ARCA aka Asociatia Romana pentru Cosmonautica si Aeronautica

Started by valexandru, April 07, 2012, 03:20:21 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

valexandru

          Despre ARCA si un pic din istoria acestei organizatii:
           Asociația Română pentru Cosmonautică și Aeronautică (ARCA) este o organizație non-guvernamentală care promovează proiecte aerospațiale și alte proiecte legate de spațiu. Sediul organizației este în Râmnicu Vâlcea, România.         

         
         
          În Sibiu, România, în fața casei memoriale Hermann Oberth un grup de studenți se decid să intensifice activitățile legate de spațiu din România. În 1998, membrii ARCA au început să dezvolte proiectul ambițios al unui motor de rachetă de înaltă performanță. ARCA a fost înregistrată ca organizație în 1999. De atunci, ARCA a devenit o echipă unită care, în ciuda bugetului foarte mic din primii ani, a reușit să conducă în domeniul tehnologiei rachetelor din România.
          Primul proiect aerospațial început în 1998 a fost un motor de rachetă conceput să producă 85 000 kgf. Motorul folosește așa numitul ciclu deschis, iar cele patru camere de ardere sunt alimentate cu oxigen lichid și kerosen la o presiune în camera de combustie de 70 bar.
          Scopul acestui proiect a fost acela de a dezvolta abilitațile si cunoștințele necesare proiectelor viitoare utilizând materiale și tehnologie locală. Dar realizarea cea mai importantă a fost construirea unei echipe unite specializată în tehnologia rachetelor.
         sursa: wikipedia.ro
"O conştiinţă împăcată nu ţine seama de minciunile zvonului"
Click aici pt informatii la zi despre autostrazi
Principiul romanesc: "Facem azi ca sa avem ce strica maine"

valexandru

#1
           HAAS este o rachetă orbitală inovativă în 3 trepte, lansată din aer, al cărei prim proiect a fost realizat in 2006 pe baza tehnologiei dezvoltate de ARCA în timpul Competiției Ansari X Prize și în cadrul European Private Manned Space Program. Racheta a fost numită dupa Conrad Haas (1509-1579), pionier în domeniul rachetelor, care a construit prima rachetă cu mai multe trepte.
           
           
           European Lunar Explorer - ELE este o sondă spațială în 3 trepte capabilă să zboare dintr-o orbită joasă a Pamantului pană pe suprafața Lunii și să transmită înapoi date științifice. ELE va fi plasată pe orbită de lansatorul HAAS.
           
           
           
           Lansarea se va face de pe mare, cu ajutorul unei platforme marine special proiectată de ARCA în acest scop. Locul de lansare va fi stabilit mai târziu, dar e foarte important să fie cât mai aproape de ecuatorul Pământului.
           Racheta va fi ridicată din mare cu ajutorul celui mai greu balon de ,,presiune 0" construit până acum. ARCA are deja experiență cu baloane solare Montgolfier. În 2006 - 2007 ARCA a construit cel mai mare balon solar Montgolfier din lume.
           Avantajul principal al ridicării rachetei direct din mare îl constituie faptul că nu este necesară o platformă de lansare, iar punctul de lansare poate fi plasat cât se poate de aproape de ecuatorul Pământului. În momentul în care platforma va ajunge în punctul de lansare, racheta va fi plasată pe suprafața apei, iar combustibilul bazat pe apă oxigentă va fi transferat în tancuri. După ce alimentarea a fost terminată, echipa va începe procedura de umflare a balonului. Această etapă va dura aproximativ 3 ore. Când balonul va atinge capacitatea necesară de ridicare, racheta va fi ridicată de la suprafața apei și va fi plasată, cu ajutorul unui cablu, sub balon într-o poziție aproape verticală. Distanța dintre balon si rachetă va fi de 200 m.
           Balonul împreună cu racheta se vor ridica la o altitudine de 18 000 m în aproximativ 1h 45m.
           La 18 000 m racheta va aprinde motorul primei trepte pentru 100 sec. După oprirea motorului, prima traptă va fi detașată. Imediat după, motorul celei de-a doua trepte va fi pornit și va arde pentru 110 sec. După terminarea arderii, a doua treaptă va fi de asemenea detașată de corpul rachetei.
           Treapta a treia și ultima a rachetei va fi aprinsă și va arde timp de 168 sec, purtând modulul ELE până într-o orbită joasă a Pământului, eliptică, la o altitudine de 140 km. La această altitudine a treia treaptă se va separa de sonda ELE.
           După terminarea arderii treptei a treia a rachetei HAAS, naveta ELE va fi plasată pe orbită. ELE va porni motorul principal al treptei E1 la primul apogeu al orbitei cu un DV = 260 m/s necesar pentru a circulariza orbita la 250 km. După un scurt timp petrecut pe orbita Pământului, ELE va aprinde din nou motorul principal al E1 care va mări viteza navetei la 11,1 km/s. După terminarea combustibilului, treapta E1 va fi expulzată pe parcursul drumului spre Lună.
           Pe masură ce ELE va urma drumul spre Lună, traiectoria va fi corectată periodic utilizând motorul de frânare al treptei E2. În timpul călătoriei de la Pământ la Lună, ELE va desfășura două panouri solare de 100 W, care vor permite vehiculului să își încarce bateriile și să folosească energia pentru telemetrie și echipament video. La o distanță de aproximativ 38 000 km de Lună, ELE va atinge punctul Lagrange în care forța gravitațională a Pământului și forța gravitațională a Lunii sunt aproape egale. ELE va intra în acest punct cu un exces de viteză de 500 m/s, care-i va permită sa fie atrasă mai departe de forța gravitațională a Lunii. O dată trecut acest punct, ELE va fi atrasă tot mai rapid de gravitația Lunii. În acestă situație, ELE va porni motorul de frânare al treptei E2 în direcția opusă vectorului de viteză. Echipa va încerca sa reducă cât posibil numărul de porniri ale motorului de frânare.
           După terminarea combustibilului treptei E2, aceasta va fi expulzată la o altitudine de aproximativ 10 km de suprafața lunară, iar ELE Lunar Lander (ELL) va aseleniza lin utilizând motorul principal al treptei E3 și platforma de lansare inerțială ghidată, împreuna cu computerul de zbor. Motorul principal al treptei E3 este un motor de rachetă monopropulsor de 14 kgf cu jet ajustabil, balansiere, apă oxigenată (concentrație 85 %). De la lansarea de pe Pământ până la aselenizare vor trece 226 de ore (4 zile și 2 ore).
           Locul dorit pentru aselenizare este regiunea de nord a Munților Carpați. Locul a fost ales pentru ca Munții Carpați trec și prin Romania de la nord la vest.
           sursa: wikipedia.ro
"O conştiinţă împăcată nu ţine seama de minciunile zvonului"
Click aici pt informatii la zi despre autostrazi
Principiul romanesc: "Facem azi ca sa avem ce strica maine"

