Autostrada A4 Constanța-Vama Veche

Started by Ionut, September 14, 2011, 10:35:14 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

eu unul vad o continuare a A2 de la sud de Murfatlar direct catre Mangalia. Ar scuti 1 pod peste canal, 1 pod peste lacul techirghiol si ar fi doar cu 5 km mai lunga.
Dar m-as multumi si cu prelungirea DN39A, la nivel de drum expres peste lacul Techirghiol (sincer nu stiu daca va primi aviz de mediu un pod aici) pana dupa Tuzla.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Tavi

^Daca s-ar putea o "reciclare" a lui 393 pe la coada lacului ca sa scapi usor si de mediu si de Aerodromul Tuzla ar fi brici  ;)

cezar-mario2012

Cel mai bine s-ar putea face un drum expres dupa Murfatlar, care sa iasă dupa Tuzla si apoi sa se transforme DN39 in drum expres si sa mai facă ocolitorii la 23 August,  Mangalia,  2 Mai si Vama Veche și asa s-ar scapa de blocajele de la Agigea si Eforii.
Traseul pentru Autostrada Mării Negre pe teritoriul Bulgariei incepe de la Negru Vodă-Kardam-Dobrich-Varna-Burgas-Malko Tarnovo, bineînțeles când se va construi,  dacă se va face.

vancouver

#303
Quote from: dr4qul4 on August 06, 2014, 05:42:59 PM
eu unul vad o continuare a A2 de la sud de Murfatlar direct catre Mangalia. Ar scuti 1 pod peste canal, 1 pod peste lacul techirghiol si ar fi doar cu 5 km mai lunga.
Dar m-as multumi si cu prelungirea DN39A, la nivel de drum expres peste lacul Techirghiol (sincer nu stiu daca va primi aviz de mediu un pod aici) pana dupa Tuzla.

Un pod peste canal costa cam cat cei 5 km in plus. Poate chiar mai putin.

Dar problema cea mai mare pe care o vad eu la solutia ta este alta: NU TOATA LUMEA MERGE DE LA BUCURESTI LA MANGALIA !!! Mai sunt si oameni care vin spre sudul litoralului de pe DN22 de la Braila/Tulcea sau de pe DN2a de la Harsova sau de la aeroportul M. Kogalniceanu. Pentru toti acestia varianta ta nu este o solutie, pentru ca ei intra pe A4 la Ovidiu, ocolesc astfel Constanta si ajung la Agigea, de unde trebuie sa iasa in acelasi DN39, cu aceleasi probleme... Alternativa ar fi sa ocoleasca pana la nodul propus de tine pe A2, dar asta inseamna 20-25 km in plus pentru ei.

Mai mult decat atat, pur si simplu nu tii cont de orasul Constanta. Foarte multi dintre cei care circula acum pe DN39 pe la Agigea merg catre Constanta sau pleaca de la Constata spre sud. Totusi Constanta este capitala judetului si exista o importanta circulatie de persoane si de marfuri pe aceasta relatie. Pe toti acestia nu-i ajuta solutia ta.

Poate ca sunt putin arțăgos, dar ma enerveaza la culme aceasta atitudine de a nu vedea lumea decat prin prisma propriilor necesitati. Valabil mai ales la multi bucuresteni. >:( (ca sa nu existe confuzii, inainte de a pleca din tara, tot in Bucuresti am locuit)
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Harry

Sunt de acord cu vancouver referitor la A2. Nu are rost prelungirea A2. Eu revin la ce spuneam de A4 pentru ca vreau sa motivez optiunea prelungirii prin nodul de la Dn39.

-se reduc cheltuielile cu un nou pod la Agigea
-prin transformarea jonctiunii Dn39A cu DN39 in full cloverleaf la fel se mai reduc din costuri pentru ca deja o parte din nod exista
-prelungirea pe aici si traseu spre Negru Voda pentru ca grosul tirurilor trece deja pe drumul de Negrui Voda spre Bulgaria, Grecia, Turcia etc
-un avantaj in plus al traseului spre Negru Voda e ca nu va mai fi necesara construirea unui pod, pentru ca daca A4 trecea pe la Mangalia era nevoie de un pod peste lac
-un alt avantaj pentru camioane e ca acestea pot intra direct din porturi pe autostrada spre Bulgari/Turci/Greci fara a ocoli suplimentar => scaderea timpilor parcursi, costuri mai reduse la combustibil, per total costuri mai reduse la transport decat daca prelungirea A4 s-ar face prin alta parte

vancouver

#305
Quote from: Harry on August 06, 2014, 11:11:09 PM
-un avantaj in plus al traseului spre Negru Voda e ca nu va mai fi necesara construirea unui pod, pentru ca daca A4 trecea pe la Mangalia era nevoie de un pod peste lac

Te referi la un pod peste lacul Techirghiol sau peste balta Limanu?  :D

Dupa parerea mea un pod peste lacul Techirghiol nu numai ca NU ESTE O PROBLEMA (pe durata lucrarilor, zona de sub viitorul pod se poate seca), dar este chiar o IMENSA OPORTUNITATE de a crea o atractie turistica. Un pod luminat si spectaculos, vizibil peste lac de la Eforie Sud si din Tuzla, partial si de la Eforie Nord si Techirghiol. De exemplu un pod suspendat, cu o deschidere centrala de 300-400m. Asta ar crea oportunitatea de a crea la Eforii zone de promenada pe malul lacului, in completarea celor de la malul marii.

