ARCA aka Asociatia Romana pentru Cosmonautica si Aeronautica

Started by valexandru, April 07, 2012, 03:20:21 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

valexandru

"O conştiinţă împăcată nu ţine seama de minciunile zvonului"
Click aici pt informatii la zi despre autostrazi
Principiul romanesc: "Facem azi ca sa avem ce strica maine"

valexandru

"O conştiinţă împăcată nu ţine seama de minciunile zvonului"
Click aici pt informatii la zi despre autostrazi
Principiul romanesc: "Facem azi ca sa avem ce strica maine"

valexandru

"O conştiinţă împăcată nu ţine seama de minciunile zvonului"
Click aici pt informatii la zi despre autostrazi
Principiul romanesc: "Facem azi ca sa avem ce strica maine"

valexandru

      In acest articol se face un rezumat despre celelalte actiuni ale ARCA cu care ARCA care o sa intre in competitia Google Lunar X Prize:
Quote
[...]
La aceasta se adauga sistemul Stabilo, care a executat doua zboruri pana in prezent. Misiunea 1, lansata la o altitudine de 14.700 metri, in stratosfera, si Misiunea 2, lansata in 2007 la o altitudine de 12.000 metri, deasupra Marii Negre.

Intre programele ARCA se afla si racheta suborbitala Helen, demonstrator tehnologic pentru competitia Google Lunar X Prize. Zborul de test pentru Helen a fost amanat de doua ori, in 2009 (Misiunea 3) si 2010 (Misiunea 4), din cauza dificultatilor intampinate in lansarea balonului purtator. Pentru a testa avionica rachetei Helen, ARCA a lansat de la Sanpetru, la inceputul anului 2010, Misiunea 5, la altitudinea de 5.000 de metri.

Lansarea, cu succes a primei rachete spatiale romanesti, Helen 2, a avut loc la 1 octombrie 2010, din largul Marii Negre, in cadrul Misiunii 4B. Racheta a atins altitudinea de 40 de kilometri.
[...]

sursa: kappa.ro

"O conştiinţă împăcată nu ţine seama de minciunile zvonului"
Click aici pt informatii la zi despre autostrazi
Principiul romanesc: "Facem azi ca sa avem ce strica maine"

valexandru

Avionul racheta "Orizont":


Quote
Lungime:   10 m
Deschiderea aripilor:   10 m
Lungimea motorului cu reacție:   1,5 m
Greutate maximă:   2000 kg
Echipaj:   0-1-2
Impuls specific:   110 s
Combustibil:   H2O2-70 %
Combustibil pentru motorul cu reacție:   T1+ oxigen din atmosferă
Tracțiune:   50 000 N
Accelerație:   6 g
Viteza maximă:   3500 km/h
Altitudinea maximă:   100 km

Avion rachetă suborbital, pilotat, realizat în cadrul competiției Ansari X Prize. Structura a fost finalizată după terminarea competiției. Proiect aflat acum în conservare la ARCA.

Constructia aparatului suborbital Orizont a început la mijlocul lui 2004. În acel moment, ARCA se concentra pe lansarea Demonstrator 2B de la Capul Midia, iar din această cauza cei mai mulți dintre membri au refuzat să se implice în ambițiosul program ORIZONT. Totuși, un grup restrâns a început proiectarea și construcția noului vehicul. După încheierea competiției și începerea lucrului la sistemul Stabilo pentru X Prize CUP, ARCA a efectuat unele modificări la vehiculul Orizont. Principalul obiectiv al acestor modificări a fost crearea unui aparat suborbital cu rază mare de acțiune, pentru aplicații comerciale. Noua variantă a primit indicativul "2B".
sursa: wikipedia.ro
"O conştiinţă împăcată nu ţine seama de minciunile zvonului"
Click aici pt informatii la zi despre autostrazi
Principiul romanesc: "Facem azi ca sa avem ce strica maine"

valexandru

Alte informatii despre racheta Stabilo de pe ARCA:
Quote
[...]
Secventa de zbor
Vehiculul decola de la sol cu ajutorul unui tren de aterizare ejectabil, urca la o altitudine de 13.000m timp de 190 sec, cu ajutorul unui booster hibrid auxiliar, viteza finala fiind de 750 km/h.
La 13.000 m si un unghi al aripii de 45 grade, motorul principal (apa oxigenata CG + carburant pe baza de bitum) urma sa fie pornit. Imediat dupa pornirea motorului, vehiculul accelera rapid, suprafetele aerodinamice plasand vehiculul la un unghi de zbor de 60 grade. Aceasta traiectorie urma sa fie mentinuta pe toata durata functionarii motorului racheta.
Dupa oprirea motorului, aparatul continua sa urce inertial sub acelasi unghi de 60 grade. Presiunea dinamica redusa de la acea altitudine nu permitea controlul prin suprafete aerodinamice, ci doar prin sistemul de control reactiv (RCS).
La altitudinea maxima de 100 km, vehiculul avea cea mai redusa viteza din intreaga anvelopa de zbor. Controlul se va realiza tot prin RCS.
Dupa atingerea altitudinii de 100 km, vehiculul incepea coborarea. Pentru mai putin de jumatate din altitudine, se consemna starea de imponderabilitate. Cand vehiculul intalnea primele straturi dense ale atmosferei, utilizarea sistemului RCS nu mai era necesara. Pentru aterizare aripile se depliau progresiv, aceasta operatiune efectuandu-se pe pista utilizand un tren de aterizare usor.
[...]
"O conştiinţă împăcată nu ţine seama de minciunile zvonului"
Click aici pt informatii la zi despre autostrazi
Principiul romanesc: "Facem azi ca sa avem ce strica maine"

