News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A4 Constanța-Vama Veche

Started by Ionut, September 14, 2011, 10:35:14 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

nedcatalin

De fapt cred ca marea problema sta in acel sens giratoriu din capatul A4. Pana la urma nu conteaza ce categorie e un drum, dar aceste sensuri giratorii sunt gestionate greu de camioane care vin dupa 230 km de autostrada. Sa nu uitam ca si in capatul celalat al podului e tot un giratoriu...

dr4qul4

Podul acesta nu a fost construit ca o continuare a A4 ci ca un drum de legătură pentru port, lucru pentru care e perfect proiectat.
Eu am spus mereu ca nu are rost ocolul prin port. Nici portul nu cred ca dorește blocajele care apar vara. Probabil va fi folosit doar in situații speciale pt devierea circulației.
A4 trebuie continuata ceva mai la vest pentru a putea evita cele 2 Eforii.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Harry

Quote from: pasadia on November 11, 2014, 07:55:21 PM
apropo, credeti ca traficul din port, strict numai traficul din port, justifica aceste 4 benzi

sunt zile si nu putine cand sunt 2.500 de tiruri/zi care intra in port.
si da giratoriul din capul A4 e o mizerie. trebuia nod trompeta.

pasadia

2500 se refera la tot portul, sau doar la partea de sud? Caci la cum stiu eu portul, in nord se descarca / incarca cerealele si cherestea, + minereu (dar preponderent acesta e transportat feroviar) iar in sud sunt containerele. Deci chiar ar fi 2500 de containere carate zilnic? Si 2500 e o cifra suficient de mare incat sa justifice 4 benzi?
ps: nu ma deranjeaza ca l-au facut de 4 benzi, dar cred ca aceasta optiune ar fi fost justificabila daca podul servea ca o continuare fireasca a A4.

Harry

Tot portul. Oricum trebuia cu 4 benzi pt ca nu stim ce ne va rezerva viitoru.

frunzaverde

Quote from: pasadia on November 12, 2014, 08:29:59 AM
2500 se refera la tot portul, sau doar la partea de sud? Caci la cum stiu eu portul, in nord se descarca / incarca cerealele si cherestea, + minereu (dar preponderent acesta e transportat feroviar) iar in sud sunt containerele. Deci chiar ar fi 2500 de containere carate zilnic? Si 2500 e o cifra suficient de mare incat sa justifice 4 benzi?
ps: nu ma deranjeaza ca l-au facut de 4 benzi, dar cred ca aceasta optiune ar fi fost justificabila daca podul servea ca o continuare fireasca a A4.

Capacitatea DP World Constanta (CSCT) este de 1.2 milioane TEU/an, deci in jur de 3280 TEU/zi in medie. CSCT nu e dezvoltat la maxmimum, capacitatea finala a concesiunii, dupa dezvoltarea ultimului modul fiind de cel putin 1.6 milioane TEU/an, adica 4380 TEU/zi. Pe langa asta, 234000 de vehicule pot fi stocate in terminalul Romcargo Maritime anual. Plus eventual trafic RO-RO. In plus, exista planuri de extindere a portului Constanta Sud cu o suprafata de ~25%, inspre est (acum sunt doua diguri acolo).

Chiar si la 25% din mixul modal asigurat in mod rutier, cu dezvoltarea la maximum, depasim usor 2500 vehicule pe zi. Un camion cu 4 osii se masoara ca 2.38 vehicule standard, insemnand un MZA ajustat de ~6000. Daca 50% din mixul modal este asigurat rutier, depasim un MZA ajustat de ~12000. 

In conditiile astea, 2 benzi pe sens sunt o idee buna de la bun inceput. Parte din A4 insa nu - daca A4 va merge mai departe de Agigea, spre Mangalia, sa amesteci traficul usor si cel greu, lent care merge in port (cu asteptarile de rigoare) nu e o idee prea buna. Va fi nevoie de un al treilea pod (cand ii va veni timpul).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

S-ar putea sa se deschida maine, si Dragnea sa taie panglica !... :)

Ia uite ce zice agenda lui oficiala:

AGENDA
Viceprim-ministrului Liviu Dragnea
13 noiembrie 2014

Viceprim-ministrul Liviu Dragnea, ministrul dezvoltarii regionale si administratiei publice, se va afla maine, 13 noiembrie, in judetul Constanta, dupa urmatorul program:
· Ora 10.00: Inaugurarea Centrului pentru Tineret din comuna Tuzla, proiect finantat prin Programul Operational Regional 2007-2013;
· Ora 11.30: Vizita de lucru la Podul Agigea;
· Ora 13.00: Vizita la Faleza din Constanta (proiect finantat prin Programul Operational Regional 2007-2013) si prezentarea proiectului de consolidare si restaurare a Cazinoului din Constanta (proiect finantat prin Compania Natională de Investitii);
· Ora 13.30: Intalnire cu oamenii de afaceri din Constanta (la Hotel TEN). 

Ce vizita de lucru daca podul e gata ? Nu suna a vizita de taiat panglici ?

Desi mi se pare ciudat sa lipseasca Ponta la o asemenea ocazie.... :o
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Harry


rocklee


Harry


TibiV

Haide, Harry, nu ne tine pe jar. Da si tu niste detalii...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

benzile sunt de 3,5 metrii ?. cel putin asa mi se pare ddaca ma iau dupa dusterul acela alb cu o roata exact la margine.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Harry

Astazi, in prezenta vicepremierului Liviu Dragnea, a presedintelui senatului Calin Popescu Tariceanu si a primarului Radu Mazare a avut loc inaugurarea noului pod rutier de la Agigea.
Noul pod leaga partea de nord a Portului Constanta cu cea de sud.
Astfel camioanele pot intra direct de pe autostrada in zona de sud a portului fara a mai fi necesar tranzitul prin Agigea si traversarea podului vechi.
In cursul anului viitor se va finaliza si breteaua dintre podul nou si DN39. Si de asemenea vor fi finalizate si lucrarile de reparatii capitale ale podului vechi.
===========
din ce am vazut da, benzile par de 3.5














Harry


TibiV

Multumim, Harry...

Am auzit ca Tariceanu in discurs a confundat podul, si a crezut ca e pe vechiul pod. E adevarat ?  :D

Quote from: Harry on November 13, 2014, 02:15:13 PMIn cursul anului viitor se va finaliza si breteaua dintre podul nou si DN39. Si de asemenea vor fi finalizate si lucrarile de reparatii capitale ale podului vechi.

Exista vreun termen mai exact decat "in cursul anului viitor"?

Mama proștilor este mereu gravidă... :)