[Nord-Vest] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Regiunea Nord-Vest

Started by Bogdan_Cluj, March 29, 2017, 10:29:17 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.


Bogdan_Cluj

Quote from: Bogdan_Cluj on December 21, 2017, 06:57:31 PM
"Prin aceste proiecte finanțate din Fondul European de Dezvoltare Regională, prin Programul Operațional Regional 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare 6, Prioritatea de Investiții 6.1, se vor reabilita 148 kilometri de drumuri județene, valoarea totală a finanțării nerambursabile depășind o jumătate de miliard de lei."
- Drumul Apuseni
- Drumul Bistritei
- plus altele

Detalii si harti aici: https://clujeuropean.com/2017/12/21/programul-operational-regional-2014-2020-drumul-bistritei-drumul-apuseni/



Informatii noi, birou de presa CJ:

"Jumătate de miliard de lei din fonduri europene atrași în 2017 de Consiliul Județean

Consiliul Județean Cluj a încheiat anul 2017 cu un bilanț extrem de pozitiv în ceea ce privește câștigarea de noi proiecte cu finanțare europeană nerambursabilă, contractele semnate anul trecut determinând atragerea a nu mai puțin de 492.430.000 lei.

,,Atragerea acestei sume cu adevărat consistente, din fonduri europene, ne va permite să degrevăm bugetul propriu de numeroase costuri și să realocăm aceste sume altor proiecte prioritare de care comunitățile locale și clujenii au atâta nevoie." a declarat președintele Consiliului Județean Cluj, domnul Alin Tișe.

În acest sens, în cursul anului 2017 forul administrativ județean a semnat contractele de finanțare din fonduri europene nerambursabile referitoare la:
,,Restaurarea, conservarea și punerea în valoare a ansamblului monument istoric Castel Banffy, sat Răscruci, comuna Bonțida, județul Cluj", în valoare totală de 19.972.586,04 lei, din care valoarea nerambursabilă este de 19.135.516,10 lei.

,,Îmbunătățirea infrastructurii rutiere de importanță regională - Traseu Regional Transilvania Nord, Drumul Apuseni - prin modernizarea DJ 108K și DJ 764B", în valoare totală de 159.811.640,26 lei, din care valoarea nerambursabilă este de 155.797.118,99 lei.

,,Îmbunătățirea infrastructurii rutiere de importanță regională - Traseu Regional Transilvania Nord, Drumul Bistriței, prin modernizarea și reabilitarea DJ 109", în valoare totală de 75.799.832,58 lei, din care valoarea nerambursabilă este de 74.078.830,04 lei.

,,Îmbunătățirea infrastructurii rutiere de importanță regională - Traseu Regional Transilvania Nord, Drumul Bistriței, prin modernizarea DJ 172A, DJ 161G și DJ 161", în valoare totală de 130.315.300,52 lei, din care valoarea nerambursabilă este de 126.991.145,05 lei.

,,Fazarea proiectului Sistem de Management Integrat al Deșeurilor în județul Cluj (Faza II)", în valoare totală de 199.661.868,57 lei, din care valoarea nerambursabilă este de 116.429.565,34 lei.

În ceea ce privește procesul de atragere de fonduri europene în 2018, Consiliul Județean Cluj pregătește în prezent documentațiile necesare accesării altor opt proiecte cu finanțare prin Programul Operațional Regional 2014-2020, axele prioritare 8 și 10, proiecte ale căror obiective urmăresc, în principal, reabilitarea și modernizarea infrastructurii spitalelor și a unităților școlare aflate sub autoritatea instituției.
De asemenea, în cursul anului 2018 ar putea fi implementate alte cinci proiecte cu finanțare europeană nerambursabilă care se află în diferite stadii de evaluare tehnică sau contractare.

Biroul de presă
02 februarie 2018"

Balto

Din categoria: "vise umede.."

