Noduri noi pe autostrăzile din România

Started by NGC, June 09, 2015, 11:21:54 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Redox

Vorbesc de pasajul inferor de aici.
Ca să le iau pe rând:
-Hunedoara și Deva au cerut un nou nod rutier în zona Sântulhalm. Problema nu ar fi neapărat nodul în sine, ci un nou pod peste râul Mureș și un drum de legătură de ~3-4Km;
-Cu nodul Orăștie ai dreptate, e destul de departe de centrul orașului și nici nu am auzit până acum ca autoritățile locale să fie interesate de un alt nod (poate mă înșel);
-La Cluj Napoca problema principală este că autostrada este foarte departe de oraș și un drum de legătură cu orașul trece printr-o zonă puțin mai dificilă. Cu toate astea mereu sa discutat că ar fi binevenită o legătură sau mai multe a Clujului cu A3. Din câte știu există în derulare un proiect de legătură între A3 și DN1 în zona Tureni dar proiectul este blocat din cauza unor avize negative.

În plus, nu mi se pare justă afirmația ...că dacă orașul X și Y nu au ieșire la autostradă, de ce am face la Z?

Poate până la nodul Orăștie nu o fi distanță mare dar mai sunt și alte beneficii aduse de o autostrada.
Costurile pentru bretele sunt mici, cât despre beneficii nu mă refer doar la timpul economisit pe autostradă ci și la siguranța circulației. Dacă este evitată o singură situație în care 2 mașini se lovesc frontal și avem pierderi de vieți omenești, nu există un motiv mai bun pentru a face un nod rutier.

neaghi

#16
cea mai simpla varianta pt Cugir.

rocklee

nodul la cugir este foarte benefic ....si simplu de facut .... :)

adiarc

Pai nu stiu ce mai așteaptă autoritatiile locale...subliniez Locale....nu e in nici un caz ceva care sa necesite implicarea autorităților centrale ......

poate trec de stadiul de dat din gura si stat cu mana întinsa la chiar a face ceva concret,dupa modelul altor autorități locale.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

IlisescuV

#19
Un nod la Cugir ar scuti cateva minute indiferent de directia de deplasare.
Masurat pe Google Maps daca directia este Cugir - Sebes s-ar castiga 4-5 minute si daca e spre Orastie diferenta ar fi de 2 minute daca ai avea nod la Cugir.
Oricum vechiul DN este aproape gol acum asa ca nu este asa mare tragedie ca nu este nod la Cugir.

Pentru un TIR acest castig de cateva minute este nesimnificativ.

Dar daca autoritatile locale aduna fonduri sa faca acest nod atunci sa il faca. Este un beneficiu local si nu unul national.

Sunt multe alte orase mari (vezi Timisoara si Cluj) care sunt mult mai prost legate de autostrada fata de cum este legat Cugirul.

L.E.: Sa nu ma intelegeti gresit ca nu vreau acest nod. Vreau o cat mai buna dezvoltare si conectare a oraselor de autostrada dar totusi sa calculam inainte beneficiile inainte de a ne apuca de ceva. Sunt atat de multe alte investitii care ar fi la fel de necesare in zona Cugir.

Bogdan_Cluj

Quote from: dragos76 on July 24, 2016, 05:39:24 PM
Apropos, ceva vești despre legătura DN1-A3 de la Mărtinești?
Quote from: ciprebbe on July 24, 2016, 06:41:48 PM
Schimbat solutia in DN cu giratie si avem "Natura 2000" la nodul cu A3. Poate prin septembrie sa mai avanseze....

