Autostrada A4 Constanța-Vama Veche

Started by Ionut, September 14, 2011, 10:35:14 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 7 Guests are viewing this topic.

Harry

Se pare ca mizeria aia de giratoriu din capatul A4 port a facut prima victima. Nu neg vina soferului dar sa termini o autostrada in giratoriu in loc sa faci o jonctiune T e un cretinism major.

QuoteAccident spectaculos la Constanța! Vizibilitatea redusă și viteza excesivă s-au dovedit o combinație aproape mortală pentru un șofer de TIR ialomițean. Bărbatul a fost la un pas să-și găsească sfârșitul, după ce a intrat cu viteză într-un sens giratoriu și nu a mai putut redresa mastodontul. A sărit de pe șosea ca în filme și s-a prăbușit aproape zece metri în gol. Abia au putut ajunge autoritățile la locul accidentului.  Accidentul s-a produs înainte de miezul nopții, în apropiere de Portul Agigea, chiar în intervalul în care meteorologii au emis o avertizare de tip Cod Galben de ceață și burniță, pentru Constanța. 

TIR-ul era încărcat cu semințe de floarea soarelui și urma să ajungă în Port. Asta dacă șoferul nu și-ar fi forțat norocul în sensul giratoriu. A intrat cu viteză în viraj și nu a mai putut redresa TIR-ul, care a ieșit de pe șosea și s-a prăbușit aproape zece metri în gol. De la sensul giratoriu până la locul unde s-a răsturnat mastodontul, drumul a fost aproape imposibil de găsit. Asta și din pricina vizibilității reduse la câțiva zeci de metri. Autoritățile au ajuns cu greu la fața locului.

Șoferul a avut zile! A ieșit pe picioare din cabina TIR-ului și a fost transportat la spital, conștient, cu doar câteva lovituri în zona capului. 
Polițiștii de la Rutieră așteaptă acum rezultatul probelor de sânge pentru a afla daca șoferul s-a urcat băut la volan.

SURSA

frunzaverde

Quote from: Harry on January 09, 2014, 10:23:05 AM
Se pare ca mizeria aia de giratoriu din capatul A4 port a facut prima victima. Nu neg vina soferului dar sa termini o autostrada in giratoriu in loc sa faci o jonctiune T e un cretinism major.

Se pot face giratorii la capete de autostrada, dar nu chichineteli atat de inghesuite ca la Agigea.

Un exemplu de giratoriu la capat de autostrada este asta: http://goo.gl/maps/AExcc, MZA = 28.800. Nu e neaparat o solutie buna, dar e functionala.

Prin jonctiune T presupun ca te referi la ceva de genul asta:



Chestia e ca AADT-ul estimat pentru capatul A3 e undeva la 2500-4000/zi, 75-90% camioane. Nu e nevoie de un nod rutier denivelat pentru asemenea trafic. Un giratoriu e suficient. Dar un giratoriu LARG suficient pentru tiruri, nu chichineata aia.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

alin_simeriaveche

cand este termenul de finalizare a podul de la Agigea?

Tavi

Cred ca o presemnalizare mai buna si luminoasa ar fi suficienta. In final acolo este capat de autostrada, nu?

ovicor

Apropo de ce spune Tavi, ce mare scofala era daca se punea "Sfarsit de autostrada" inainte de nodul de la Lazu - Agigea. sa se limiteze viteza succesiv, cu cat se apropie de sensul respectiv ? S-a mai discutat aici despre conflictul de trafic inainte de nod.

vancouver

Degeaba se pun indicatoare in România. Nimeni nu le respecta. De vina sunt autoritatile, dar chiar si noi. Pentru ca multe indicatoare sau restrictii sunt de-a dreptul stupide sau ridicole, acestea nu au cum sa fie respectate. Pentru ca foarte multe sunt asa s-a creat impresia ca in România autoritatile in general pun indicatoare si restrictii aiurea. Atunci cand chiar vor sa transmita un pericol pe bune, nimeni nu ia autoritatile in serios... ceea ce e de asteptat.

