News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

Ms alecu.......la mlastini nu m-am gandit
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

pasadia

Vezi daca n-ai citit mesajul meu in intregime?

alecu26

Irlandezii sunt specialisti in asa ceva. Au ajuns la niste tehnologii superbe inca de acu zeci de ani. Gen....terasamente construite din blocuri de polistiren (extruda, expandat...ce mai conteaza.)
Drumurile noastre POATE;

aschiutza

un clip din Austria despre cum se creeaza asa-numita "banda de salvare" pentru politie, ambulanta, etc. imaginile sunt concludente. un acces rapid pe aceasta banda de salvare permite interventia salvatilor cu 4 minute mai devreme, ceea ce in multe cazuri poate fi decisiv pentru victime.

in Austria respectarea acestor reguli e foarte stricta, amenda fiind undeva la 2300 Euro. in comparative , in Germania (experiente personale) nu sunt asa disciplinati, dar amensa e mult mai mica (25Euro).





igorashu

Poate ar trebui să îl pui și la "siguranța circulației".
Nu m-aș fi gândit la soluția asta, mă așteptam ca vehiculele de intervenție să circule pe banda de urgență.

igorashu


Allex



Poza gasita pe un grup de pe facebook numit Reclame vechi romanesti 1860 - 1990
Quote*din Adevărul, prima pagină,
sâmbătă 22 iunie 1946
Textul anuntului este valabil si acum, dupa aproape 70 de ani, si cine stie cat timp de acum incolo.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

NGC

Intrucat nu avem un topic pentru Mediu, pun aici informatiile, desi nu e locul cel mai potrivit.

http://www.cdep.ro/interpel/2015/r7835A.pdf





tudor

Imi cer scuze daca postul asta nu-i pus unde trebuie, dar n-am gasit un thread cu /despre probleme tehnice:
Video-urile embedded de aici se pot vedea doar daca am Flash Player-ul activat. Cum nu-l am activat ( si prefer sa ramana asa, nu intru in detalii despre cat de safe e sa-l folosesti) singura optiune e sa copiez  sursa si sa merg la youtube sa-l vad, ceea ce e un pic cam incomod.
Se poate schimba asta?
P.S. Un admin ar putea eventual sa nute mesajul asta acolo unde ii este locul.
Multumesc

Ionut

Aici ii este locul mesajului. Singura optiune, intr-adevar, este sa vezi clipul in YouTube. Pe mobil apare un link, se da "click" pe link si se deschide aplicatia YouTube. E cam aiurea, dar prefer sa nu instalez mod-uri care sa crape ulterior.

nirolf

Quote from: cutter on October 16, 2015, 06:08:04 PM
^

Fac aceste anchete în condițiile în care circulația se desfășoară în prezent pe un singur sens pe Valea Oltului conform acestui comunicat?!

[gluma]Eu cred ca rezultatul o sa fie ca majoritatea masinilor vin de la Comarnic si merg la Brasov.[/gluma]

horatiu.cosma

Hai ca se poate. Politistii din poza fac ore de educatie civica(sau ceva de genul asta) prin scolile din Zalau. I-am prins si eu la o ora, si cred ca atunci mi-am schimbat parerea inradacinata ca politistii sunt the bad guys :).

http://www.voceatransilvaniei.ro/o-alta-fata-a-politistilor-au-pus-mana-de-la-mana-pentru-a-ajuta-o-mamica-agresata-si-pe-bebelusul-ei/

horatiu.cosma

#4797
Moara de faina, romanian style :).

http://www.youtube.com/v/rwUdt52xsXI

Am discutat cu morarul, si imi spunea ca nu mai merge treaba ca pe vremuri. Lapte nu se mai cumpara, carne de porc nici asa, faina foarte putin. Pacat, preturile sunt foarte ok, calitatea e de prima mana, inventia home made, si functioneaza cel putin la fel de bine ca ceva de pe piata.

Povesteam odata cu un elvetian si imi spunea ca acolo se primesc subventii de la stat semnificative, si atunci e destul de usor sa reziste pe piata, chiar sa propuna cele mai mici preturi. Daca s-ar gandi cineva acolo sus in guvern ar avea putina viziune si in loc sa creasca ajutorul de somaj, ar incepe sa incurajeze acei someri sa intre in agricultura si sa sprijine produsele de provenienta romaneasca. Importam aproape orice, pe preturi uneori mai mari ca in vest si exportam produsele locale in vest, la preturi de nimic.

