DN2S/DN22J Brăila-Jijila/Smârdan și pod suspendat peste Dunăre

Started by yetiman, April 18, 2017, 12:23:20 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Earthchild

Quote from: dr4qul4 on April 19, 2017, 03:37:45 PM
Eu cred ca acest pod va avea trafic mai mare decat Calafat-Vidin.
Garantat ar avea un trafic auto mai mare. In special in sezonul estival, toata Moldova motorizata va merge la Marea Neagra (litoralul romanesc, bulgaresc) si in Turcia pe aici.

Quote from: voicul on April 19, 2017, 03:55:08 PM
Inteleg ce zici si intadevar pe fonduri europene (deci pe banii altora) e de luat si facut tot ce se poate.

Nu prea sunt doar banii altora, luand in considerare si contributia Romaniei de 1% din PIB la bugetul UE. Soldul este pozitiv, intradevar.

dr4qul4

Navrom-ul are curse din 30 in 30 min atat la Braila cat si la Galati. Asta inseamna 4 X2 pe ora. Adica 8 le face doar Navrom-ul. Si mai sunt si alte firme (romnav).
Nu iti imagina ca bacurile sunt pline tot timpul. Dar au destul trafic. Este si normal fiind langa 2 orase care impreuna se apropie de 450.000 locuitori.
Si sa nu uitam ce frumos este cand cirulatia bacurilor ste intrerupta sau restrictionata din cauza ghetii, a apelor mici sau a inundatiilor. O adevarata placere pentru cei  +100.000 de locuitori  care trebuie sa ocoleasca pste 100km pana la Galati/Braila.

Dupa ce podul va fi gata, malul drept al Dunarii va deveni extrem de atractiv pentru docuri si silozuri.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

voicul

Quote from: Earthchild on April 19, 2017, 04:21:08 PM

Garantat ar avea un trafic auto mai mare. In special in sezonul estival, toata Moldova motorizata va merge la Marea Neagra (litoralul romanesc, bulgaresc) si in Turcia pe aici.


Nu stiu cat merita sa faci o investitie pentru trafic estival (vezi discutiile: merita facut A4?)
Dar chiar si cu trafic estival inclus nu stiu cati vor alege varianta asta
Din ce vad eu aici
1. Ca si km, podul, nu va scurta distanta. Ca timp ... probabil ca da. Dar cat?
2. Viteza pe autostrada data de G maps e de 110km/h nu 130 - 140 cam cum se merge (deci timpul pe A2 e mai mic cu vreo 10 - 20 de min).
3. Nu stiu cat de bun e drumul prin Jijila.

Deci ce zic: nu prea ar fi un avantaj de timp pe pod prin Braila fata de A2. De ce ai lua-o pe acolo?

Dar am inteles care sunt avantajele: traficul dat de dr4qul4 + dezvoltare pe partea de E a Dunarii + fonduri Europene + izolarea Tulcei - pe mine m-au convins ca e o investitie care merita inceputa.

cristi767

Quote from: voicul on April 19, 2017, 03:55:08 PM
E bine punctat 5+ ani.

Tocmai pentru că durează atât de mult nu trebuie să aștepte realizarea altor proiecte. Mai ales când vedem că unele proiecte se blochează birocratic...

frunzaverde

Quote from: dr4qul4 on April 19, 2017, 03:37:45 PM
Eu cred ca acest pod va avea trafic mai mare decat Calafat-Vidin.

Calafat - Vidin are un trafic ridicol. MZA e la 2200-2300 vehicule pe zi. Cam cat un DJ din Romania, la jumatate din capacitatea unui drum 1+1. Si traficul creste foarte, foarte lent, chiar sub previziunile din raportul romanesc de acum multi ani care spunea ca podul nu se justifica sub nici o forma. Bulgarii estimau 3500/zi in primul an si 7500 in anul 5 de exploatare. Si 0 trenuri de marfa, si 1tpz de pasageri, dar doar in sezon. Daca ar fi propus astazi, nu ar fi aprobat in veci un pod similar.

Cat despre izolare si alte asemenea - un pod e necesar la Galati - Braila, dar mare parte din trafic e EXCLUSIV de natura locala (Galati/Braila - Tulcea), sau de acces Moldova - Tulcea si nimic mai mult. Si ar trebui facut folosind fonduri regionale, nu fonduri din infrastructura nationala, pentru ca interesul nu e la nivelul coloanei vertebrale de transport a tarii. Relatiile principale ale tarii  cu lumea (inclusiv Tulcea - Nadlac) se fac via A2, nu via ipoteticul pod.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Harry

