DN2S/DN22J Brăila-Jijila/Smârdan și pod suspendat peste Dunăre

Started by yetiman, April 18, 2017, 12:23:20 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cristi767

Termenul de proiectare zice că ar putea fi redus de ofertant la un an în cadrul ofertei. Ar fi fezabil pentru un asemenea proiect? S-ar mai câștiga 6 luni.

Allex

Depinde. Daca termina proiectarea la mijlocul lui octombrie nu stiu daca s-ar putea apuca de ceva pana in martie, depinde si de iarna, cat de blanda va fi. Dar asta e valabila indiferent de cat va dura proiectarea.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

vancouver

Intre proiectare si executie mai este perioada de AVIZARE si AUTORIZARE. La un proiect asa de complex, avizul de mediu nu are cum sa dureze sub 1 an, realist 2 ani. Plus avizarea in CTE, plus PUZ/PUG, plus Apele Romane, plus plus plus. AC integral nu are cum sa iasa mai devreme de 2-3 ani dupa finalizarea proiectarii.

Asta este marea problema a contractelor pe FIDIC GALBEN, problema pe care Catalin Drula a incercat sa o rezolve impingand lucrurile spre FIDIC ROSU, astfel incat perioada de licitare a constructiei sa se suprapuna cu perioada de avizare si autorizare, proiectul fiind deja gata.

A doua mare problema acum pe FIDIC GALBEN: neexistand inca proiect, licitatia se face in necunostinta de cauza si cu un mare efort financiar din partea tuturor ofertantilor. Asta va duce una la mana la incrancenare in obtinerea contractului (=multe contestatii) si doi, pe masura ce se lucreaza si apar surprizele vor aparea claimuri, certuri, amanari, discutii.


Concluzie: Vor exista +3 ani pentru avizare si autorizare + exproprieri suplimentare, apoi vor exista conflicte in derularea proiectului si deci alte intarzieri de cel putin 1-2 ani - TOATE, MARE ATENTIE, NU DIN VINA CONSTRUCTORULUI !!!

Asadar 2023 + 5 ani.


PS. Daca se merge pe FIDIC ROSU, cei 5 ani nu se pot economisi integral, mai ales ca e nevoie de 2 licitatii, dar dispar 90% din situatiile conflictuale. In plus, constructorul este desemnat abia in a doua faza, ori riscul ca o firma sa dea faliment in decurs de 5 ani este evident mai mic decat sa dea faliment in 10 ani. Deci pe FIDIC ROSU scade si riscul de a ramâne cu buza umflata din motive externe. In fine, pe FIDIC ROSU, cand se spune in presa ca s-a semnat contractul de executie se si poate trece la treaba si nu mai apare isteria din randul populatiei neavizate, cum ca la noi lucrarile dureaza 10 ani si pe la altii numai 2-3-4 ani.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

tom_sawyer

^ foarte interesante si importante precizari!

Totusi, un acord de mediu a fost deja emis (acord mediu).

Mai este necesar alt acord/aviz de mediu dupa ce e finalizata proiectarea? Inainte de obtinerea autorizatiei de construire?

Apoi, daca constructia e finalizata prin 2028, asta inseamna ca se intinde pe 3 exercitii bugetare europene (2014-2020, 2021-2027, 2027-.....). Mai e valabila finantarea europeana in cazul asta?

Harry

^^ da pentru receptia lcurarilor se face o evaluare sa se vada daca s-au respecat cerintele de mediu pe perioada si dupa finalizarea lucrarilor.

Harry

un mic extras din hartiile de la mediu:

Noul pod peste Dunare va fi construit la Braila si va lega zona Braila - Galati de Dobrogea. Podul va fi amplasta la kilometrul 165+800 al fluviului.

Podul ar eo lungime totala de 1974,30 m cu o deschidere centrala de 1120 m si doua deschideri laterale de 489,65 m respectiv 364,65 m.

Drumul principal va avea o lungime de 19,95 km, iar cel secundar 4,328 km.

