Author Topic: Siguranta circulatiei feroviare in Romania  (Read 5004 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cristi5

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.986
  • Karma: +853/-118
Siguranta circulatiei feroviare in Romania
« on: April 08, 2017, 03:57:36 PM »
Tren privat de marfa (16 vagoane) deraiat pe M202 Petrosani-Simeria in zona Merisor. Cei doi mecanici au murit :(

(captura TVR1)




http://observator.tv/social/accident-feroviar-grav-mecanici-de-locomotiva-morti-dupa-ce-un-tren-sa-rasturnat-langa-petrosani-205554.html

Se spune ca locomotiva si cateva vagoane au cazut intr-o rapa, dar o locomotiva pare doar deraiata.... poate mai era una... Parca jos sub vagoane se vede o locomotiva

http://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/un-tren-a-deraiat-intr-o-gara-din-hunedoara-doua-persoane-au-murit-pe-loc-in-accident.html


cristi5

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.986
  • Karma: +853/-118
Re: Siguranta circulatiei feroviare in Romania
« Reply #1 on: April 08, 2017, 04:23:38 PM »
Chiar ma uitam pe incidente la forumtrenuri si m-am crucit ce multe sunt. E drept ca predomina ciocnirile pe trecerile la nivel (care nu sunt direct cauzate de starea infrastructurii sau de greseli pe CF)

http://www.forumtrenuri.com/t4640p465-accidente-si-incidente-cfr

Andi

  • Knight
  • Officer
  • *
  • Posts: 189
  • Karma: +206/-1
Re: Siguranta circulatiei feroviare in Romania
« Reply #2 on: April 08, 2017, 08:03:18 PM »
A fost doar o locomotiva, ce se vede jos e un vagon vopsit in schema Unicom Tranzit.


frunzaverde

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.529
  • Karma: +1561/-185
Re: Siguranta circulatiei feroviare in Romania
« Reply #4 on: April 08, 2017, 09:37:40 PM »
Au anuntat prin statie ca au ramas fara frane, au cerut cale libera...

Indica mentenanta proasta a materialului rulant (care-i o alta problema, mai ales la marfa in Romania). Cuplam asta cu starea foarte proasta a liniei - contrasine uzate, prost prinse sau uzate, traverse putrede, prinderi slabite sau lipsa, si rezulta dezastru...

Oricat au mai carpit la ea in ultimii ani 202 e o linie praf...

TibiV

  • Count
  • Legend
  • *
  • Posts: 8.077
  • Karma: +2736/-570
Re: Siguranta circulatiei feroviare in Romania
« Reply #5 on: April 08, 2017, 09:39:55 PM »
Las' ca cu prima ocazie o reconstruim de la zero...
E mai simplu asa decat sa o intretinem
:(

TibiV

  • Count
  • Legend
  • *
  • Posts: 8.077
  • Karma: +2736/-570
Re: Siguranta circulatiei feroviare in Romania
« Reply #6 on: April 08, 2017, 10:31:22 PM »
CFR a dat si un comunicat, dar NU pe site-ul oficial, ci DOAR pe FaceBoook...
https://www.facebook.com/cfrinfrastructura/posts/1549423638425832
Quote
Un tren de marfă format din 16 vagoane, aparţinând unui operator privat, a deraiat în această după-amiază între staţiile Baniţa şi Merişor, pe secţia de circulaţie Petroşani - Simeria, Regionala Timişoara, 14 dintre ele fiind deraiate/răsturnate. Trenul asigura un transport pe relația Slatina-Curtici.

Pentru continuitatea traficului feroviar in această zonă, CFR SA asigură transbordare cu mijloace auto - microbuze și autobuze - între stațiile Petroșani și Pui (și retur) pentru trenurile locale, călătorii fiind preluați din aceste stații de alte trenuri care circulă pe aceleași rute.

De asemeanea, pentru trenurile de lung parcurs (IR) care circulă spre Arad traficul este redirecționat pe relația Filiași - Orșova - Timișoara - Arad, iar cele spre Simeria vor circula până la Petroșani, cu transbordare auto Petroșani - Pui, călătorii fiind apoi preluați de alte trenuri care au traseu comun.

Menționăm că CFR SA intervine cu drezine pantograf pentru refacerea liniei de contact, iar când ancheta va permite se va acționa cu 2 trenuri-macara, sosite de la Craiova și Simeria.

Evenimentul va fi anchetat de Agenția de Investigare Feroviară (AGIFER).

Pozele arata cat de nashpa a fost accidentul...



