Autostrada A4 Constanța-Vama Veche

Started by Ionut, September 14, 2011, 10:35:14 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

vancouver

Harry, cu tot respectul, dar iti spun: visezi frumos.

In primul rand ca ceea ce prezinti tu acolo, cu largiri la 4 sau 6 benzi, noduri rutiere trompeta si altele, costa cam la fel de mult ca toata autostrada pana la Techirghiol. Si exista pericolul sa dureze 3-4 ani CU AFECTAREA TRAFICULUI EXISTENT. Nu intru in detalii, nu asta e ideea principala. Ci marea problema:

NUUUUUU REZOLVA PROBLEMELE !!!!

INTELEGETI O DATA OAMENI BUNI: CAPACITATEA UNUI SENS GIRATORIU ESTE EGALA CU A UNUI DRUM CU O SINGURA BANDA PE SENS

Am scris suficient de mare ca sa intelegeti ????? Mai scriu de o mie de ori daca este nevoie. Deci repet: capacitatea unui sens giratoriu ORICAT DE MULTE BENZI DESENATE AR AVEA, este - LA LIMITA - egala cu a unui drum cu o singura banda pe sens. Consecinta: cata vreme vom avea sens giratoriu la intersectia DN39 cu A4, ambuteiajele de acolo nu se vor rezolva. Degeaba extinzi tu la 6 benzi drumul dintre Lazu si Constanta. Adica in fine, nici o largire nu e chiar degeaba, lungimea ambuteiajului va scadea, masinile stand pe 3 benzi in loc de 2. Dar problema de fond ramane. La sensurile giratorii DN39 de la iesirea din Constanta si apoi cel amintit, si apoi cele care mai urmeaza, de la intrare si iesire din Eforie Nord. Totul functioneaza binisor in extrasezon, cand traficul prin sensurile giratorii este liniar - adica 99% din masini merg pe "inainte" si nu se deranjeaza in sensuri. Lucrurile se schimba radical in sezon, cand traficul se dubleaza si mai avem si oameni care nu cunosc bine locurile.

SINGURA REZOLVARE ESTE DRUM INDEPENDENT, PARALEL CU DN39 (adica A4 spre sud). ORICE ALTCEVA ESTE doar o atenuare a problemei.

Acest drum nou trebuie sa deserveasca fiecare localitate de pe litoral cu un drum de acces. Astfel DN39 ramane strict pentru un trafic local si va face fata in mare masura traficului. Nu are cum sa faca fata intre Lazu si Constanta, acea problema nu se poate rezolva. Culmea, o deviere a unei parti a traficului pe DN39E prin construirea unui pod peste canal la sud de Cumpana, ar agrava situatia acolo. Cei care vin de la Cumpana spre Constanta au prioritate in rond fata de cei care vin din sud de la Lazu spre Constanta. Daca vin mai multi de la Cumpana, va fi mai mare coada pe DN39 de la Lazu spre Constanta.

Solutia ta Harry este un raspuns punctual la probleme, dar nu va putea rezolva problema in ansamblu. Traficul sezonier spre sud poate fi dus numai si numai de o autostrada. In plus solutia ta, daca punem si podul de la Cumpana, costa cat o autostrada pana la Techirghiol. Nu in ultimul rand este o solutie de lucru sub trafic, cu afectarea acestuia si cu costurile aferente.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

AlexxC

Daca acest drum independent de care vorbiti s-ar desprinde din A2 in zona Murfatlar si ar merge in linie dreapta pana la Costinesti?!
Avantaje:
-exproprieri la cost scazut
-nu exista pod peste canal
-nu exista problema nodurilor prea apropiate
-nu exista probleme de mediu,zona Techirghiol este ocolita
-leaga la infrastructura de mare viteza o serie de localitati destul de izolate
-micsoreaza distanta Mangalia-Bucuresti
Dezavantaje:
-lungime mai mare fata de alte alternative
-relief mai dificil...cred

Pentru inceput poate fi un drum cu 2benzi,half-profile de autostrada sau ce vreti voi...numai sa scapam de Eforii,giratorii,pietoni...etc.

