Author Topic: Urmărirea procesului legislativ din Parlament pe Transporturi  (Read 6120 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

horatiu.cosma

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.356
  • Karma: +1374/-237
Re: Urmărirea procesului legislativ din Parlament pe Transporturi
« Reply #15 on: March 20, 2017, 05:27:50 PM »
^
Da, propune-le aici :))

Dan027

  • Ambassador
  • *
  • Posts: 410
  • Karma: +319/-299
Re: Urmărirea procesului legislativ din Parlament pe Transporturi
« Reply #16 on: March 20, 2017, 09:48:27 PM »
1. Art. 1 se modifică și va avea următorul cuprins:
Autorităţile publice locale, regiile autonome şi societăţile aflate în subordinea unităţilor administrativ-teritoriale vor achiziţiona mijloace de transport călători acţionate prin motoare cu propulsie electrică și tehnologii verzi de tipul Electrice, Hybrid, Hybrid Plug-In, Hydrogen (FCV), în proporţie de minimum 30% din necesarul de achiziţii viitoare. Procentul va fi calculat din totalul numărului de autovehicule achiziţionate într-un an.

2. Se abrogă. (Art. 2)

3. Art. 3 se modifică și va avea următorul cuprins:
Societăţile cu capital privat care furnizează servicii publice de transport local şi metropolitan sau în cadrul unei asociaţii de dezvoltare intercomunitară, inclusiv societăţile de taxi, vor achiziţiona mijloace de transport călători acţionate prin motoare cu propulsie electrică, tehnologii verzi de tipul Electrice, Hybrid, Hybrid Plug-In, Hydrogen (FCV), în proporţie de minimum 30% din necesarul de achiziţii viitoare.
Procentul va fi calculat din totalul numărului de autovehicule achiziţionate într-un an.


Motivare:
1. Care-i treaba cu gazul?!
2. Implică amenajarea unei stații de încărcare în aproape fiecare comună, iar majoritatea autorităților locale nu vor avea banii necesari.
3. a. Aceasi problema cu gazul.
b. Nu este necesara nicio exceptie pentru termenul de aplicare al legii.
c. Trebuie stabilită metoda de calcul a procentului la care ne raportam. (% din total achiziții într-un an)
d. Nu poți sa impui o limită imperativă de 30%, ci un prag minim, daca vor mai multe mașini eco sunt liberi să le cumpere.

Poate vă ajută forma asta... motivările nu sunt cele mai pertinente, le adaptați voi  O:-)
https://docs.google.com/document/d/1YDRhl9VzH0ybeqpb410xew_ghlOwU-qDVPF2DS1J8qg/edit?usp=sharing
« Last Edit: March 20, 2017, 09:56:15 PM by Dan027 »

cutter

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.969
  • Karma: +1358/-260
Re: Urmărirea procesului legislativ din Parlament pe Transporturi
« Reply #17 on: March 21, 2017, 12:09:47 AM »

1. PLx 109/2017 Proiect de Lege pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.62/2016 privind înfiinţarea Autorităţii de Reformă Feroviară


Proiectul a primit raport favorabil cu amendamente și a fost între timp și aprobat în plen (și trimis la Președinte pentru promulgare).

Nu am fost de acord cu mai multe amendamente introduse, poziție pe care am susținut-o și în plen:

Quote
Domnule preşedinte,
Stimaţi colegi,

Guvernul a propus pentru această ordonanţă de urgenţă o serie de amendamente care schimbă destul de substanţial sensul iniţial al ordonanţei, şi vreau să atrag atenţia aici că, prin aceste amendamente, se pune în pericol negocierea care a avut loc cu Comisia Europeană şi îndeplinirea condiţionalităţii ex-ante, care are termen până în iunie, ceea ce, potenţial, poate duce la blocarea fondurilor europene pe Programul Operaţional Infrastructură Mare.