valexandru

"O conştiinţă împăcată nu ţine seama de minciunile zvonului"
Click aici pt informatii la zi despre autostrazi
Principiul romanesc: "Facem azi ca sa avem ce strica maine"

valexandru

         Eu nu inteleg un lucru:
         In unele articole spune asa cum e si mai sus , ca HAAS va fi lansata tot folosing un balon ca si pe Helen (prima racheta romaneasca), insa  in alte articole apare ca va fi folosit IAR - 111. Pana la urma cum e?
"O conştiinţă împăcată nu ţine seama de minciunile zvonului"
Click aici pt informatii la zi despre autostrazi
Principiul romanesc: "Facem azi ca sa avem ce strica maine"

Ionut

Supersonicul cred ca va fi lansat si el tot de pe un balon, au facut si niste teste, au lansat acel balon de pe o nava pe Marea Neagra.

valexandru

Quote from: Ionut on April 07, 2012, 06:59:43 PM
Supersonicul cred ca va fi lansat si el tot de pe un balon, au facut si niste teste, au lansat acel balon de pe o nava pe Marea Neagra.

    Am observat ca racheta ce va fi lansata de pe supersonic se numeste HAAS II , iar cea de care se vorbeste mai sus este HAAS . Dar , acelasi lucru s-a intamplat si la racheta Helen (initial fiind numita Helen si dupa reusita era Helen II)
"O conştiinţă împăcată nu ţine seama de minciunile zvonului"
Click aici pt informatii la zi despre autostrazi
Principiul romanesc: "Facem azi ca sa avem ce strica maine"

valexandru

"O conştiinţă împăcată nu ţine seama de minciunile zvonului"
Click aici pt informatii la zi despre autostrazi
Principiul romanesc: "Facem azi ca sa avem ce strica maine"

valexandru

"O conştiinţă împăcată nu ţine seama de minciunile zvonului"
Click aici pt informatii la zi despre autostrazi
Principiul romanesc: "Facem azi ca sa avem ce strica maine"