Sorinus

Sincer, sunt investitii mai urgente si utile decat asta. Una , care ar degreva mare parte din aglomeratie, ar fi sa termine naibii o data cu podul de la Agigea. Avem ocolirea, dar multi nu stiu de ea, li se pare prea lunga, etc...

Sunt din Cta si fac Cta-Mangalia de zeci de ori pe vara. In afara de coada artificiala la pod, la Eforie Nord se circula (incet dar se circula) toate zilele mai putin sambata si duminica dupa-amiaza, cam 6 weekend-uri pe an. Am trecut ieri pe acolo si nu am stat la coada in Eforie ( duminica seara, ora 17:00).

Investitia intr-un drum paralel nu se justifica ptr cateva zile de disconfort, mai ales ca trafic greu NU este dincolo de Agigea.

Cel mult se poate face o pasarela la Lidl Eforie (exista spatiu) si costa infinit mai putin.

vancouver

#693
@Alexxc: personal cred ca ar fi o greseala o varianta directa Murfatlar - Costinesti. Motive:
1. Exista un trafic major, atat extrasezonier, dar mai ales sezonier, intre statunile din sud si Constanta. Acest trafic este compus in mare masura din angajatii din turism, de marfa necesara prestarii activitatilor din turism si de turistii insisi care in una din zile se duc la Constanta sau la Mamaia sau la Histria etc...
2. Exista apoi o alta componenta de trafic de tranzit importanta, cei care vin spre sudul litoralului pe DN2a si nu pe A2, adica intra pe A4 la Ovidiu si apoi dorec sa mearga mai departe spre sud. Toti cei de mai sus NU POT PROFITA de varianta de autostrada prezentata de tine.
3. SINGURII care profita sunt bucurestenii (+Ploiesti+Pitesti+Craiova, etc), care merg la Costinesti sau Mangalia (incl. Saturn, Neptun, 2Mai, Vama - se intelege) si care niciodata nu vor dori sa mearga cu masina spre nord, spre Constanta. Hai sa nu privim lucrurile doar prin prisma bucurestenilor. Hai sa intelegem ca orasul Constanta este centrul judetului si autostrazile trebuie sa-l deserveasca.
4. Iti garantez ca ambuteiajele dintre Constanta si Eforie Nord nu vor disparea daca se face aceasta autostrada directa Murfatlar-Costinesti. Traficul de iesire din Constanta + cei care merg in Eforii  vor fi suficienti pentru a aglomera peste capacitate DN39 in zona Eforie-Agigea-Constanta.
5. Unul dintre cele mai mari probleme ale variantei prezentate de tine: costul este posibil egal sau mai mare decat al variantei cu pod peste canal. Stiu ca sunt unii aici care dau acel pod ca BAU BAU. Atat solutia prezentata de Harry, cat si cea prezentata de tine au ca numitor comun fuga disperata de acest BAU BAU. Un pod nou peste canal ca parte a unei autostrazi ar trebui sa coste maxim 20 milioane € (fara asfaltare, doar structura). Nu stiu cat a costat cel din port, dar oricum acolo canalul este mai lat. Ori 5 km de autostrada in plus printre dealuri ar costa tot cel putin 20 de milioane de €, daca nu 30.


@Sorinus: prima autostrada din lume, Milano-Varese, s-a construit in 1923. Singurul ei scop era sa degreveze drumul clasic intre Milano si statiunile de la lacurile Magiore si Como, drum care se bloca in fiecare week-end de vara SI ATAT. Nu existau camioane pe atunci si, ca si acum, traficul greu putea fi interzis in week-end, nu asta era problema. Dupa parerea mea, nu exista nici o alta investitie mai urgenta, decat aceea care duce la deblocarea unui ambuteiaj. Aici discutam de unele dintre cele mai mari ambuteiaje din Romania, ca timp. Nu mai vorbim ca ele distrug in mare masura placerea concediului in zona a zeci sau sute de mii de oameni. Sunt destule alte probleme in Romania care sa-i scarbeasca pe oameni si sa-i faca sa injure autoritatile, iar asta le pune capac. Un popor nemultumit este dezbinat si nu poate progresa.


