News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Autostrada A4 Constanța-Vama Veche

Started by Ionut, September 14, 2011, 10:35:14 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

davyl

#240
Multumim de update! Arata foarte bine lucrarile...

nenea_hartia

@Harry: mulțumesc mult, excelente poze! Mulțumiri și domnului Cornescu.

frunzaverde

Quote from: ghrt on June 02, 2014, 11:38:03 PM
Dacă ar reabilita integral Dn22 şi DJ222C şi ar face nişte centuri de ocolire s-ar realiza un acces auto în Deltă mai mult decât suficient pentru traficul existent. Se solicită autostradă când ei nu pot să întreţină un banal 1+1 şi să facă nişte centuri pe câmpurile alea. Sau poate autostrada se întreţine de la buget şi nu mai are treabă Consiliul Judeţean, ei doar vor culege voturile.

DJ222C+DJ229L Tulcea - Murighiol - Dunavatu de Jos sunt reabilitate la un standard foarte bun - unul din cele mai bune DJ-uri din tara. DJ222 Jurilovca - Enisala - Tulcea (alternativa mai turistica la DN22) e si el reabilitat, ca si DJ223A. DJ229 e intr-o stare buna si el. DN22 e in reabilitare.

Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

ghrt

Dj222C intre Murighiol şi Agighiol este intr-o stare foarte proasta. La 50km/h iti rupi masina. La 20-30 km/h faci slalom printre gropi, desi de cateva ori nu am avut cum sa le evit. Sunt si portiuni scurte denivelate rau. Cel mai prost segment este Plopu - Sarinasuf, desi toata bucata de la Murighiol la Iazurile e stricata rau.
Dj222 intre Agighiol si Sarichioi, Dj229 de la Sarichioi la DN22 sunt intr-o stare mult mai buna (dar se poate si mai bine). Cand vin masini din contrasens e mai greu sa eviti gropile.
Dj222 intre Ceamurlia de Sus si Gradina este ingrozitor de prost, am fost nevoit sa merg pe camp prin grau.

Am circulat pe ele de 1 Mai anul asta.
Cont (aproape) inactiv.

frunzaverde

Quote from: ghrt on June 17, 2014, 12:36:59 AM
Dj222C intre Murighiol şi Agighiol este intr-o stare foarte proasta. La 50km/h iti rupi masina. La 20-30 km/h faci slalom printre gropi, desi de cateva ori nu am avut cum sa le evit. Sunt si portiuni scurte denivelate rau. Cel mai prost segment este Plopu - Sarinasuf, desi toata bucata de la Murighiol la Iazurile e stricata rau.

Tu vorbesti de ramura sudica (tampit numerotat drumul, cu sus si jos), pe care au zis c-o reboteaza 222F (se pare ca n-au facut-o). Varianta nordica (Tulcea - Mahmudia - Murighiol) e ca in palma, si ala e drumul turistic.

Quote from: ghrt on June 17, 2014, 12:36:59 AM
Dj222 intre Ceamurlia de Sus si Gradina este ingrozitor de prost, am fost nevoit sa merg pe camp prin grau.

N-au facut decat drumul "turistic", la est de DN22. Partea cealalta e Dumnezeu cu mila, adevarat.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

ghrt

Da, au reabilitat o parte din drumuri, dar de la Constanţa la Murighiol (poartă de acces în Deltă) ajungi mai scurt pe DN22 până la Dj229 şi apoi pe drumul de pe marginea lacului (Dj222 - Dj222C). Este un drum frumos, că treci pe lângă lacurile sezoniere de lângă Plopu.
Să mergi la Murighiol prin Tulcea venind din Constanta nu se justifica nici macar cu drumurile in starea actuala. De aia am zis că ar fi fost super dacă reabilitau integral Dn22 şi Dj222C plus centuri prin câmp, ar fi fost varianta cea mai bună.

Cred că reabilitarea Dj222 a vizat accesul la Tulcea, iar drumul Tulcea - Murighiol a fost reabilitat după ce s-a investit major in Murighiol, din păcate e destul de serpentinat. Ar fi fost super dacă ar fi avut câteva parcări de belvedere asupra Deltei.
Cont (aproape) inactiv.

Ionut

Guys, A4. :) Avem thread si pentru DN si DJ, e pacat de ele ca nu sunt folosite. :lol:
Sa inteleg ca voi spuneti ca nu e nevoie de autostrada intre Constanta si Tulcea? Chiar nu stiu cum e drumul, cred ca am fost de 2-3 ori in viata pe-acolo.

ghrt

Eu zic că nu e nevoie de autostradă. E o zonă un pic serpentinată prin munţii Măcinului, şi ar trebui făcută o centură la Babadag sau măcar reabilitat drumul de ocolire a centrului existent. Si finalizat Dn22.  Cu astea drumul ar fi parfum.
Cont (aproape) inactiv.

frunzaverde

Quote from: Ionut on June 17, 2014, 01:46:42 PM
Guys, A4. :) Avem thread si pentru DN si DJ, e pacat de ele ca nu sunt folosite. :lol:
Sa inteleg ca voi spuneti ca nu e nevoie de autostrada intre Constanta si Tulcea? Chiar nu stiu cum e drumul, cred ca am fost de 2-3 ori in viata pe-acolo.

