News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Vroom vroom... pe tren

Started by Ionut, November 02, 2012, 06:04:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dan tm


tom_sawyer

^ "Trenurile albastre ale Regilor României"

(ca să poată fi găsită la căutare)

Sorinus

Am avut recent placerea sa ma dau cu trenurile japoneze, ce pt noi au ajuns la nivel e mit. Poze n-am facut, orice se poate gasi insa pe google.

Am umblat cu reteaua suburbana din Tokyo, evident f extinsa. Trenurile in general arata ca metrourile noastre, dar circula cu pana la 120km/h in afara centrului, unde intra in subteran (ca orice S-Bahn de altfel).
Frecventa decenta dar nu oau, dimineata erau la cam 20 minute, si se intampla sa aiba si intarziere cateva minute (dar clar ca exceptie). Distantele parcurse de ele erau gen Bucuresti-Campina.

Biletele doar dus, pt o distanta de cca 40-50km, erau 30ron, pt un serviciu similar cu Regio Expres la noi.

Ramele curate, pline de reclame, dar nu noi (in Osaka am citit pe ceva similar ca fusese produs in 1994).


De asemenea am mers cu echivalentul lor al InterCity, ceva Limited Express, ce folosea niste rame similare cu ce a cumparat CFR de la Alstom. Vitezele cu acestea au fost de maxim 130km/h, dar in general viteza eram cam 110.

Acest serviciu, in zona montana, era operat cu automotoare diesel (ce aratau cam la fel) si pe o zona f similara cu Valea Jiului, a mers doar cu 70km/h (doar tunel, viaduc, iar tunel). Constant insa, fara limitari.

Fiind linie simpla, unul din ele a oprit intr-o halta f obscura sa astepte trenul din fata, stationand acolo 15 minute. Sigur ca acumulat intarziere, dar nu m-am uitat cat.

Ramele astea de IC, curate, moderne, cu WI-FI care mergea slab dar mergea. Preturile cam ca la noi.

Sub-urbanele din zona Osaka erau cam ca cele din Tokyo, dar avea canapele de catifea verde :)  foarte confortabile, dar na, la noi s-ar face praf relativ repede.

Shinkansen-urile sunt cum stim, f rapide, f comode, spatiul la picioare fiind imens, la fel si fotoliile. Am mers maximum cu 303km/h, la acea viteza zgomotul si presiunea erau destul de mari. Dar fara vibratii.

La intrare in Hiroshima, cu Shinkansen, am stat 10 minute pe un pod, fiind anuntat ca trenul din fata noastra este supus unui control de securitate (Deci clar am avut intarziere). Shinkansen-uri sunt scumpe, pt aprox o ora, am platit cca 300ron (evident, am si facut cca 200km).


Concluzia, pe langa trenurile de mare viteza, reteaua lor e cam ca la noi, dar fara limitari, garile mici arata ca cele de S-bahn din Germania, fara briz-birz-uri, cele din zona montana un pic mai spartane, iar garile mari arata oau, care mai de care mai futurista.

miahi

La unele Shinkansen exista Japan Rail Pass pentru turisti, ultima data cand am folosit era cam 300 de euro pe saptamana si parca singurul lucru extra era rezervarea locului. Cred ca intr-o saptamana am facut in jur de 2000 - 3000 km pe calea ferata, o adevarata placere si experienta unica.

Sorinus

Sunt sigur ca exista combinatii prin care iesi mai bine ca pret, doar ca eu am folosit punctual Shinkansen-urile, de doua sau 3 ori, in zona Kanazawa, Osaka si Hiroshima. Pe principiul de peste tot, calatorul ocazional il taxezi la maxim.

Si pt ca bani...am stat la vagoanele fara rezervare de loc, unde am stat si in picioare o data.

Cetatean

Da...si eu am abuzat din plin de acel pass. Cred ca am facut vreo 2000 si ceva de km intr-o saptamana cu acel pass.
Am facut un tur de forta Osaka,Hiroshima,Kyoto,Nagoya,Kanazawa,Tokyo
Din Nagoya am mers cu automotorul pe la Gero si Takayama pana la Toyama. Foarte interesanta toata valea aia. Am avut loc chiar in spatele mecanicului.
Mi-am facut o aroganta si am luat la greencar. Dar cand am fost eu,cred ca era 300 de euro,la green car.
Oricum,am plecat din Nagoya la 7,spre Hiroshima,mi-am petrecut ziua acolo si m-am intors seara la 8 inapoi. Nebunie sa faci aproape 500 de km in doua ore si ceva.

Sorinus

Haha, de la Takayama la Toyama ziceam si eu, aia e valea :) Dar cu material rulant ok si fara restrictii, ar fi la fel la noi pe Tg-Jiu-Simeria.

Cetatean

Da,m-a luat atunci cu nervi,ca m-am gandit ce zone faine avem si noi si nu stim sa le explotam. Eu m am oprit si in Gero vreo 2 ore parca si Takayama vreo 4-5 cred. Am plecat dimineata din Nagoya si am ajuns seara,dupa 8 cred la Toyama.