Author Topic: Siguranta circulatiei feroviare in Romania  (Read 5003 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cristi5

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.986
  • Karma: +853/-118
Re: Siguranta circulatiei feroviare in Romania
« Reply #45 on: April 25, 2017, 11:53:48 PM »
Conform forumtrenuri, un tren UnicomTranzit a deraiat din nou, in aceeasi zona (Banita-Petrosani), stricand infrastructura pe 600m. Erau vagoane platforma care transportau vagoane avariate in accident.

Si tot Unicom, ciocnire de locomotive (cu GFR) in portul Constanta.

perfidus

  • Hero
  • *
  • Posts: 521
  • Karma: +149/-68
Re: Siguranta circulatiei feroviare in Romania
« Reply #46 on: May 05, 2017, 11:27:50 PM »
Mecanicii trenului deraiat stiau deja cu putin timp inainte de accident ca au probleme... dar au ales sa-si duca marfa pana la destinatie. No comment   :(

Quote
Surse apropiate anchetei demarate după ce doi oameni şi-au pierdut viaţa în accidentul feroviar produs la începutul lunii aprilie, când un tren de marfă a deraiat între Băniţa şi Merişor, din Hunedoara, au declarat, vineri, corespondentului MEDIAFAX, că marfarul a oprit, pentru circa cinci minute, într-o zonă de pe Defileul Jiului, unde a efectuat mai multe manevre.

http://www.gds.ro/Actualitate/2017-05-05/marfarul-deraiat-hunedoara-ar-fi-ramas-fara-frane-defileul-jiului,-unde-oprit-pentru-efectua-mai-multe-manevre-fata-spate/
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Urmeaza Drumul Expres CrPit (DX12). Data limită evaluare oferte 18-19.01.2018, asta daca se rezolvă contestatiile !
Pe cand deblocarea contractului de revizuire SF pe restul ocolitoarei de sud a Craiovei (DN6-DN55-DN56)?

Phenol

  • Knight
  • Executive
  • *
  • Posts: 325
  • Karma: +183/-3
Re: Siguranta circulatiei feroviare in Romania
« Reply #47 on: May 07, 2017, 08:03:35 AM »
Mai exact, anchetatorii au zis asa:

Quote
Pe o porţiune, prin zona Strâmbuţa de pe Defileul Jiului, cel care a condus locomotiva a mers cu 27 de kilometri la oră în loc de 50 cât era reglementarea. Posibil atunci şi-au dat seama că nu aveau frâne. Au oprit la un moment dat şi au dat înainte şi înapoi. S-au oprit vreo cinci minute şi au tot manevrat înainte şi înapoi.

Viteza de 27 km/h poate insemna aceasta limitare de viteza din Strambuta:



Limitarea asta apare in BAR din perioada respectiva.

Cat despre faptul ca au dat in fata si inapoi de mai multe ori, poate insemna ca a alunecat locomotiva pe o portiune.

perfidus

  • Hero
  • *
  • Posts: 521
  • Karma: +149/-68
Re: Siguranta circulatiei feroviare in Romania
« Reply #48 on: May 07, 2017, 09:33:52 PM »
Da, si asta se poate. Pana la un rezultat final al anchetei multi isi pot da cu parerea.
Starea materialului rulant si la privati ca si la CFR e deplorabila, se merge la limita cu cheltuielile, se folosesc chiar si vagoane cu franele izolate (nu stiu daca termenul este corect). Daca adaugam si starea infrastructurii (compensata cu limitari drastice de viteza), e o reteta sigura pentru dezastru.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Urmeaza Drumul Expres CrPit (DX12). Data limită evaluare oferte 18-19.01.2018, asta daca se rezolvă contestatiile !
Pe cand deblocarea contractului de revizuire SF pe restul ocolitoarei de sud a Craiovei (DN6-DN55-DN56)?

frunzaverde

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.529
  • Karma: +1561/-185
Re: Siguranta circulatiei feroviare in Romania
« Reply #49 on: May 08, 2017, 01:59:04 AM »
se folosesc chiar si vagoane cu franele izolate (nu stiu daca termenul este corect).

Franele izolate nu sunt o problema in nici un fel si nu indica vreo situatie ciudata in vreun fel. Cat timp se mentine procentul de franare in limitele instructiei 006 totul este in regula.

Phenol

  • Knight
  • Executive
  • *
  • Posts: 325
  • Karma: +183/-3
Re: Siguranta circulatiei feroviare in Romania
« Reply #50 on: May 08, 2017, 06:53:02 AM »
^daca am inteles bine, perfidus se refera la convoaie unde nu este asigurat procentul de franare necesar, altfel spus la trenuri de marfa (probabil ca nu numai) unde sunt probleme majore cu frana
« Last Edit: May 08, 2017, 06:56:00 AM by Phenol »

perfidus

  • Hero
  • *
  • Posts: 521
  • Karma: +149/-68
Re: Siguranta circulatiei feroviare in Romania
« Reply #51 on: May 08, 2017, 10:18:19 AM »
O preluare tot de pe forumtrenuri.ro cu referire la cutumele operatorilor feroviari...
Bine ca s-au apucat abia acum de inspectii.

Quote
Tot din categoria Unicom, acesta a mai picat o "inspectie inopinanta":
- la data de 19.04.2017, ora 11:25, pe raza de activitate a Sucursalei Regionale CF Galați, în stația CF Adjud, în
urma inspecției efectuate de personalul ISF Galați, s-a constatat că la trenul 50458 (Unicom Tranzit) nu este
asigurat procentul de frânare pentru menținerea pe loc a trenului, în sensul că lipseau 8 saboți de mână menționați
în formularul „arătarea vagoanelor trenului”. Trenul a fost reținut în stația CF Adjud pană la ora 19:41, fiind
expediat cu o întârziere de 427 minute, pentru remedierea aspectului constatat
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Urmeaza Drumul Expres CrPit (DX12). Data limită evaluare oferte 18-19.01.2018, asta daca se rezolvă contestatiile !
Pe cand deblocarea contractului de revizuire SF pe restul ocolitoarei de sud a Craiovei (DN6-DN55-DN56)?