Aeroportul Avram Iancu Cluj-Napoca [CLJ]

Started by Ionut, April 10, 2012, 03:05:20 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frunzaverde

Quote from: alexV on January 05, 2017, 11:38:46 PMpista scurta -> viteza mica la apropiere -> musai vant din fata > uneori ocolesti pista sa aterizezi din partea ailalta

Corect, intotdeauna se prefera, cand este posibil, aterizarea (si decolarea) cu vant din fata, indiferent de lungimea pistei. Prelungirea pistei nu va schimba modul in care se organizeaza traficul in functie de directia vantului.

Timpii pentru approach sunt intotdeauna calculati (indiferent de lungimea pistei si de configuratia pistei) pentru a se putea face manevrele cerute de conditiile meteo.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

alexV

mersi. deci ocolul aeronavelor va ramane si dupa prelungirea pistei.

iuli

Ceea ce a zis frunzaverde e perfect corect. Da, acel "ocol" e descris de procedura de apropiere care e stabilita de foarte multi factori, dar principialii sunt terenul, restrictiile de zgomot sau intersectarea cu alte trasee de zbor. Iar alegerea pistei se face in 99 % din cazuri cand vantul e din fata, asta intelegandu-se ca bate in jumatatea de arc de cerc a directiei pistei si se ia in considerare doar viteza si  directia vantului la sol. Exceptiile le fac anumite aeroporturi care din cauza terenului sau a unor restrictii de zgomot sau restrictii temporare se fac aterizari si cu vant din spate. Asta va cauza doar o distanta de aterizare pe pista mai mare decat in mod obisnuit pentru ca viteza de aterizare va fi mai marita.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

dragos76

La Cluj e mai mult decât atât, pista are ghidaj CAT II doar pe direcția est-vest, de aceea marea majoritate a zborurilor aterizează pe acolo. Pe cealaltă diercție o vezi folosită uneori la aterizări din timpul zilei.

iuli

Nu are treaba ILS-ul cu ziua sau noaptea. Poti ateriza visual si noaptea, atata timp cat conditiile atmosferice iti permit sa vezi balizajul pe final. Pana acolo te duce FMC-ul, adica harta incearcata in computerul de bord.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

cavver

Wizzair si Lufthansa au interzis de la companie ca sa facă apropieri vizuale noaptea.

ciprebbe

Wizz in nici un caz nu au interdictie, sunt multe curse noaptea care aterizeaza peste oras.
Lufthansa corect , nu ii vezi.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

cavver

Aeroportul Cluj are publicate apropieri instrumentale pentru ambele direcții ale pistei .

iuli

Quote from: cavver on January 08, 2017, 12:13:18 PM
Wizzair si Lufthansa au interzis de la companie ca sa facă apropieri vizuale noaptea.

Asta e altceva, si doar pentru ca nu au pilotii (probabil) certificarile necesare. E politica interna a fiecarei companii ce si cum sa aleaga anumite proceduri.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Ionut

Vola.ro: Clujul, printre destinaţiile interne cele mai cerute de turiştii români în 2017

Cererea de bilete pentru Cluj-Napoca va creşte în 2017, în special datorită companiilor low-cost care vor opera mai multe zboruri pe aeroportul Avram Iancu, cele mai dorite destinaţii externe rămânând Londra, Roma şi Paris, potrivit datelor prezentate de agenţia online de turism din România Vola.ro. În cazul city break-urilor, Roma se clasează în topul preferinţelor clienţilor Vola.ro şi în 2017. Barcelona şi Paris sunt următoarele două variante în ordinea popularităţii. În topul destinaţiilor de city-break se mai află Dubai şi Lisabona. Un mini-sejur la Roma compus din avion şi două sau trei nopţi de cazare începe de la 109 euro, la Veneţia de la 119 euro, respectiv 129 euro la Milano.