La kilometrul 0+397 drumul va supratraversa calea ferata Braila  - Galait si o linie ferata industriala, printr-un pasaj de 182 m lungime.

De asemenea se vor construi doua viaducte:

km 4+486,10 - in lungime de 110 m
km km 6+680,30 - in lungime de 110 m
Podul va beneficia de sistem de iluminat atat functional cat si arhitectural.

La kilometru 7+350 va fi amenajata statia de taxare in lungime de 300 metri. Podul va avea doua benzi pe sens, plus o banza aditionala pe stanga (dedicata pietonilor, bcicletelor si accesului pentru mentenanta) si o banda pe dreapta (dedicata accesului pentru mentenanta).

Cei 4 piloni (cate doi la fiecare capat al podului) au o inaltime de 204 metri, s-a ales aceasta solutie - suspension bridge, pentru a se evita lucrari in Dunare.

Benzile vor avea o latime de 3.5 metri, iar viteza maxima admisa pe pod va fi de 80 km/h.

cristi767

Dacă ar fi să ne luăm după topul acesta de pe Wikipedia, atunci ar intra direct în top 30 structuri din România.

Doar că nu pare complet (de exemplu, am verificat pasajul Basarab, care ar fi trebuit să fie mai la coadă ce-i drept, dar care lipsește oricum).

yetiman

 :D Cineva te-a auzit si a modificat pe Wkipedia. Acum este si Basarab.  :)
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

elphax

Deci facem si noi un pod rutier peste Dunare, era si cazul
Asta vine la 10 de ani (4 ani de la finalizare) de cand bulgarii au facut un pod cu o lungime egala la Vidin-Calafat. Intr-adevar, e spectaculos pentru ca va fi suspendat cu o deschidere mare, dar nici proiectul de la Calafat nu e cu nimic mai prejos, in plus are si CF

adiarc

mai este f.mult pana acolo...nu m-as entuziasma prea tare...
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Harry


ciprebbe

Quote from: Harry on May 03, 2017, 01:52:38 PM
^^Pentru bucurioa ochisorilor nostri  :lol:


Cred ca 10 ani doar cu atata ramanem, nu il vad finalizat inainte de 2025.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Ionut

Golden Gate de România. Cifrele sunt impresionante... 1200m deschidere centrala. 177m de la sol înălțime turnuri. Deschiderea centrala a Golden Gate e cu vreo 150m mai mare... Arata superb. Vom vedea când vom fi capabili sa construim asa ceva.

Nu înțeleg de ce au pus turnul Jijila exact în buza Dunării. Nu puteau mai încolo un pic? Probabil ca exista o explicație, as fi curios sa o aflu.

Intrebare: cine ar putea construi asa ceva? Vin nume mari în România?

Harry


perfidus

Quote from: Ionut on May 03, 2017, 03:23:03 PM
Nu înțeleg de ce au pus turnul Jijila exact în buza Dunării. Nu puteau mai încolo un pic? Probabil ca exista o explicație, as fi curios sa o aflu.
Cam 80% sunt sigur ca au pus acolo pilonul pentru ca Dunarea are senalul navigabil descentrat in zona (deplasat spre nord unde e albia mai adanca) si ar fi trebuit altfel o deschidere mai mare.
Frumoase randari :D

Si inca o observatie, preluata din monitorizarile Hotnews: SF-ul s-a atribuit la jumatate din valoarea estimata (o fi semn bun?)

"18 iunie 2014 - A fost lansata licitatia pentru "Reactualizare Studiu de Fezabilitate pentru Pod suspendat peste Dunare in zona Braila". Valoarea estimata: 10,65 milioane de lei (fara TVA)

24 octombrie 2014 - Au fost depuse noua oferte la licitatie.

28 aprilie 2015 - A fost atribuit contractul catre ISPCF + PEGASO INGEGNERIA (loc 1) cu oferta de 5.635.643,87 RON (fara TVA)."

 
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat