredibil.


Ionut

"Un alt aspect foarte important, nu neapărat obiectul acestei şedinţe de Guvern, ci un obiect discutat în spaţiul public foare des, şi anume podul suspendat peste Dunăre în zona Tulcea-Brăila. (...) Astăzi (joi-n.red.), colegii de la Ministerul Fondurilor Europene definitivează întreaga cerere de finanţare iar mâine (vineri-n.red.), până la finalul zilei, această solicitare se va afla la Comisia Europeană. Sper să fie duse efoturile necesare la Comisia Europeană pentru ca acest proiect să fie aprobat într-un termen cât mai scurt, astfel încât deja ceea ce am alocat din bugetul de stat pentru acest an, avansurile plătite la constructor şi cheltuielile pe timpul anului să fie rambursate din fonmdurile europene", a spus Eugen Teodorovici.

Mediafax