News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Autostrada A4 Constanța-Vama Veche

Started by Ionut, September 14, 2011, 10:35:14 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Harry

@Dan_s corect! Giratoriul ala e cel mai infect mod de a termina o autostrada!

alecu26

Harry, nu poti intreba de plansa respectiva? Poate aflam mai multe detalii.

Nenea_hartia...ce sa inteleg...ca DX e naspa...dar A ar fi OK? Atunci chiar ca e tampenie...ai avea practic 2 A-uri care dubleaza 2 nationale, si care dubleaza (sau cvadrupleaza) 2 senale navigabile.

Poate facem ca in Timisoara...vaporase pe Canala, cu transbordare la Cernavoda...sau terminam canalul Bucuresti - Dunare...si facem curse cu salupe rapide.
Drumurile noastre POATE;

UserCT

#722
Daca am transpune designul folosit la nodul de langa Arad, asa cum a sugerat olea10, noul nod de pe A4 ar trebui sa arate cam asa:



INSA, in acest caz, apare o problema cu cei care vin dinspre Mangalia (pe viitorul pod) si merg spre Constanta; breteaua (cea mica, marcata cu negru) este mult prea aproape de intersectia A4/DN39 si se vor crea situatii periculoase de catre cei care trebuie sa accelereze de pe bretea si sa traverseze 4 benzi de autostrada in mai putin de 1km pentru a face stanga catre Constanta.

Dpmdv, intersectia asta ar trebui sa arate precum in schita de mai jos. Am mutat breteaua care duce traficul din Mangalia spre Constanta pe acelasi pod folosit de masinile care merg dinspre Portul Constanta spre Mangalia. In situatia aceasta, se muta bucla mai spre Vest iar intrarea pe autostrada se va face pe partea stanga, deci, nu se va mai crea un conflict intre fluxurile de trafic atunci cand vor trebui sa se incadreze pe benzile 3 si 4 pentru a merge spre Constanta. In varianta asta nu trebuie darmata nicio bucata de autostrada. Dupa cum se observa si in schita, va ramane nefolosit un segment de aproximativ 500m din actuala A4, pe un singur sens, acesta putand fi deschis de politie atunci cand exista accidente si este nevoie sa se redirectioneze traficul.

Din cate imi dau eu seama, varianta asta pare sa elimine problemele cauzate de apropierea de intersectia A4/DN39 si creaza o continuare fluida a Autostrazii A4 spre Mangalia, fara a restrictiona viteza traficului catre si dinspre Portul Constanta.



vancouver

Din nou acelasi bau bau care bântuie pe-aici:  :lol:  HUUUUU, HUUUUU, HUUUU PODUL! Bine, gata cu sarcasmul, sa trecem la subiect:


@UserCT: observatia ta este corecta si solutia de asemenea corecta si aplicabila.

Dar la fel de aplicabila si de luat in calcul este si solutia prin care PODUL sa fie facut cu 3 benzi pe sensul sud->nord, a treia banda fiind cea de iesire spre Constanta Sud (A41 / A401 sau cum vrem sa-i spunem ciotului).

Exista n poduri in Europa cu deschiderea principala de 400m sau 500m si care au 3 benzi pe AMBELE sensuri, plus benzi de urgenta ! Noi avem aici doar 150 maxim 200m deschidere principala (podul de pe A2 peste acelasi canal are 150m deschidere principala daca nu ma insel).

In afara de toate acestea, exista si poduri, de-a lungul carora apar bretele de iesire, si daaaaaa, incredibil, podul se lateste la un moment dat. Nu trebuie neaparat ca aceasta banda suplimentara sa apara dinnainte de pod, desi poate ca nu ar fi rau pentru a preintampina fie si cea mai mica sansa de ambuteiaj pe pod (nici macar daca apare vreo promotie grozava la un centru comercial din Lazu si toti se duc acolo  :D)

In final depinde ce este mai ieftin: o banda in plus pe podul mare sau o bretea denivelata in plus in nod, asa cum a desenat UserCT.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

alecu26

ambele capete ale centurii Constanta, daca se observa cu ce curbe sunt facute si cum se trage de ele....se vede o gandire, o intentie sa fie continuata spre inainte sa zic asa. Si la Ovidiu si la Agigiea.

PS: au reinceput masiv lucrarile la centura. Nodul Ovidiu e in sfarsit finalizat. La CIC si la parcarea de pe la km 4 parca se mai lucreaza cate ceva.

Nodul Poiana...inca se scarpina proiectantii si expertii ce naiba sa faca ca e cam multa apa acolo...si loessul e foarte nenorocit in contact cu apa.
Drumurile noastre POATE;

Harry

^^alecu26 incerc sa obtin alte planse desi ce e acolo acum cred ca e doar facut ca sa fie. Adica acele doua planse. Tare ma tem ca e doar treaba electorala ca vin alegerile...E foarte greu sa realizeze in 2 ani tronsonul ala. Licitatii, contestatii, expropieri....

ghrt

M-am gândit şi eu cu bucurie la continuarea "autostrăzii portului" spre Techirghiol, folosind podul nou pentru conexiunea cu A2. Am şi trecut pe acolo când era relativ puţin circulat. După ce am trecut în dimineaţa asta pe acolo (sens Mangalia->Cta, dar şi pe celălalt sens era la fel) entuziasmul mi-a pierit brusc.
Drumul ăsta nu va face faţă la un trafic susţinut, deoarece în vreo 2 locuri se îngustează de la 2 benzi la una singură (deci mai rău decât 1 sg. bandă pe toată lungimea, deoarece sunt maşini care intră şi scad viteza coloanei). În plus există o intersecţie cu un drum care vine din Agigea şi unde trebuia să stea un poliţist care să permită celor de acolo să circule (au cedează...) Mai adăugaţi şi 3 giratorii, din care două cam mici şi unde trebuie să fii atent la sensul opus.
În concluzie un duş rece şi dacă e să facă CNADNR ceva, atunci să facă ce trebuie făcut pentru a rezolva problema, respectiv un drum nou în prelungirea A4, peste pod. Aici cred că ar trebui şi nişte discuţii cu BG deoarece ar fi normal ca un astfel de drum (sper autostradă pentru a face faţă traficului estival) să ocolească Mangalia şi apoi să se conecteze/ prelungească la un moment dat cu drumul pt Dobrich, care este folosit de traficul greu. Alternativa este să ducă în final la Negru Vodă dar ar ocoli.

