News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Autostrada A4 Constanța-Vama Veche

Started by Ionut, September 14, 2011, 10:35:14 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

capatul actual al A4 este ok...pentru port. Poate ar fi mers facut putin mai mare giratoriul. Dar ar fi fost ok tot doar pentru...port.

terminati cu prostiile. automobilele nu au ce cauta in port. E chiar mai rau decat situatia prin care un DX ar trece prin mijlocul unui oras. Vorbim de portul Constanta, unul din cele mai mari porturi ale Europei, cu un trafic auto pe masura. Voi realizati ce pierderi ar provoca un accident in lant acolo? Dar in cazul unui incendiu masiv in port? Sunt destule depozite de combustibil pe acolo. Destule alte substante inflamabile si toxice. Ce idee geniala... haideti sa amestecam turisti obositi si distrati, si foarte grabiti cu tiruri cu gabarit depasit sau care transporta azot si care merg cu 30-km/h sau paote chiar mai incet in acel giratoriu.

Daca CNADNR nu vrea sa faca un nou pod peste canal, atunci nu putem vorbi de un DX ci doar de o varianta de ocolire a orasului Eforie. Caz in care se va folosi podul vechi, se va trece prin Agigea si de acolo prin Techirghiol si pe DJ393 se va ocoli lacul. Varianta care ar fi folosita doar vara cand se aglomereaza traficul, asa cum folosim DN1A.

Ca sa vorbim de A sau DX atunci singura varianta este cea a unui pod nou peste canal.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

sim5blue

Prin portul Constanța se realizează aproximativ 50% din schimburile comerciale ale României. Așadar doar traficul greu poate fi admis pe actuala rută de pe podul nou. Pentru a trasa o variantă spre sudul litoralului pentru autoturisme revin cu două posturi de anul trecut, în ultimul schițând traseul fără un nou pod.
Post 1: analiza traficului într-o zi obișnuită de vară http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=7.2761
Post 2: Traseu A4 și Ocolitoare 2 CT http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=7.2791
Poate o modelare 3D ar fi mai elocventă?!

vancouver

@sim5blue: eu nu iti inteleg logica. Adica faci de la Biruinta doua autostrazi in sus spre Agigea (terminare in DN39 inainte de Agigea) si inca una spre A2. Pai se compara costurile a DOUA autostrazi cu costurile unui pod? Dintre cele doua daca se face numai una, si anume cea de legatura spre A2, si deja costurile sunt mai mari, pentru ca avem zona de dealuri si 5km de autostrada in plus. Pai se compara 5 km de autostrada cu un pod de 120m?

Apoi, intrebare:
CUUM VREI TU SA MEARGA UN OM DIN IASI sau din GALATI la Mangalia? Sau un turist venit la Eforie vrea sa mearga sa ia pe altul, venit din strainatate, de la aeroport M. Kogalniceanu. Sau altul din Costinesti vrea sa viziteze pe cineva la Mamaia? Sau sa mearga acolo la un concert? Sau la satul de vacanta, sau la Delfinariu?

Traseul FARA POD este doar pentru bucurestenii de week-end.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

ovideatza

#753
Harta prelucrata aici si preluata si de Catalin pe facebook zic ca e cea mai buna varianta.

In afara sezonului estival, cu podul vechi doar, eu nu am intalnit niciodata coada sau ambuteiaj. Chiar si cand aveam doar 1 banda/ sens nu s-a stat. Localnicii pot confirma (sau infirma) acest fapt.


Varianta cu prelungirea naturala a A4+ pod nou, asa cum a fost expusa anterior, e cea care probabil a fost gandita de la inceput cand s-a facut A4.

Posibil ca in extrasezon sa fie insa cam gol pe acolo. Insa in cele 3-4 luni de vara va fi folosita de cei care vin de la departare catre statiuni sau pleaca spre casa.

Totusi, inainte de orice decizie, eu as fi facut vara aceasta un studiu al destinatiilor participantilor la trafic. Inteleg ambuteiajele de weekend, dar au fost perioade cu ambuteiaje zilnice. Asta poate insemna ca traficul ar fi fost statiuni->Constanta/Mamaia??


