Author Topic: Urmărirea procesului legislativ din Parlament pe Transporturi  (Read 3054 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

qsv

  • Officer
  • ***
  • Posts: 128
  • Karma: +55/-10
Re: Urmărirea procesului legislativ din Parlament pe Transporturi
« Reply #30 on: March 30, 2017, 10:39:50 AM »
Sunt tare curios daca au fost acceptate amendamentele d-lui. Zacharie Benedek. Mi se pare o mare greseala sa nu aplici legea la drumuri judetene si strazi de categoria I si II. In felul asta, vor muri multi oameni in continuare, deoarece administratorii nu vor implementa proiecte de calitate, ci doar vor inegri pamantul, vor face "modernizari" fara imbunatatirea elementelor geometrice (adica asfaltari de mantuiala, pentru voturi). - Gandire politicianista, in sprijinul confratilor politicieni (primari, presedinti de CJ) in dauna oamenilor care vor muri pe astfel de drumuri.

Hai sa ne uitam putin peste cifrele din strategia nationala pentru siguranta rutiera:


Din totalul de 1818 morti in 2014, pe drumuri nationale avem 52.2%, pe autostrazi avem 1.16%, pe DJ avem 20% si pe strazi (categoria I-V) 20%. Cred ca nu gresesc daca fac o aproximatie si spun ca impreuna DJ-urile si strazile  de cat. I si II au impreuna 30% (545) din totalul de morti.
Relevant cred ca este si tabelul urmator:
Tabelul 2. Decese şi vătămări grave în funcţie numărul de vehicule pe km (2011)
                                                     Autostrăzi   Drumuri Naţionale   Drumuri Judeţene   Drumuri locale
Decese la 1mil. vehicule                             2                       15                          35                   181
Vătămări grave la 1 mil. vehicule            5                       45                          132                 1380


La un cost social estimat al decesului, mentionat in aceeasi strategie, de 635.972 € pentru fiecare victima, rezulta ca pierdem in fiecare an cca. 346 604 740 euro. Asadar nu inteleg motivarea "În plus, includerea DJ și a străzilor a însemnat stabilirea unui obiectiv dificil de atins, așadar este mai realist ca aplicarea să fie restrânsă până la nivelul drumurilor naționale."

Nu este data nicio motivare pentru eliminarea posibilitatii politistilor care au lucrat in domeniul sigurantei circulatiei/avizarii proiectelor sa devina auditori - se elimina puctul (ii) a activat ca poliţist rutier în grad de ofiţer şi are o experienţă de cel puţin 10 ani în sistematizarea traficului rutier, eu consider ca sunt oameni bine pregatiti care pot fi auditori;

Alta prevedere in neregula, propusa de data asta de MT, este urmatoarea:
"(41) Prin excepţie de la prevederile alin. (4), raportul de audit de siguranţă rutieră prevăzut la art. 10, alin. (3), lit. c) se realizează şi se predă investitorului drumului în termen de maximum 20 de zile de la data semnării contractului dintre Autoritatea Rutieră Română – A.R.R. și auditor.”

Timpul mi se pare foarte scurt mai ales in cazul unor sectoare de drum lungi, unde lucreaza mai multi auditori, dar nu impartind in tronsoane sectorul ci parcurgandu-l/auditandu-l pe tot. De asemenea nu stiu daca la momentul semnarii contractului, ARR detine toate datele despre proiect ca sa le poata pune la dispozitie. Ce se intampla daca auditorului i se da o documentatie incompleta si nu se completeaza in cele 20 de zile? Ce masuri de simplificare birocratica intre auditor si ARR se iau in compensatie?





qsv

  • Officer
  • ***
  • Posts: 128
  • Karma: +55/-10
Re: Urmărirea procesului legislativ din Parlament pe Transporturi
« Reply #31 on: June 13, 2017, 11:28:43 AM »
Se pare ca majoritatea amendamentelor au fost acceptate, inclusiv excluderea DJ-urilor si a strazilor de categoria I si II, si avem o noua lege nr. 130 din 31 mai 2017 :(( :(:
http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/190003

Cum sa nu facem/vorbim despre politica si politicieni, Ionut, cand fac asa ceva?

horatiu.cosma

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.247
  • Karma: +1231/-220
Re: Urmărirea procesului legislativ din Parlament pe Transporturi
« Reply #32 on: June 13, 2017, 11:40:10 AM »
^
Amendamentele lui Benedek au fost desființate la prima strigare de toți membrii comisiei. A reușit să întoarcă în comisie acest proiect de lege la votul în plen, iar la discuția din comisie, cei din PSD și-au schimbat în mod uimitor opinia referitor la amendamentul cu excluderea DJ-urilor și a străzilor de categoria I și II. Guvernul nu prea și-a apărat cauza. Singurul care a încercat să apere necesitatea auditului a fost @cutter, dar e greu de unul singur. A obținut totuși în extremis păstrarea inspecției de siguranță rutieră periodică pe aceste categorii de drumuri, care nu e chiar așa de rău până la urmă.

qsv

  • Officer
  • ***
  • Posts: 128
  • Karma: +55/-10
Re: Urmărirea procesului legislativ din Parlament pe Transporturi
« Reply #33 on: June 13, 2017, 11:54:07 AM »
Multumesc de raspuns. Nu ma surprinde schimbarea de opinie a partidului de la putere...DJ-urile au mare impact asupra votului...daca oamenii aia vad ca s-a facut ceva cat de putin, dau votul celor care au facut, nu tin ei cont de calitatea lucrarilor sau de siguranta circulatiei. Rezulta implicit ca asa se va face...foarte putin si de calitate proasta...siguranta circulatiei...va fi ultima careia i se vor aduce imbunatatiri prin aceste proiecte.

De ce nu e suficient ca a ramas inspectia de siguranta rutiera....Inspectiile nu se vor face pentru ca administratorii nu vor avea bani pentru asta. In plus numarul inspectorilor e mic fata de marimea retelei de drumuri si chiar daca ar fi bani suficienti tot ar dura mult (poate chiar mai mult de 10 ani) pana sa fie toate drumurile inspectate. Intre timp, sau intre 2 inspectii, administratorii vor implementa proiecte tot cum stiu ei (cum spuneam mai sus: modernizari, fara a moderniza). Apoi va veni inspectia si va identifica deficientele si va impune masuri de corectare...care se vor lua sau nu de administratori...presupunand ca se vor lua...nu e absurd? nu e o mare risipa de bani, cand poti face lucrurile bine de la inceput?