Aşa cum am spus şi în comisie, există o serie de amendamente care sunt cel puţin suspecte - şi aici vorbesc despre predarea gratuită a unor trenuri care se cumpără cu bani europeni către operatorii de servicii de călători pe cale ferată - care aduc aminte puţin de cazul care recent a fost în presă, legat de anumite trasee, închiriate, prin decizie, de la Alexandria. Deci sunt amendamente care par a fi făcute cu dedicaţie, sunt amendamente care ciuntesc rolul de reformă al acestei autorităţi, cumva rămâne, totul, sub deviza "Să se reformeze, dar să nu se schimbe nimic!".

Şi atrag atenţia aici Guvernului, în mod oficial, că aceste amendamente riscă să ducă la blocarea fondurilor europene pentru transport.

cutter

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.969
  • Karma: +1358/-260
Re: Urmărirea procesului legislativ din Parlament pe Transporturi
« Reply #18 on: March 21, 2017, 12:24:35 AM »

Ordinea de zi a ședinței Comisiei pentru Transporturi din data de 21 martie, ora 14.00

1. PLx 195/2016 Proiect de Lege privind promovarea transportului ecologic


Atașate sunt amendamentele propuse de un deputat PSD și textul Directivei 2009/33/CE privind promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante si eficiente din punct de vedere energetic.

« Last Edit: March 21, 2017, 01:31:20 AM by cutter »

Dan027

  • Ambassador
  • *
  • Posts: 410
  • Karma: +319/-299
Re: Urmărirea procesului legislativ din Parlament pe Transporturi
« Reply #19 on: March 21, 2017, 01:33:02 AM »
Foarte ecologist domnul deputat Marius Sorin Ovidiu Bota :lol:

Directiva UE contine și "gazul petrolier lichefiat (GPL), gazele naturale comprimate (GNC) și biocarburanți", în consecință, trebuie și ele incluse.

Interesante oricum amendamentele propuse, dar nu inteleg utilitatea celui cu troleibuzele.
In principiu par a fi bune amendamentele de acolo (toate).
« Last Edit: March 21, 2017, 08:55:54 AM by Ionut »

TibiV

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 7.516
  • Karma: +2582/-552
Re: Urmărirea procesului legislativ din Parlament pe Transporturi
« Reply #20 on: March 21, 2017, 11:27:50 AM »
nu inteleg utilitatea celui cu troleibuzele.

Probabil ca sa nu se cumpere troleibuze "pe GPL"... :lol:

Dan027

  • Ambassador
  • *
  • Posts: 410
  • Karma: +319/-299
Re: Urmărirea procesului legislativ din Parlament pe Transporturi
« Reply #21 on: March 21, 2017, 02:03:05 PM »
@cutter așteptăm vești după ședința de astăzi.  O:-)

cutter

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.969
  • Karma: +1358/-260
Re: Urmărirea procesului legislativ din Parlament pe Transporturi
« Reply #22 on: March 26, 2017, 06:55:51 PM »

Ordinea de zi a ședinței Comisiei pentru Transporturi din data de 28 martie, ora 14.30

1. PLx 477/2016  Proiect de Lege privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.22/2016 pentru modificarea Legii nr.265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră

Pentru acest proiect am atasat tabelul cu amendamente care cuprinde: amendamentele admise de comisie in legislatura trecuta, amendamentele propuse de Ministerul Transporturilor si amendamentele propuse de domnul deputat Zacharie Benedek.

2. PLx 144/2017 Proiect de Lege privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.5/2017 pentru modificarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.63/2015 privind prelungirea valabilităţii licenţelor de traseu şi a programului de transport în baza cărora se efectuează serviciile regulate de transport de persoane între municipiul Bucureşti şi localităţile judeţului Ilfov, precum şi pentru prelungirea valabilităţii licenţelor de traseu şi a programului de transport public judeţean sau a programului de transport public local de personae, în cazul în care procedura de atribuire a acestora a fost suspendată prin hotărâri ale instanţelor de judecată.

