Noduri noi pe autostrăzile din România

Started by NGC, June 09, 2015, 11:21:54 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teo

@Mircea

Intr-adevar, demografia si resursa umana sunt probleme in zona. Pe de o parte sunt tot mai putini oameni, Cugirul a pierdut 10.000 de locuitori in 25 de ani, conform recensamintelor,  pe de alta parte, salariile nu sunt grozave si lumea prefera emigrarea.

Alte probleme ar fi proasta administrare a intereselor si afacerilor locale de-a lungul timpului, care au indepartat investitorii. In orice caz, de la deschiderea santierului autostrazii in configuratia finala si actuala, la Sebes, de ex, au tot venit investitori, pe cand la Cugir a cam batut vantul. E un factor, cu siguranta.


Ionut

Noduri noi pe autostrăzile din România. Despre asta vorbim aici. S-a discutat despre Cugir. Alte orașe și nevoi de noduri mai avem?

chr

#32
Da, as vrea nod la Recas, sa ajung mai iute la crama cand mi-e sete ;)
Lasand gluma, consider ca 20 km intre noduri e cam mult, ar trebui undeva in jur de 10 km maxim.
Se mai intampla sa ratezi o iesire.
Si la Recas chiar e super simplu, nu trebuie decat bretele.

alecu26

Problema propunerii de nod de mai sus, e terenul foarte mare care va fi ocupat de nod.

Cat despre distantele mari intre noduri, când nu se justifica noduri mai dese (vezi cazul Turda Gilau) se pot construi benzi de intoarcere.
Drumurile noastre POATE;

Bogdan_Cluj

#34
Apropo de distanta intre Turda si Gilau exista doua idei:

1. Propunere nod din imaginea de mai jos (Ciurila), cu argumentele din articolul acesta:
https://clujeuropean.wordpress.com/2016/07/10/autostrada-a3-nod-ciurila-dj107r/

2. Cat despre noul nod de la Tureni despre care se tot vorbeste de 2 ani si nu se intampla nimic (conflict intre autoritatile locale si cele nationale) este tot in asteptare. Pentru cei care nu cunosc detalii, aveti o sumarizare aici: https://clujeuropean.wordpress.com/2016/06/19/legatura-dn1-a3-in-zona-tureni/



Beowulf

#35
Mai oameni buni, dar la nodul de la Lehliu, pe A2 nu se poate face o bretea pentru cei care vor sa iasa pe DN3 catre Calarasi si sudul Litoralului?

Ordinea prioritatilor:
A1: Bucuresti-Nadlac;  A3: Bucuresti-Bors;  A10: Sebes-Turda;  A0+DNCB: Centura Bucuresti; A8: Tg Mures- Ungheni; A12+A14: Calafat-Craiova-Pitesti-Tirgoviste-Ploiesti-Buzau-Braila; A6: Lugoj-Calafat; A7+DN(2X2): Botosani-Focsani-Slobozia-Calarasi.

Io

Cred ca nu, iesirea existenta e suficienta.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

Beowulf

Mie mi se pare aberant nodul ala. Se face un ocol de 2km, prin traversarea a doua poduri si se poate rezolva foarte usor printr-o bretea simpla...


Ordinea prioritatilor:
A1: Bucuresti-Nadlac;  A3: Bucuresti-Bors;  A10: Sebes-Turda;  A0+DNCB: Centura Bucuresti; A8: Tg Mures- Ungheni; A12+A14: Calafat-Craiova-Pitesti-Tirgoviste-Ploiesti-Buzau-Braila; A6: Lugoj-Calafat; A7+DN(2X2): Botosani-Focsani-Slobozia-Calarasi.

dr4qul4

iti dai seama. 2 km de ocol. la traficul de acolo vorbim de .....2 min.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

yetiman

Si breteaua noua oare ce lungime ar avea.... ?
Ca doar n-o fi zero?  O:-)
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

pentium10

Deservirea malului stang al Muresului zona Ludus jud Mures.