Nu e nevoie de autostrada. Intregul judet Tulcea are 260.000 de locuitori, si asta e toata zona de captura a autostrazii (dat fiind ca spre Ucraina un pod este putin probabil in chiar si in viitorul indepartat - zone protejate, densitate relativ mica spre Odesa, Dunarea Maritima care cere costuri mari cu un pod pentru a permite vaselor de dimensiuni mari sa intre si sa iasa). Distanta Tulcea - Constanta, de 140 km, face imposibla naveta, chiar si cu autostrada (ar dura ~1h30,1h45 door-to-door).

O autostrada e gandita pentru trafic potential de 15k-20k AADT. In conditiile in care Delta poate procesa din punct de vedere al biosferei nu mai mult de 50-100.000 turisti anual maximum, Constanta - Tulcea nu are cum sa genereze asemenea cifre (ar insemna ca 5-10% din populatia judetului sa foloseasca autostrada zilnic, ceea ce, fara potential de naveta, e absurd).

Pentru imbunatatirea traficului, cred ca asta ar fi de-ajuns pentru future proofing:

- DN2A Ovidiu (nod A1 - Mihail Kogalniceanu (CT)), instalarea de separator median si de elemente de siguranta (asta e un lucru bun oricum ar fi si se poate face imediat)

- nod denivelat la Mihail Kogalniceanu (CT) + drum de legatura Mihail Kogalniceanu (CT) - DN22 pe actualul amplasament al DC86 - drum nou de 4km. S-ar folosi de infrastructura dezvoltata a DN2A (drum 2+2), care in momentul asta e capacitate excedentara (DN2A a fost inlocuit de A2) pentru a construi o ocolitoare la Lumina. Amplasamentul curent al DN22 se retrogradeaza la DJ.

- DN22 aproximativ intersectia cu DC86 (Sibioara) - Tariverde - se pastreaza asa cum e. Segmentele cu 3 benzi (2+1)  se securizeaza prin amplasarea de parapeti medieni intre benzi (exista deja un segment de ~3km in uz). Pe masura ce creste circulatia, etapizat, se adauga segmente 2+1 cu circulatie alternativa.

- Tariverde - se construieste o ocolitoare de ~3 km prin spatiul extravilan ce separa Tariverde si Cogealac. Intrarea in Tariverde si Cogealac prin nod denivelat la intersectia cu DJ226A. Segmentele curente prin localitate se abandoneaza si se taie de drumul rezultat, ramanand doar strada locala.

- Tariverde - Mihai Viteazu, la fel ca Sibioara - Tariverde, cand circulatia cere, etapizat upgrade la 2+1.

- Mihai Viteazu - regularizare prin demolarea constructiilor adiacente drumului, cu ideea de a se construi un nod simplu denivelat.

- Mihai Viteazu - Babadag - aici vorbim de o arie protejata - drumul poate ramane asa cum e, nu trece prin localitati, si are intersectia denivelata cu cale ferata. Daca vreodata AADT-ul va depasi 10.000, aici va fi nevoie de o rezolvare complexa, dar nu cred ca sansele sunt mai mari de 10% pana in 2050.

- Babadag - centura ocolitoare si pod nou (vorbim de cam 7km) plus extins si indreptat podul peste Balta Toprachiolului.

- Ocolitoare Mihail Kogalniceanu (TL) - sunt 3 km.

- Mihail Kogalniceanu (TL) - Viile Tulcei ramane asa cum e, tot upgrade etapizat cand o sa ceara traficul.

- Viile Tulcei - Tulcea transformat in 2+2 (urcus destul de greu si pe o lungime destul de mare), bineinteles cu separator de sens. Vorbim de 5 km.

Sunt lucrari mici, care se pot face individual si etapiza. Cea mai scumpa lucrare nu depaseste vreo 5-7 milioane de EUR (centura Babadag). Si asigura "future proofing" de lunga durata, upgrade-urile la 2+1 costa in jur de 800.000 EUR/km cu tot cu refacerea stratului de uzura pe bucata existenta, si se pot face odata cu reabilitarea urmatoare (2015-2020) in functie de cerere.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Harry

autostrada exclus dar 4 benzi e necesar

Skynick

Extinderea autostrazii A4 20 km nord (la fel si extinderea 20 km sud, pana dupa Tuzla), ocolire Baia si Babadag si 4 benzi de la Cataloi la Tulcea, rezolva toate problemele (care nu sunt oricum asa de mari).

adiarc

imi cer scuz pt offtopic
cam intr-o luna trebuie sa ajung la de la Sibiu la Sf.Gheorghe...in Delta
ma gandeam sa merg prin Sibiu-Bucuresti...si apoi..?????....sunt dispus sa inconjor si 50 sau chiar 100 de km...dar sa merg pe drumul cel mai bun
Multumesc
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

cutter

București - A2 - Drajna - Slobozia - Giurgeni - Hârșova - DN22A - Tulcea

adiarc

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

stangabriel

De acord si eu. Harsova-Tulcea este superb si in stare foarte buna.