@toti: discutia in sine despre oportunitatea A4 spre sud mi se pare absurda si jenanta. Fara problema se poate face pe fonduri europene. Nu conteaza daca pe 2014-2020 sau pe fondurile din perioada 2021-2027. Egal. Investitia statului român este la nivel de 40km x 5mil.€ x 30% = 60 milioane €. Sau hai sa zicem 80 milioane €, ca sa mai punem ceva drumuri de acces si un pod spectaculos peste lacul Techirghiol. Distribuiti pe vreo 4 ani = 20 milioane pe an. Ca si comparatie, in Bucuresti se dau anual subventii de 100-150 milioane € pentru caldura si alti 100 milioane € pentru RATB. ANUAL !!! Sau CFR Calatori: primeste ANUAL ca. 275 milioane € !!!! Sau Oltchim a facut ani la randul pierderi de 30-100 milioane € ANUAL, pe care-i platim cu totii ca 2500 de salariati si vreo 20-30 de patroni capusari sa nu-si piarda activitatea. Sau pensiile speciale ale parlamentarilor costa 12 milioane € anual - deocamdata. Sau daca se facea concesiunea Comarnic-Brasov varianta Sova, atunci plateam timp de 26 de ani cate 320 milioane € anual. Primul an de plata trebuia sa fie 2017. De unde ii scoteam pe aceia? Sa nu mai vorbim de Bechtel, care a PRIMIT EFECTIV CATE 300 milioane € anual in 2009, 2010 si 2011, iar acum circulam pe 52 km de autostrada + avem inca 62 km intr-un stadiu de aprox. 50% realizati. Sau acelasi Bechtel, care a primit o amarata de despagubire de 37 milioane de €, ca sa renunte la contract. 37 milioane € nu a comentat nimeni, sa rezolvam o problema serioasa, 20 milioane € x 4 ani nu avem.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

icristian


Clar orice autostrada e importanta, dar trebuiesc realizate niste prioritati, nu neaparat din cauza banilor, pentru ca acum sincer cred ca bani sunt, dar capacitatile Romaniei de absorbtie si de realizare a proiectelor sunt reduse.

Eu cred ca Sorinus are dreptate, acum avem alte urgente de rezolvat - A7, A13, A6, abia dupa ce astea vor fi realizate sau macar incepute, atunci o sa fie momentul sa continuam si cu A4.
Si eu sunt din Constanta, si m-ar ajuta aceasta autostrada, dar cum ai spus si tu, hai sa nu privim lucrurile doar din prisma bucurestenilor sau a constantenilor, ci sa privim in ansamblu pentru toata Romania

Acum sunt ambuteiaje mari acolo doar 2 luni pe an (doar duminica), iar dupa termina de reabilitat podul ala vor fi ambuteiaje mai mici. Nu vor disparea, dar vor fi pe o distanta mai mica.

AlexxC

Asa este,sunt altele mai importante de finalizat!Cu podul de la Agigea reparat si cateva pasarele pietonale cum a propus anterior colegul situatia se va imbunatati dramatic.
Important este sa existe planuri,studii de fezabilitate,proiecte tehnice,variante bine stabilite.Iar cand va fi nevoie cu adevarat sa ne apucam direct de constuctie.
Exemplu: Tg-Mures-Iasi...e scumpa ,dar alegerea traseului,proiectarea,planificarea le putem face acum ;nu costa mult,ne permitem!
Daca nu dam drumul la proiecte de acum vom avea Pitesti -Sibiu reloaded over and over again!

vancouver

Absolut corect. Oricum nimeni nu a spus ca A4 trebuie facut in detrimentul altor proiecte. Eu sunt primul care tot intreb: CAND VEDEM ODATA LICITAT A7?
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.


