Author Topic: Aeroportul Avram Iancu Cluj-Napoca [CLJ]  (Read 46825 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 14.565
  • Karma: +3123/-344
Aeroportul Avram Iancu Cluj-Napoca [CLJ]
« on: April 10, 2012, 03:05:20 PM »
Stiri si noutati despre Aeroportul International Cluj-Napoca.
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție suspendată) | A10 lot 4 (recepție când o vrea Ioniță)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 175,734 km A și 121,115 km DX

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 14.565
  • Karma: +3123/-344
Re: Aeroportul Avram Iancu Cluj-Napoca [CLJ]
« Reply #1 on: April 10, 2012, 03:06:44 PM »
Quote
Ministerul Transporturilor a avizat pentru finanţare europeană un proiect pentru transport intermodal la Aeroportul Cluj

Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) a avizat pentru finanţare europeană un proiect de două milioane euro pentru susţinerea transportului intermodal la Aeroportul Cluj Napoca, a anunţat, marţi, instituţia. Proiectul prevede realizarea unei infrastructuri care să conecteze actualele terminale de pasageri şi serviciile oferite la reţeaua de cale ferată pentru călători, precum şi realizarea unei legături de transport marfă între reţeaua feroviară şi terminalul cargo propus.

Finanţarea va fi asigurată în proporţie de 50% din fonduri nerambursabile europene, iar 50% din fonduri proprii ale aeroportului. Înainte de a fi depus la Comisia Europeană pentru a primi aprobarea de finanţare, proiectul trebuie să fie vizat de MTI.

Aeroportul Internaţional din Cluj Napoca construieşte în prezent o nouă pistă, în lungime de 3.500 metri, care va fi un punct de plecare pentru dezvoltarea unui nou centru intermodal pentru pasageri şi marfă.

Aerogara va realiza în perioada următoare o serie de studii pentru execuţia unui terminal cargo, a unei staţii terminal intermodal de pasageri şi conexiune de transport între terminalul cargo, cel de pasageri şi reţeaua de cale ferată.

sursa: Mediafax
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție suspendată) | A10 lot 4 (recepție când o vrea Ioniță)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 175,734 km A și 121,115 km DX

iuli

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 4.218
  • Karma: +615/-74
    • My blog
Re: Aeroportul Avram Iancu Cluj-Napoca [CLJ]
« Reply #2 on: May 07, 2012, 09:25:34 AM »
Aeroportul din Cluj-Napoca (LRCL) va fi inchis timp de o saptamana pentru a se reface pista. Traficul va fi deviat pe aeroportul din Targu Mures (LRTM). Se vor inlocui dalele vechi de peste 20 de ani.
In sfarsit scapam de "caloriferul" de la Cluj-Napoca! :D
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

ciprebbe

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 6.448
  • Karma: +3405/-80
Re: Aeroportul Avram Iancu Cluj-Napoca [CLJ]
« Reply #3 on: May 07, 2012, 12:09:13 PM »
nu scapam chiar de tot de calorifer...dar e bine ca se face ceva in sfarsit

Traficul aerian de pe aeroportul din Cluj va fi reluat doar în 13 mai, la ora 18, conform orarului obişnuit.
http://ziuadecj.realitatea.net/economie/se-inchide-aeroportul-din-cluj-maine-dimineata--89855.html
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 14.565
  • Karma: +3123/-344
Re: Aeroportul Avram Iancu Cluj-Napoca [CLJ]
« Reply #4 on: May 07, 2012, 01:12:14 PM »
Baieti, lamuriti-ma si pe mine: se face o NOUA pista de 3,5 km sau se reabiliteaza cea existenta?! La TV am auzit de dimineata ca fac una noua.
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție suspendată) | A10 lot 4 (recepție când o vrea Ioniță)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 175,734 km A și 121,115 km DX

