Urmărirea procesului legislativ din Parlament pe Transporturi

Started by cutter, March 06, 2017, 04:39:19 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

qsv

Sunt tare curios daca au fost acceptate amendamentele d-lui. Zacharie Benedek. Mi se pare o mare greseala sa nu aplici legea la drumuri judetene si strazi de categoria I si II. In felul asta, vor muri multi oameni in continuare, deoarece administratorii nu vor implementa proiecte de calitate, ci doar vor inegri pamantul, vor face "modernizari" fara imbunatatirea elementelor geometrice (adica asfaltari de mantuiala, pentru voturi). - Gandire politicianista, in sprijinul confratilor politicieni (primari, presedinti de CJ) in dauna oamenilor care vor muri pe astfel de drumuri.

Hai sa ne uitam putin peste cifrele din strategia nationala pentru siguranta rutiera:


Din totalul de 1818 morti in 2014, pe drumuri nationale avem 52.2%, pe autostrazi avem 1.16%, pe DJ avem 20% si pe strazi (categoria I-V) 20%. Cred ca nu gresesc daca fac o aproximatie si spun ca impreuna DJ-urile si strazile  de cat. I si II au impreuna 30% (545) din totalul de morti.
Relevant cred ca este si tabelul urmator:
Tabelul 2. Decese şi vătămări grave în funcţie numărul de vehicule pe km (2011)
                                                     Autostrăzi   Drumuri Naţionale   Drumuri Judeţene   Drumuri locale
Decese la 1mil. vehicule                             2                       15                          35                   181
Vătămări grave la 1 mil. vehicule            5                       45                          132                 1380


La un cost social estimat al decesului, mentionat in aceeasi strategie, de 635.972 € pentru fiecare victima, rezulta ca pierdem in fiecare an cca. 346 604 740 euro. Asadar nu inteleg motivarea "În plus, includerea DJ și a străzilor a însemnat stabilirea unui obiectiv dificil de atins, așadar este mai realist ca aplicarea să fie restrânsă până la nivelul drumurilor naționale."

Nu este data nicio motivare pentru eliminarea posibilitatii politistilor care au lucrat in domeniul sigurantei circulatiei/avizarii proiectelor sa devina auditori - se elimina puctul (ii) a activat ca poliţist rutier în grad de ofiţer şi are o experienţă de cel puţin 10 ani în sistematizarea traficului rutier, eu consider ca sunt oameni bine pregatiti care pot fi auditori;

Alta prevedere in neregula, propusa de data asta de MT, este urmatoarea:
"(41) Prin excepţie de la prevederile alin. (4), raportul de audit de siguranţă rutieră prevăzut la art. 10, alin. (3), lit. c) se realizează şi se predă investitorului drumului în termen de maximum 20 de zile de la data semnării contractului dintre Autoritatea Rutieră Română – A.R.R. și auditor."

Timpul mi se pare foarte scurt mai ales in cazul unor sectoare de drum lungi, unde lucreaza mai multi auditori, dar nu impartind in tronsoane sectorul ci parcurgandu-l/auditandu-l pe tot. De asemenea nu stiu daca la momentul semnarii contractului, ARR detine toate datele despre proiect ca sa le poata pune la dispozitie. Ce se intampla daca auditorului i se da o documentatie incompleta si nu se completeaza in cele 20 de zile? Ce masuri de simplificare birocratica intre auditor si ARR se iau in compensatie?





qsv

Se pare ca majoritatea amendamentelor au fost acceptate, inclusiv excluderea DJ-urilor si a strazilor de categoria I si II, si avem o noua lege nr. 130 din 31 mai 2017 :(( :(:
http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/190003

Cum sa nu facem/vorbim despre politica si politicieni, Ionut, cand fac asa ceva?

horatiu.cosma

^
Amendamentele lui Benedek au fost desființate la prima strigare de toți membrii comisiei. A reușit să întoarcă în comisie acest proiect de lege la votul în plen, iar la discuția din comisie, cei din PSD și-au schimbat în mod uimitor opinia referitor la amendamentul cu excluderea DJ-urilor și a străzilor de categoria I și II. Guvernul nu prea și-a apărat cauza. Singurul care a încercat să apere necesitatea auditului a fost @cutter, dar e greu de unul singur. A obținut totuși în extremis păstrarea inspecției de siguranță rutieră periodică pe aceste categorii de drumuri, care nu e chiar așa de rău până la urmă.

qsv

Multumesc de raspuns. Nu ma surprinde schimbarea de opinie a partidului de la putere...DJ-urile au mare impact asupra votului...daca oamenii aia vad ca s-a facut ceva cat de putin, dau votul celor care au facut, nu tin ei cont de calitatea lucrarilor sau de siguranta circulatiei. Rezulta implicit ca asa se va face...foarte putin si de calitate proasta...siguranta circulatiei...va fi ultima careia i se vor aduce imbunatatiri prin aceste proiecte.