Nu cred ca s-a mai continuat aceasta discutie.
Am gasit pe site-ul primariei Tureni hotaririle de consiliu local (aici). De interes HCL 80 din 20 septembrie 2016 unde se da aviz negativ acestui drum de legatura (sunt 10 puncte care nu sunt satisfacute, dpdv al consiliului local).
Ce e ciudat ca de la ultima interactiune HCL 65 din 2015 a trecut aproape un an. Oare nu se doreste realizarea acestui drum? De ce se misca asa de incet si defapt nu se misca, pentru ca vad ca suntem exact in acelasi loc ca acum 1 an.

neobluenet

@BodganCluj: Situatia de la Tureni este una din categoria "sa moara capra vecinului". Fostul CNADNR este beneficiarul bordurii si gardului dintre sensuri din Tureni, iar DRPD Cluj, directie din subordinea companiei doreste construirea acestui drum. Avand in vedere ca s-au facut scrisori, proteste petitii si mai stiu eu ce, dar nu s-a luat nicio masura pentru scoaterea respectivei borduri si a gardului acela de gradina, e oarecum de inteles ca primarul nu da acceptul construirii drumului. Pana la urma e singura parghie pe care o are la indemana. Situatia nu e normala, pentru ca intr-o tara civilizata s-ar face o centura, iar drumul actual ar fi transformat in 1+1, cu verdeata pe mijloc si benzi de biciclete. Ce nu inteleg eu e de ce nu au vrut sa faca noul drum pana in Martinesti, pentru ca traficul va fi in mare parte nord <-> autostrada, fie ca e vorba de Cluj-Napoca, fie ca vine de pe centura, dinspre Dej. Daca se doreste crearea unui DX pe acest amplasament, varianta ocolirii unei bucate de sat plus a unei zone cu limitare la 60 km/h era de dorit.

Bogdan_Cluj

Despre nodul de la Cugir:
- Cred ca problema (necesitatea) apare doar pe relatia catre est, adica catre/dinspre Sebes. Daca cineva vrea sa plece din Cugir catre Sebes (Sibiu, Turda) el este nevoit sa mearga in cealalta directie 7 km pana la Orastie, sa urce pe autostrada si sa mearga spre Sebes. Sau sa nu foloseasca autostrada si sa mearga 17 km pe DN pana la Sebes si sa urce doar acolo pe autostrada. La fel este si la venit dinspre Sebes catre Cugir.
- Pt cealalta directie (7km pana la nodul Orastie) nu este asa mare problema pentru ca DNul oricum este drept, liber si fara orase . Singurul inconvenient este trecerea la cale ferata de la Sibot

De aceea eu as propune autoritatilor sa se gandeasca doar la bretele dinspre si catre Sebes, nu si pentru Orastie.
Nu stiu cat costa bretelele, nu stiu daca autoritatile locale is permit sau trebuie sa astepte dupa cele nationale sa rezolve problema, dar oricare este situatia, doar jumatate (adica doua) bretele vor aduce un plus de valoare semnificativ (directia Sebes). Celelalte doua (directia Orastie) nu prea.

O posibila solutie ar fi ca in imaginea de mai jos (nu sunt in domeniu, poate nu este cea mai buna tehnic sau cea mai ieftina solutie), dar o prezint doar pentru o mai buna intelegere la ce ma refer. Las specialistii sa vina cu "un detaliu" mai bun/corect.


nicolaem

Terenul repectiv din cate stiu e in raza comunei Sibot. Cugirul "incepe" cateva sute de metri mai la Sud. Primaria Cugir nu prea vad cum s-ar putea implica efectiv aici  ( in afara de lobby). CJ Alba nu cred ca o sa considere vreodata prioritar nodul. Sunt destule probleme in judet si drumuri nereabilitate ( ex acces in zona domeniul schiabil Sureanu sau zona Apuseni )

neaghi

Cred ca nu conteaza pe raza carei administratii se afla acel teren.Chiar daca "legarea" la autostrada nu aduce un beneficiu imediat, pt. orice primar sau CL, a face lucrul asta e capital electoral, macar da "bine" in fata urbei..

Cit priveste celalalt aspect, ca e distanta mica sau mare fata nodurile Orastie sau Vint, comparativ cu orase mari si fara acces (TM), mai trebuie tinut cont de un aspect.

La noi, autostrada intersecteaza drumul national, terenul e drept deci conexiunea necesita doar citiva zeci de m de bretea. Pe cind in celelalate cazuri pe linga bretelele propriuzise mai e nevoie si de citiva km buni de drum de legatura...

Una e cind iti trece autostrada  prin curte si nu te poti urca pe ea decit dupa citiva km...si alta cind e la citiva (zeci) km distanta.. 