In ritmul asta o sa ajungem sa cautam mamaliga si sarmale in Berlin, iar la noi specialitatea casei va ajunge shaorma si pizza.


frunzaverde

#4799
Quote from: horatiu.cosma on October 17, 2015, 09:00:53 PM
Povesteam odata cu un elvetian si imi spunea ca acolo se primesc subventii de la stat semnificative, si atunci e destul de usor sa reziste pe piata, chiar sa propuna cele mai mici preturi.

Subventiile agricole si agroindustriale sunt politica la nivel UE (agricultura este unul din cele mai comunitarizate subiecte dintre toate) si nu la nivel de stat membru. Exista si un sistem de cote (aplicabil tuturor tarilor membre) de cine ce poate produce in ce cantitati, pentru a nu se ajunge la supraproductie temporara si scaderea preturilor la producator dincolo de nivelul minim de profitabilitate a producatorilor.

Si subventiile sunt EXTREM de generoase - pentru ca lobby-ul fermierilor la nivel EU este extrem de puternic, mai ales in FR, ES si DE, dand practic al doilea cel mai generos sistem de subventii la nivel global (dupa Elvetia).

Romania este un castigator inca si mai mare din sistem, pentru ca aceste subventii sunt dimensionate pentru tari cu niveluri de cost in agri-business (salarii etc.) mult, mult peste Romania (gen Franta).

De ce nu merge agricultura? Se vede in filmulet. Ce-i acolo nu e agricultura traditionala/ecologica, e improvizatie de subzistenta (astea doua chestii sunt confundate puternic in Romania), care nu are cum sa fie profitabila (iar calitatea productiei scoase de o asemenea masina e... ehem, zero). E nevoie de consolidare a terenurilor, reducere a personalului implicat in agricultura, modernizare si mecanizare (chiar si pentru agricultura bio/eco/traditionala), e nevoie de ferme mari, profitabile, care apoi sa aiba cum investi in dezvoltarea capacitatilor de procesare.

Ceea ce se intampla foarte rapid in momentul asta in Romania - subventiile UE si accesul usor la terenuri ieftin au facut sa apara ferme mari, investitori cu bani, si rapid, sa creasca productiile (si preturile terenurilor). Urmeaza agro-industria. De ce e mai bine in Polonia? Pai pentru ca ei n-au inceput de la 0 in 1989. Ei n-au avut colectivizare niciodata, totul a fost privat (inclusiv o piata functionala de terenuri agricole) toata perioada comunista (cu exceptia catorva "ferme model" ale statului).

Preturile sa stii ca nu sunt mai mici ca in Romania, sunt cam tot pe-acolo, un pic mai mari la legume si fructe, un pic mai mici la lapte si branzeturi. Exemplul cu Camembertul e un pic absurd - e o branza frantuzeasca care probabil se vinde foarte, foarte, foarte prost in Romania, noi neavand traditie in branzeturi de tipul asta; polonezii au o gastronomie mult mai cosmopolita, platourile de branza fiind mult mai comune in PL decat in RO (unde nu am vazut NICIODATA asa ceva). Avand rulaje foarte mici la produsul ala in Romania, vor avea costuri logistice mult mai mari, chiar daca branza aia se transporta alaturi de camioane cu alte chestii.

La fel, pot sa-ti dau exemple de produse care aici, in Suedia costa mai putin ca in Romania (laptele in principiu). Dar nu e reprezentativ - laptele e atat de ieftin pentru ca avem un consum incredibil si o productie incredibila de asa ceva (se consuma peste 1 L de lapte pe zi pe persoana la nivel national; e atat de mult incat exista anunturi cu "consumul exagerat de lapte dauneaza grav sanatatii"). Dar orice altceva e triplu la pret fata de Romania (o franzela e echivalentul a 8 lei, un kg de porc, cea mai consumata carne si in Romania si in Suedia e echivalentul a 40-50 lei).

Quote from: Silvania on October 17, 2015, 11:46:28 PM
Un reportaj foarte interesant. Merită vizionat!

Doar ca e jenant de prost, mai ales pentru o televiziune nationala care ar trebui sa fie reper de calitate...