Pentru acest proiect s-au primit Rapoarte preliminare de adoptare de la Comisia pentru administratie si Comisia pentru industrii, aceste comisii fiind sesizate pe fond impreuna cu Comisia pentru transporturi.

3. PLx 138/2017 Proiect de Lege pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.89/2016 privind instituirea cadrului legal pentru facilitarea transportului gratuit pe calea ferată română în vederea exercitării dreptului de vot la alegerile parlamentare din data de 11 decembrie 2016 de către elevii şi studenţii din România


« Last Edit: March 27, 2017, 02:39:10 PM by cutter »

cutter

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.969
  • Karma: +1358/-260
Re: Urmărirea procesului legislativ din Parlament pe Transporturi
« Reply #23 on: March 28, 2017, 11:13:12 PM »

3. PLx 138/2017 Proiect de Lege pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.89/2016 privind instituirea cadrului legal pentru facilitarea transportului gratuit pe calea ferată română în vederea exercitării dreptului de vot la alegerile parlamentare din data de 11 decembrie 2016 de către elevii şi studenţii din România


Comisia a votat raport de adoptare pentru acest proiect.

TibiV

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 7.516
  • Karma: +2582/-552
Re: Urmărirea procesului legislativ din Parlament pe Transporturi
« Reply #24 on: March 28, 2017, 11:38:43 PM »
Adica nu "este ilegal" faptul ca studentii au putut calatori gratuit cu CFR pentru alegerile de anul trecut...

Se astepta cineva la altceva ?!... ;)

Dar cu PLx 477/2016  ce s-a intamplat ?

cutter

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.969
  • Karma: +1358/-260
Re: Urmărirea procesului legislativ din Parlament pe Transporturi
« Reply #25 on: March 29, 2017, 12:22:46 AM »

2. PLx 144/2017 Proiect de Lege privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.5/2017 pentru modificarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.63/2015 privind prelungirea valabilităţii licenţelor de traseu şi a programului de transport în baza cărora se efectuează serviciile regulate de transport de persoane între municipiul Bucureşti şi localităţile judeţului Ilfov, precum şi pentru prelungirea valabilităţii licenţelor de traseu şi a programului de transport public judeţean sau a programului de transport public local de personae, în cazul în care procedura de atribuire a acestora a fost suspendată prin hotărâri ale instanţelor de judecată.


Comisia a votat raport de adoptare pentru acest proiect.

Pentru cine nu știe, e vorba de o ordonanță de urgență care se dă anual pentru prelungirea licențelor de transport interurban în Bucuresti-Ilfov ca măsură temporară până ce se termină procesul început acum cîțiva ani între ATMB (Autoritea de Transport Metropolitana București) și anumite firme de transport.

Există suspiciuni că ar exista niște complicități în permanenta prelungire a procesului astfel încât acele licențe/firme date acum cîțiva ani să tot fie prelungite. (Și că firmele ar duce către o anume zonă de influență a unui cuplu celebru de primari din zonă :) ). Gura lumii.

În sfîrșit, de puțin timp, există o decizie definitivă de la Înalta Curte de Casație din 18 ianuarie 2017, dar nu există încă motivarea. Teoretic când apare motivarea, ar trebui să se poată lansa noua procedură de contractare a serviciilor interurbane și anul 2017 să fie ultimul în care să se mai aplice această ordonanță. Teoretic. Să stăm cu ochii pe ei, prin urmare.
« Last Edit: March 29, 2017, 12:39:32 AM by cutter »

cutter

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.969
  • Karma: +1358/-260
Re: Urmărirea procesului legislativ din Parlament pe Transporturi
« Reply #26 on: March 29, 2017, 12:48:07 AM »

Ordinea de zi a ședinței Comisiei pentru Transporturi din data de 28 martie, ora 14.30
1. PLx 477/2016  Proiect de Lege privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.22/2016 pentru modificarea Legii nr.265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră


Comisia a votat raport de adoptare pentru proiect cu multe amendamente (vor fi disponibile în raport).