Pentru partea de cereale catre export, podul va aduce un beneficiu. Evit sa intru prea mult in polemica pe partea de utilitate a podului pentru ca sunt dobrogean si nu am cum sa fiu impartial :))) Eu imi doresc si pod in zona Silistra sa scapam si de bacul de acolo. :)))

dr4qul4

@Frunzaverde, nu contest ceea ce spui. Dar la noi se asteapta totul de la centru.
Una peste alta, eu ma bucur de orice nou proiect care se va lansa, chiar daca nu ma ajuta in nici un fel.
Dar nu pot sa nu remarc ca in 27 de ani NU am facut nici o trecere peste Dunare.
Pe  cel de la Calafat l-au facut bulgarii.
prin comparatie, in 27 de ani inainte de revolutie am facut Giurgeni-Vadu Oii, Fetesti-Cernavoda si Portile de Fier 1 si 2.
Asadar 4-0 pt strămoși.
Asa ca...e bine ca se face.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

TibiV

Quote from: dr4qul4 on April 19, 2017, 03:37:45 PM
Eu cred ca acest pod va avea trafic mai mare decat Calafat-Vidin.
Pai Calafat-Vidin va fi doar "podet pietonal" comparat cu ce va fi pe noul pod de la Braila... :D
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tom_sawyer

Din 18.04.2017 (data comunicatului CNAIR) curg cele 10 zile lucratoare in care ANAP trebuie sa evalueze documentatia pentru scoatere la licitatie. Daca da avizul favorabil, se va publica in SEAP. Am inteles bine?

vancouver

Imi place proiectul, nu e doar un pod trantit, ci rezolva si mai multe probleme de trafic in zona, cum ar fi ocolirea a 3 localitati de pe drumul dintre Braila si Tulcea la pachet cu o reducere importanta a distantei. (comparat cu situatia actuala cu bacul). Bravo CNAIR.

Probabil in viitor va mai fi necesar si un pod la Galati, dar mai degraba un pod intraorasenesc, care sa permita dezvoltarea orasului si pe malul celalalt. Si poate la un alt moment in istorie (peste 30-40 de ani cand podul actual va fi deja semi-vechi) se va face inca un pod pentru o autostrada intre Galati si Braila (de ex. "A25" Tecuci-Galati-Tulcea).
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

slartibartfast

În MPGT figurează un drum ,,Dobrogea Expres" în prelungirea lui A4 pe direcția Tulcea-Brăila. Așa cum pare proiectat podul, îmi pare că ar putea deveni ulterior chiar așa cum e el parte a drumului expres.

În sectorul gălățean, e dificil de făcut un pod mare, pentru că ai relativ înghesuite, de la est la vest: Prutul și granița cu Republica Moldova, arie protejată, port, șantier naval, faleza orașului, parc, zonă comercială, Siretul și limita cu județul Brăila. Singura variantă acolo e într-adevăr un pod local, de făcut cam pe locul actualei treceri cu bacul, terminat pe malul drept la I.C. Brătianu și pe malul stâng ori în continuarea drumului actual pe la Grădina Botanică, ori cu un drum nou de la giratoriul de lângă turnul TV.

tom_sawyer

Malul Dunarii opus Galatiului a fost, pana la indiguirile comuniste, o zona inundabila imensa, in care se revarsau apele Dunarii. La inundatiile din 2005 si 2007 parca luau in calcul spargerea digului pentru a mai elibera din presiunea apelor.
Inundatii mari o sa mai fie. Deci nu cred ca se va face si nici nu e bine sa se faca vreun pod/tunel in zona Galatiului.

dr4qul4

tocmai pentru ca e o zona inundabila acolo se pot face usor docuri sau chiar mutat santierul naval.
Dar nu toata zona e inundabila. Mai avem si IC Bratianu pe acolo. Doar nu ii băgăm la apa :)
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

vancouver

Daca si altii l-ar fi luat pe nu in brate ca voi, atunci nu exista niciodata Venetia construita printre ape, nu existau niciodata trenuri HSR, nici poduri gen Golden Gate. Atentie Golden Gate are 3 benzi pe sens, are 2,7 km lungime si s-a facut in 1933-1937 ! ! ! ! ! !

Rinul in zona Köln-Düsseldorf este lat cat Dunarea la Galati si sunt vreo 10 poduri, dintre care 4 de autostrada si 4 de cale ferata, unul cu 6 linii .... Cam toate sunt pe zone in care fluviul are ca. 400 m latime, la Braila avem si sub 400, la Galati in sud ajunge la 500. Mai incolo, prin Olanda, Rinul ajunge la 1km latime la Dordrecht si avem inca 3 poduri peste el in zona (ultimul peste o zona cu latimea apei de 1,16 km, dar ea a fost anterior redusa artificial cu o limba de pamant, latimea naturala probabil era de 1,8 km, asa cum este mai sus si mai jos - podul de 1,16 km este de autostrada, pe A29.)

Dar in fine, hai sa ramanem blocati in subdezvoltare, ca ne sta bine.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Harry

Big like @vancouver si poate ii explici si domnului moderator vinterriket de pe SSC de ce acset pod nu e inutil, asa cum sustine el cu inversunare.