Sistemele de taxare rutieră în România

Started by Ionut, April 13, 2012, 06:26:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

yetiman

the change is just for buses with 9-23 seats, from 2 to 4 eur the 1 day vignete.
the rest remains the same.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

Ionut

#511
Am o curiozitate - completati sondajul de pe thread-ul A3 - cat ati plati pentru a circula pe A3 Comarnic-Brasov?
(Votati sincer, raspunsurile sunt anonime.)

pasadia

Presupun ca te referi la autovehicul, nu la alte masini de marfa sau altele. Si la intreaga distanta de 50 de km sau cati or fi.

Caz in care nu inteleg cum ai stabilit pragurile. Puii mei, 5 euro inseamna deja 23 RON, de 3 ori mai mult decat suma vehiculata de autoritati si aproape dublu fata de podul de pe A2.
Asta ca sa nu spun ca intr-o societate civilizata ar trebui sa ai si posibilitati de a cumpara un abonament sau o solutie care sa-ti ofere un pret mai redus pentru un utilizator frecvent. Eu fac drumul asta oarecum rar, cam de 20-25 de ori pe an, dar stiu oameni care il fac si de 70-80 de ori pe an (job sau job+recreation). Unii, evident, il fac si mai des de atat. Ca atare mi se pare normal ca la un moment dat sa se ajunga si la o mica diferentiere (sa zicem pana in 25%) a tarifului functie de numarul de utilizari (lucru care ar trebui sa se intample si la Fetesti de altfel).

Revenind la intrebare, initial mi-am zis ca as alege varianta cu pana in 5 euro (care imi pare un nivel suficient oricum). Dar apoi mi-am dat seama ca depinde de multi alti factori (valoare rovineta, nivel de trafic la acel moment, nivelul meu de confort, etc...).  Ca atare, in anumite situatii, ma vad donand si mai mult de atat.

Ionut

Da, autovehicul.
Pragurile sunt stabilite arbitrar. Dacă te încadrezi la 1-5 euro, votează atât. Este valabil și pentru abonament - fa o medie per trecere. Pragurile sunt per trecere.

E simplu. Nu e cercetare complexă. E o curiozitate. Am voie să pun o intrebare?

pasadia

Am voie sa imi exprim o nelamurire?

Sensibili mai suntem...

dumbravaandrei

Ionut, fara suparare si cu toate scuzele de rigoare... ce argument posibil pe planeta poti prezenta pentru mai mult de 10 EUR?!?!?!?
Apropo, preturile exprimate sunt per trecere, per tempora (1h, 1zi, 1sapt, 1 luna, 1an etc)?
Cel mai mare pret (per trecere) de "tunel" / autostrada este la Tunelul Mont Blanc & Frejus (~36 EUR dus sau 57.6 EUR dus-intors - pentru autovehicule). Unde avem atata amar de tunel (pe A3 nici daca le aduni nu da atat)? Ca sa nu mai zic si de alte aspecte de acolo pe care noi nu o sa le vedem.
Eu as compara CoBra cu A2 Egnatia-Odos din Grecia. Acolo dai cam 2.2 EUR / 100km. E de ajuns. Au si aia tunele si viaducte ca la balamuc pe acolo. Sa zicem ca noi o sa facem un fel de 8EUR/100 km, deci aproximativ spre 4 EUR si au toate marjele de profit necesare.

Asa ca optiunile mai degraba le-as pune:
1. Nu as plati pentru autostrada, as merge pe DN1. Intre noi fie vorba, cu un segment lipsa Ploiesti-Comarnic, tentatia clar va DN1
2. As plati intre 1 euro si maxim 2 euro.
3. As plati intre 2 euro si maxim 4 euro.
4. As plati intre 5 euro si maxim 8 euro.
5. As plati intre 8 euro si maxim 15 euro.0 (0%)
6. As plati si mai bine de 15 de euro, doar sa merg pe autostrada.

30 Eur pentru CoBra?!? Vrem sa o platim in 3 ani?!? Iti si alimenteaza pe portiunea aia?!? Dau si o binefacere pe traseu?!?

Premize de PPP :D ?

stangabriel

#516
Eu am inteles de la Ionut de fapt, cat am fi dispusi sa dam, nu sa facem calcule de oportunitate, comparatii cu alte tari sau sa ne certam care are dreptate.

Eu ma simt inca in regula , netepuit daca as da maxim 50 lei (ocazional, mai putin de 1 data pe luna) de la Comarnic la Brasov. Nu spunem avantaje si dezavantaje, comparatii cu  Dn1.

cezar-mario2012

 Trendul este acesta, Bulgaria va taxa începând cu 2019 toate autostrăzile, iar vignieta nu se va scoate. Momentan se discută, dar s-a început licitația pentru sistemul electronic de taxare, vignietă electronică. Prețul va fi același ca și până acum pentru mai puțin de 3,5 T, dar pentru restul se va taxa conform: distanță, tonaj și poluare. Taxa de autostradă din Bulgaria va fi introdusă pentru mentenanța autostrăzilor.

ticker

Eu as merge pe DN daca se fac centuri in la statiuni.

Daca ar fi sa o iau pe A, pe langa ca ma scoate la Cristian pe DN1 (si eu am treaba pe DN13), ocolesc si fac multi km in plus.

As lua-o pe Autostrada doar daca se indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:

1. stiu ca e aglomerat in statiuni si nu s-au facut centuri
2. tarif de maxim 20 de lei / trecere
3. (in perspectiva) masina mea zburatoare e in service si a trebuit sa iau o rabla cu roti. (Misto-ul se refera la faptul ca nu vad autostrada gata in 20 de ani...)

