Autostrada A4 Constanța-Vama Veche

Started by Ionut, September 14, 2011, 10:35:14 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

Din sens opus, avem tot limitare la 60 dar avem si de 80 ceva mai inainte.

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

kitsune

#541
Am găsit articolul ăsta şi din puținele mele cunoştințe de rusă, se pare că e vorba de un pod peste Dunăre la Reni:
http://www.epravda.com.ua/news/2015/07/6/549513/
A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
Douglas Adams, Mostly Harmless

dr4qul4

Nici o sansa.
Pana la Galati Dunarea este cale Maritima de navigatie.
Ceea ce inseamna ca pot ajunge vapoare mult mai mari. Un pod la Reni ar tb sa fie mult mai mare decat unul la Braila.
In plus, pe noi ne avantajeaza la Braila, ca sa nu trecem granita pt a ajunge la Tulcea.
Iar pe Ucrainieni nu-i deranjeaza cu nimic sa treaca prin Giurgiulesti, pentru ca tot au granita cu Romania de trecut, Iar Giugiulesti, desi e in Moldova, e zona libera.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Ionut

Va rog nu deviati. Aveti topic pentru poduri. Aici este A4.

kitsune

#544
Păi e vorba de legătura între Ucraina şi Bulgaria, discutată de preşedinții celor două țări. Legătură care se face prin Dobrogea, unde A4 este o parte din drumul Nord-Sud. Cel puțin asta înțeleg eu din articol.
Am găsit articolul în engleză:

President of Ukraine Petro Poroshenko and Bulgarian President Rosen Plevneliev have discussed a joint project to build a highway between the two countries.

"We intend to raise funds from the European Union, allocate money from the national budget of Ukraine for the development of a number of infrastructure projects that will contribute to the creation of new jobs, provide a corridor that will link not only Odesa with Bolgrad and Reni, but also through Romania with Bulgaria," Poroshenko said at a press conference with Plevneliev in Kyiv...
A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
Douglas Adams, Mostly Harmless

Harry

Totusi sa fim realisti. Sansele unui astfel de proiect sunt zero.

NadlacII

Nu ştiu dacă s-a mai postat: Pe 30 aprilie 2015 s-a petrecut un accident rutier grav la sensul giratoriu între A4 şi DN2A. Şoferiţa în vârstă de 34 de ani a murit pe loc după ce a intrat cu viteză în intersecţie.

Sursa: http://www.reporterntv.ro/stire/socant-o-tanara-a-fost-decapitata-intr-un-accident-petrecut-la-ovidiu-galerie-foto

După părerea mea, modul în care se semnalează capătul autostrăzii într-un sens giratoriu este de-a dreptul criminal! Dar vedeţi pe StreetView ...


1. Cu 3000 m, 2000 m respectiv 1000 m înainte de giratoriu ...

https://www.google.ro/maps/@44.253574,28.544529,3a,59.2y,16.18h,91.76t/data=!3m6!1e1!3m4!1sg9E3R7e2dTFV2X0KnAUfEQ!2e0!7i13312!8i6656

2. Un indicator "ciudat" cu limitări de viteză (100 km/h) ...

https://www.google.ro/maps/@44.258903,28.545788,3a,30y,58.66h,86.08t/data=!3m6!1e1!3m4!1sm2d8Lzr2t4kjNHm7bSEBuw!2e0!7i13312!8i6656

3. Singurul (!) semn indicând sfârşitul autostrăzii ...

https://www.google.ro/maps/@44.259672,28.546502,3a,37.5y,67.11h,82.33t/data=!3m6!1e1!3m4!1sWHZccebT44M2sfnYxQljtg!2e0!7i13312!8i6656

4. Limitare 70 km/h, cu indicatorul din dreapta întors spre ... câmp!

https://www.google.ro/maps/@44.261026,28.548404,3a,75y,50.58h,90.91t/data=!3m6!1e1!3m4!1sn7P9mQKGScmNc55VRPKY5Q!2e0!7i13312!8i6656