România şi Ungaria vor să construiască o linie ferată de mare viteză între Cluj şi Budapesta

Există consens între Ungaria şi România pentru ca prima conexiune de tren de mare viteză tip TGV să se construiască între Budapesta şi Cluj-Napoca, a declarat Péter Szijjártó, ministrul afacerilor externe şi comerţului exterior al Ungariei, luni, la Bucureşti, după întrevederea cu Teodor Meleşcanu, şeful diplomaţiei române. conform MTI. El a mai anunţat că guvernul ungar a aprobat un buget de un miliard de forinţi pentru realizarea studiului de fezabilitate pentru linia de cale ferată dintre Budapesta şi Cluj-Napoca. Partea română doreşte să extindă această linie până la Bucureşti, notează MTI.
Există un acord şi în privinţa celor zece puncte temporare de trecere ale frontierei, construite pe graniţa dintre Ungaria şi România, două să devină în curând deschise permanent, pregătirile juridice şi tehnice necesare în acest sens fiind deja iniţiate de cele două guverne, a anunţat ministrul ungar de externe.

News.ro
Suceava racord SEN 400/220/110 kV / Productie: Eolian (0,6MW), Biomasa (30,1MW), Fotovoltaic (0,64MW), Hidro (4,6MW), biogaz (2,9MW)

kumar

Drumul Bistriței intră în reabilitare cu fonduri europene. În două luni se vor putea depune ofertele de lucrări!

Președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, a semnat autorizația de construire în vederea demarării lucrărilor de execuție pentru ultimul din cele cinci sectoare care fac parte din Drumul Bistriței, drum ce va fi reabilitat cu fonduri europene.
Cuprins între pozițiile kilometrice 0+000 și 16+933,100, sectorul în cauză al drumului județean 161 este inclus în proiectul de îmbunătățire a infrastructurii rutiere de importanță regională - Traseu Regional Transilvania de Nord, Drumul Bistriței.
"Faptul că la un interval extrem de scurt după ce am semnat contractul de finanțare am reușit să emitem autorizațiile de construire pentru toate sectoarele aferente Drumului Bistriței se explică prin dorința de a implementa cât mai prompt acest proiect european. În aproximativ două luni, după validarea de către SEAP a documentației, societățile interesate vor putea deja depune oferte de lucrări", a spus Alin Tișe.

http://citynews.ro/eveniment/drumul-bistritei-intra-reabilitare-cu-fonduri-europene-doua-luni-se-vor-putea-depune

Bogdan_Cluj

CFR SA lansează licitația pentru reparația liniei Jucu – Bonțida

CFR SA a lansat licitația pentru lucrări de reparații intre statiile Jucu-Bontida, fir II, linia 412, km. 9+705-15+388, Sucursala Regionala CF Cluj, pe linia Apahida – Dej. Se vor executa lucrari de inlocuire a tipului de sina de la 65 la 60, realizarea caii fara joante prin sudura electrica, inlocuirea traverselor din lemn la capete poduri, traverse din beton necorespunzatoare, schimbarea tipului de traversa la trecerile la nivel din T17 in T26, schimbarea tipului de prindere din indirecta rigid K in indirecta elastic SKL24, reabilitarea trecerilor la nivel se va ridica restrictia de viteza la viteza stabilita 100 km/h. Se va inlocui prinderea indirecta tip K cu prindere indirecta elastica tip KS cu cleme SKL 24.

Valoarea estimată a contractului este de 2,6 milioane lei, cu un termen de execuție de 110 zile de la atribuirea contractului. Atribuirea urmează să aibă loc până la data de 20.07.2018.

http://newsby.marianandrei.com/cfr-reparatie-jucu-bontida/

TibiV

WOW !!!

Deci pe 7 km voi putea circula cu 100, nu doar cu 50-70....
Impresionat!