UserCT

#26
Dpmdv, nu este deloc anormal ca locuitorii si primariile localitatilor din apropierea autostrazilor sa isi doresca un acces cat mai simplu si mai scurt spre autostrada; este un lucru cat se poate de firesc. Cu cat o autostrada este mai usor accesibila pentru cat mai multe localitati cu atat mai bine, insa, in Romania trebuie sa se puna in discutie prioritizarea construirii acestor noi legaturi cu autostrazile pentru a determina cand trebuie facut nodul respectiv. In conditiile in care in Romania inca sunt destul de multe localitati care nu au accese decente la autostrazile din apropiere, se afla nodul de la Cugir printre prioritati atunci cand stabilim ordinea construirii acestor noi legaturi? Prioritatea pentru construirea unor noi noduri trebuie sa fie determinata, nu numai de valorile de trafic si de numarul de locuitori al localitatilor care vor folosi nodul, dar si de prezenta celorlaltor noduri din zona. Nu stiu care sunt valorile de trafic pentru Cugir, dar este clar ca cele doua noduri existente in zona ofera un acces decent pentru aceasta localitate (pentru ambele sensuri de mers ale autostrazii). Pentru cei din Cugir care vor sa mearga spre Est, urca pe autostrada prin nodul de langa Sebes, iar pentru cei care vor sa mearga spre Vest, urca pe autostrada prin nodul aflat la Nord-Est de Orastie. Ambele noduri se acceseaza folosind niste segmente din DN7 care nu implica aproape niciun ocol (mergand aproape paralel cu autostrada) si care nu trec prin localitati (deci, nu exista restrictii de viteza).

Deci, dmpdv, problema nu este daca Cugir trebuie sa aiba un nod propriu sau nu, ci daca acest nod reprezinta o prioritate pentru CNAIR. Dpmdv, raspunsul la aceasta intrebare este nu, dar asta nu inseamna ca nu poate fi construit de catre Consiliul Judetean, daca cei care lucreaza acolo considera ca este necesar.

Nu stiu cand (sau daca) se va face nodul de la Cugir, dar aproape sigur solutia aleasa va fi foarte asemanatoare cu cea din schita de mai jos.



Acesta este cel mai simplu si cel mai ieftin mod de a construi un nod pentru orice drum care deja supratraverseaza autostrada. Este o solutie destul de simpla care se foloseste in general pentru nodurile care nu au valori foarte mari de trafic (ex: Valea Dacilor/Medgidia).

Teo

Se mai face ceva in directia construirii unui nod de autostrada la A1 pentru Cugir?

Cred ca e un oras destul de mare uitat de proiectanti, plus ca are nevoie si pentru industria locala si pentru cea care ar fi interesata sa vina, dar care e descurajata de conditiile actuale.

La nivel local se tot speculeaza in directia unui nou drum catre autostrada, care sa ocoleasca Vinerea, o comuna dintre A1 si Cugir.

Bogdan_Cluj

Daca este sa fim cinstiti si corecti cu privire la situatia Cugirului, trebuie sa recunoastem ca problema principala (de trafic) in zona nu este nodul (sau mai bine zis lipsa nodului) in acea zona, ci lipsa centurii de ocolire Vinerea. Nu cred ca investitorii evita sa vina pentru cativa km de DN drept, liber si fara localitati.

Daca autoritatile locale (CJ, CL Cugir/Vinerea) vor sa investeasca bani in zona, prioritara este centura Vinerea. Acest proiect ar aduce o viteza crescuta pe acel segment, o siguranta sporita (trafic scos dintre case) si calitatea vietii celor din Vinerea crescuta.

Cat despre nod, este important, este necesar (intr-un viitor mai apropiat sau indepartat), dar dpmdv valoarea adusa de acest nod este mult mai mica comparativ cu centura Vinerea. Dupa cum argumenta corect UserCT drumul DN care merge paralel cu autostrada este aproape gol, drept si fara localitati.

mircea

@Teo eşti sigur că nu lipsa forţei de muncă îi face pe investitori să se gândească de 2 ori înainte de a veni? Întreb, nu dau cu parul, pentru că sunt destui angajaţi la Star, Elit şi armament încât să existe puţini oameni disponibili pe piaţă.