Aeroportul Avram Iancu Cluj-Napoca [CLJ]

Started by Ionut, April 10, 2012, 03:05:20 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

csebi24

QuoteDirecţia Agricolă va renunţa la procesul în instanţă şi va face demersuri pentru ca un teren pe care se află platforma de parcare a avioanelor să intre în proprietatea Consiliului Judeţean. Preşedintele Alin Tişe: "Sper ca lucrurile să intre în normalitate și toate instituțiile din Cluj să înțeleagă și să ajute la dezvoltarea aeroportului".

http://ziuadecj.realitatea.net/administratie/final-in-disputa-dintre-cj-cluj-si-directia-agricola-s-a-demonstrat-ca-am-avut-dreptate--161505.html

Pare ca-i cam gata problema.

Ionut

Aeroportul din Cluj a fost tranzitat de 2 milioane de pasageri, traficul atingând un nivel record

Aeroportul Internaţional Avram Iancu din Cluj-Napoca, aflat în subordinea Consiliului Judeţean Cluj, a fost tranzitat de la începutul anului de 2 milioane de pasageri, depăşindu-se astfel numărul total de 1,88 de milioane de pasageri înregistrat în anul 2016. Până la finalul acestui an, reprezentanţii aeroportului din Cluj-Napoca estimează aproximativ 2,8 milioane de pasageri. ,,Atingerea pragului record de 2 milioane de pasageri la doar 3 luni de la înregistrarea pasagerului 1 milion este o dovadă a trendului ascendent de creştere a traficului aerian. Până la finalul anului ne aşteptăm să ajungem la aproximativ 2,8 milioane de pasageri. Următoarea ţintă este cea de 7 milioane de pasageri, nivel preconizat pentru anul 2030", a declarat David Ciceo, directorul general al aeroportului internaţional Avram Iancu Cluj.

ZF

dragos76

#227
Eh, domnule Ciceo, eu sunt curios cum urmăriți sau vă pregătiți pt ținta asta nouă, ce strategie de dezvoltare are aeroportul? Deocamdată văd doar că se construiește cu hei rupul un nou apron, niște căi de rulare total încurcate între toate aproanele și pistă, cu acces de la terminal la fel de încâlcit. Terminal care și el e aglomerat și folosit ineficient. Deci cam tot ceea ce se face e doar ca să se țină un pic pasul cu creșterea și dezvoltarea, dar nimic anticipativ.

alex8

La cate platforme mici execută mă întreb cum vor duce pasagerii la aeronave, mai ales că nu am văzut o structură care să conțină boarding bridges si care trebuie legată de terminal.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Cum nu înțelegi? Cu autobuzul. Cum ii duc si acum.
Nu inteleg ce nu înțelegi. :)

alex8

Când va fii ceață o să fie complicat cu transportarea pasagerilor la Apron 4 și Apron 3, deoarece aterizarea și decolarea se face pe 25 iar poziția de așteptare pentru intrarea la pista este pe Golf.
Toate autovehiculele trebuie să ceară aprobare pentru deplasarea (nu am văzut drumuri tehnologice pe Delta) si vor încărca frecvența radio.
În condițiile în care ai maxim o oră la o aeronavă că să execuți debarcarea si îmbarcare vei avea nevoie de foarte multe autobuze și tractoare că să îți permiți timpi de așteptare. Având operarea pe mai multe platforme trebuie să împarți resursele.
Pe final, cisternele cu kerosen se mișcă incredibil de încet când sunt pline, iar dacă trebuie să deservească o aeronavă la Apron 1 și să ajungă la Apron 4 atunci îți trebuie calea de rulare liberă câteva minute bune.

cavver

A trecut o iarna in configuratia "curenta" pe cluj si nu am auzit de intarzieri datorate aeroportului .

ciprebbe

Doar in intervalul 6-7 dimineata este aglomerat dar asta urmeaza dupa o perioada de 5-6 ore in care aeronavele stationeaza la sol, suficient timp pentru pregatirea lor. In restul zilei sunt decalaje de minute bune intre zboruri.
Intradevar nu prea sunt intarzieri cauzate strict de aeroport. Sunt si autobuze suficiente:) iar cisternele nu merg pe calea de rulare, au acces separat pe dr.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

csebi24

#234
Digi24

Wizz Air anunţă începerea operaţiunilor sale de pe aeroportul internaţional din Atena. Din România, Wizz Air va oferi, începând cu 25 martie 2018, zboruri spre capitala elenă din Bucureşti şi Cluj-Napoca.

vicmures

S-a deschis ieri platforma noua. Se va numi Apron 2 si va avea initial 3 pozitii de parcare. Urmeaza faza 2, in care se vor mai construi inca 3 pozitii.

ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

alexV


Ionut

Trafic în creştere cu două cifre în primele trei trimestre au raportat şi aeroporturile din Cluj-Napoca şi Timişoara, jucători aflaţi alături de Henri Coandă pe podium. Aeroportul Avram Iancu din Cluj-Napoca, al doilea cel mai mare din ţară, şi-a crescut numărul de pasageri cu 47% în primele trei trimestre, iar la Timişoara traficul s-a majorat cu 54%.

ZF

Ionut

Asaltaţi de creşterea traficului, aeroportul din Cluj pregăteşte investiţii de 900 de milioane de lei

Aeroportul internaţional Avram Iancu din Cluj urmăreşte atingerea unui trafic de 7 mil. pasageri în anul 2030, obiectiv care presupune investiţii estimate la peste 900 mil. lei. Printre investiţii se numără un nou terminal de pasageri şi unul de cargo. David Ciceo, directorul aeroportului, a declarat că noul terminal de pasageri ar putea fi finalizat în patru ani.

,,Planul de dezvoltare al Aeroportului Internaţional ,,Avram Iancu" Cluj pentru a atinge 7 mil. pasageri până în anul 2030 prevede demararea proiectului intermodal (de creare a legăturii feroviare Gară – aeroport – n.red.), extinderea pistei la 3.500 de metri, extinderea unei platforme de staţionare, construirea unei căi de rulare paralelă cu pista, construirea unui terminal nou de pasageri cu 25 de porţi de îmbarcare, un terminal Cargo, pentru transport marfă, cu o capacitate de 50 de tone.

Noul terminal de pasageri ar putea fi finalizat în termen de patru ani. Suntem bucuroşi că există un dialog pentru dezvoltarea aeroportului", a spus Ciceo. Investiţiile în noile obiective sunt estimate la 900 mil. lei. Conducerea aeroportului din Cluj estimează că terminalul va avea în 2017 un trafic de 2,7 mil. pasageri.

ZF