Author Topic: Urmărirea procesului legislativ din Parlament pe Transporturi  (Read 2376 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

qsv

  • Officer
  • ***
  • Posts: 126
  • Karma: +55/-10
Re: Urmărirea procesului legislativ din Parlament pe Transporturi
« Reply #30 on: March 30, 2017, 10:39:50 AM »
Sunt tare curios daca au fost acceptate amendamentele d-lui. Zacharie Benedek. Mi se pare o mare greseala sa nu aplici legea la drumuri judetene si strazi de categoria I si II. In felul asta, vor muri multi oameni in continuare, deoarece administratorii nu vor implementa proiecte de calitate, ci doar vor inegri pamantul, vor face "modernizari" fara imbunatatirea elementelor geometrice (adica asfaltari de mantuiala, pentru voturi). - Gandire politicianista, in sprijinul confratilor politicieni (primari, presedinti de CJ) in dauna oamenilor care vor muri pe astfel de drumuri.

Hai sa ne uitam putin peste cifrele din strategia nationala pentru siguranta rutiera:


Din totalul de 1818 morti in 2014, pe drumuri nationale avem 52.2%, pe autostrazi avem 1.16%, pe DJ avem 20% si pe strazi (categoria I-V) 20%. Cred ca nu gresesc daca fac o aproximatie si spun ca impreuna DJ-urile si strazile  de cat. I si II au impreuna 30% (545) din totalul de morti.
Relevant cred ca este si tabelul urmator:
Tabelul 2. Decese şi vătămări grave în funcţie numărul de vehicule pe km (2011)
                                                     Autostrăzi   Drumuri Naţionale   Drumuri Judeţene   Drumuri locale
Decese la 1mil. vehicule                             2                       15                          35                   181
Vătămări grave la 1 mil. vehicule            5                       45                          132                 1380


La un cost social estimat al decesului, mentionat in aceeasi strategie, de 635.972 € pentru fiecare victima, rezulta ca pierdem in fiecare an cca. 346 604 740 euro. Asadar nu inteleg motivarea "În plus, includerea DJ și a străzilor a însemnat stabilirea unui obiectiv dificil de atins, așadar este mai realist ca aplicarea să fie restrânsă până la nivelul drumurilor naționale."

Nu este data nicio motivare pentru eliminarea posibilitatii politistilor care au lucrat in domeniul sigurantei circulatiei/avizarii proiectelor sa devina auditori - se elimina puctul (ii) a activat ca poliţist rutier în grad de ofiţer şi are o experienţă de cel puţin 10 ani în sistematizarea traficului rutier, eu consider ca sunt oameni bine pregatiti care pot fi auditori;

Alta prevedere in neregula, propusa de data asta de MT, este urmatoarea:
"(41) Prin excepţie de la prevederile alin. (4), raportul de audit de siguranţă rutieră prevăzut la art. 10, alin. (3), lit. c) se realizează şi se predă investitorului drumului în termen de maximum 20 de zile de la data semnării contractului dintre Autoritatea Rutieră Română – A.R.R. și auditor.”

Timpul mi se pare foarte scurt mai ales in cazul unor sectoare de drum lungi, unde lucreaza mai multi auditori, dar nu impartind in tronsoane sectorul ci parcurgandu-l/auditandu-l pe tot. De asemenea nu stiu daca la momentul semnarii contractului, ARR detine toate datele despre proiect ca sa le poata pune la dispozitie. Ce se intampla daca auditorului i se da o documentatie incompleta si nu se completeaza in cele 20 de zile? Ce masuri de simplificare birocratica intre auditor si ARR se iau in compensatie?