valexandru

"O conştiinţă împăcată nu ţine seama de minciunile zvonului"
Click aici pt informatii la zi despre autostrazi
Principiul romanesc: "Facem azi ca sa avem ce strica maine"

valexandru

Acum am inteles cum fac rost de materiale si tot!!
Un articol :
Quote
ARCA a finalizat lucrul la statorul primei pompe de oxigen lichid a motorului Executor. Statorul este realizat din duraluminiu 6060 si 6082, compatibil cu oxigenul lichid, oferit de compania ALRO SA, sponsor al motorului Executor.
Statorul a fost proiectat si realizat integral la ARCA, utilizand tehnici de turnare, strunjire si frezare.
Statorul este supus la regimuri termice si presiuni diverse, de la -180 la -20 grade Celsius si de la presiuni de 3,5 la 96 atmosfere.
In saptamana urmatoare echipa va testa statorul la conditiile de lucru mentionate.
Prin aceasta componenta se va vehicula o cantitate de 59 kg/sec oxigen lichid.
Pentru motorul Executor se vor realiza, in faza initiala, patru asemenea componente pentru patru turbopompe.

Compania ALRO SA sustine ARCA cu aliaje de aluminiu pentru constructia motorului Executor. Pentru ARCA colaborarea cu ALRO SA este importanta deoarece o parte din elementele motorului Executor, ale lansatorului orbital Haas 2 si ale avionului IAR-111 Excelsior sunt realizate din aliaje de aluminiu produse de uzina din Slatina.
sursa: ARCA
"O conştiinţă împăcată nu ţine seama de minciunile zvonului"
Click aici pt informatii la zi despre autostrazi
Principiul romanesc: "Facem azi ca sa avem ce strica maine"

valexandru

"O conştiinţă împăcată nu ţine seama de minciunile zvonului"
Click aici pt informatii la zi despre autostrazi
Principiul romanesc: "Facem azi ca sa avem ce strica maine"

valexandru

Astazi, venind in oras cu masina, am observat niste camioane mari transportand o racheta si o platforma de lansare plecand din oras. Initial nu am stiut despre ce e vorba pana nu am venit acasa si am gasit pe internet asta:
Quote
Asociaţia Română pentru Cosmonautică si Aeronautică - ARCA va prezenta racheta orbitală Haas 2C, din cadrul Programului Spaţial al României, în Piaţa Victoriei din Bucuresti, începând cu data de 1 iunie 2012.
sursa: realitatea.ro
"O conştiinţă împăcată nu ţine seama de minciunile zvonului"
Click aici pt informatii la zi despre autostrazi
Principiul romanesc: "Facem azi ca sa avem ce strica maine"

Ionut

Super! Merci Alex, sa vad daca imi pot face timp pe weekend sa ajung si pana acolo sa fac niste poze.

Ionut

Primul avion fără pilot construit de români

Aeronava are numele Air Strato și face parte dintr-o familie mai mare de aparate automate, care vor îndeplini misiuni variate pentru ARCA și partenerii săi. Primul prototip este finalizat și este gata pentru teste, potrivit unui comunicat al ARCA.

"Air Strato este versiunea cea mai mare, având o anvergură de 16m și este destinată zborului stratosferic la o altitudine de 18 km.

"Activitățile noastre, dar și ale partenerilor, necesită zboruri stratosferice, iar baloanele solare și cu heliu pe care le-am folosit până în prezent, deși pot zbura mai sus cu sarcini utile mai mari, sunt mai costisitoare și dependente de condițiile meteo și zonele de siguranță aeriană alocată. Air Strato poate prelua multe misiuni, mult mai ieftin. Va ușura activitatea noastră aerospațială, dar ne va și extinde foarte mult capabilitățile." a spus, în comunicat Dumitru Popescu, președinte ARCA.







sursa: Economica.net

Tavi

Super tare! Sa-l vedem si dupa teste si daca este OK poate il arvunim si noi pentru filmari :)
Cum ar fi sa avem o drona cu independenta de manevra de la Constanta la Nadlac? ... (fraza asta era mai buna pe sectiunea "vise")

sebba

^bani sa fie ca tehnologie exista! :D
fac un buget? va avea cam 4 zerouri in euro ;)
Sailing away! S/Y Haimana

celestron

Air Strato este o gluma

Elektra One Solar (realizat de inginerul Calin Gologan), un motoplanor având caracteristici apropiate de ale lui AirStrato, a parcurs 190 km cu ridicare la 3000 m în condiții realiste de vânt din fata. 
vezi: http://www.gizmag.com/elektra-one-solar-alps/38431/
Air Strato iți merge 20 ore cu 152 km/h la 18000 m!!!

Elektra One Solar zburând peste munții Alpi

Pentru evaluari tehnice și alte informații relevante despre Air Strato vezi topicul:
http://forum.softpedia.com/topic/1025652-escrocii-de-la-arca-space-corp-lovesc-in-las-cruces-new-mexico-cu-avionul-airstrato/