DN2S/DN22J Brăila-Jijila/Smârdan și pod suspendat peste Dunăre

Started by yetiman, April 18, 2017, 12:23:20 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 2 Guests are viewing this topic.

ovideatza

Au pe undeva in mod oficial defalcarea proiectare/ executie a contractului?

Ca asa am putea calcula cei 15% din proiectare si sa comparam cu alocarea bugetara.

elphax

in fiecare an sunt rectificari si se taie bani de la transporturi si investitii tocmai pentru ca proiectele si lucrarile merg incet
in conditii extraordinare ca acest proiect ar merge repede, ar putea sa mai suplimenteze bugetul

NGC

Quote from: VictorC on January 15, 2018, 11:16:36 PM
1% din contract = 15% din proiectare?

Habar n-am in momentul asta cat e partea de proiectare.
Putem sa intrebam sau incercam eventual sa aflam "pe surse". ;)

subway

Daca prima transa de avans e 15% din valoarea proiectarii atunci e chiar ok zic eu...

VictorC

Conform documentatiei din licitatie (Analiza Cost Beneficiu din SF) Cheltuielile pentru proiectare si asistenta tehnica aveau valoarea estimata la circa 94,7 milioane de euro (pagina 21).

Pe pagina 26 este tabel cu impartirea investitiei in procente: 1,06% achizitia terenurilor, 4,34% proiectare, asistenta si management de proiect - lucruri pe care le cam ai din primul an.

Conform esalonarii investitiei pe 48 de luni (pagina 25) studiile, proiectarea si achizitia terenurilor sunt 100% in primul an, insa si o parte din lucrari sunt si ele puse pe primul an (31,36%).


NGC

Ce lucrari (de 31,36%) sa fie in primul an cand sunt 12 luni alocate pentru proiectare? :o

Nu m-as baza prea tare pe acea analiza cost beneficiu si esalonarea investitiei.

Mai este vorba si despre lucrurile de mai jos.

Quote from: adrian rosca on November 30, 2017, 02:09:36 PM
Probabil ca se gandesc la studii, proiectare si exproprieri. In niciun caz lucrari.

Quote from: NGC on November 30, 2017, 02:45:58 PM
Plus proiectare si executie relocare utilitati.

Si in plus mai este si supervizarea aferenta lucrarilor propriu-zise si supervizarea relocarii utilitatilor.

Din ce am auzit, doar lucrurile astea ar fi estimate pe la vreo 25 de milioane RON fara TVA.

Ionut

^ Adica tot bugetul alocat acum pentru 2018. Uite ce-a scris API:




Ieri s-a semnat, cu asocierea Astaldi (Italia) - IHI Infrastructure Systems (Japonia), contractul pentru proiectarea și execuția podului suspendat peste Dunăre de lângă Brăila. Este unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură de transport din țara noastră, valoarea sa fiind de 1.995.932.260,25 RON fără TVA (aproximativ 430 milioane euro la cursul curent). Derularea licitației a fost una foarte rapidă pentru ritmul extrem de lent cu care ne-a obișnuit CNAIR în ultimii ani, fiind lansată în aprilie 2017, contractul semnându-se 9 luni mai târziu după finalizarea tuturor contestațiilor.

Din păcate, bugetul pentru acest proiect în anul 2018 este unul infim: 23,8 milioane de lei. Această sumă va fi direcționată cel mai probabil pentru realizarea exproprierilor necesare podului și a drumurilor de legătură cu rețeaua existentă, ordinul de începere a lucrărilor și avansul financiar urmând a fi amânate pentru anul 2019.

Podul suspendat va avea o lungime totală de 1.974,30 metri cu 3 deschideri: cea centrală de 1,2 km (ați citit bine), una de 489,65 metri pe malul dinspre Brăila şi cealaltă de 364,65 metri pe malul dinspre Tulcea. De o parte şi de alta a fluviului vor fi construite două viaducte de acces, în lungime de câte 110 metri, care se vor adăuga dimensiunii podului suspendat. Durata de implementare este de 48 de luni: 12 luni proiectare şi 3 ani execuția în teren. Garanția lucrării este de 10 ani. Finanțarea este realizată din fonduri europene prin POIM (Programul Operațional Infrastructura Mare).

