DN2S/DN22J Brăila-Jijila/Smârdan și pod suspendat peste Dunăre

Started by yetiman, April 18, 2017, 12:23:20 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

TibiV

Cred ca ai perfecta dreptate...
Se vede bine in plansa asta:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

rizzuh

Quote from: Ionut on May 03, 2017, 03:23:03 PM
Golden Gate de România. Cifrele sunt impresionante... 1200m deschidere centrala. 177m de la sol înălțime turnuri. Deschiderea centrala a Golden Gate e cu vreo 150m mai mare... Arata superb. Vom vedea când vom fi capabili sa construim asa ceva.

Care s-a construit intre 1933-1937, adica acum 80 de ani. Pe acesta sigur il face vreo firma straina, nu vad Tel Drum spre exemplu sa faca asta nici peste 50 de ani. :(

tom_sawyer


Harry


driver_x

O megalomanie de pod. Asta trebuie Romaniei, sa arunce cu banii pe minuni suspendate. Pe bulgari i-a costat 226 milione de eur tot proiectul la Calafat-Vidin, (podul propriu zis a fost 140 milioane conform datelor de aici : http://www.minfin.bg/document/1392:1 ) in conditiile in care  podul lor este si pentru calea ferata si au avut de construit si infrastructura de acces - noduri rutiere, linii de cale ferata etc.
Noi aruncam 450 milioane eur, adica dublu fata de cat i-a costat pe bulgari.

In fine, va rog cititi si clauzele rezolutorii din fisa de date. Nici macar n-au indicatorii tehnico-economici aprobati prin hotarare de guvern si nu au nici finantarea europeana aprobata. Pare  ca licitatia e lansata asa, de ochii lumii.

NGC

Quote from: NGC20 on April 29, 2017, 09:21:38 AM
A fost lansata licitatia "Proiectare si executie "Pod suspendat peste Dunare in zona Braila"".

Avem deja 2 contestatii (STRACO GRUP si ASTALDI).

Ionut


NGC

Experienta necesara, cerinte contradictorii, clauze din contract, etc.
Asteptati in principiu pana maine si gasiti ambele contestatii aici, cu ID 1064 pentru procedura.

tom_sawyer

Licitaţia pentru proiectarea şi execuţia podului peste Dunăre de la Brăila ar putea fi suspendată, după ce un operator economic a contestat o serie de prevederi contractuale pe care le consideră abuzive şi ilegale.

QuoteSocietatea a transmis, săptămâna trecută, o contestaţie la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC), prin care solicită autorităţii să oblige Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) să modifice o serie de clauze din documentaţia de atribuire. Operatorul economic cere totodată CNSC să suspende procedura de atribuire "până la soluţionarea fondului cauzei".
Reprezentanţii firmei reclamă, printre altele, că şefului echipei de proiectare i se cere experienţă într-o poziţie similară în cadrul unui proiect tehnic pentru construcţia unui pod rutier suspendat/ hobanat cu o deschidere de cel puţin 300 de metri şi cu un profil transversal de minimum patru benzi de circulaţie. "Apreciem ca fiind extrem de restrictiv factorul de evaluare, nu raportat la caracteristicile geometrice specifice ale lucrărilor de artă ce urmează a fi proiectate şi executate, ci raportat la proiectele similare care s-au realizat în România în ultimii 50 de ani, respectiv niciunul (...) Or, atâta vreme cât în România nu a fost proiectată şi executată nicio lucrare de artă care ar permite întrunirea cerinţei minime privind deschiderea de minimum 300 de metri este cu atât mai evidentă exacerbarea factorului de evaluare ce prevede ca pentru obţinerea unui punctaj maxim deschiderea podului suspendat/ hobanat să fi fost de 650 de metri sau mai mult". Aceleaşi nereguli sunt reclamate şi în cazul experienţei solicitate inginerului proiectant de poduri şi managerului de proiect. În cuprinsul contestaţiei, care se întinde pe nu mai puţin de 17 pagini, operatorul economic mai semnalează numeroase probleme în "Acordul contractual", de la încălcarea unor acte normative în vigoare şi până la o serie de clauze, care, "dincolo de caracterul abuziv, sunt de natură să cauzeze blocaje majore în derularea contractului".

Sursa:Viata Libera

NGC

Nu se va suspenda.

Care este rostul sa scrii un articol cu ceva care s-ar putea intampla, dar la fel de bine s-ar putea sa nu se intample? :o
Nu mai bine scrii articolul doar cand stii deznodamantul sau scrii doar ce e sigur?

cristi767

^
Trafic pe site... Motiv pentru care poate ar fi bine să nici nu fie linkat de aici...

TibiV

NGC20,
nu pot sa nu observ ca motivele contestatiei sunt destul de intemeiate...

Iau ca exemplu vechiul pod de la Agigea, redeschis astazi traficului, care la vremea aia a fost o mare realizare.
Si a fost dat in folosinta in 1983.

Nici proiectantul acelui pod nu s-ar califica (desi probabil omul este acum oale si ulcele) deoarece, conform comunicatului CNAIR: "Acest pod are o lungime  de 269,5 m, o lățime de 14,8 m,  iar circulația se desfășoară pe 4 benzi (2 benzi pe sens)."
Ii mai lipsesc 30,5 metri ca sa intre in categoria "poduri eligibile ca experienta"... :D

Asta este komunikatul cu pricina despre podul de la Agigea: http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/se-deschide-circula%C8%9Bia-pe-podul-de-la-agigea

PS
Nu mai spun ca, pe criteriile CNAIR, Anghel Saligny ar fi putut sa faca un pod doar peste balta din fundul curtii lui ta'su mare... :(

Si tot pe criteriile CNAIR, daca cel mai lung pod din lume ar avea 1 km, noi nu am putea face un pod de 2 km, pentru ca, evident, nimeni nu are experienta realizarii unui pod de peste 1 km... :(

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alecu26

Nu e chiar asa Tibi. Nu avem experienta...nu e nici o rusine. Proiectantul si/sau constructorul se aliaza cu cineva de afara. Hobanatul de la Otopeni, Basarab...toate au fost proeictate afara. Si eu as avea o mare temere, ca poti proiecta de la zero un astfel de pod, când inainte nu ai proiectat nici unul.

Vorbim aici de Detalii de executie. Ca proiecte tehnice si studii de fezabilitate dupa care nu se executa nimic concret in santier poate face oricine.
Drumurile noastre POATE;


NGC

Quote from: NGC20 on May 23, 2017, 01:06:16 PM
Quote from: NGC20 on April 29, 2017, 09:21:38 AM
A fost lansata licitatia "Proiectare si executie "Pod suspendat peste Dunare in zona Braila"".

Avem deja 2 contestatii (STRACO GRUP si ASTALDI).

"Pe surse", contestatia ASTALDI a fost respinsa, iar contestatia STRACO GRUP a fost admisa partial.