Autostrada A4 Constanța-Vama Veche

Started by Ionut, September 14, 2011, 10:35:14 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

nu prea are rost traversarea lacului.
Autostrada trebuie sa ajunga la Varna nu la Costinesti.
Chiar daca sunt din Bucuresti nu am propus traseul ca sa-mi fie mie bine ci doar ca sa fie mai ieftin. Eu am fost maxim pana la Neptun iar DN-ul actual ar face fata fara probleme daca traficul de la sud de Olimp ar fi preluat de autostrada, lucru care se poate intampla foarte usor printr-un drum de legatura la Mangalia.

Probabil cel mai bun traseu este cel propus de Harry, de la Cumpana spre Dobrich trecand granita undeva intre Negru-Voda si Mangalia.
Dar astea sunt planuri pentru alt deceniu si trebuie si bulgarii sa accepte traseul.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Harry

vancouver vrea o autostrada pentru turisti. pe mine nu ma intereseaza turistii in clipa de fata. actualul DN39 face fata cu brio. si va face fata inca foarte multi ani de acum incolo. Pentru 2-3 weekenduri cu ambuteiaje nu are rost o autostrada. pe mine ma intereseaza ca autostrada sa deserveasca comapniile de transport, sa ajute economia locala si implicit nationala prin acces direct din port spre sudul europei.

Iar digurile la care te referi au fost facute in comunism, lacul a fost trecut ca rezervatie dupa 1990.




tonică

cateodata ma bucur ca cei care ar putea hotara lucrurile din penel nu au chef sa beleasca ochii pe aici :D

panda80

Pai Harry, daca se vrea o autostrada care sa ajute economia romaneasca ce rost are sa treaca printr-un no man's land intre Negru Voda si Mangalia fara a deservi si Mangalia, al 2-lea port al tarii si un oras destul de important in zona? Autostrada asa cum ai propus-o tu ajuta doar pe cei in tranzit (desi nici pentru ei nu mi se pare ca se ocoleste aproape deloc in varianta lui vancouverro). Varianta lui vancouverro  mi se pare mult mai buna, daca tot cheltuim o groaza de bani pentru autostrazi macar sa ne legam centrele importante la ele. In varianta ta autostrada ar avea trafic de maxim 3-4000 masini/zi.

vancouver

Quote from: Harry on August 08, 2014, 01:45:58 PM
vancouver vrea o autostrada pentru turisti. pe mine nu ma intereseaza turistii in clipa de fata. actualul DN39 face fata cu brio. si va face fata inca foarte multi ani de acum incolo.

Vezi tu, face fata cu brio acolo unde nu exista nici o congestie, adica in camp. In Eforie si la sensul giratori cu A4 se creeaza ambuteiaje care uneori costa peste 1 ora. Daca asta numesti tu "face fata cu brio"...

In plus face fata cu brio si cu 10-20 vieti pierdute pe an (plus inca pe atâti raniti grav). Stiu ca in România conteaza mai putin viata unui individ (de aceea nici valorile individuale nu sunt promovate si deseori românii ajung renumiti doar peste hotare, unde fiecare om este pretuit, daca merita). Eu gandesc un pic altfel.

Inainte de finalizarea A2 Cernavoda - Cta, pe DN intre Cernavoda si Constanta mureau anual 9-25 oameni. Dupa finalizarea autostrazii doar 2-5 pe DN si 1-5 pe A2. O mare parte de pe DN erau si sunt din zona cu 4 benzi a DN3 Cta-Murfatlar, unde se poate merge cu viteza, depasi cu viteza. Exact ca pe DN39. Dupa parerea mea upgrade-ul unui drum la 4 benzi este extrem de discutabil. Daca la 2 benzi nu mai face fata, de fapt asta arata ca e nevoie de autostrada. Asadar consider necesar imperativ a se construi o autostrada Constanta-Mangalia. Si subliniez Mangalia, cu iesire atat la nord de Mangalia, cat si la sud de Mangalia, astfel ca autostrada sa serveasca si drept centura si acces spre SNDaewoo.

Orice fel de solutii de compromis se vor dovedi la un moment dat insificiente, necesitand alte solutii de compromis si permant va fi mai bine, dar niciodata suficient de bine. In plus CLARITATEA este esentiala. Solutia propusa de tine inseamna ca la un drum A2 spre Mangalia trebuie schimbate nenumarate drumuri: A4, apoi sens giratoriu la capat, drum legatura port cu pod hobanat, iar sens giratoriu, al doilea drum de legatura cu DN39a, iar sens giratoriu, intrare pe DN39a transformat de tine in A39, iesire apoi langa Amzacea pentru nordul orasului sau lânga Negru Voda pentru Mangalia sud, cu un ocol de toata frumusetea. HAI LASOOOOO....