Daca e asa, cunoscandu-ne conationalii (sunt multi in eforii+ multi din celelalte statiu i nu vor folosi A4 si sa intre iar in Constanta ulterior. Iar daca iesi pe A4 in Ovidiu, intrarea spre Mamaia/CT nu e libera deloc in sezon. Trafic semnificativ acolo este si in extrasezon) nu se vor intalni aceleasi ambuteiaje vara? Pentru ca podul vechi se va repara, dar Eforie Nord tot la 2+1 ramane. Si poate in vineri si duminica va fi mai bine, dar in rest??


sim5blue

Ai dreptate @vancouver. Varianta simplificata, cu un cost adițional de vreo 30 - 40 mil. euro pentru pod ar arăta cam așa:

Eu am gândit varianta respectivă, din perspectiva traficului dominant bucureștean, a turismului de weekend, răspunsul pentru întrebările adresate fiind: pe ruta clasică, mult fluidizată (DN39). Întradevăr varianta cu pod e mai fezabilă financiar. E bine să empatizezi și cu ceilalți compatrioți, doar toți plătim taxe! Mai multe idei duc la un proiect mai bun.

UserCT

#755
Quote from: sim5blue on September 19, 2016, 11:15:14 PM
Ai dreptate @vancouver. Varianta simplificata, cu un cost adițional de vreo 30 - 40 mil. euro pentru pod ar arăta cam așa:

Ar trebui sa incetam sa propagam ideea asta falsa, conform careia un nou pod pentru prelungirea autostrazii A4 ar ajunge la sume astronomice. Doar ce am aratat intr-una dintre postarile precedente ( #736 ) ca podul pentru prelungirea autostrazii A4 ar costa mult mai putin decat noul pod peste canal, care a costat 28 de milioane de euro. In conditiile in care noul pod este de tip hobanat si a avut nevoie si de niste viaducte lungi peste balta, podul pentru prelungirea A4 spre Sud, care va fi un pod simplu, mult mai scurt decat cel de langa port, este cat se poate de evident ca acesta va fi MULT MAI IEFTIN decat noul pod care a costat 28 de milioane de euro.

Quote from: ovideatza on September 19, 2016, 11:06:16 PM
Harta prelucrata aici si preluata si de Catalin pe facebook zic ca e cea mai buna varianta.

Despre care harta este vorba ?

interesantul

Da de ce sa se mai faca pod?
Pentru turiști e OK o coborâre de pe A2 undeva în dreptul Murfatlar, și să o taie către sud cu o descărcare undeva între Movilița și Potârnichea pentru Eforie ș.a.m.d.

Atunci cei din Constanța pot folosi foarte lejer DN-ul existent.

Traficul de marfa, dacă va fi spre sud paote merge pe DN si urca la Efoier pe A...
Am pierdut prin Romania 30 de ani...

dr4qul4

Un drum nou de peste 25 de km, intre Murfatlar si Costinesti, chiar si cu 1 banda pe sens, + nod, ar costa destul de mult si nu ar fi folosit deloc de constanta.
Decat varianta ta, mai bine asfaltam DJ393+391 + o legatura inainte de Tuzla (1,5 km).


Fata de DN39 avem doar 4,5 km in plus. Costurile ar fi minime pentru ca nu trebuie asfalt decat pentru autoturisme. Drumurile exista (chiar si acea cleata de la intrarea in Tuzla). Problema e ca sut DJ, asadar tin de CJ Constanta.
Pe cei care vin din Eforie ii deviezi prin port, iar pe cei care vin mai din sud ii bagi pe podul vechi.  Dar acestea sunt variante la nivel de DN. Asa cum este si varianta CNADNR-ului (asfaltare DJ393 + DC5) care, in parte reprezinta o solutie partial decenta in patea sa sudica, dar cei din Costinesti trebuie sa treaca tot prin Eforie (si nu vad de ce ii trece prin port in loc de Agigea - DN38)

Cutter a postat pe fb harta postata de @UserCT


Eu as fi ales, pt DX, o varianta putin modificata, deoarece ar ajuta mai mult relatia Mangalia-Constanta


Tinand insa cont de MPGT, unde acest drum este doar la standard de DN, precum de de planurile CNADNR, cred ca tot ce ar trebui facut in acest moment este bucata dintre DN38 si DN39 din planurile CNADNR.


Mai tarziu poate se vor razgandi si vor face inca un pod.







Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

interesantul

Traficul nu e generat de Constanta! Că dară nu merge la mare un constănțean....

Constanței i-ar fi mai mult decât suficient DN-ul.