RIP... :(




cristi5

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.986
  • Karma: +853/-118
Re: Siguranta circulatiei feroviare in Romania
« Reply #7 on: April 08, 2017, 10:56:03 PM »
M-am uitat un pic la comentarii... "CFR infrastructura" da acelasi raspuns standard de cateva sute de cuvinte tuturor criticilor infrastructurii... Ca n-avea frane, etc etc.

dr4qul4

  • Legend
  • *
  • Posts: 5.440
  • Karma: +2520/-1105
Re: Siguranta circulatiei feroviare in Romania
« Reply #8 on: April 08, 2017, 11:48:29 PM »
curba aceea a fost facuta tot pentru a pastra panta?
My plan:  Prioritate 0: DNCB. 1. A1  2. A10  3. A3 TgMures-Nadaselu+Suplacu-Bors  4. A7-8 Ploiesti - Iasi 5. A12 7. CoBra

frunzaverde

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.529
  • Karma: +1561/-185
Re: Siguranta circulatiei feroviare in Romania
« Reply #9 on: April 09, 2017, 12:00:44 AM »
curba aceea a fost facuta tot pentru a pastra panta?

Da.

dr4qul4

  • Legend
  • *
  • Posts: 5.440
  • Karma: +2520/-1105
Re: Siguranta circulatiei feroviare in Romania
« Reply #10 on: April 09, 2017, 12:17:17 AM »
Daca panta e sub 1,3 la mie si a putut sa prinda asemenea viteza, nici nu vreau sa ma gandesc ce s-ar intampla cu un tunel la predeal urmat de o coborare de 10 km .....
My plan:  Prioritate 0: DNCB. 1. A1  2. A10  3. A3 TgMures-Nadaselu+Suplacu-Bors  4. A7-8 Ploiesti - Iasi 5. A12 7. CoBra

Dan027

  • Ambassador
  • *
  • Posts: 463
  • Karma: +323/-329
Re: Siguranta circulatiei feroviare in Romania
« Reply #11 on: April 09, 2017, 12:33:47 AM »
Cam ce viteza credeti ca avea?

Vice33

  • Hero
  • *
  • Posts: 544
  • Karma: +127/-163
    • Program gratuit de legislatie ruiera

Vice33

  • Hero
  • *
  • Posts: 544
  • Karma: +127/-163
    • Program gratuit de legislatie ruiera
Re: Siguranta circulatiei feroviare in Romania
« Reply #13 on: April 09, 2017, 02:14:35 AM »
Cam ce viteza credeti ca avea?

Defecţiunea la sistemul de frânare se impută companiei care administra trenul mărfar, ea având obligaţia de a controla şi de a pune în circulaţie un tren apt tehnic şi fără nici un defect la sistemul de frânare! Cum naiba să circuli cu defecţiuni la sistemul de frânare pe un sector atât de periculos ca Valea Jiului??

Daca se respecta viteza maximă din livret şi trenul nu are defecţiuni, nu se intampla nici o deraiere, daca erau probleme cu sinele sau cu traversele trebuiau sa deraieze si celelalte trenuri, ceea ce nu s-a intamplat.

Mecanicii au si anuntat ca au ramas fără frâne, trenul oricum deraia chiar si cu linie refăcută/reparată, pentru că depăşeau viteza maximă admisă pe acel sector, viteză care nu contează cât era: 5-10-15-20-30-etc...contează că a deraiat din 2 motive:

1. defecţiuni la sistemul de frânare
2. viteză peste limita maximă admisă

Ce viteză ar fi putut să aibe când a deraiat? Putem specula doar, sau cel mult aproxima după nişte calcule pe care eu nu le ştiu a le face. AGIFER poate stabili clar aceste aspecte după finalizarea anchetei.

Quote
Sistemul de frânare a cedat. Mecanicii au anunțat prin stație, la Stația Feroviară Merișor, că vor veni fără frâne și să le dea drumul până vor reuși să încetinească sau vor avea un moment în care vor putea încetini garnitura", a declarat inspectorul-șef al ITM Hunedoara.

Quote
Agenția de Investigare Feroviară (AGIFER) va ancheta accidentul produs sâmbătă între stațiile Banița și Merișor, pe secția de circulație Petroșani - Simeria (Regionala Timișoara), informează CFR SA.

Sursa: https://www.agerpres.ro/social/2017/04/08/deraierea-trenului-de-marfa-in-apropiere-de-petrosani-va-fi-anchetata-de-agentia-de-investigare-feroviara-18-25-04

dr4qul4

  • Legend
  • *
  • Posts: 5.440
  • Karma: +2520/-1105
Re: Siguranta circulatiei feroviare in Romania
« Reply #14 on: April 09, 2017, 10:17:05 AM »
si totusi curba aia e facuta pentru viteza. Daca linia era intretinuta putea sa nu deraieze.
e ca la parapetele de pe sosea. E vina soferului sau a masinii daca nu ia o  curbă, dar poate scapa cu viata daca exista parapet sa nu-l lase sa cada in prapastie.
My plan:  Prioritate 0: DNCB. 1. A1  2. A10  3. A3 TgMures-Nadaselu+Suplacu-Bors  4. A7-8 Ploiesti - Iasi 5. A12 7. CoBra