Noi suntem vinovati pentru ca nu facem circ de aceste restrictii stupide. De ex. restrictia la 80km/h pe autostrada pe ploaie. Poate ca exista intr-adevar 5 puncte intre Bucuresti si Constanta in care se acumuleaza apa pe autostrada atunci cand ploua si exista risc de acvaplanare. Dar asta nu inseamna sa se puna restrictie pe 200 de km. NIMENI cu o masina buna nu poate merge pe toata distanta cu 80km/h fara sa-i iasa peri albi. Mult mai util ar fi daca s-ar institui o restrictie LOCALA la 80km/h pe 500-800 m exact acolo unde apa balteste de obicei - asta chiar ar ajuta la prevenirea accidentelor si nu doar la spalarea pe maini a autoritatilor.

Exact asa si cu sensul giratoriu. Orice accident acolo va fi EVIDENT PE FONDUL VITEZEI. Cu asta autoritatile s-au spălat pe mâini. Dar este o atitudine criminala.

Sensul giratoriu poate fi pastrat, dar trebuie luate alte masuri de prevenire a accidentelor: O ȘICANĂ prelungita si din ce in ce mai puternic curbata, care oblica soferii sa reduca treptat la 80-60-40 km/h. Plus eventual semne intermitente pe panouri electronice, care sa indice reducerea de la 2 benzi la 1 banda. Acum avem un drum drept, pe care constructiv se poate merge fara probleme cu 200 km/h si apoi brusc un sens giratoriu care impune max. 35-40 km/h.

Daca vreti este exact aceesi situatie, ca si la zidul mortii din Suceava, cu diferenta ca aici nu e un zid (din fericire), ci un hău. Cam asta este si șansa pe care a avut-o camionagiul nostru zburător.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Harry

@ frunzaverde - da la jonctiune de genul ala ma refeream, continui sa cred ca mai buna era una din aia mai ales ca daca stam sa ne gandim pe viitor dupa ce e da in folosinta si noul pod traficul rutier va creste

@alin_simeriaveche - anul acesta

viossboss

Nu postez eu prea des dar acum cred ca cele doua accidente chiar nu au nici-o legatura intre ele , ca si conflict de trafic.
In primul accident , cel de la Suceava, sunt mai multi factori care au dus la mediatizarea "zidului mortii".
In cel de al doilea accident si primul ,din cate tin minte pe acest sector,cred ca e vorba de neatentie la volan cu tot ce tine de termenul neatentie (tempomat , odihna insuficienta , magnet ,ceata , plictiseala , cina in mers , etc; ).Parerea mea e ca a uitat tempomatul pe 90.
O data cu aparitia A-urilor soferilor de TIR le apare tot mai des somnolenta la volan datorita monotoniei din trafic si a lipsei de vigilenta.Mai nou cica e o regula mai "nescrisa" asa  , sa nu pui tempomatul in acelasi timp cu magnetul (si cu asta am spus tot).
Dream come through !
Once in a lifetime !

frunzaverde

Quote from: Harry on January 09, 2014, 09:28:59 PM
@ frunzaverde - da la jonctiune de genul ala ma refeream, continui sa cred ca mai buna era una din aia mai ales ca daca stam sa ne gandim pe viitor dupa ce e da in folosinta si noul pod traficul rutier va creste

Intersectiile de tipul ala ar fi fost overkill pentru MZA 4-5000. Si mai mult de-atat n-are ce sa produca - podul nou e gandit ca acces in port, nu ca drum de tranzit.

Intrarile multiple in Terminalul de Containere plus ruta mult mai lunga va descuraja mare parte din traficul de tranzit, care va cobori, ca si pana acum, la intersectia cu DN39.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Harry

E gandit atat ca tranzit portuar cat si ca tranzit pt turisme, daca te uiti pe planurile postate de mine anterior vei vedea ca dupa pod soseaua se bifurca si o parte intra in port la 10bis si o parte se duce in DN39A

Problema in giratoriu e ca datorita franarii pt a incetini s-au produs cratere in asfalt. Gropi de 3-4 cm adancime pe o autostrada fie si in capatul ei sunt destul de seriose

frunzaverde

#175
Quote from: Harry on January 11, 2014, 01:01:53 AM
E gandit atat ca tranzit portuar cat si ca tranzit pt turisme, daca te uiti pe planurile postate de mine anterior vei vedea ca dupa pod soseaua se bifurca si o parte intra in port la 10bis si o parte se duce in DN39A.
Problema in giratoriu e ca datorita franarii pt a incetini s-au produs cratere in asfalt. Gropi de 3-4 cm adancime pe o autostrada fie si in capatul ei sunt destul de seriose.