Dacă părerile mele de azi sunt corecte se va vedea în zilele următoare, cele lucrătoare şi unu-două weekenduri, până se răceşte vremea.
Cont (aproape) inactiv.

TibiV

A fost acum cativa ani un mare "Forum economic al Marii Negre" care avea planuri...
Unul dintre planuri era autostrada "de centura" a Marii Negre...
Un fel de Nabucco rutier...
Karioci sa avem pentru desen, ca drumuri... Oha !
Sa radem sau sa plangem ?...
>:(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Harry

podul vechi inchis de 2 zile nu lucreaza nimeni. pe podul nou bara la bara.








vancouver

Sa mai punem o data harta cu propunerea CNADNR pentru un drum express cu trecere pe podul nou:




SIGUR MAI VRETI ?   :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Iata si un comentariu ilustrativ de pe pagina de facebook a CNADNR:
QuoteGabriela Pană
45 de minute din Agigea pana la sensul giratoriu de la iesirea de pe autostrada. multumesc foarte mult.
11. September um 23:35

Gabriela Pană
De 20 de minute în coloană de maşini şi nu am ajuns încă pe podul nou. O zi bună şi vouă, celor ce v-aţi ocupat de pod de 6 ani încoace!
11. September um 22:38

Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

voicul

Macar asa o sa afle toata lumea unde este noul pod si care era varianta alternativa asta vara.

vancouver

Nu o sa afle toata lumea, ci doar localnicii si o mica parte din turisti.

O buna parte a turistilor vin o data la 2-3 ani. Pentru acestia CLARITATEA si SIMPLITATEA sunt esentiale, ca sa nu rataceasca aiurea.


Pana si harta IPTANA din 1969 prevedea continuarea autostrazii litoral la sud de Constanta !


Suntem de doi lei ca ne impotmolim de un pod de 5 lei peste canal. Astfel de poduri se vor face CU ZECILE pe Sibiu-Pitesti. Poate ca va vine ideea si acolo sa folosim drumurile existente ca sa nu mai facem poduri peste fiecare vale!
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

raulbogdan23

^

E evident ca trebuie sa continuam cu A4 spre sud direct fara sa trecem podul ala.

O sa avem A4 si A41 sau cum vreti sa ii ziceti.

Harry

^^ Planul unei autostrazi Bucuresti-Constanta-Mangalia-Ecrene dateaza din anii '30. Cand s-au pus bazele proiectelor primelor autostrazi din Romania.

In anii '30 singura legatura intre Dobrogea si Romania era calea ferata. Iar singurul drum pavat pe care puteau circula autobuzele si autoturisme era cel dintre Mamaia si Constanta.

Revista Ford Romania relateaza intr-un din numerele sale din 1938:
"Mamaia este una din statiunile organizate occidental, cu o plaja ultramoderna in ce priveste confortul, cu un mare hotel, cu instalatii sportive, nautice, restaurante etc. De cand s-au construit toate acestea si de cand, mai ales, mijloacele de transport sunt atat de comode, Mamaia detine prioritate fata de celelalte statiuni. [...] Actualmente numai pe distanta Constanta - Mamaia exista un drum pietruit pentru automobile care s-a dovedit atat de confortabil si de rapid, incat linia ferata pe aceeasi distanta a fost desfiintata (este vorba de calea ferata ce urma traseul actualului bulevard Mamaia - n.n.). In timpul sezonului la fiecare 5 minute, cate un autobuz leaga capitala Dobrogei de splendida statiune maritima."
Odata cu dezvoltarea statiunilor litorale Agigea, Techirghiol, Eforie, Tuzla, Managalia, Balcic, Cavarna si Ecrene se punea problema accesului turistilor cu automobilele catre aceste resorturi. Lipsa unei magistrale rutiere fiind o problema reala. Iata ce spune aceeasi revista:

"Pana acum cativa ani numai Eforie era statiunea "en vogue". Astazi ea este frecventata aproape exclusiv de aceia care au vile pe acolo."

Pentru a rezolva aceasta situatie guvernul ia decizia de a realiza prima autostrada de pe teritoriul Romaniei. Aceasta in lungime de aproximativ 140 km urma sa lege Constanta de Ecrene (Kranevo de astazi) urmand coasta Marii Negre.

Pana la finele anului 1938 se finaliza masterplanul pentru o retea de autostrazi ce strabatea intreaga tara.

Ca sa ne dam seama cat de dezvoltata si conectata la valorile occidentale era Romania acelor vremuri va spunem ca in aceeasi perioada in sudul Statelor Unite se construia prima autostrada catre Los Angeles - Pasadena Freeway.

Revenind la Romania, din pacate razboiul amana punerea in practica a acestui masterplan, iar instaurarea regimului comunist aduce cu sine anularea tuturor proiectelor privind realizarera unor autostrazi in Romania.



http://constantaoldcity.blogspot.ro/2016/05/1938-prima-autostrada-din-romania.html

GDPR

Giratoriul de la capatul autostrazii cum se prezinta, tot asa zob e, sau au reusit sa-l repare?