3 luni de trafic este generat de A2

E mai lesne la acel relief sa faci sosea, decât sa mai tragi un pod.
Am pierdut prin Romania 30 de ani...

dr4qul4

Relieful in zona Murfatlar nu este prea prietenos. Si traficul este generat de Constanta 9 luni pe an.  Si chiar si in sezon, exista trafic Constanta-Mangalia. Sau tu crezi ca aprovizionarea zonei de sud a litoralului se face direct din Bucuresti?
Si poate e timpul sa ne gandim ca turism nu inseamna sa stai blocat intr-o statiune. Poate apare un resort mare in sudul litoralului, si acei turisti vor trebui sa se duca isa viziteze si sa faca shooping in Constanta.
Oricum am impresia ca minimizezi impactul pe care il are un oras de 300.000 de locuitori asupra imprejurimilor.

Iar ideea de a face un DX spre sud vine la pachet cu DX-ul Braila-Tulcea-Aeroport Kogalniceanu-Constanta.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Germany

Salut la toatä lumea

Vreau sä vä spun cä, sunt din Eforie Nord de origine si chiar în vara asta am fost "acasä" 3 säptämâni....Sä nu mai spun cä, stau si direct la str.Traian (3 benzi, str. principalä/variantä) !  :(

Traficul este infernal ! Pânä nu vezi, nu-ti poti imagina asa ceva. Atât str. Traian (alias Varianta) cât si centrul statiunii B-dul Republicii. !

Dacä vrei sä iei taxiul de la Eforie Nord spre alte statiuni, NU te duce nici un taximetrist....sau te duce pe bani multi. Riscä sä stea în ambuteiaj cu orele.

Ceea ce priveste varianta ocolitoare pe noul pod....Sunt curios cum vor face acest lucru, de la sensul giratoriu spre "Poarta 10 Port" .... unde din 2 benzi pe sens, devine o bandä... si pânä la RO-RO ("Pescäria lui Matei") unde iar se fac 2 benzi.

As mai mentiona faptul cä, varianta ocolitoare, trece la ca. 10 metri de un ansamblu de vile, si pe o lungime de ca. 1 km, toate acestea fiind  destinate turismului (între RO-RO si hotel "Steaua de Mare")

Filmarea urmätoare, este realizatä de mine la sfârsitul lunii Mai....



O zi bunä tuturor

sim5blue

#761
Ai dreptate @UserCT, la momentul actual costurile aferente unui nou pod, de 280 metri lungime nu pot depăși 20 milioane de euro. Din păcate totuși, podul hobanat de 28 milioane de euro (sumă finală) a fost licitat în 2009 pentru 18 milioane de euro. Construcția trebuia terminată în 2011, au fost întârzieri de peste 4 ani, iar suma finală a crescut cu 10 milioane de euro.

Eu sincer nu cred că se va construi un nou pod pe varianta descrisă decât după 2030 - 2035, iar costurile de atunci vor depăși poate cu mult cei 30 -40 milioane de euro menționați de mine. CNADNR/CNIR se va concentra pe proiectele prevăzute în Master Plan, care primesc finanțare europeană. Se va urmări totuși ca prin artificii tehnice care presupun costuri minime (consolidarea podului vechi, lărgire de carosabil între podul hobanat și DN39 , reproiectări și retrasări de giratorii în noduri rutiere) să se fluidizeze traficul.

Pentru accesibilitate spre zona sudică a litoralului probabil se vor moderniza și promova variantele existente dinspre nodul rutier Medgidia, pe care le-am descris și eu în postări anterioare.

Centura ocolitoare pentru Eforie, continuitate a traseului dinspre podul hobanat, cu descărcare după curba de la 23 August se va finaliza probabil prin 2025 - 2030.

Deși cunosc traficul infernal de pe strada Portului din Mangalia (dublu vara datorită turiștilor și șantierului naval), centura acestui oraș nu cred că se va finaliza până în 2050, deoarece ne-am sabota serios turismul de pe litoralul nostru.

UserCT

#762
Quote from: sim5blue on September 20, 2016, 07:34:59 PM
Deși cunosc traficul infernal de pe strada Portului din Mangalia (dublu vara datorită turiștilor și șantierului naval), centura acestui oraș nu cred că se va finaliza până în 2050, deoarece ne-am sabota serios turismul de pe litoralul nostru.