Si daca totusi nu vrem sa cream ceva scump si spectaculos, oricum exista si solutia fara nici un pod peste lac si fara nici o ocolire, dar spre Mangalia:



Imediat dupa Mangalia, evident, autostrada se poate departa de tarm, in linie dreapta spre Dobric, pentru a lega apoi si Dobric de Varna.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Harry

Peste Limanu evident. Pe lacul techirghiol nu se poate face nimic.  E arie protejeta.

vancouver

Hai sa fim seriosi cu balta limanu... acolo nici macar nu e nevoie de pod. E suficient o fâsie de pamant prin mijlocul baltii (un fel de dig), pe care sa treaca autostrada...

Cât despre aria protejata, asta e alta aiureala. Protejarea ariei a fost decisa de OAMENI, nu este data asa de la vreo ființă supranaturala. Si evident la fel de bine aceeasi oameni sau alti oameni pot decide sa faca totusi un pod peste o arie protejata... Hai sa nu ne mai impiedicam de propriile reguli.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

alecu26

daca Porr a anulat complet un pod mare la Sebes Turda peste un lac si un loc frumos de pescuit si face terasament...e clar.
Drumurile noastre POATE;

Harry

Quote from: vancouver on August 07, 2014, 01:15:53 AM
Hai sa fim seriosi cu balta limanu... acolo nici macar nu e nevoie de pod. E suficient o fâsie de pamant prin mijlocul baltii (un fel de dig), pe care sa treaca autostrada...

Cât despre aria protejata, asta e alta aiureala. Protejarea ariei a fost decisa de OAMENI, nu este data asa de la vreo ființă supranaturala. Si evident la fel de bine aceeasi oameni sau alti oameni pot decide sa faca totusi un pod peste o arie protejata... Hai sa nu ne mai impiedicam de propriile reguli.

De data asta gresesti. Nu poti distruge lacul Techirghiol construind un pod. Si nu e vorba de fauna sau flora. E vorba de microorganismele din lac care ajuta la producerea namolului. Avem doar  astfel de zone in toata Romania : Lacul techirghiol si Balta Mangalia. Faci podul distrugi ecosistemul microorganismelor => adio namol terapeutic moare orasul Techirghiol care din asta traieste.

pasadia

Nu stiu de ce vreti poduri cand nu e nevoie de ele. A4 ar trebui sa se continue spre sud imediat de la est de Cumpana. Dupa un nou pod peste Canal (perfect justificabil), ar ocoli Agigea, Techirghiol (satul si lacul), aerodromul Tuzla si 23 august pe la vest ajungand in DN39.

Mai departe, o continuare spre sud s-ar realiza doar cand ar fi si bulgarii interesati de asa ceva si stabilind alaturi de ei unde se pune punctul de trecere al granitei (pe langa Vama Veche, pe langa Negru Voda, sau undeva intre pe la jumatatea distantei - optiune care cred ca ar fi cea mai logica). Dar in privinta asta e clar ca ar trebui sa conteze si optiunea lor, mai exact daca vor sa lege Varna de Constanta prin Dobrich sau prin Albena.

DN39 era aglomerat si inainte de a exista autostrada - practic in zona aia el e o sosea urbana ce deserveste Dedeman, sudul portului  + Agigea si celelalte localitati din zona. Ca atare si Podul de la Agigea ar trebui sa aiba ca destinatie doar traficul local. Traficul din port va fi deservit de podul nou din port, traficul de tranzit va fi deservit de un alt pod pe traseul A4 descris mai sus. 
In plus, repet inca odata - nodul Agigea, cu acel sens giratoriu ce incheie benzile de autostrada si cu iesirea in dreapta care de fapt e pentru inainte, mi se pare o prostie crunta. Ieftina si penibila.

reed


stangabriel

E la fel ca anul trecut,doar umplutura pe rampele giratoriului suspendat.

Harry

Din pacate nici la nodul Poiana si nici la nodul Ovidiu nu s-a mai lucrat

''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
In alta oridne de idei stadiul lucrarilor la noul pod Agigea si data finalizarii

QuoteProiectul Pod rutier la km 0+540 al Canalului Dunare - Marea Neagra si lucrari aferente infrastructurii rutiere si de acces in Portul Constanta, consta in realizarea mai multor obiecte, respectiv:

- podul hobanat peste Canalul Dunare - Marea Neagra la km 0+540, avand o lungime totala de 360 m, din care 200 m are deschiderea centrala si alte doua deschideri marginale de cate 80 m;
- viaducte de acces la pod;
- un viaduct pe malul stang cu o lungime de 281,15 m (spre Constanta), cu 8 deschideri;
- un viaduct pe malul drept cu o lungime de 262,42 m (spre Agigea), cu 8 deschideri;
- un pasaj de trecere la nivel cu calea ferata;
- lucrari de drumuri de acces spre zona de nord si de sud a Portului Constanta, inclusiv racordul cu varianta ocolitoare a municipiului Constanta (A4), cu o lungime totala de 1.700 m;
- lucrari de constructii civile si anume doua cladiri pentru asigurarea controlului accesului in port;
- parcari in zonele de acces la noile porti de acces, 7 si 10 bis;
- lucrari hidrotehnice si de consolidari.