valexandru

#8
         STABILO este un nou sistem cu echipaj creat de echipa europeană ARCA. ARCA speră ca noua ei nava spațială, prin caracteristicile ei unice si capacitatea de a oferi siguranța va capta atenția si va stimula imaginația publicului.
          Concepția ARCA este aceea că un vehicul pilotat pentru aplicații comerciale trebuie în primul rând să țină seama de siguranța zborului. Acest lucru implică urmatoarele necesități:
    o mare fiabilitate,
    un excelent algoritm de anulare a zborului,
    solicitările asupra pilotului să fie reduse la minim.
          Ținând cont de aceste aspecte, echipa ARCA propune un nou tip de navă suborbitală. Motorul, plasat la partea superioară a structurii, conduce la un aspect neconvențional. Motorul ,,tractor" oferă posibilitatea plasării cabinei la partea inferioară a vehiculului, ceea ce conduce la excelente posibilitați de anulare a zborului și de reîntoarcere în siguranța la sol. Stabilo este lansat în poziție verticală. În această situație solicitările asupra pilotului vor fi semnificativ reduse.
Motorul tractor generează gaze aproape de structura vehiculului, fară a afecta integritatea structurală. Acest lucru este posibil datorită utilizării apei oxigenate (unic component), ceea ce oferă o temperatură redusă a produselor de reacție. Geometria cu aplicații strict extraatmosferice a acestui vehicul îl face nepotrivit pentru zborul la altitudini joase, în atmosferă densă. Din acest motiv, Stabilo este transportat la o altitudine de 22 000 m cu ajutorul unui balon Montgolfier solar.
          Soluția motorului tractor nu este nouă. A fost folosită în trecut ca sistem de salvare pentru capsulele Mercury, Apollo si Soyuz. Principala diferență este aceea că un sistem de salvare funcționează un timp limitat la sub 10 sec. Motorul cosmonavei Stabilo va funcționa timp de un minut.
          Secvența de zbor
          Lansarea

          Stabilo a fost proiectat pentru o lansare de la altitudinea de 22 000 m, fiind transportat la acea înaltime, pe parcursul unui zbor de o oră și 45 de minute de către un balon solar de 350 000 m3. Lansarea se realizează înclinat, la un unghi de 4 grade, Stabilo fiind atașat de balon prin intermediul unui cablu de 100 m lungime.
           Zborul vertical propulsat
           Imediat după pornirea motorului, Stabilo va începe să accelereze pe o traiectorie verticală. Viteza maximă va fi de 1250 m/s, iar accelerația se va menține în limita a 4 g.
            Zborul vertical inerțial
            După oprirea motorului, vehiculul va continua urcarea inerțială. Tot după oprirea motorului, cabina se va separa de racheta purtătoare. Sistemul RCS va comanda atitudinea cabinei. Altitudinea maxima va fi de 100 km.
             Reintrarea în atmosferă         
             După obținerea apogeului, racheta și cabina separate, vor începe coborârea, iar pentru aproape o jumatate din distanta pană la sol, se va înregistra starea de imponderabilitate. La presiune dinamica redusă, sistemul RCS va menține cabina cu partea inferioară în jos. Sistemul parabolic de stabilizare aerodinamică al capsulei, o va autostabiliza în momentul întalnirii păturilor atmosferice dense, fără a fi necesară intervenția pilotului. Decelerarea maximă pe parcursul reintrării în atmosferă va fi de -4,6 g.
              Recuperarea rachetei
              Racheta purtătoare se va recupera cu parașuta. Parașuta principală va fi extrasă din compartimentul de la partea superioară, la o altitudine de 4000 m și o viteză de 400 km/h.
              Recuperarea cabinei
               Parașuta principală a cabinei se va deschide la 4000 m și o viteză de cca. 350 km/h. Viteza de amerizare se va menține în limita a 7 m/s.
sursa: wikipedia.ro
"O conştiinţă împăcată nu ţine seama de minciunile zvonului"
Click aici pt informatii la zi despre autostrazi
Principiul romanesc: "Facem azi ca sa avem ce strica maine"

valexandru

#9

Specificatii tehnice:
Lungime:    6 m
Greutate maximă:    1000 kg
Echipaj:    1
Combustibil:    H2O2
Tracțiune:    30 000 N
Accelerație (etapa de lansare) :    4 g
Accelerație (reintrare):    4.6 g
Viteza maximă:    4500 km/h
Altitudinea maximă:    100 km


sursa: wikipedia.ro
"O conştiinţă împăcată nu ţine seama de minciunile zvonului"
Click aici pt informatii la zi despre autostrazi
Principiul romanesc: "Facem azi ca sa avem ce strica maine"

valexandru

"O conştiinţă împăcată nu ţine seama de minciunile zvonului"
Click aici pt informatii la zi despre autostrazi
Principiul romanesc: "Facem azi ca sa avem ce strica maine"

valexandru

"O conştiinţă împăcată nu ţine seama de minciunile zvonului"
Click aici pt informatii la zi despre autostrazi
Principiul romanesc: "Facem azi ca sa avem ce strica maine"

valexandru

"O conştiinţă împăcată nu ţine seama de minciunile zvonului"
Click aici pt informatii la zi despre autostrazi
Principiul romanesc: "Facem azi ca sa avem ce strica maine"

valexandru

"O conştiinţă împăcată nu ţine seama de minciunile zvonului"
Click aici pt informatii la zi despre autostrazi
Principiul romanesc: "Facem azi ca sa avem ce strica maine"

valexandru

Testul 4 la motorul Stabilo:
http://www.youtube.com/v/UrzP1jto-TU
"O conştiinţă împăcată nu ţine seama de minciunile zvonului"
Click aici pt informatii la zi despre autostrazi
Principiul romanesc: "Facem azi ca sa avem ce strica maine"