News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Autostrada A4 Constanța-Vama Veche

Started by Ionut, September 14, 2011, 10:35:14 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 3 Guests are viewing this topic.

nenea_hartia

Quote from: sim5blue on September 20, 2016, 10:51:20 PM
Cum poți crea un debușeu rutier până la vamă? Vei tăia orice speranță de dezvoltare turistică în zonă. Toți turiștii români veniți cu bani pe litoralul românesc vor da iama la bulgari (că faci doar 30 de minute) să se aprovizioneze și să se distreze (că e mai ieftin).
Propun chiar să se frezeze drumurile existente până la stadiul de pământ, ca să-i oblige pe turiștii cu bani să rămână în minunatul oraș Mangalia. Eventual să se închidă vama spre bulgari. Ba toate vămile, inclusiv cele spre Grecia. La noi e mai frumos și trebuie să încurajăm turismul mai scump obligând turiștii să conducă în coloană pe străzi subdimensionate traficului. E mai ușor așa decât să încercăm să oferim servicii mai bune și mai ieftine decât acum.

sim5blue

#766
O variantă pentru Centura Mangaliei prin modernizarea unor artere de la periferia localității (înainte de Lumotex, ieșire spre dreapta, ocol pe lângă lacul Blebea și modernizat drumul de la periferiea Cartierului Dobrogea, cu descărcare prin giratoriu în DN39, înainte de podul de la Limanu):


Se poate lua în considerare și varianta mai scumpă propusă de CNADNR și trasată pe PUG-ul municipiului, traseu care ocolește și localitatea Limanu.

În rest, un A4 făcut pe banii noștri, deoarece MPGT-ul nu prevede așa ceva (deci nema bani europeni) înseamnă că ne merităm soarta. De aia am ajuns unde suntem, pentru că i-am ajutat mereu pe alții să prospere.

vancouver

#767
MAI daca nu stiti sigur, DE CE LANSATI IDEI GRESITE IN SPATIUL PUBLIC? sim5blue, o eventuala autostrada Constanta - Mangalia ESTE FINANTABILA PE BANI EUROPENI. Acest proiect a fost inaintat pe vremea doamnei Boagiu si APROBAT la finantare de catre CE. Justificarea: drum de legatura la coridorul IV (Rin-Dunare).

Iar proiectul de drum express propus de CNADNR tot cu cofinantare europeana este gandit. Deci inca o dovada ca se poate.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

sim5blue

#768
Ca de obicei, ai dreptate @vancouver ( http://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-21272702-drum-expres-sudul-litoralului-agigea-eforie-techirghiol-cnadnr.htm ). Eu aveam în vedere doar o versiune a MPGT, în care la sud de CT nu mai era nimic planificat. Pe ultima variantă a MPGT, de anul trecut apare însă și DX până după Mangalia. Scuze!

Observ din articolul pe care l-am citat că CNADNR urmărește realizarea unui DX până după 23 August și nu până la Vama, adică exact cum argumentam și eu în posturile anterioare. Traficul Mangalia - Vama Veche fiind inferior celui dintre Eforie și Tuzla, nu se impune momentan continuarea acestui DX până în vamă, ci realizarea unei centuri foarte necesare a Mangaliei la costuri mai reduse (prin modernizarea unor drumuri locale) cum am arătat în postul #766.

Ionut


GDPR

^Nu. Primele 3 poze sunt de la nodul Ovidiu, iar ultimele 2 de la spatiul de servicii dintre Ovidiu si nodul Poiana.

mr.L

#771
Acum ca ne-am edificat ca portiunea Constanta-Tulcea(Braila) nu face parte din A4, fiind trecut in MP ca drum expres, putem sa ne intrebam cum va pleca din Constanta, daca se va lua in considerare un nou pod peste canalul Midia, si cam pe unde? In MP nu apare niciun nou pod peste canal, insa nu cred ca acest lucru este un impediment.

Deci pleaca din A4, dar tot pe podul vechi de la Ovidiu, sau facem un nou pod pe la Poarta Alba astfel incat sa legam A2 mai bine si mai scurt de noul drum expres ?

Pe ce ma baze? Pe DN Constanta-Ovidiu-Lumina care la un moment dat(poate chiar in zona aeroport Kogalniceanu), ar putea face un interchange cu drumul expres de Tulcea/ Braila plecat cu pod nou peste canalul Midia in zona Poarta Alba, evident legat si de A2/Valea Dacilor? Mie mai logic mi se pare ca noul drum expres sa plece din Valea Dacilor avnd in vedere faptul ca orasul Constanta este bine conectat in acest moment cu un drum destul de lejer, deci un nod la Kohgalniceanu si Constanta se leaga la drumul expres. Tot din Valea Dacilor ar trebui sa plece si spre sud un drum expres de legatura cu DN39, astfel incat sa existe o legatura directa, si mai scurta A2-sudul litoralului, si care ar putea face un interchange/nod la 23 August sau Tuzla.