Nu in ultimul rand, nu poti nega ca autostrada propusa de tine dubleaza DN38. Sa inteleg ca DN38 chiar are nevoie de o autostrada? Nu cumva si DN38 face fata cu brio, iar cu o centura la Topraisar ar fi chiar un drum minunat? Cat despre traficul Constanta-Varna, acesta e mai mult teoretic posibil in viitor, decat ceva existent acum...
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

vancouver

Ca sa ilustrez ce vreau sa spun cu CLARITATEA:



Exista doar 2 autostrazi, A2 si A4. Cu nod direct intre ele, fara intrari pe drumuri de legatura pe langa port, sensuri giratorii, etc...
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

cezar-mario2012

Autostrada A4 cu continuare către Mangalia este utopică.  DN39 face față traficului actual, chiar și în varf de sezon,  singura problema este tramversarea Eforiilor,Tuzla  aici fiind zona de blocaj, plus intrarea-ieșirea din Constanța și Agigea. O soluție ieftina ar fi folosirea noului pod de la Agigea si continuarea drumului cu o centura pentru Eforii si Tuzla,  nodurile sa fie denivelate, ocolitoarea la 23 August,  tot cu noduri denivelate, transformarea DN39 in drum expres,  parapeti mediani si locuri pentru staționarea de urgenta,  parcari si nodurile cu  Costinest si stațiunile din sud sa fie tot denivelate.  Iar la Mangalia să se facă centură,  asemenea și la 2 Mai,  Vama Veche,  atunci drumul va fi mai sigur si rapid.Eu as prefera o varianta care sa plece de la Murfatlar si apoi pe traseul precizat,  eliminând blocajul de la Constanța.  Pe traseul Albena-Nisipurile Aurii-Varna,  nu se poate face autostrada,  este parc national Natura 2000, ecologisti in Bulgaria sunt foarte influenți,  iar bulgari sunt interesați sa lege autostrada de Dobrich, reședință de județ.  Drumul Vama Veche-Kavarna-Albena-Varna, in afara sezonului are trafic de maxim 100 de mașini pe ora.

panda80

Pai varianta punctata a lui vancouver leaga si Dobrich si satisface si necesitatile noastre interne, de aceea mi se pare solutia cea mai buna.

vancouver

#323
Quote from: cezar-mario2012 on August 09, 2014, 10:29:29 AM
Autostrada A4 cu continuare către Mangalia este utopică.  DN39 face față traficului actual, chiar și în varf de sezon,  singura problema este tramversarea Eforiilor,Tuzla  aici fiind zona de blocaj, plus intrarea-ieșirea din Constanța și Agigea.

Am inteles. Face fata, cu exceptia:
1. ...
2. ...
3. ...
4. ...
etc...

De aceea continuarea este utopica....  :o

Oricum discutia a deviat pe o zona fara legatura cu subiectul initial. Nici eu, nici Harry, nici dr4qul4 nu am spus ca autostrada trebuie continuata ACUM. E clar ca avem alte prioritati. A1 finalizata, A3, A10, A7, centura Bucuresti, etc... In esenta rezum inca o data concluziile mele, care se refera strict la teritoriul României, iar bulgarii au de ales dupa aceea:
1. Reteaua de autostrazi trebuie sa fie clara, fara intreruperi (contrazic astfel ideea lui Harry cu folosirea podului din port)
2. Continuarea A4 spre sud trebuie sa deserveasca neaparat orasul Constanta. Nu se poate desprinde din A2 la vest de podul peste canal. (contrazic ideea lui dr4qul4)
3. Intre variantele "aproape de Mangalia" si "departe de Mangalia" eu aleg aproape. Astfel autostrada capata sens chiar si in lipsa unei continuari spre Bulgaria, deserveste tot litoralul, reduce rata de accidente pe DN39, deserveste si industria din Mangalia, iar ocolul in cazul unei continuari spre Dobric nu depaseste 10 km.

In rest discutam de o autostrada la campie, cu pret de 3-3,5 milioane € / km, + pretul unui pod peste canal. Cu fonduri europene. La un moment dat ii va veni vremea.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

cezar-mario2012

Am uitat sa menționez că blocajul,  cel de la Eforie Nord plus intrarea pe autostrada are loc doar in week-end începând din iulie si se termina la sfârșitul lui august,  in restul timpului este liber. Iarna chiar este pustiu, pentru ce o autostrada? Populația este in scădere, nu numai în România,  dar și în restul țărilor. Dacă se face un drum 1×1 plus o banda reversibila, de la nodul Murfatlar până după Tuzla, se rezolva problema blocajului si toată lumea va fi fericită,  mai puțin cu taxa de la Fetești.

Harry

vancouver are dreptate noi discutam acum despre ceva ce e posibil sa se intample peste 20-30 de ani. Eu am ocolit atat de mult spre negru voda in desen pentru a ocoli canionul Canaraua Fetii si vreo 2 paduri.

Chestia cu cu populatia e relativa. Singurele probleme reale si actuale pe DN39 sunt curba de la 23 august si problema de la Eforie. Acolo singura solutie este asa cum cerem toti de ani de zile o centura, centura care poate urmari traseul unui drum tehnologic/agricol existent deja.

Harry

A mai ramas de pus doar bucata din centru. din spate se vine deja cu asfalt :D





SURSA

Harry


Astazi a fost o zi foarte importanta. A fost finalizata structura noului pod rutier Agigea. In cursul acestei zile a fost montata si piesa centrala a podului. Urmeaza lucrarile la partea carosabila.


Harry