Lucrari de drumuri de acces si parcari:

- Este finalizat drumul portului in partea de nord a Canalului Dunare-Marea Neagra, L=1.355 m, drum care realizeaza legatura cu varianta ocolitoare a Municipiului Constanta (A4) si cu poarta de acces in zona de nord a Portului Constanta, (Poarta 7).

Ca urmare a deschiderii circulatiei pe acest tronson, s-a indeplinit primul obiectiv al proiectului - evitarea tranzitarii orasului Constanta a traficului greu care are ca destinatie zona de nord a Portului Constanta.

Lucrarile la drumul portului in partea de Sud al Canalului Dunare-Marea Neagra, L=345 m, care realizeaza accesul in zona de Sud a Portului Constanta, (Poarta 10bis), sunt in derulare.

In aceasta zona, s-au finalizat lucrarile hidrotehnice in vederea realizarii jonctiunii cu ,,Breteaua rutiera de conectare cu DN39" care urmeaza sa realizeze conexiunea cu DN39 inainte de intrarea in Eforie Nord.

Lucrari la viaductele de acces la pod:

Pe ambele maluri ale Canalului Dunare Marea Neagra s-au finalizat lucrarile la infrastructura si suprastructura viaductelor.

Lucrari la podul hobanat:

Infrastructura:

S-au finalizat lucrarile la pilonii mal, Pilonul 1 si Pilonul 2. Inaltimea pilonilor este de 66.05m.

Pentru realizarea integrala a infrastructurii acestora au fost executate 20 etape de turnare pentru Pilonul 1, respectiv 21 etape de turnare pentru Pilonul 2.

Suprastructura:

Sunt montate tronsoanele de tablier metalic de cate 57 m pe cei doi piloni mal si pe reazemele intermediare spre pilele culee ale podului.

In continuarea acestora, spre axul Canalului Dunare – Marea Neagra, au fost montate tronsoanele de tablier metalic de cate 10 m lungime.

Conform graficului de executie aprobat, lucrarile de montaj ale tablierului metalic la pod sunt estimate a se finaliza in luna august 2014, odata cu montajul tronsonului central.

Dupa montajul tronsonului central, se va executa atat placa de suprabetonare si calea pe pod, cat si reglajele fine ale eforturilor in hobane si probele tehnologice in vederea intrarii in exploatare a podului hobanat.

Montajul tronsoanelor de tablier s-a realizat cu macaraua plutitoare de 100 tone, iar intregul proces de montaj a fost conditionat de inaltimea valurilor inregistrate la gura de acces a Canalului Dunare – Marea Neagra si de intensitatea vantului din aceasta zona.

Termenul de finalizare:

Termenul de finalizare a lucrarilor la intregul proiect Pod rutier la km 0+540 al Canalului Dunare - Marea Neagra si lucrari aferente infrastructurii rutiere si de acces in Portul Constanta, constituit din pod, viaducte, drumuri, cladiri de acces, parcari, lucrari hidrotehnice si de consolidari, este 31.10.2014, in conformitate cu graficul de lucrari aprobat in Consiliul de Administratie al CN APM SA Constanta.

vancouver

#314
Quote from: Harry on August 07, 2014, 02:06:37 AM
Quote from: vancouver on August 07, 2014, 01:15:53 AM
Hai sa fim seriosi cu balta limanu... acolo nici macar nu e nevoie de pod. E suficient o fâsie de pamant prin mijlocul baltii (un fel de dig), pe care sa treaca autostrada...

Cât despre aria protejata, asta e alta aiureala. Protejarea ariei a fost decisa de OAMENI, nu este data asa de la vreo ființă supranaturala. Si evident la fel de bine aceeasi oameni sau alti oameni pot decide sa faca totusi un pod peste o arie protejata... Hai sa nu ne mai impiedicam de propriile reguli.

De data asta gresesti. Nu poti distruge lacul Techirghiol construind un pod. Si nu e vorba de fauna sau flora. E vorba de microorganismele din lac care ajuta la producerea namolului. Avem doar  astfel de zone in toata Romania : Lacul techirghiol si Balta Mangalia. Faci podul distrugi ecosistemul microorganismelor => adio namol terapeutic moare orasul Techirghiol care din asta traieste.

Probabil nu ai fost atent la ceea ce am scris: un pod spectaculos cu deschiderea principala de 400-500 m. Astfel nici un picior al podului nu va sta in apa.

Oricum, chiar si daca 1 sau 10 pile ar sta in apa, asta in nici un caz nu distruge minunata flora. Nu de alta, dar lacul este deja traversat de baraje artificiale si bacteriile nu s-au sinchisit... :lol:

Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.