Greseala cea mai mare (pe langa batjocura celor care ne conduc tara in prapastie) e ca nu gandim in perspectiva.
Cum va fi traficul cand e gata autostrada?
Cum se schimba tehnologia (self driving cars - alege masina traseul pt mine) cand e gata autostrada?
Ce se poate schimba in Romania...

Eu m-am resemnat. A3 Ploiesti-Targu Mures e mort si ingropat (Cum ar trebui sa fie s iidiotii care ne fura de 28 de ani incoace).

Hai sa facem strictul necesar: A1 complet si Centuri ocolitoare la punctele de aglomeratie (valea prahovei, orase/sate pe DN-uri spre Craiova, Moldova, Alexandira etc.)

interesantul

Doar de autoturisme pot discuta, la celelelate categorii nu știu tarife.
Prin țările cu taxa de autostră cu sistemul de poarta (Italia, Franța, Polonia), tariful e de aprox 1€/10 km
Deci un Brașov Comarnic s-ar încadra undeva la 5-6€
Acum, dacă mai fac vre-un tunel bengos, poate sa mai bage vreo 3-5 € de trecere.

Eu cred ca va fi o taxare, deoarece chiar daca se termina A3, A1, A10 sunt multi care nu vor folosi Autostrazile. Ai atunci ei , să zicem cei din Iași, care platesc aceeasi taxa de drum ca și cei din Sibiu vor fi clar dezavantajați. Asa ca o anumită compensare ar fi prin sistem de taxare cu porti, sau ceva taxa, vinieta diferentiata care sa contina o taxa suplimentare pentru A1-A3, A10 etc...
Am pierdut prin Romania 30 de ani...

SkyPilot

#520
Spre comparatie, in Canada (British Columbia) Coquihalla Highway a fost cu taxa de la constructie in 1986 pana in 2008.  Taxa se platea la ghisee amplasate in punctul de maxima altitudine (1245 m). Nu se puteau ocoli aceste ghisee pe drumuri locale. Pentru un autoturism taxa era CDN$10. Rata de schimb a variat mult, intre 1CDN$ = 0.6 US$ si paritate. Probabil ca o medie rezonabila ar fi 1CDN$ = 0.8US$. Daca adaugam si o inflatie de aprox. 2% pe an, valoarea actualizata ar fi (fara calcule savante) cu 50% mai mare. Portiunea taxata avea 116 km (intre Hope si Merritt) in conditii de relief si clima mult mai dificile decat pe Valea Prahovei. La vremea respectiva nu exista nimic altceva cu taxa in British Columbia. Cand s-a eliminat taxa, guvernul provincial a afirmat ca autostrada si-a scos banii. Aveti cateva poze pe acest site:
http://www.leespage.ca/h/travel/canada/bc/highway_5.html
Intre timp s-a inlocuit in pod major pe Trans-Canada iar cel nou este cu taxa. Wikipedia are toata povestea, inclusiv cat e taxa, ce nivel de trafic este si ce problema a existat la exploatare.
http://en.wikipedia.org/wiki/Port_Mann_Bridge

Beowulf

As plati si 15 euro/100 km autostrada, cu conditia sa se elimine Rovinieta si orice acciza la combustibil.
Ordinea prioritatilor:
A1: Bucuresti-Nadlac;  A3: Bucuresti-Bors;  A10: Sebes-Turda;  A0+DNCB: Centura Bucuresti; A8: Tg Mures- Ungheni; A12+A14: Calafat-Craiova-Pitesti-Tirgoviste-Ploiesti-Buzau-Braila; A6: Lugoj-Calafat; A7+DN(2X2): Botosani-Focsani-Slobozia-Calarasi.

alexV

^
nu.
De m-as face parlamentar as trage cu dintii sa ramana autostrazile fara taxa de trecere.

1. Infrastructura de care avem nevoie va trebui folosita de toti, persoane fizice, juridice, mai instariti sau pauperi. Odata ce pui taxa discriminezi. Ori autostrada e un necesar si nu un lux, sa intre doar cei cu staif. Deci nu trebuie taxat accesul.

2. O alta distorsiune ce ar aparea odata cu taxa va fi in transportul de marfa. Ati uitat deja stirile in care soferi romani erau obligati de angajator sa strabata Europa pe drum national, sau sa-si plateasca singuri taxele de autostrada?

3. Cred ca viitoarele autostrazi nu vor fi constant aglomerate, astfel incat o taxare sa mai re-distribuie participantii la trafic.

4. Singura problema de rezolvat va fi mentenanta, iar CNAIR va avea obligatia sa gaseasca o solutie. Vinieta momentan e ieftina. Acciza la benzina - care exista in toata europa inclusiv taile care taxeaza autostrada la bariere - la mentenanta ar putea fi folosita.

Stiu ca e greu de acceptat punctul de vedere, cand colegii spun ca ar da zeci de euro pe un drum Buc - Brasov "acuma".

adiarc

intertinere ca la carte ( mai ales in zona montana cu tuneluri ventilate ),nu se poate face din..........banutii nostri de rovignieta....nu exista asa ceva aproape nicaieri in lume si unde exista vb de state cu pib/capita mult mai mare,dar care si ele se pregatesc sa introduca/sau au introdus de curand taxarea

eu as accepta taxarea ( chiar si mai mare de 5 euro...pana in 10 ),daca as avea certitudinea ca banii se duc suta la suta pentru intretinere...daca e doar o noua taxa care se dilueaza in bugetul central...atunci nu
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

alexV

da, mersi Ionut ca ai mutat discutia aici, in loc s-o stergi cu totu din threadu de A3.
momentan ma consolez ca pe autostrazile existente si cele in constructie, fiind facute cu bani europeni, nu se poate pune taxa. dar cat timp oare ?!