captiva

^^
Proiectul prezentat de CNADNR are cel putin trei puncte slabe:
- A4 se termina in port printr-un sens giratoriu, iar pe traseul spre Eforie (DN39A) mai sunt in prezent doua giratorii;
- pe varianta actuala intre A4 si Eforie prin Port (DN39A) sunt case, sedii de firma etc.;
- nodul Eforie Nord (existent pe jumatate in prezent) este foarte aproape de sensul giratoriu de la intrarea in Eforie. Din aceasta cauza nu exclud ca in unele momente coada spre giratoriul cu pricina sa inceapa inca de pe DN39, blocand astfel varianat de ocolire.

vancouver

Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

vancouver

#700
Comentariul meu la proiectul prezentat de hotnews:

- cea mai buna varianta, alta decat a mea   :D
- @captiva: pare sa nu foloseasca DN39A, implicit pica observatia 2
- dar raman celelalte observatii, cu sensul giratoriu de la capatul A4 si cu nodul noului drum cu DN39, daca va fi aproape de intrarea in Eforie
- parerea mea este ca acest drum va avea STRICT utilizare vara; nici un constantean sau mangaliot nu va ocoli pe aici ca sa ajunga de la Constanta la Mangalia in extrasezon; practic din septembrie pana in iunie acest drum va fi GOOOOOOL. Cu totul altceva daca se prelungeste A4 in mod clar si logic. Multi pe relatia Constanta-Mangalia vor iesi la Constanta Vest si vor merge de acolo spre sud pe autostrada.
- imaginati-va ca cineva trebuie sa ajunga de la Mangalia la aeroportul Kogalniceanu sau la Navodari .... uuuu, sssss, stanga, dreapta, stanga, dreapta
- prin amenajarile necesare intre iesirea A4 si Techirghiol, care includ viaducte, 2 noduri rutiere (cu DN39A in port si cu DN39), exproprieri, etc... costul ajunge sa egaleze sau sa depaseasca chiar costul unui nou pod peste canal.
- Daca se doreste renuntarea la sensul giratoriu de la capatul A4, este necesar un al treilea nod, cu reamenajarea partiala a A4 inainte de iesire, inclusiv a podului peste CF800, foarte apropiat de sensul giratoriu. In acest caz costurile vor depasi cu mult pe cele ale unei legaturi directe A4 pe relatia Cumpana-Techirghiol; in cazul in care se pastreaza sensul giratoriu, acolo vor avea loc multe accidente si circulatia va fi gatuita in continuare, respectiv multi vor continua sa mearga pe drumul vechi, care de asemenea va fi in continuare supraaglomerat.


Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

slartibartfast

Mai e și factorul că Homor vrea să-l facă în regie proprie. Dacă e de construit ceva mai complex, de genul un pod peste CDMN, atunci cam trebuie făcută licitație.

Skynick

Cea mai eleganta si strategica abordare este prelungirea A4, pe traseul desenat mai sus, ocolind lacul Techirghiol la sud si la nord pana la Tasaul sau Tariverde.
Astea ar trebui sa fie doua licitatii a cate 20 km fiecare (plus doua poduri).

Ar trebui transformate drumurile actuale (Ovidiu, Lumina, Agigea, Eforie) in utilitate locala si vazute marile fluxuri in viitor.

Dar, evident, e scump.

Germany

Nu prea ai cum sä continui autostrada pe noul pod....apoi mai departe sä continui pe actuala stradä (cu 4 benzi) "RO-RO" care trece la 5 metri de un cartier de vile.

Oricum la capätul A4 (port) este dita mai präpastia la sensul giratoriu (care aratä devastat). Am impresia cä se terminä asfaltul sub masinä...

Traseul cu rosu aratä bine, doar cä, sä tranversezi canalul cu un al 3-lea pod, va fi al naibi de costisitor. Sä ai 3 poduri peste canal pe o lungime de nici 3-4 km....nici la Disnayland nu au moftu ästa :)

Skynick

Mai e si varianta care porneste inainte de primul pod A2 peste canal si continua spre S, paralel cu canalul. Mai scurta si mai ieftina. Fara pod. Pentru sudul litoralului si Bulgaria.