POFTIM?! De unde pana unde ai tras concluzia ca dezvoltarea infrastructurii, respectiv construirea unei centuri rutiere, "saboteaza serios turismul"!? In consecinta, sa inteleg ca traficul infernal aduce beneficii turismului ?! Nu are nicio logica afirmatia de mai sus.
Acum cativa ani s-a construit A4, centura auto a Municipiului Constanta, si, surpriza, nu a afectat in mod negativ turismul, ba dinpotriva. Deviind traficul care nu planifica sa opreasca in oras, descongestionezi strazile pentru restul persoanelor care au de gand sa intre in oras si le usurezi viata, respectiv sejurul (daca vorbim despre turisti). Am auzit nenumarati turisti veniti pe litoral vara aceasta care au promis ca nu se vor mai intoarce din cauza traficului infernal din sudul litoralului. Blocajele in trafic nu au cum sa aduca beneficii cuiva (poate doar benzinariilor si service-urilor auto) ! Construirea unei centuri auto in jurul Mangaliei va aduce beneficii si turistilor care merg in Mangalia pentru ca nu vor mai sta dupa tirurile si restul masinilor care nu au nicio treaba in orasul respectiv, dar care aglomereaza strazile pentru ca pur si simplu nu exista alta ruta; in mod evident, asta este valabil pentru orice localitate, nu doar pentru Mangalia.

sim5blue

#763
@UserCT îți mai dau un like pentru modul hotărât în care îți expui punctele de vedere.

Referitor la Mangalia, doresc să-ți spun că iubesc acel oraș în care am trăit aproape 7 ani și doresc din tot sufletul și un A4 până în Bulgaria și un M800 (LGV) care să ducă până la Burgas. Dar discuția despre ocolitoarea Mangaliei trebuie să țină seama de doi factori: trafic și patriotism

Traficul în extrasezon este fluid pe strada Portului (actuala centură intraurbană), cu mici congestii la ieșirea muncitorilor din schimburi la DMHI Mangalia. În sezon traficul are momente de colaps la ieșirea muncitorilor, perioade în care Mangalia se poate compara cu Tuzla - Eforie Nord, dar nimic mai mult. Traficul greu de care ai spus, nu prea este prezent pe această rută, fiind agreată de transportatori varianta prin Negru Vodă pentru Bulgaria. Per ansamblu, în sezon, traficul rutier Mangalia - Vama Veche este net inferior traficului dintre Tuzla și Eforie Nord. De aceea centurile ocolitoare și costurile aferente trebuie prioritizate.

Al doilea factor este esențial în planificarea unor drumuri. Nu poți pune pe picior de egalitate centura Constanței (vitală pentru traficul și economia orașului) și cea a Mangaliei. Între două state cu nivel de trai diferit (prețuri diferite), traficul dinspre țara cu prețuri (și salarii) mai ridicate spre țara cu prețuri (și salarii) mai scăzute va fi net superior. Cum poți crea un debușeu rutier până la vamă? Vei tăia orice speranță de dezvoltare turistică în zonă. Toți turiștii români veniți cu bani pe litoralul românesc vor da iama la bulgari (că faci doar 30 de minute) să se aprovizioneze și să se distreze (că e mai ieftin).

La Mangalia trebuie văzută momentan o variantă de ocolire prin modernizarea unor drumuri locale, marcate și promovate.
Când traficul va crește, când bulgarii vor aduce o autostradă de la Varna la Vamă, când nivelul de trai din cele două țări se va uniformiza, atunci putem vorbi de transformarea celor două centuri (DX Eforie și a Mangaliei retrasată) în A4. Până atunci, cine are chef să meargă la bulgari să o ia pe la Giurgiu sau Călărași.

vancouver

Quote from: interesantul on September 20, 2016, 02:05:05 PM
Traficul nu e generat de Constanta! Că dară nu merge la mare un constănțean....

Constanței i-ar fi mai mult decât suficient DN-ul.

Bineinteles ca ambuteiajele nu sunt cauzate de constanteni care merg in sud sau de oameni din sud care merg la Constanta. DAR ACEST TRAFIC EXISTA. Si fix in sezon CRESTE si el. Sunt multi care in sezon fac naveta zilnic. In plus industria hoteliera are nevoie de aprovizionare si alte servicii. Acest trafic CRESCUT se adauga celui turistic. Acest trafic are si el nevoie de un drum civilizat.

Si atentie: pe ansamblu anului traficul acesta ESTE MAI MARE decat traficul Bucuresti - sudul litoralului, care este unul doar timp de cateva zile pe an. Deci daca o luam dupa merite, eu zic ca sudul litoralului merita o legatura civilizata si sigura cu capitala de judet. Aceasta legatura serveste si turistului de week-end, deci WOW, bingo, impuscam doi iepuri. Pe cand un drum printre dealuri de la Techirghil la Murfatlar ar fi cu adevarat GOOOOOOOL timp de 300 de zile pe an. Poate fi lejer inchis pe timp de iarna. In sudul litoralului nu exista nici aglomerari urbane, nici industrie semnificativa, nici porturi importante, nimic.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.