(nu mai discut cu cat ma va ajuta chestia asta pe ruta Dej-Bucuresti, care sare bine de 10 ore....
Era la fo' 7 ore in anii 197x... )
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

HVMihnea

La vestitul pod de la intrarea in Turda (venind dinspre Alba Iulia sau A10  :lol:), acum vreo 2-3 saptamani a aparut un semafor. Eu, in culmea veseliei, "sa vezi, acum il carpesc, il fac brici". Surpriza, nu aveam dreptate... s-a pus semaforul pentru ca podul era atat de valurit incat se mai putea circula doar pe mijloc (si exista pericolul sa cada din margini).
Inteleg ca nu prea au pe unde devia circulatia, dar totusi ce se va intampla acolo? Mergem pe ideea "tragem de el pana cade si dupa vedem" ? Nu deschidem A10 ca punem oamenii in pericol dom'le, si la 200m distanta de ST4 podul asta e "haisit", aplecat in toate directiile, efectiv zici ca e rupt de beat.

dumbravaandrei

Fereasca sfantul sa cada careva cu masina in Aries ca zau de nu trebuie mers cu furca pana pe Dincu Golescu.

De ce naiba nu deviaza circulatia pe podurile de pe DN15, habar n-am... Ca alternativa au. Iar "plangeri" cum ca ocolesti mai mult nu sunt admise. Trebuie neaparat deviata circulatia pe podurile de pe DN15 si inceput urgent lucrarile la podul de pe dn1.
Urgent! (adica fara sa ne opintim cu SEAP. E urgenta acolo)d

P.S: Desi inainte preferam sa traversez Turda ca sa merg la Cluj pe DN1, acum prefer A-ul. Turda e PRAF!)

dragos76

Problema e că devierea prin zona industrială din Turda e chiar mai praf decât restul străzilor din Turda. Când văd pe Waze că e coadă mare la semaforul de pe DN1 merg și eu pe varianta asta, dar mi-e cam milă de mașină. Dacă nu stai în Florești sau în cel mai bun caz mănăștur/grigorescu e cam incomod de mers pe A3.
până la urmă cred că nu va fi altă soluție decât să închidă total DN1 și să refacă acel pod, chiar dacă variantele de ocolire sunt incomode.

Din păcate aici avem ghinionul să dăm peste două mostre de incompetență: CNAIR legat de podul de pe DN1 și primăria Turda, care acum câțiva ani a înlocuit sistemul de canalizare în oraș și refacerea covorului asfaltic a fost sub orice critică.

Granata06

Pana nu vine domnul Serbanescu sa constate la fata locului cum este defapt gresia pe pod nu se reconstruieste nimic.

Bogdan_Cluj

Quote from: dragos76 on February 19, 2018, 01:32:34 PM
Din păcate aici avem ghinionul să dăm peste două mostre de incompetență: CNAIR legat de podul de pe DN1 și primăria Turda, care acum câțiva ani a înlocuit sistemul de canalizare în oraș și refacerea covorului asfaltic a fost sub orice critică.

Esti sigur ca apartine de CNAIR? Ca eu ma uit pe Google (cu search cuvantul Turda) si iti arata delimitarea UAT-ului. Podul pare sa fie in INTERIORUL Municipiului Turda, deci teoretic ar trebui sa apartina de Primaria Turda.
Exemplificare: https://www.google.ro/maps/place/Turda/@46.5560247,23.76124,10797m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x47496620aa78a95b:0xc7f433dbd893f8a3!8m2!3d46.564676!4d23.7971063

Este corect ce zic?

PS: sa nu intelegeti gresit cum ca vreau sa iau apararea CNAIR-ului.

dumbravaandrei

Din cate cunosc, drumurile nationale, pe teritoriul municipiilor isi "pierd" calitatea de DN dar raman in continuare in administrarea CNAIR. Stiu ca a fost problema asta la Iasi pe Pacurari atunci cand s-a modernizat linia de tramvai. S-a stat cativa ani pana s-a lamurit problema.
Daca e cum stiu eu... tot CNAIR e de vina.