Este notabil că au fost respinse pe considerent de tehnică legislativă două prevederi din OUG 83/2016 (a doua OUG de deblocare/accelerare proiecte de infrastructură dată în toamna 2016) și una nouă propusă de minister, toate trei referindu-se la situația Auditurilor de Siguranță Rutieră (ASR-uri) făcute în perioada 2012-2015 prin contract direct între constructor și auditor.

Legea siguranței rutiere prevedea că auditorul trebuie să fie independent și prin urmare sa n-aibă o relație contractuală cu constructorul, ci prin intermediul Autorității Rutiere Română (ARR). Adică CNAIR cere un audit și plătește la ARR și ARR desemnează un auditor care face asta. Așa zice legea.

În practică, în perioada Neaga et co, au băgat în caietele de sarcini ca obligație a constructorului să facă ASR, prin urmare s-a creat această relație directă. Deci cam toate auditurile din perioada aia nu-s tocmai legale. Iar pentru obținerea autorizațiilor de construire (AC) e obligatoriu și ASR. ASR - cu probleme => AC - cu probleme... deci buba. Da, asta e una din multele probleme lăsate de guvernul Ponta cadou tehnocraților anul trecut... Nu mai vorbesc că tarifele de audit rutier erau enorme: 50.000 €/km. Acum au ajuns la ceva gen 1.000 €/km și după munca făcuta de colega mea de la Cancelarie în timpul anului trecut, Alina Burlacu, expertă pe siguranță rutieră (cea care a lucrat și la OUG 22 adică subiectul în cauză) pentru revizuirea normelor din domeniu.

Deci amendamentele și prevederile alea care au picat încercau sa dea un cadru prin care să nu aruncăm în aer implementarea de proiecte. Similar cu prevederile din OUG 7/2016 privind autorizarea lucrărilor executate fără autorizație de construire. Acuma au picat și ministerul a asistat pasiv și a zis că e ok să fie scoase.

Prevăd probleme din cauza asta... dar, sincer, e problema domnului Cuc și a geniilor de care e înconjurat (ca să nu mai zic a celor care au creat-o în primul rînd, Neaga, Șova et co). Incompetența de acolo ar fi amuzantă dacă n-ar fi tristă...
« Last Edit: March 29, 2017, 12:51:46 AM by cutter »

TibiV

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 7.516
  • Karma: +2582/-552
Re: Urmărirea procesului legislativ din Parlament pe Transporturi
« Reply #27 on: March 29, 2017, 10:51:46 AM »
Cam nashpa...

Auzisem ca sunt probleme, de aia am intrebat.

Dar poate se mai poate salva situatia in plen... (desi stiu cum "arata" plenul... :( )

cutter

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.969
  • Karma: +1358/-260
Re: Urmărirea procesului legislativ din Parlament pe Transporturi
« Reply #28 on: March 29, 2017, 06:24:55 PM »
Nu prea se poate în plen pentru că conform regulamentului actual nu se pot depune amendamente în plen.

Maxim se pot susține amendamentele respinse în Comisie de către inițiatorul lor sau se poate cere ca legea cu totul să fie întoarsă la comisie.

TibiV

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 7.516
  • Karma: +2582/-552
Re: Urmărirea procesului legislativ din Parlament pe Transporturi
« Reply #29 on: March 29, 2017, 10:22:50 PM »
Maxim se pot susține amendamentele respinse în Comisie

Pai despre asta vorbeam....

Este notabil că au fost respinse pe considerent de tehnică legislativă două prevederi din OUG 83/2016 (a doua OUG de deblocare/accelerare proiecte de infrastructură dată în toamna 2016) și una nouă propusă de minister, toate trei referindu-se la situația Auditurilor de Siguranță Rutieră (ASR-uri) făcute în perioada 2012-2015 prin contract direct între constructor și auditor.