iuli

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 4.218
  • Karma: +615/-74
    • My blog
Re: Aeroportul Avram Iancu Cluj-Napoca [CLJ]
« Reply #5 on: May 07, 2012, 01:41:20 PM »
Din cate am inteles eu azi dimineata la stiri e ca o reabiliteaza cat de cat pe actuala dar in paralel construiesc una noua iar cea actuala devine taxiway.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

iuli

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 4.218
  • Karma: +615/-74
    • My blog
Re: Aeroportul Avram Iancu Cluj-Napoca [CLJ]
« Reply #6 on: May 07, 2012, 01:44:34 PM »
Quote
"Se vor înlocui aproximativ 40 de dale, avand în vedere că pista este foarte veche, este din 1968. De asemenea, vor fi lucrări de conectare a celor două bretele la pista nouă, care este în lucru. După finalizarea pistei noi, aeroportul nu va mai fi închis", a spus David Ciceo, director al Aeroportului Cluj-Napoca. Dacă majoritatea turiştilor au fost avertizaţi din timp şi au putut să îşi ajusteze programul, nu acelaşi lucru se întâmplă şi cu parlamentarii care fac naveta săptămânal către Bucureşti. Senatorul de Maramureş, Sorin Bota, a protestat public faţă de intenţia Tarom de a-şi anula cursele pe relaţia Cluj-Bucureşti pe perioada cât aeroportul va fi închis.

sursa

Si din aceasi sursa nu pot sa remarc gunoiul politicienilor:

Quote
"TAROM nu a relocat cursele aferente Aeroportului Cluj-Napoca pe aeroporturile din apropiere (Târgu Mureş), cetăţenii fiind astfel văduviţi de serviciile companiei naţionale, iar TAROM, de veniturile pe care le poate realiza în această perioadă", scria senatorul Sorin Bota într-un comunicat de presă. Reprezentanţii companiei TAROM spun că, în urma solicitărilor primite din partea pasagerilor, o parte dintre zborurile anulate vor fi preluate de către aeroportul din Târgu Mureş.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

savagedanyro

  • Executive
  • *****
  • Posts: 374
  • Karma: +59/-3
    • Piese camioane
TIMISOARA 2021 !

frunzaverde

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.536
  • Karma: +1576/-185
Re: Aeroportul Avram Iancu Cluj-Napoca [CLJ]
« Reply #8 on: October 10, 2012, 09:40:09 PM »
http://www.adevarul.ro/locale/cluj-napoca/O_singura_companie-la_licitatia_privind_desemnarea_unui_operator_aerian_spre_Bruxelles_0_789521182.html

Se pare ca se misca incet-incet si lucrurile pe Aeroportul din Cluj.

Senzatia mea e exact pe dos! Aveau oportunitatea sa aduca companii mari low cost (de exemplu Ryanair). In schimb, vin cu neica-nimeni, care n-au nici avion nici echipaj.

lautaxi

  • Senior
  • ****
  • Posts: 293
  • Karma: +8/-4

ciprebbe

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 6.448
  • Karma: +3405/-80
Re: Aeroportul Avram Iancu Cluj-Napoca [CLJ]
« Reply #10 on: October 22, 2012, 05:30:07 PM »
Noua pista de 3500 de m a Aeroportului clujean se executa in ritm alert: 1 metru la fiecare 4 minute!
http://www.time4news.ro/cluj/administrativ/noua-pista-de-3500-de-m-a-aeroportului-clujean-se-executa-in-ritm-alert-1-metru-la-fiecare-4-minute.html
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

ciprebbe

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 6.448
  • Karma: +3405/-80
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

adsailton92

  • Officer
  • ***
  • Posts: 155
  • Karma: +1/-0
Re: Aeroportul Avram Iancu Cluj-Napoca [CLJ]
« Reply #12 on: November 13, 2012, 08:27:39 PM »
Apa calda si caldura, au lipsit cu desavarsire in incinta aeroportului clujean saptamana trecuta....inclusiv angajatii se plangeau, dar nimeni nu stia de ce :(

ciprebbe

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 6.448
  • Karma: +3405/-80
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

iuli

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 4.218
  • Karma: +615/-74
    • My blog
Re: Aeroportul Avram Iancu Cluj-Napoca [CLJ]
« Reply #14 on: January 31, 2013, 08:06:18 PM »
Soluție salvatoare pentru a nu se “deranja” centura Vâlcele-Apahida