Orasul Ludus, aflat intre aceste brate ale raului Mures, ar fi degrevat de mult trafic daca in zona intersectiei cu DJ 107G s-ar face un nod rutier! Chiar daca pare absurd, fiind in apropierea nodului de la Chetani (aprox 3 km pe viitoarea autostrada, 10 km pe drumurile actuale), de acesta ar beneficia toate localitatile aflate pe malul stang al Muresului de la sud de oras. S-ar asigura si accesul direct la zona industriala a orasului, aflata tot la sud (fabrica de zahar, fabrica Vitafoam, fabrici de cabluri, cuie, balamale, ferme, etc).
In conditiile actuale singurul pod rutier din zona de centru-nord a Ludusului e supra solicitat iar traficul e infernal pe timpul zilei (vedeti pe orice analiza de trafic: Waze, Google Maps).
Un astfel de nod ar fi extraordinar de binevenit, mai ales ca el ar face posibila folosirea podurilor peste autostrada pentru traversarea raului.
Va asigur ca 90% din Luduseni si 100% din cei aflati in localitatile din sud de Ludus vor folosi acest nod si nu pe cel de la Chetani. Nodul de la Chetani, asa cum s-a amintit, ar fi bun pentru cei ce vin dinspre nord (nu e exclus ca acestia sa prefere nodul acesta nou, traversand orasul cand traficul scade pe timpul noptii)!
Mai ar fi un argument. Podul din oras e singurul pod care face legatura cu restul lumii pentru aproximativ 25000-30000 de locuitori! In zona Sebesului sunt atatea iesiri de ajungi sa te incurci in ele si nu e un factor geografic care sa le justifice atat de mult cum e separatia pe care o face un rau cum e la Ludus.
(Stiu ca la Ludus de zeci de ani se tot discuta de constructia unui pod langa cel de cale ferata, spre Chetani. Acum ar fi ridicol sa impanzim raul cu n-spe poduri din moment ce un nod ar rezolva definitiv problema).
- In special toamna, cand spre fabrica de zahar se aduce recolta de sfecla de zahar, orasul este paralizat si podul existent de-abia rezista (zic eu). Cand ajungi in zona Penny, Lidl si a Pietei/Policlinicii iti pare rau ca esti la volan! Dar nu din cauza camioanelor si a Fabricii de Zahar, ci a trecerilor de pietoni si a incadrarilor insuficiente (lipsa) pentru virajul la stanga catre strazile secundare (cei din spate raman blocati). E un oras tranzitat din plin pe relatia Nord-Sud si viceversa, iar pe DN15 (mal drept Mures) Est-Vest, Vest-Est.
Vrem Nod Rutier si pe malul celalalt, la sud de Ludus (pe DJ107G) ! Coordonate geografice: 46°27'19.1"N 24°04'54.1"E (46.455300, 24.081700)
Am inteles ca in apropiere, vedere spre Est (spre Bogata) se va construi o Parcare.
Noduri se pot face si prin Consiliul Judetean. Daca s-a putut face, tot pe A3, nod la Gherghita (CJ Prahova) cu efort local, ma gandesc ca se poate si la Ludus.
Exproprierile nu sunt deloc o problema. De-asta trebuie coordonare si colaborare intre CJ si autoritatile de la centru (Guvern, CNAIR, MT). Sa ii intrebe cei de la CJ Mures pe cei de la CJ Prahova cum si-au facut ei nod la Gherghita. Nimeni in CNAIR/MT nu va misca un deget pentru al doilea nod la Ludus. Asta daca vreti sa avem o discutie serioasa si in limitele realitatii si fezabilitatii.

Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

pasadia

Doar o idee: daca chiar se va construi o parcare in zona atunci verifica care e situatia cu "nodul" informal de la parcarea Pianu de pe A1. Nu de alta dar desi nu e marcat, e folosit de multi localnici ca un veritabil nod. Nu e cea mai fericita solutie, dar functioneaza.

Bogdan_Cluj

#42
Quote from: ludus on November 11, 2016, 09:59:24 PM
^
Pot sa spun, din surse sigure, ca acest lucru a fost discutat de conducerea orasului cu factorii de decizie din Bucuresti. Se va face o intrare in oras dinspre Tg. Mures pe drumul de la Gheja si o intrare in oras dinspre Campia Turzii pe drumul ce duce la Atintis. In ambele cazuri autostrada va trece peste cele doua drumuri astfel ca nu va fi greu de realizat acest lucru, iar camioanele care vor avea treaba in zona industriala nu vor mai intra prin oras cand vor veni din afara. In oras se va restrictiona, dupa inaugurarea autostrazii traficul greu.  :)

Eu cam asta am gasit pe subiectul acesta. Mai sunt cateva comentarii pe acest subiect in threadul de mai sus (vezi 1-2 pagini inainte de acest comentariu).

Din ce vad eu pe proiect drumul DJ 107G (cel spre Atintis) o sa fie blocat si se va face ocol in aceas zona pe DC 95 (cel spre Gheja) pana se trece de autostrada dupa care se revine inapoi pe DJ 107G (practic se vor ocolii acele cladiri aliniate si pozitionate in diagonala). Dar asta cam contrazice cu ce spune utilizatorul "ludus".
Nu inteleg de ce s-a ales aceasta varianta, poate ca este prea aproape de parcare?

LE: am uitat ce e cel mai important.... DA, este necesara o deservire a partii de sud a orasului Ludus (am avut si eu mult de lucru in acea zona stiu cum este)


Beowulf

@yetiman, 2km e doar ocolul;

@dr4cul4, 2 minute arata g-maps, in realitate vara pe podurile alea cind sint tiruri si autocare dureaza semnificativ mai mult, insa nu e vorba de asta, ci de faptul ca tot traficul este fortat sa ocoleasca inutil; o bretea simpla ar rezolva aiureala de acolo in mod elegant.
Ordinea prioritatilor:
A1: Bucuresti-Nadlac;  A3: Bucuresti-Bors;  A10: Sebes-Turda;  A0+DNCB: Centura Bucuresti; A8: Tg Mures- Ungheni; A12+A14: Calafat-Craiova-Pitesti-Tirgoviste-Ploiesti-Buzau-Braila; A6: Lugoj-Calafat; A7+DN(2X2): Botosani-Focsani-Slobozia-Calarasi.

dr4qul4

Eu nu inteleg nici macar de ce trafic vorbesti tu acolo. CIne merge spre Calarasi pe acolo? Daca tot rei sa ajungi la Calarasi iesi pe la Drajna. Ocolesti 13 km, dar ajungi mai repede pentru ca mergi pe autostrada si pe un drum perfect drept, prin camp. Nu prin toate localitatile ca pe DN3.

Iar breteaua ta ar tb sa aibe peste 1 km si ar scurta doar vreo 800 m. sau poate vrei si centura la primul sat. Asadar scurtezi 800m si tot se va bloca la intersectia cu DN3 daca zici ca se blocheaza si acum.

Si oricum e doar pentru Calarasi sau pentru mers in Bulgaria. Cine naiba merge in sudul litoralului nostru pe acolo cand poti sa iesi pe la Valea Dacilor?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024