5. Limitare 50 km/h. Ca şi indicatoarele precedenete, aceste semne au un caracter provizoriu, având fondul galben - arată parcă ar fi fost uitate de pe vremea construcţiei autostrăzii!

https://www.google.ro/maps/@44.261911,28.550651,3a,75y,67.49h,79.37t/data=!3m6!1e1!3m4!1s1XApBkrYM08_Ws3eDp7Njg!2e0!7i13312!8i6656

6. Primul indicator care ne arată că va trebui să cedăm trecerea ...

https://www.google.ro/maps/@44.262234,28.552034,3a,30y,94.79h,85.7t/data=!3m6!1e1!3m4!1syOjTv-wyPc1PsLil35MrQA!2e0!7i13312!8i6656

7. Presemnalizare sens giratoriu, limitare 30 km/h:

https://www.google.ro/maps/@44.262402,28.553002,3a,75y,92.25h,102.15t/data=!3m6!1e1!3m4!1sPkeoFTpQ9NWPEPKxpEZugQ!2e0!7i13312!8i6656

8. Sensul giratoriu ...

https://www.google.ro/maps/@44.262449,28.554217,3a,75y,109.36h,83.12t/data=!3m6!1e1!3m4!1sCYwRkLL0JCZ34yCfNQ522Q!2e0!7i13312!8i6656


SE POATE ŞI ALTFEL, de exemplu la celălalt capăt al autostrăzii A4 (spre Portul Constanţa), adică ...

- semne clare avertizând că va urma un sens giratoriu!
- limitări de viteză vizibile şi clare!
- benzi rezonatoare transversale!!!

https://www.google.ro/maps/@44.109676,28.622274,3a,75y,87.52h,93.31t/data=!3m6!1e1!3m4!1sgT5iQ-EO0NiFXumwhXjxAQ!2e0!7i13312!8i6656

BIGRED1984

Cred ca exagerezi un pic aici, poate ca nu este cea mai buna semnalizare dar soferita chiar a ignorat toate semnele posibile si a intrat cu viteza in intersectie.

Poate ca indicatorul de 70 este provizoriu dar cel de 50, chiar din poza ta, dupa cele provizorii , ala ce avea ?

Dar indicatoarele care arata o iesire/bifurcatie de pe autostrada?

Dar indicatorul de 30 de dupa pod, cel cu semnul de girator deasupra?

Acum serios, daca frana macar un pic la oricare dinainte de cel de 30, avea sanse la viata.

Eu cred ca la cel de 30 ea avea inca peste 100, daca nu mai mult.

NadlacII

Quote from: BIGRED1984 on July 21, 2015, 10:56:00 AM
Dar indicatoarele care arata o iesire/bifurcatie de pe autostrada?

Aceste semne se referă la ieşirea spre DN3C (Constanţa), (era închisă la momentul filmării.) De fapt, şi indicatorul de la punctul (1.) la fel ca şi limitările de la punctul (2.) tot nu prea au de a face cu capătul autostrăzii în sensul giratoriu.  :)

De altfel, şi eu sunt convins că şoferiţa nu a respectat nici una din limitările de viteză. Dar totuşi, ca şofer care nu cunoşti zona, afli abia cu 150 m înainte de sfârşitul autostrăzii că aceasta se va termina într-un sens giratoriu!

vancouver

Nadlac II are perfecta dreptate, iar cei care cred ca soferita este de vina sunteti niste ignoranti. Iar cei care gandesc la fel si au avut in mana semnalizarea in zona sunt niste criminali, in frunte cu politistii care au aprobat asa ceva sau nu au luat imediat masuri.

PE AUTOSTRADA SE CIRCULA CU 130-150 km/h. ASTA E NORMALITATEA. Iar atentia nu este sporita, ca pe un DN, ci adormita, pentru ca drumul este monoton.

Orice final de autostrada nu poate fi anuntat prin panou de 50km/h la cateva zeci de m de final - venind cu 130 km/h treci in cateva SECUNDE de acele panouri. Orice eveniment pe autostrada trebuie anuntat cu minim 1 km inainte.