Uite aici intregul plan la o rezolutie buna: http://www.portofconstantza.com/apmc/portal/static.do?x=get&package_id=acces_inf_publice&resource=Plan_amplasament_lucrari.pdf

Noul pod e gandit exclusiv ca tranzit portuar, singurul caz in care ar utiliza cineva drumul ala ca tranzit nord-sud ar fi daca podul vechi ar fi inchis. Breteaua de tranzit asa cum e proiectata arata asa:

La capatul noului pod soseaua se bifurca, trei din cele 4 directii intrand intr-un giratoriu. Din giratoriu, breteaua urca printr-o bucla pe un pod 1+1 care supratraverseaza intrarea in poarta 10bis. De-acolo, drumul continua 1+1 pana la intersectia (la nivel, intersectie clasica, tip cruce) cu actuala Sos. Nicolae Titulescu. Dupa o curba, breteaua continua pe aliniamentul Sos. N. Titulescu pana la CF. Aici se face o noua intersectie (tot clasica) cu Soseaua Titulescu, care devine divergenta. Breteaua traverseaza CF pe un pod, dupa care foloseste breteaua dig (iar intesectie la nivel) pentru a se intesecta cu DN39A intr-un giratoriu.

Din documentul de mai sus, se poate vedea clar ca "tranzitul" e gandit ca flux secundar la TOATE intersectiile majore, "accesul terminus" fiind fluxul principal. Semnalizarea, la fel, e gandita ca atare: pe A4 directia "pod nou" e marcata ca PORT, directia "Mangalia" e marcata prin iesirea pe DN39.

Deci, sa recapitulam:

- sosea 1+1, adica o banda pe sens.
- 2 giratorii.
- 3 sau 4 intersectii la nivel intr-un km si jumatate cu strazi locale si accese.

Oricat de aglomerat va fi in sezon iesirea pe DN39, capacitatea soselei asteia e suficient de mica incat sa nu poata servi ca tranzit. Plus ca locatia (intr-un port, intre iesirile/intrarile principale in acesta), cu toate hangaralele lui, printre parcari de TIR-uri si accese in dane, printre cozi si trafic lent nu face drumul asta "apt de tranzit", ci reduce si mai mult capacitatea.

Da, breteaua va servi ca "tranzit". Tranzitul camioanelor si automobilelor care au nevoie sa ajunga din zona SUD a portului in zona NORD a portului si invers, fara a mai intra pe DN39. De exemplu, camioane dinspre BG care vin la portul "vechi" (nord) vor folosi podul nou.

Considerand chestiile astea, si considerand ca MZA-ul la pod va fi undeva la 4000-5000, mare parte TIR-uri, solutia optima chiar cred ca e un giratoriu. Dar unul prietenos pentru soferii de camion, cam de vreo 2 ori mai mare.

Singurul mod in care breteaua + podul nou vor prelua trafic semnificativ de la podul vechi + DN39 va fi daca podul vechi se va inchide temporar. Atat.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Harry

Deci, ultimele noutati dn partea CNADNR si a prefecturii Constanta:

*podul Agigea Vechi: gata pe 15 iunie
*podul Agigea Nou: gata 1 iunie fara breteaua spre DN39

Ionut

Podul Agigea nou e cel hobanat, la el te referi? Gata la 1 iunie? Hm... pe bune, asa de avansati sunt? :)

Harry

#178
Da, altul nou nu avem din pacate :)))

Acum si mie mi se pare cam prea optimist 1 iunie, eu personal estimez septembrie
Ei zic 1 iunie fara soseaua de legatura cu DN39 dar nu stiu ce sa zic, revin curand (cateva minute) cu poze de pe santier mama lor de jurnalisti de 2 bani le era greu sa dea o fuga pana pe santier, au pus poze vechi :))))

Harry

Una calda: la pod se lucreaza | foto: Claudiu Maican



si una rece realizarea bretelei este in continuare blocata.

Quoten luna octombrie a anului 2013, ca urmare a contestaţiei formulate de asocierea firmelor Sociedade de Construcoes Soares da Costa SA şi SC Oyl Company Holding AG SRL, CNAPMC a fost obligată de judecători să reia procedura de atribuire a obiectivului referitor la breteaua de acces. Zis şi făcut! Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime a refăcut actele necesare, numai că, şi de această dată, asocierea firmelor mai sus precizate a blocat procedura. În prezent, dosarul se află pe masa judecătorilor Curţii de Apel Bucureşti.

SURSA