Valcele - Valcea e echivalentul feroviar al anilor '80 a dealului de la Aciliu (si a intregului lot 3 Orastie - Sibiu). Cam asta s-a intamplat:

- 1. traseul ales trecea printr-o zona extraordinar de problematica dpdv geologic, cu dealuri care o iau usor la vale, alunecari de teren extrem de frecvente si puternice etc. etc.;

- 2. Studiile de traseu, si apoi studiile de detaliu si apoi proiectul au fost facute de o organizatie care nu avea competentele si experienta in asa ceva - CFR-ul anilor '70. Care practic nu mai proiectase nici o constructie noua intr-o zona de munte din anii '30; si pentru care afacerea asta era noutate completa (ultima cale ferata nou construita inainte de asta fiind la sfarsitul anilor '40, pe proiecte din anii '20-'30; toti specialistii din epoca respectiva fiind de mult pensionati). Asa ca s-a desenat un traseu nefezabil cu detalii proaste de executie care au pus sina fata-in-fata cu un teren imposibil.

- 3. S-a cerut in mod expres, de la Ceausescu direct, economie la nivel maxim. Sa nu coste toata afacerea mai mult de 1 miliard de lei (adica vreo 65 milioane de dolari de-atunci, ajustand la inflatie, cam vreo 120-130 milioane de dolari azi). Ce a insemnat asta?

- in multe locuri unde era nevoie de viaducte nu s-au facut. S-a facut, in schimb, rambleu inalt, de pana la 10 metri. Din lipsa de materiale si de combustibili, materialele pentru rambleu au fost locale, din excavatiile pentru tunel si viaducte, complet improprii uzului feroviar.

- unde s-au facut viaducte s-au construit prea scurte fata de nevoia reala, capetele viaductelor finalizate fiind rupte de alunecari incontrolabile de teren dupa numai cativa ani.

- calitatea infrastructurii era execrabila. Linia asta era gandita sa fie o magistrala care scurteaza drumul Constanta/Muntenia - Ardeal/Vestul Europei. A fost construita la nivel de linie secundara cu trafic foarte putin. Adica, toata constructia a fost la standard de linie diesel simpla. O parte din elementele de pe podurile Olt si DN7 sunt recuperate (reciclate din alte parti). Sina si traversele erau profile usoare, recuperate si ele (mare parte era sina tip 49 uzata, aproape de sfarsitul vietii, si refolosita de la reparatiile din diverse alte locuri din tara). Macazurile si semnalizarea erau mecanice, cu palete, refolosite si ele din alte locuri, tehnologie de secol XIX.

Rezultatul? In 1991 a venit ploaia si alunecarile de teren au distrus complet rambleurile de pamant (azi nu li se mai vede nici macar urma). Apoi alte alunecari de teren au ingropat portiuni masive din linie. S-a decis constructia unor viaducte suplimentare (3 la numar, pe langa cele originale), care insa n-au fost niciodata finalizate, si constructia unui zid de sprijin pe o sectiune din linie (nefinalizat). Apoi alte ploi in 1998 care au distrus zidul de sprijin, au ras un terasament si au facut praf capatul unui viaduct construit dinainte de 1989. Atunci s-a abandonat complet lucrarea.

In 2004 la sfarsit s-au inceput din nou lucrarile, cu trei chestii - monitorizare prin GPS a miscarilor terenului, si eliberarea amplasamentului de echipamentul vechi si uzat pentru reconstructie. Sinele si traversele n-au fost furate, ci scoase intentionat de CFR si Secol, si depozitate in puncte strategice de-a lungul liniei. Lucrarile s-au oprit in 2005, dupa inundatiile din Banat. Nici macar nu se scosese toata sina. Mare parte din sina a fost luata de CFR in 2006-7 si refolosita pe alte linii secundare la carpeala din cei doi ani in care nu a avut deloc buget aprobat, si n-a putut cumpara deloc sina noua.

In 1990-1991, singurul an cand linia a fost "oficial" deschisa, toate trenurile erau "cu ordin special", iar distanta de 35 km se facea programat, cu singurul tren accelerat fara oprire (un sezonier) in 1h20 minute, adica o viteza de 26 km/h - ganditi-va ce nivel de frica fata de ce exista in teren a fost daca asta era viteza medie a unui tren fara oprire pe o linie complet noua... De altfel nu e clar cate trenuri in serviciu comercial au trecut vreodata (daca au trecut vreodata, ca nici asta nu e sigur) pe linia respectiva.

In 1991-2 linia apare in mers, dar nu s-a circulat, pentru ca in primavara lui 1991 au avut loc alunecarile masive care opresc complet traficul. In 1992-3 deja disparuse din mers complet, fiind scoasa definitiv din uz.

Vezi aici doua reportaje foto cu situatia din teren, mult mai bune decat ce a facut TVR, facute de niste amatori pasionati:

http://www.forumtrenuri.com/t301-excursie-ramnicu-valcea-blidari-pe-calea-ferata-valcea-valcele
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!