Siguranta circulatiei feroviare in Romania

Started by cristi5, April 08, 2017, 03:57:36 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cristi5

Conform forumtrenuri, un tren UnicomTranzit a deraiat din nou, in aceeasi zona (Banita-Petrosani), stricand infrastructura pe 600m. Erau vagoane platforma care transportau vagoane avariate in accident.

Si tot Unicom, ciocnire de locomotive (cu GFR) in portul Constanta.

perfidus

Mecanicii trenului deraiat stiau deja cu putin timp inainte de accident ca au probleme... dar au ales sa-si duca marfa pana la destinatie. No comment   :(

QuoteSurse apropiate anchetei demarate după ce doi oameni şi-au pierdut viaţa în accidentul feroviar produs la începutul lunii aprilie, când un tren de marfă a deraiat între Băniţa şi Merişor, din Hunedoara, au declarat, vineri, corespondentului MEDIAFAX, că marfarul a oprit, pentru circa cinci minute, într-o zonă de pe Defileul Jiului, unde a efectuat mai multe manevre.

http://www.gds.ro/Actualitate/2017-05-05/marfarul-deraiat-hunedoara-ar-fi-ramas-fara-frane-defileul-jiului,-unde-oprit-pentru-efectua-mai-multe-manevre-fata-spate/
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

Phenol

Mai exact, anchetatorii au zis asa:

QuotePe o porţiune, prin zona Strâmbuţa de pe Defileul Jiului, cel care a condus locomotiva a mers cu 27 de kilometri la oră în loc de 50 cât era reglementarea. Posibil atunci şi-au dat seama că nu aveau frâne. Au oprit la un moment dat şi au dat înainte şi înapoi. S-au oprit vreo cinci minute şi au tot manevrat înainte şi înapoi.

Viteza de 27 km/h poate insemna aceasta limitare de viteza din Strambuta:



Limitarea asta apare in BAR din perioada respectiva.

Cat despre faptul ca au dat in fata si inapoi de mai multe ori, poate insemna ca a alunecat locomotiva pe o portiune.

perfidus

Da, si asta se poate. Pana la un rezultat final al anchetei multi isi pot da cu parerea.
Starea materialului rulant si la privati ca si la CFR e deplorabila, se merge la limita cu cheltuielile, se folosesc chiar si vagoane cu franele izolate (nu stiu daca termenul este corect). Daca adaugam si starea infrastructurii (compensata cu limitari drastice de viteza), e o reteta sigura pentru dezastru.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

frunzaverde

Quote from: perfidus on May 07, 2017, 09:33:52 PMse folosesc chiar si vagoane cu franele izolate (nu stiu daca termenul este corect).

Franele izolate nu sunt o problema in nici un fel si nu indica vreo situatie ciudata in vreun fel. Cat timp se mentine procentul de franare in limitele instructiei 006 totul este in regula.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Phenol

#50
^daca am inteles bine, perfidus se refera la convoaie unde nu este asigurat procentul de franare necesar, altfel spus la trenuri de marfa (probabil ca nu numai) unde sunt probleme majore cu frana

perfidus

O preluare tot de pe forumtrenuri.ro cu referire la cutumele operatorilor feroviari...
Bine ca s-au apucat abia acum de inspectii.

QuoteTot din categoria Unicom, acesta a mai picat o "inspectie inopinanta":
- la data de 19.04.2017, ora 11:25, pe raza de activitate a Sucursalei Regionale CF Galați, în stația CF Adjud, în
urma inspecției efectuate de personalul ISF Galați, s-a constatat că la trenul 50458 (Unicom Tranzit) nu este
asigurat procentul de frânare pentru menținerea pe loc a trenului, în sensul că lipseau 8 saboți de mână menționați
în formularul ,,arătarea vagoanelor trenului". Trenul a fost reținut în stația CF Adjud pană la ora 19:41, fiind
expediat cu o întârziere de 427 minute, pentru remedierea aspectului constatat
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

perfidus

Avem pe topicul cu coridorul Rin-Dunare Nord Curtici-Buc-Constanta o raportare a unui eveniment care se putea transforma in tragedie: un tren de persoane si unul de marfa s-au oprit la 200m unul de altul pe aceeasi linie, dupa ce mecanicul de pe trenul de marfa a intrat peste semnal rosu la un schimbator de cale, in zona lucrarilor de la Paulis.

Ce observa unul din colegii de forum ma îngrijorează până aproape de spaimă:

Quote from: ioandorin on April 20, 2018, 11:11:23 PM
@Phenol : in acel caz din reportaj SINGURUL vinovat este mecanicul de la trenul de marfă (Rail Force One -aparț. Grupului Regiotrans) deoarece NU a respectat indicația semnalului de intrare care era pe oprire ! Pe deasupra,mecanicul pensionar cine stie de cat timp este la drum si SIGUR avea izolată instalatia de induşi,lucru care la privați este o practică obisnuita!