Quote
Specialiștii mai multor instituți se pare că au identificat soluții pentru ca avioanele care sosesc la Aeroportul Internațional din Cluj-Napoca să aterizeze în siguranță, iar mașinile care circulă pe centura Vâlcele-Apahida să nu fie răsturnate. Potrivit preşedintelui Consiliului Judeţean (CJ) Cluj, Horea Uioreanu, cea mai bună variantă pentru rezolvarea situației ar fi prelungirea pistei aeroportului clujean spre municipiu și scurtarea ei în partea opusă, deși mai există și posibilitatea devierii centurii sau impunerea de restricţii.

Specialiştii mai multor instituţii caută cea mai bună variantă la pista de 3.500 de metri de la Aeroportul Internaţional din Cluj-Napoca pentru a nu se ajunge la devierea centurii şi la lucrări care prevăd coborârea unei porţiuni a acesteia. Cea mai bună variantă este să prelungim pista cu 200 de metri spre Cluj-Napoca şi să o scurtăm în partea opusă, din partea cu Apahida, tot cu 200 de metri, pentru a nu afecta centura”,  a declarat, joi, într-o conferință de presă, Horea Uioreanu.

Președintele CJ Cluj a arătat că varianta cea mai bună, identificată până acum, nu ar pune în pericol investiția făcută la centura de ocolire a orașului, în lungime de 24 de kilometri, care a costat 530 de milioane de lei.

“Prin extinderea spre municipiu, evităm devierea centurii Vâlcele-Apahida şi vrem să nu deranjăm această investiţie. În perioada următoare vom prezenta soluţia finală. În această toamnă vom termina prima etapă a proiectului, pista de 2.100 de metri, şi apoi vom trece la etapa a doua, prelungirea până la 3.500 de metri”, a spus Uioreanu.

Potrivit Mediafax, și directorul Aeroportului Internaţional din Cluj-Napoca, David Ciceo, a declarat, în aceeaşi conferinţă de presă, că extinderea pistei spre oraş cu 200 de metri nu presupune demolarea de case, fiind teren suficient în zonă. “S-ar impune doar anumite restricţii la aterizare în partea spre oraş, la avioanele transatlantice”, a precizat el. Potrivit acestuia, o altă soluţie analizată este devierea centurii de ocolire Vâlcele-Apahida, pe o anumită porţiune, care intră în zona culoarului de zbor, propunere care ar putea fi concretizată în următorii şapte ani.
“Dacă nu se poate devia centura, sunt şi soluţii alternative. Dacă pista rămâne la 3.500 de metri şi se prelungeşte spre oraş cu 200 de metri şi centura rămâne pe actualul amplasament, s-ar impune acele restricţii la aterizare”, a explicat Ciceo. Directorul aeroportului clujean a precizat că unul dintre capetele pistei se află la o distanţă de 200 de metri de centura de ocolire pe relaţia Vâlcele – Apahida, astfel încât “cele două proiecte nu se intersectează”.

La începutul aceste săptămâni, preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Cluj, Horea Uioreanu, declara că reprezentanţii Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Cluj nu au ţinut cont, la proiectarea centurii de ocolire Vâlcele-Apahida, de culoarul de zbor aferent pistei de 3.500 de metri care ar urma să fie amenajată la aeroport, iar responsabilitatea pentru situaţia creată aparţine fostelor conduceri ale DRDP Cluj şi CJ Cluj, ambele PDL.

[...]

sursa

 :stupid:
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog