Recensământul rutier, cifre de trafic și coridoare

Started by alecu26, November 24, 2017, 03:16:16 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

pasadia

#330
Evident ca harta respectiva NU ARE nici un fel de valoare. Si nu neaparat pentru ce contine, ci pentru cum au gandit-o.

QuoteValorile indicate pe hartă reprezintă nivelul de intensitate medie zilnică anuală pentru întregul sector de drum și sunt determinate ca medie ponderată în funcție de lungimea subsectoarelor componente ale acestuia.

In traducere: ei au valorile de trafic de pe subsectoare de drum, dar NU ni le prezinta pe acestea, ci au creat o valoare artificiala, pentru intreaga lungime administrativa a drumului, si prezinta acea valoare. O prostie, caci:

1. DN68A - in mod evident pentru toata lumea, valoarea de trafic pe segmentul Margina - Holdea e cu MULT MAI MARE decat cea de pe segmentele Ilia - Holdea si Margina - Lugoj. Insa pe harta avem o singura valoare, corespunzatoare intregului DN68 A, Ilia - Lugoj.
Aceasta duce si la situatia absurda in care valoarea mare de trafic de pe A1 pare ca dispare la Holdea si reapare miraculos la Margina, fara a exista vreun traseu intre cele 2 puncte cu un nivel de trafic similar.

2. Acelasi lucru e valabil si pentru DN1. In mod clar exista diferente intre valorile de trafic de pe anumite segmente. Pe unele segmente sunt valori extrem de mari (B-Saftica, centura Ploiesti, Cluj - Floresti), in vreme ce pe alte sectoare volumul este FOARTE MIC (de exemplu cele paralele cu autostrada, Sibiu - Sebes - Turda). Insa pe harta noi avem o singura valoare reprezentata pentru intreaga lungime a DN1, calculata ca medie ponderata. INUTIL!

3. Aceeasi situatie si pe DN6. Nu stiu cine isi inchipuie ca merita sa ponderezi valori atat de diferite precum traficul B- Alexandria, cu cel dintre Rosiori si Caracal. Sau cu cel dintre Timisoara si Sannicolau Mare.

4. La fel pentru A1, unde cred ca orice accepta ca exista cel putin un trafic dublu ca volum pentru sectorul din preajma Bucuresti-ului fata de sectorul Sebes - Deva.

5. La fel pentru DN28. Imi e greu sa cred ca valorile de trafic dintre Targu Frumos si Iasi sunt egale cu valorile de trafic dintre Iasi si Albita.

6. Pe de alta parte, prin acest mod absurd de calcul, sectoarele de drum cu lungimi scurte capata o importanta disproportionata. De exemplu centura Brasovului, DN1K, pare la acelasi nivel cu centura Bucuresti si cu mult peste sectoare de drum cel putin la fel de aglomerate, unele chiar invecinate (de exemplu Brasov - Codlea). E anormal asa ceva.



As zice ca, analizand harta, merita subliniate / analizate doar 3 situatii:

A. Ploiesti - Targoviste - Titu, un drum destul de aglomerat, cu multe sate. Stiu ca exista ideea unui DX, insa ca si in alte situatii, pare un proiect tras pe dreapta si din pacate depasit de alte proiecte care consider ca nu ar fi fost la fel de importante (ma refer la DX-urile B - Targoviste, Tigveni - Ganeasa, Focsani - Braila si Filiasi - Targu Jiu).

B. Valoarea mare indicata pentru DN39, Constanta - Mangalia. Pe harta avem valori anuale, si din cauza asta ma asteptam ca media sa traga in jos valoarea anuala. Ori valorile din timpul sezonului sunt extrem de mari, ori valorile de trafic din extra-sezon sunt ridicate. Recunosc, anul acesta se implinesc 10 ani de cand nu l-am mai parcurs in sezon si vreo 12 de cand am fost ultima oara in extra-sezon, deci imi e greu sa imi exprim vreo opinie cu privire la ipotezele de mai sus.

C. Valoarea mare indicata pentru DN26, Galati - Murgeni. Nu o inteleg, nu o pricep.

dr4qul4

A. Ploiesti-Targovite-Gaesti. Si valorile vor creste cand vor fi gata DX12 si primul lot din A7.
B. Posibil ca punctul de recenzare sa fi fost in Agigea ca sa numere toate camioanele care merg in port. Sau poate l-au pus in nordul Mangaliei, intre oras si Kaufland...
C. Oare punctul de recenzare a fost exact la intersectia cu centura? Si pe langa camioane, au numarat si autobuzele care intorc acolo?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

tom_sawyer

La CESTRIN, suntem dedicați monitorizării avansate a traficului rutier. Folosim 535 de posturi automate pentru a aduna date precise despre mișcarea vehiculelor pe drumurile noastre:

170 de posturi clasificatoare ne oferă informații detaliate pe ore și categorii de vehicule, esențiale pentru înțelegerea diversității traficului.
38 de posturi WIM (Weigh in Motion) clasifică și cântăresc vehiculele în mișcare, furnizând date cheie despre fiecare vehicul, cum ar fi categoria, viteza instantanee, distanța dintre osii, greutatea pe ax și greutatea totală.
327 de posturi totalizatoare ne oferă o imagine de ansamblu asupra volumului traficului, prin numărarea totală a vehiculelor pe oră.

Aceste date despre trafic sunt utilizate în analize variate pentru a revizui normativele CESTRIN, pentru a perfecționa modelul de transport național și pentru a elabora previziuni exacte cu privire la dinamica traficului (coeficienți de evoluție).












facebook.com/people/Centrul-de-Studii-Tehnice-Rutiere-si-Informatica/100057139403448/

tom_sawyer

23.02.2024
În urma analizei rezultatelor prelucrării datelor colectate de la rețeaua de contori totalizatori și clasificatori, pentru perioada 1990-2023, se constată urmatoarea evolutie in timp a valorilor medii zilnice anuale ale traficului  (pe rețeaua de drumuri naționale).





facebook.com/p/Centrul-de-Studii-Tehnice-Rutiere-si-Informatica-100057139403448

tom_sawyer

22.02.2024
În cadrul Modelului Național de Transport, este prevăzută determinarea analitică a sectoarelor de drum pe care traficul de mărfă 🚚 poate atinge viteze curente intre 0-55 km/h si 78-90 km/h, având în vedere volumele de trafic existente pe rețea ca medie zilnică anuală.
🛣�Modelul de transport constă dintr-o serie de baze de date geospațiale și relații matematice, având ca scop reprezentarea abstractă a rețelei de drumuri și a cererii de transport. În cadrul acestei modelări complexe a traficului, gestionarul modelului de transport trebuie să se asigure că discretizarea rețelei de drumuri rutiere și a cererii de transport se validează cu realitatea.
↪️În continuare, sunt prezentate vitezele curente determinate analitic în cadrul modelului de transport pentru traficul de mărfuri. Aceste viteze sunt reprezentate la nivelul întregii rețele de drumuri din modelul de transport (inclusiv autostrăzi, drumuri naționale și unele drumuri terțiare) și sunt validate prin diverse metode în teren. ℹ️Unele segmente pot părea unite din cauza scării acestei hărți.
facebook.com/p/Centrul-de-Studii-Tehnice-Rutiere-si-Informatica-100057139403448







Powered by API/PUM imgur uploader

mirceaeliade

^combinand cele doua harti (albastru=78-90; rosu=0-55; gaurile=56-77):