Harry

Sa nu cumva sa ne trezim ca e doar un upgrade al soselei Constanta - Tulcea

mr.L

Nu, cu siguranta nu va fi asa. S-a facut deja un studiu de prefezabilitate, undeva am gasit chiar si traseul care este destul de drept, chiar daca mergea in paralel si cu actualul drum Constanta-Tulcea. Plecarea avea loc dupa actualul pod peste canal de la Ovidiu, si trecea prin spate pe la Avicola Lumina.

Intrebarea mea avea legatura cu ideea de conectivitate, ca mi se parea just si destul de fezabil sa unesti A2 cu viitorul drum expres astfel incat sa fie folosit si de catre bucuresteni s.a.m.d., adica astfel se creeaza si o legatura Bucuresti-Tulcea destul de rapida. Asta si in conditiile in care actualul drum Constanta -Tulcea este destul de expres macar pana in apropiere de Aeroport.

Bine, poate au in vedere si treaba asta dupa constructia drumului, si se poate face usor printr-un drum nou de legatura plecat din Valea Dacilor, singura problema fiind constructia unui nou pod peste canalul Midia.

vancouver

Daca se face o autostrada sau un drum express Cta-Tulcea va concura cu autostrada din Coreea de Nord la cea mai goala autostrada de pe planeta. Si s-ar putea sa câstige.

Traficul actual de pe DN22 intre Cta si Tulcea este de 2000-3000 vehicule pe zi, cu exceptia capetelor. Dar orice este la capat in plus este trafic local, care nu va folosi drumul express. Doar in timpul verii exista un trafic usor mai mare, undeva 6.000-7.000. Asta inseamna ca un drum national 1+1 face fata FARA PROBLEME.

Mai trebuie adaugat ca in acest trafic componenta de trafic greu tinde si ea spre zero, numarul de TIR-uri fiind extrem de mic. Exista camioane in trafic local, care oricum tot pe drumul vechi vor merge.

Un drum express Cta-Tulcea face parte din Absurdistanul creierului nostru.


Cu totul alt peisaj la sud de Constanta, unde avem ambuteiaje groaznice si unde chiar si cu o autostrada Constanta - Mangalia problemele nu se vor rezolva 100% (si autostrada are limite, ceva gen 3600 masini mici pe ora. Daca duminica seara in sezon 36.000 de masini vor dori sa plece de pe litoral fix la o anumita ora spre Bucuresti, nici o autostrada din lume nu va putea sa faca fata si evident tot vom avea ambuteiaj). Dar oricum o autostrada la sud de Constanta ar ajuta enorm si ar arata ca autoritatile au facut tot ce le-a stat in putinta sa rezolve situatia.


Personal sunt pur si simplu consternat ca vorbiti de o autostrada spre Tulcea, inainte de a o avea gata spre Mangalia.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

ion59

Mai avem un exemplu. A4, actuala centură a Constanței. De fiecare dată când am mers pe ea, vara, mi s-a întâmplat să număr doar câteva mașini, deși am parcurs-o complet.

adi

^^ sigur nu ai mers in weekend cand tir-urile aveau pauza?
chiar sunt curios sa vad datele oficiale privind "populatia" pe A4!


vancouver

Da, dar aglomeratia de pe A4 este numai si numai de la nodul cu A2 spre sud. Niciodata nu o sa vezi A4 aglomerata intre Ovidiu si nodul cu A2. Poate doar finalizarea nodului Poiana, daca este dublata de realizarea unui drum serios de la nod spre Mamaia, sa mai genereze un pic de agitatie.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Ionut

#778
Trafic pe A4 (date CESTRIN 2015)

A4 intre nodul A4-A2 si Agigea: X MZA
A4 intre nodul DN22C/DN3 si Ovidiu: 63% din X MZA
A2 intre Cernavoda si nodul A4-A2: X+10% MZA

Nu va pot spune cat e X, dar e suficient cat sa intelegeti cat de aglomerata este A4.

mr.L

#779
A4 a fost gandita ca drum de legatura intre doua autostrazi sau drumuri expres, si nu doar limitate la Vama Veche sau Tulcea/Braila.

Vancouver, te-ai gandit vreodata ca odata cu constructia podului de la Braila, datele in ceea ce priveste traficul (Braila)Tulcea-Constanta se pot schimba in bine ? Adica cei din Moldova care se indreapta acum spre A2 pe tot felul de DN-uri sa prefere pe viitor doar acest drum pentru a ajunge la Constanta, pe litoral la noi sau la bulgari? Ca sa nu mai vorbim de transportul de marfa.

Sa nu uitam ca acolo spre Macin inca se terece cu bacul.

Evident ca drumurile expres se fac acolo unde este cerere, unde este trafic, dar daca te uiti pe cifrele alea s-ar putea sa nu mai fie valabile dupa contructia drumului expres. Drumul national actual care serpuieste destul de mult plus trecerea cu bacul te fac sa te gandesti de mai multe ori daca sa urmezi acest traseu sau altul ,chiar daca mai lung.