alexV

am mai vazut discutia asta undeva pe forum, posibil la drumuri narionala sau la poduri, pasaje, viaducte. daca bine tin minte, autoritatile locale au preluat podurile si sectiunea aia de drum, ca acuma sa afle ca n-au cu ce bani sa le repare/intretina, si autoritatile locale vor sa le dea inapoi la CNAIR/DRDP sa repare podu ala.
am intrebat la vremea respectiva daca e adevarat, si care e logica sa preia un municipiu o sectiune de DN. n-am primit raspuns.

neobluenet

Cu podurile de la Turda e un ping-pong intre autoritarile locale si compania de drumuri. Tot isi paseaza proprietatea intre ei si se plang ca nu au bani sa le repare. Ultima data cand s-a reparat ceva (podul asta) era in curtea primariei. Apoi a trecut la CNAIR, podul de peste Aries ca nu mai erau bani. Iar CNAIR se grabeste ca la A10.

TibiV

Quote from: alexV on February 19, 2018, 07:47:22 PM
am mai vazut discutia asta undeva pe forum (...)
am intrebat la vremea respectiva daca e adevarat, si care e logica sa preia un municipiu o sectiune de DN. n-am primit raspuns.

Voi explica logica doar pentru drumurile de rang 1 (DN-uri cu o singura cifra, dar este valabila pentru toate DN-urile).
Logica este urmatoare:
DN-urile de rang 1 sunt numerotate kilometric incepand de la "kilometrul 0" al Romaniei (a se citi "kilometrul zero", nu kilometrul O" cum a facut candva o cititoare de promter...)
"Kilometrul 0" este in Bucuresti, in curtea bisericii Sf. Gheorghe Nou, adica aici:

Aici sunt marcate distantele pana la principalele orase din tara.
Pun poze "high-res", astfel ca la o marire completa veti putea citi ca orasul Cluj se afla la o distanta de 448 km iar Oradea la 591 km.



Numerotarea este continua, NU se opreste la intrarea sau iesirea din nici o localitate.
Pentru ca eu daca plec din Bucuresti la Oradea pe DN1 voi face fix 591 km, indiferent ca vreo 50-70 km i-am facut prin diverse orase, pe Bd.X sau Bd,Y....
In Cluj, km 448 este undeva in centru (clujenii ar trebui sa stie exact unde anume. Dar din locul ala pleaca DN1C...)

DN1 trece prin centrul oraselor Ploiesti, Brasov, Sibiu, Alba Iulia, Cluj-Napoca....
Doar ca in localitati DN-urile capata "denumiri" si numar postal.
In Bucuresti, si Bd. Magheru, si Bd. Lascar Catargiu, si Soseaua Kiseleff sunt DN1.
Iar pasajul subteran de la Aeroportul Baneasa este pe DN1 la km 7+xyz...

Evident ca ar fi aburd ca Magheru si Kiseleff sa fie in administrarea CNAIR.
La fel si in cazul actualelor bulevarde din Cluj care sunt pe traseul DN1... Ar fi absurd sa se ocupe CNAIR de ele...

Daca este vorba de localitati mici (sate si comune) este evident ca soseaua ramane la CNAIR (pentru primaria comunei respective, intretinere soselei ar fi o sinucidere financiara...)
Dar in localitatile mari (municipii) sectiunea de "DN" care trece prin oras (cu denumiri de strazi/bulevarde) nu mai poate ramane in administrarea CNAIR, ca poate acolo au si alte planuri de dezvoltare...

Evident, exista si EXCEPTII "temporare"...
De exemplu, in Bucuresti atunci cand s-au facut pasajele de pe DN1 (cel subteran de la Aeroportul Baneasa si cele 3 supraterane pana la DNCB) portiunea respectiva a fost scosa de sub adminitrarea PMB si bagata la CNADNR (singura care avea banii pentru asa ceva...) S-au facut pasajele, soseaua a fost reintrodusa in administrarea Primariei Municipiului Bucuresti...

La Turda s-ar putea face la fel...
Dar, in mod evident, acolo nu sunt multi fitosi care sa vrea pasaj ca sa intre mai usor la IKEA...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)