Chiar dacă suntem pesimiști în ceea ce privește construcția acestui pod în termenele asumate și în limitele contractuale licitate, salutăm totuși lansarea acestei investiții și ne exprimăm speranța că se va desfășura într-un ritm satisfăcător. Solicităm tuturor autorităților implicate să se achite de sarcini cu responsabilitate și profesionalism, în special în efectuarea pașilor birocratici și asigurarea bugetului necesar!

#PodulBrăila

API pe Facebook

NGC

Astazi a fost lansata astazi licitatia "Proiectare si Executie ,,Relocari/Protejari conducte edilitare (apa+canal) si retele de irigatii necesare pentru executia Podului suspendat peste Dunare in zona Braila"".

Valoare estimata: 188,000.00 RON fara TVA

Fonduri: POIM

Durata contractului: 8 luni din care 2 luni proiectare si 6 luni executie lucrari

Termen depunere oferte: 13.02.2018

FRS

este vreun caiet de sarcini pe undeva pentru aceasta licitatie?

cristi5

Ar trebui sa fie in SEAP. In sinteza licitatiilor pe rutier gasesti numarul 175054. Apoi in SEAP, vezi instructiuni aici

Si CNAIR pune de obicei documentatiile pe undeva.

Vezi si mai sus pe topic, asta pare a fi din documentatie.

alecu26

Quote from: NGC on January 18, 2018, 10:21:21 PM
Astazi a fost lansata astazi licitatia "Proiectare si Executie ,,Relocari/Protejari conducte edilitare (apa+canal) si retele de irigatii necesare pentru executia Podului suspendat peste Dunare in zona Braila"".

Incredibil. Chiar nu se putea face un pachet cu podul mare? Acum deja vad primul claim a lui Astaldi. Ca aia nu au terminat la timp. De fapt asta va fi al doilea claim. Primul va fi despre resursele financiare insuficiente pt proiectare.

Nu vad proiectul finalizat mai repede de 10 ani...asta in cazul in care nu se va bloca. Din ce stiu...Solutia tehnica nu e simpla....si destul de gresita daca e sa ma exprim asa. Prin O600 nerespectarea proiectului poate duce la respingerea declaratiei de proiectare. Dar pe de alta parte daca proiectul nu poate fi respectat ca e fundamental gresit....Constructorul are obligatia de al corecta si schimba. Dar de fapt nu are voie sa-l schimbe. Frumos cerc vicios...din care evident se poate iesi cu bunavointa bine incurajata a celor din CNAIR.
Drumurile noastre POATE;

perfidus

Da, din pacate se prefigureaza un blocaj din start. Idioti.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

ovicor

Idioti ?! Poate nu, cand n-au interes si finantare pentru un obiectiv, lasa impresia populimii ca-i preocupa, in fapt demareaza proiectul la pachet cu un blocaj.

perfidus

Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

NGC

Quote from: alecu26 on January 24, 2018, 10:46:18 AM
Quote from: NGC on January 18, 2018, 10:21:21 PM
Astazi a fost lansata astazi licitatia "Proiectare si Executie ,,Relocari/Protejari conducte edilitare (apa+canal) si retele de irigatii necesare pentru executia Podului suspendat peste Dunare in zona Braila"".

Incredibil. Chiar nu se putea face un pachet cu podul mare? Acum deja vad primul claim a lui Astaldi. Ca aia nu au terminat la timp. De fapt asta va fi al doilea claim. Primul va fi despre resursele financiare insuficiente pt proiectare.

Stai numa' ca nu e totul.

Dupa principiul "mai multe lozuri, mai multe sanse de castig", sunt mai multe licitatii diferite.

Asa sunt mai multe sanse ca cel putin una din licitatii sa dureze mai mult din cauza posibilelor contestatii la CNSC si CAB si asa ar fi si motive pentru amanarea lucrarilor la pod.