AFER doarme in papuci? Ceva controale se mai fac? Cum poate cineva (probabil  din sistem) sa afirme cu SIGURANTA ca acel mecanic a circulat cu instalatia INDUSI izolata, si ca e o practica obisnuita? Ce siguranta mai am eu ca pasager pe liniile CFR?
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

Andi

E adevarata treaba cu indusii izolati la privati, la fel si faptul ca unii merg la drum si depasesc timpul maxim de condus care din cate stiu e de 7-8 ore, ei fac si cate doua zile dintr-o parte in alta a tarii fara schimbul personalului de locomotiva. AFER doarme, au mai existat cazuri destule de depasire a semnalului care era pe oprire, din ce imi amintesc pe moment un tren TFG in statia Cotesti acum 4 ani: http://adevarul.ro/locale/focsani/foto-video-accident-feroviar-halta-cotesti-barbat-afla-stare-grava-spital-1_53dca9480d133766a8f12a32/index.html , sau faptul ca unii urca bauti in locomotiva: http://adevarul.ro/locale/arad/accident-feroviar-arad-locomotiva-lovit-mai-multe-vagoane-incarcate-motorina-1_58354bca5ab6550cb8c265f6/index.html

perfidus

Ionut, o luare de pozitie API si aici, ceva? Exagerez eu cu drobul de sare? Avem transportul de marfa si calatori liberalizat pe CF, avem companii private, dar la debandada din sistem o catastrofa asteapta sa se intample!
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

carutasul

Cred că pentru o luare de poziție ar trebui ceva mai mult decât niște afirmații ( deși sunt convins că advărate) altfel putem fi cu ușurință contraziși...

istvan78

Quote from: Andi on April 23, 2018, 11:45:47 AM
E adevarata treaba cu indusii izolati la privati,
DE CE ar face cineva asta? :shocking: Au declansari nejustificate ale sistemului?

Eu traiam cu impresia ca in domeniul feroviar inca masurile de siguranta se respecta. Ca merge prost, incet, scump, etc..., dar siguranta se respecta... Daca asta e adevarat ne paste o catastrofa feroviara istorica...

cristi5

Da, s-au respectat masurile la privat: mecanici piliti care au facut liniute pe serpentine CF si au deraiat pentru ultima oara.

Andi

Tot ce am spus am aflat de la diversi mecanici mai tineri, desi nu-mi place sa-mi dau cu parerea doar din auzite, dupa atatea intamplari par a fi adevarate informatiile. Probabil ca doar la companiile de transport calatori se mai respecta instructiile..

frunzaverde

Chestiile astea sunt niste acuze deosebit de serioase la adresa operatorilor si/sau mecanicilor. Daca ar fi sa iesim public cu asa ceva, avem nevoie de dovezi extraordinar de serioase care sa arate ca:

1. practicile astea sunt generalizate,
2. practicile astea sunt tolerate/acceptate/incurajate de OTF,
3. practicile astea sunt trecute cu vederea de autoritati.

Din zvonuri si din cazuri individuale nu putem face nimic oficial - e nevoie de dovezi.

Si da, am auzit de nenumarate ori de mecanici bauti (inclusiv "paharutul" de la Balota sau de la Predeal, ca sa nu mai zic de legende gen plita de pe EA folosita pentru prepararea de tuica fiarta "in mers" si alte asemenea), de INDUSI izolat, de benzi inregistratoare devenite subit iligibile (sau furnizate la control AFER din "dulap", nu din locomotiva).

Si astea nu-s de azi de ieri, sunt vechi de cand e chefereul...

Dar nu putem zice de astea fara dovezi serioase... Daca am avea vreo inregistrare cu un sef de la XXXX spuandu-i mecanicului sa scoata INDUSI-ul si sa mearga peste VS si sa sara peste restrictii cu siguranta am iesi si am face scandal. Daca am avea vreo filmare cu sticla de tuica in cabina mecanicului, la fel am face. Dar nu avem.

Cel mult putem zice de cultura de siguranta de la calea ferata, care nu e chiar la standardele la care ar trebui sa fie.

Pe de-o parte cutuma ceferistica de siguranta este de tip "punitiv" si ierarhic - orice abatere de siguranta se traduce automat in pedepse extrem de grave (de exemplu desfacerea contractului de munca pentru depasirea vitezei cu 1 km/h sau pentru ignorarea unei restrictii sau, doamne fereste, pentru "saritul" peste o oprire obligatorie).

Tipul asta de cultura (in care orice greseala este inacceptabila, si orice eroare este "make-or-break", si in care raspunderea si pedepsele sunt ierarhice) stim ca este extrem de nociva - in aviatie a dus la mult sange. Si e simplu de ce:

Daca mecanicul stie ca 1 km/h pe inregistrator peste VS ii duce automat si fara exceptie la suspendarea contractului de munca, pai atunci se va gandi foarte rapid cum sa masluiasca inregistratorul incat sa nu mai fie asa usoara depasirea vitezei.

Daca mecanicul stie ca armarea INDUSI-ului si franarea de urgenta a locomotivei peste vreo restrictie de rahat tocmai bagata in BAR il va costa atestatul, cat credeti ca ii ia pana se gandeste "ba, sunt vreo 200 de restrictii, fir-ar ale dracu, decat sa stau cu grija la mizeria aia de lampa galbena din metru-n metru, nu mai bine rezolv eu cumva". Si uite-asa circula locomotiva cu instalatia izolata.

Cultura asta era "standardul" in toata lumea in anii '30-'60. Incet incet, in multe domenii am renuntat la sistemul asta, inlocuindu-l cu sisteme mult mai putin punitivie, bazate pe raportare obligatorie voluntara, reantrenare repetata in locurile cu cultura slaba etc. Chestii gen TEM/LOSA, folosite azi pe scara larga in multe domenii (de la aviatie la armata, si de 20-30 de ani si la caile ferate). Dar CFR mai are de prins "din urma".
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!