De ce nu e suficient ca a ramas inspectia de siguranta rutiera....Inspectiile nu se vor face pentru ca administratorii nu vor avea bani pentru asta. In plus numarul inspectorilor e mic fata de marimea retelei de drumuri si chiar daca ar fi bani suficienti tot ar dura mult (poate chiar mai mult de 10 ani) pana sa fie toate drumurile inspectate. Intre timp, sau intre 2 inspectii, administratorii vor implementa proiecte tot cum stiu ei (cum spuneam mai sus: modernizari, fara a moderniza). Apoi va veni inspectia si va identifica deficientele si va impune masuri de corectare...care se vor lua sau nu de administratori...presupunand ca se vor lua...nu e absurd? nu e o mare risipa de bani, cand poti face lucrurile bine de la inceput?

ultrasbz

De pe pagina de FB a deputatului Constantin Codreanu:

"1. Încă un "kilometru legislativ" parcurs pentru Autostrada Unirii, Târgu Mureș - Iași - Ungheni.

2. Proiectul de lege inițiat de colegii mei de la Partidul Mișcarea Populară, domnii deputați Petru Movilă (Iași) și Marius Pașcan (Târgu-Mureș), în dreptul căruia apar ca și coinițiator, a primit raport favorabil de la Comisia pentru Transporturi de la Senat."

Am cautat pe pagina senatului acest proiect de lege, dar nu am gasit-o nici intre legile initiate de cei mentionati, nici pe ordinea de zi a Comisiei de Transporturi de astazi.
Aveti idee despre ce e vorba si daca stiti cumva numarul de inregistrare a proiectului?


LE: Am gasit-o: L287/2017

Puteti citi textul aici

Au trecut in lege ca termenul de executie sa fie de 4 ani de la intrarea in vigoare  :lol:
"Art. 4: Termenul de executie a obiectivului de investitii Autostrada Unirii este de patru ani de la data intrarii in vigoare a prezentei legi."

Si daca nu se face in 4 ani, se incalca legea nu? Plateste constructorul? CNAIR? Fac puscarie?  :lol:

Oricum, punctul de vedere al Guvernului a fost ca nu sustine. Probabil e mai mult o actiune de imagine.

carutasul

Nici nu știu pe ce topic să postez asta, o să ziceți că-i trăznaie poate, dar mă uit la ăștia de la Euroconstruct cum se plimbă cu utilajele pe la mine pe la poartă prin noroi, după ce au lălăit-o câteva luni și mă gândeam dacă nu cumva una din cele mai bune măsuri pentru infrastructură ar fi decalarea anului financiar, ca să nu mai intre ăștia în panică în decembrie că pierd banii, ci bunăoară  în septembrie, sau în mai, când chiar e vreme bună de lucru

Europiu

Adevărul e că în multe țări anul fiscal nu se suprapune cu anul calendaristic. Or fi ceva avantaje...
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

cris_ct

Cred ca se potriveste aici stirea asta care ne bucura: https://www.g4media.ro/catalin-drula-este-noul-presedinte-al-comisiei-pentru-transporturi-din-camera-deputatilor.html 
<Vicepreşedintele USR Cătălin Drulă este, de miercuri, noul preşedinte al Comisiei pentru Transporturi şi Infrastructură din Camera Deputaţilor, transmite News.ro. ,,Voi monitoriza cu aceeaşi tenacitate activitatea Ministerului Transporturilor şi nu voi ezita niciodată, aşa cum am obişnuit deja opinia publică, să semnalez întârzieri sau sincope. De asemenea, voi sprijini cu toate mijloacele legislative la dispoziţie dezvoltarea infrastructurii din România", a precizat Cătălin Drulă, potrivit unui comunicat de presă al USR. >
PS: rugaminte @cutter sa ne detalieze cum s-a ajuns aici, daca era functie alocata USR sau alt motiv si cine s-a impotrivit, daca a fost cazul.
Succes!

pasadia

De ce nu are Romania autostrazi? "Pentru ca ONG-uri..."



Documentul pozat mai sus poate fi gasit la acest link. Parerea mea e ca Romania a devenit stat autoritarian.

Ps - printre semnatari e si Razvan Cuc.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Cristi N

Preşedintele Klaus Iohannis a semnat miercuri Decretul privind promulgarea Legii pentru modificarea OUG nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, care stabileşte şi în sarcina poliţiei locale atribuţia de a putea solicita proprietarului sau deţinătorului mandatat al unui vehicul datele de identificare ale persoanei căreia i-a încredinţat vehiculul, iar în cazul nerespectării transmiterii informaţiilor solicitate să poată constata contravenţiile şi să aplice sancţiunile corespunzătoare.

Quote"La solicitarea poliţiei rutiere sau a poliţiei locale, proprietarul sau deţinătorul mandatat al unui vehicul este obligat să comunice acesteia, în termenul indicat în cuprinsul solicitării, datele de identificare ale persoanei căreia i-a încredinţat vehiculul pentru a-l conduce pe drumurile publice. Poliţia locală poate solicita aceste date de identificare numai în legătură cu exercitarea competenţelor în domeniul circulaţiei pe drumurile publice", se arată în proiectul adoptat pe 8 noiembrie de Camera Deputaţilor, for decizional în acest caz.

Constituie contravenţie şi se sancţionează cu amenda prevăzută în clasa a IV-a de sancţiuni nerespectarea de către proprietarul sau deţinătorul mandatat al unui vehicul a obligaţiei de a comunica, în termenul indicat în cuprinsul solicitării poliţiei rutiere sau poliţie locale, după caz, datele de identificare ale persoanei căreia i-a încredinţat vehiculul pentru a-l conduce pe drumurile publice.

"Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor se fac direct de către poliţistul rutier sau de către poliţistul local, iar în punctele de trecere a frontierei de stat a României de către poliţiştii de frontieră", se mai arată în proiect.
Sursa: Agerpress