Sistemele de taxare rutieră în România

Started by Ionut, April 13, 2012, 06:26:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tom_sawyer

#1140
^
Informăm utilizatorii rețelei de drumuri naționale și autostrăzi că OG14/2024, a adus modificări la OG15/2002, privind tariful de utilizare (rovinieta), cu intrare în vigoare de la 11 martie 2024.
Precizăm că rovinietele valabile la data de 11 martie 2024 își vor păstra valabilitatea.
facebook.com/people/Centrul-de-Studii-Tehnice-Rutiere-si-Informatica/100057139403448/





Powered by API/PUM imgur uploader

pasadia

Nu vi se par incredibil de mici valorile astea? Ok, sa zicem ca Slovenia a fost dintotdeauna cea mai scumpa, dar si daca compar cu Austria, Ungaria sau Bulgaria noi tot sunt mult prea ieftini.

TVlad

Ei or avea mai mici alte taxe care la noi sint mai mari.

alin2pas

Ne taxează în conformitate cu ceea ce ne oferă. În Ungaria din câte știu nu se taxează decât pe drumurile rapide și doar o mică parte din drumurile naționale, iar Bulgaria are o rețea de autostrăzi cam dublă la lungime față de a României dacă o raportăm la populația țării sau la suprafață. Cu Austria e cam greu să ne comparăm. Ce autostrăzi montane avem noi?

Deutschländer

Nu stiu daca preturile sunt cinstite sau nu, dar ce nu inteleg eu e cum o zi pentru Cat B este mai mare decat pentru C si D.

alin2pas

Probabil influența marilor transportatori (care nu folosesc mașini de transport marfă sub 3,5 tone MTMA) a avut un rol. La autoturisme (care ar afecta marea majoritate a populației) e mult mai mică decât la dube și autoutilitare de categoria B (sub 3,5 tone).

Ionut


dr4qul4

Zi sa dea si el un coniac scump si-l sustinem cu PPP pe A3 (cu o taxa, pt autoturisme = 1% din salariul minim brut pe economie).
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Ionut

Și-așa îmi e dator cu o sticlă de ceva tare (și bun) de la un pariu foarte vechi legat de CraPi. Dar nu are obraz. Nu de sticla propriu-zisă, ci de propria onoare. Mă rog, onoare... ce-o fi aia.

tom_sawyer

#1149
Chiar mă întrebam după faza cu "for fun" de ce e nevoie până la urmă de un partener privat pentru Comarnic-Brașov? Nu poate statul să obțină un împrumut pentru construcție și nu poate CNAIR/CNIR-ul să încaseze taxa de autostradă?
Pentru ce să plătească statul o redevență care să acopere profitul privatului? Nu poate să și-o plătească sieși?

PS: întreabă-l pe Șerbănescu când pune la dispoziție datele de trafic din recensământ în mod transparent, normal la cap, ca în 2015, pe sectoare de drum.
Ce a făcut CESTRN-ul:
https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=958.msg440910#msg440910
Explică bine @pasadia :
https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=958.msg440975#msg440975

shift2rail

^raspunsul e dezarmant de simplu: slaba, daca nu lipsa totala a capacitatii administrative a statului roman de a gestiona un proiect infra complex de la design(D)-finantare(F)-constructie(B)-operare(O)-mentenanta (M).

Intr-un aranjament PPP - DBO, DFBO, DBOM, etc - partenerul privat iti livreaza proiectul la cheie, evident contra unui return care sa acopere riscurile finantarii, constructiei, operarii si comercializarii.

imho, CNI(R) si-ar justifica existenta daca ar deveni agentia PPP a statului ptr proiecte rutiere, feroviare si navale.

Ionut

#1151
Emisiunea RRA Radio România Actualități martie 2024 despre taxare rutieră, rovinietă.


S-a vorbit foarte mult despre rovinietă și foarte puțin despre proiecte. Nimic interesant așa de breaking news pentru voi legat de vreun proiect anume. Nici nu prea ar avea ce.