Exista si in Germania un astfel de capat de autostrada. A66 la intrarea in Frankfurt dinspre est. Sunt panouri clasice dublate de panouri electronice cu RADAR care LUMINEAZA INTERMITENT daca un sofer merge mai repede decat restrictia, si anume treptat 100 / 80 / 60 / 40. Semne mari de pericol si de final de autostrada, etc...









Probabil niste dobitoci nemtii astia de semnalizeaza asa de insistent, soferita e de vina... :bash:
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

NadlacII

... şi după cum vedem în pozele lui vancouver, pe autostradă TOATE indicatoarele cu avertizări sau limitări de viteză trebuie să apară întotdeauna atât pe dreapta cât şi pe stânga pentru a fi văzute şi de cei care circulă pe banda a doua!


icristian

Eu sincer cred ca vina e impartita. Da, puteau fi mai multe semne, sau macar semnul de sfarsit de autostrada sa fie mult mai mare dar dupa cum a precizat si Nadlac2 au fost 8 semne inainte de sfarsitul autostrazii incepand cu 1km inainte, iar semnele de reducere a vitezei cu 850m inainte de sensul giratoriu. Deci ma indoiesc ca alte semne in plus ar fi alertat-o pe doamna soferita.
Nu stiu cum s-a finalizat ancheta, e posibil ca masina sa fi avut ceva. Totusi cand vezi sensul giratoriu in fata, chiar si la 150m, calci frana.

Pentru traficul de pe A4, momentan e irelevant daca sunt pe ambele benzi semne. Sigur nu a fost asta problema.
Oricum cred ca devenim offtopic, si poate ar trebui mutata discutia in topicul de siguranta.

ghrt

Am trecut recent pe A4 de la Agigea spre Tulcea şi e semnalizată cam ciudat: limitare după intersecţia cu DN3, după care creşte limita (parcă de la 80 la 100), dar A4 arată finalizată şi te îndeamnă. Sunt şi două hopuri serioase la un pod, care au rearanjat bagajele în maşină, nesemnalizate. Aveam vreo 120km/h, deci să mergi cu 150km/h în aceste condiţii, fără să ştii bine drumul, mi se pare o dovadă de inconştienţă.

Apoi, giratoriul din capătul A4 apare cam târziu în câmpul vizual, mai dacă vii cu 130-150km/h. Însă eu cred că dacă frânezi cu pedala în podea opreşti până în giratoriu de la semnul de 50km/h. M-a depăşit un BMW care a frânat şi viteză avea destulă. Eu venisem cu vreo 100km/h.

Semnul de 50km/h este dublat de semne pe asfalt.

Iar dacă nu respecţi din principiu semnele de reducere a vitezei, se aplică legea selecţiei naturale, fără a fi nimeni vinovat pentru asta.

Cont (aproape) inactiv.

nirolf

#553
Să nu uităm că nu purta centura! Mie asta mi se pare factorul principal care a dus la moartea șoferului, mașina nu arată chiar așa rău.

http://www.cugetliber.ro/stiri-eveniment-galerie-foto-tragedie-pe-osea-la-ovidiu-a-murit-pe-loc-intr-o-limuzina-audi-254893

QuotePentru că nu purta centura de siguranţă, şoferiţa a fost proiectată din autoturism şi s-a izbit cu capul de gardul din beton al unei societăţi comerciale. N-a avut nicio şansă de supravieţuire.

alecu26

eu acolo ma mir cum nu au fost mai multe accidente.

Sensul giratoriu urmeaza si dupa o curba foarte puternica la dreapta (acea limitare la 100 si la 80 e pusa si din cauza marimii razei) si in plus curba este plasata si pe racordare lonmgitudinala in jos.

Cei care spun ca te trezesti cu giratoriul in fata au dreptate....dar si sa apesi acceleratia la 150 sau cat o avea, când curba iti spune ca e bine 100-120...si simti cum te trage acceleratia cemtrifuga...in stanga...e un pic de inconstienta.

Oricum se pare ca acolo lipseste ceva din semnalizare: marcaja de sfarsit autostrada (asa proiectantul se spala pe maine) si mult mai multe benzi rezonatoare.
Drumurile noastre POATE;