ZF

Bogdan_Cluj

Preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Cluj, Alin Tișe, a semnat autorizațiile de construire pentru două obiective importante din programului de extindere și modernizare a Aeroportului Internaţional "Avram Iancu" Cluj. Este vorba de platforma de staţionare a aeronavelor şi suprafeţele de handling aferente şi de modernizarea terminalului plecări - zona de regrupare.

http://ziuadecj.realitatea.net/administratie/unda-verde-pentru-noi-investitii-la-aeroportul-cluj--154925.html

Cu toate aceste lucruri bune, tot nu se aude nimic concred despre interconectarea Aeroportului cu linia CFR care trece la 200m:
https://clujeuropean.com/2016/11/04/aeroport-gara-cfr-la-aeroport/



adymartianul

De turnul de control nu se mai aude nimic?

Bogdan_Cluj

Din nou informatii din presa locala despre parcarea de la aeroport si despre hotelul de 4 stele, cu titlul:

A fost predat amplasamentul pentru un nou parking în Cluj-Napoca. Vor fi 1.000 de noi locuri de parcare
http://ziuadecj.realitatea.net/administratie/a-fost-predat-amplasamentul-pentru-un-nou-parking-in-cluj-napoca-vor-fi-1000-de-noi-locuri-de-parcare--155607.html

TibiV

#193
Clujenii, ce stiti despre treaba asta ?...

http://actualdecluj.ro/news-alert-directorul-aeroportului-clujean-a-fost-trimis-in-judecata-pentru-luare-de-mita/

Quote
Procurorii DNA l-au trimis în judecată, vineri, pe directorul Aeroportului Clujean, David Ciceo, pentru luare de mită (în dosarul 1250/117/2017).  Inculpat în același dosar este nimeni altul decât omul de afaceri Ioan Bene, cel care i-ar fi dat lui Ciceo, sub formă de mită, o vilă, în cartierul rezidențial "Bună Ziua".

Ancheta care l-a vizat pe directorul Aeroportului clujean a fost declanșată încă din martie, 2014, disjunsă fiind din dosarul de corupție care-l implica pe fostul președinte al Consiliului Județean, Horea Uioreanu. Bene i-a dat mită lui Uioreanu, însă, i-a dat și lui Ciceo, arată procurorii DNA, care, iată, după trei ani îl trimit și pe el în judecată.

Noua pistă a Aeroportului Clujean a fost construită cu o sumă imensă, de peste 44 de milioane de euro. Mai exact, contractul prevedea lucrări în valoare de 34 de milioane de euro, iar Aeroportul clujean a avut grijă să semneze acte adiționale care i-au adus firmei Napoca Construcții (conduse de Ioan Bene), încă 10 milioane de euro în plus. Iar aceasta n-a fost totul. Prin grija conducerii Aeroportului, în favoarea firmei Napoca a fost trucată o întreagă licitație, ce viza lucrările pentru construcția platformei de staționare a aeronavelor (așa numitul proiect APRON). Administrația județeană, prin Comisia Tehnică, aprobase pentru APRON o valoare de 1,2 milioane de euro, iar Aeroportul a executat alte studii care relevau costuri de aproximativ 4 milioane de euro. Beneficiarii? Evident, firma de construcții Napoca.

Procurorii DNA arată în noul dosar 1250/117/2017, că nu doar Uioreanu a primit mita pentru a le facilita obținerea de fonduri publice celor de la Napoca, ci și directorul Aeroportului, David Ciceo. Obiectul mitei? O vilă de 300 de metri pătrați, din cartierul clujean Bună Ziua, care a ajuns în proprietatea părinților lui David Ciceo, prin Alin Bănceu, fost fotbalist, omul de încredere al lui Ioan Bene. Firma de construcții a lui Bene ar fi executat inclusiv finisajele în interiorul acestei casei.

David Ciceo este directorul Aeroportului clujean de peste 22 de ani.

Pasaje din rechizitoriul DNA gasiti aici: http://anticoruptie.hotnews.ro/stiri-anticoruptie-21621784-directorul-general-aeroportului-international-din-cluj-napoca-trimis-judecata-pentru-luare-mita.htm
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dragos76

Păi nu prea sunt multe de zis în afară de informațiile deja prezentate. Eventual doar că în trecut s-au mai semnalat urme de fum în activitatea directorului, care nu prea ieșeau fără foc.