News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

fuscobal

Multe din cuvintele folosite in notatiile copilotilor sunt specifice unui anume pilot si nu se regasesc in vocabularul tuturor. Fiecare isi noteaza traseul cum i se pare mai usor de retinut si daca se poate cat mai greu de descifrat pentru oponenti. In ceea ce priveste marcarea, cum spune iuli, fiecare se duce spectator pe riscul lui. Este imposibil de securizat un asemenea traseu si nici nu sunt bugetele din WRC pentru marcaje. Multi doritori stau intentionat in zonele cele mai spectaculoase si periculoase ! In ce priveste infrastructura, daca pilotul ar avea asfalt mai bun sau viraje mai late, va creste instinctiv viteza (si implicit limita aderentei) si riscul va ramane acelasi ! De curiozitate, uitati-va in WRC cate locuri nemarcate/neprotejate unde ar muri orice prezumtiv spectator > http://www.youtube.com/watch?v=-rR3DIvlBRk

laurashgeo


ciprebbe

Quote from: fuscobal on June 25, 2013, 09:43:18 PM
Multe din cuvintele folosite in notatiile copilotilor sunt specifice unui anume pilot si nu se regasesc in vocabularul tuturor. Fiecare isi noteaza traseul cum i se pare mai usor de retinut si daca se poate cat mai greu de descifrat pentru oponenti. In ceea ce priveste marcarea, cum spune iuli, fiecare se duce spectator pe riscul lui. Este imposibil de securizat un asemenea traseu si nici nu sunt bugetele din WRC pentru marcaje. Multi doritori stau intentionat in zonele cele mai spectaculoase si periculoase ! In ce priveste infrastructura, daca pilotul ar avea asfalt mai bun sau viraje mai late, va creste instinctiv viteza (si implicit limita aderentei) si riscul va ramane acelasi ! De curiozitate, uitati-va in WRC cate locuri nemarcate/neprotejate unde ar muri orice prezumtiv spectator > http://www.youtube.com/watch?v=-rR3DIvlBRk

Bun si cine e vinovat daca se intampla accidentul intr-o zona securizata? unde publicul are acces si respecta indicatiile oficialilor.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

sebba

...acu' si cu tine! o stii pe aia cu "no risk, no fun - more fun, no risk"
nu cred ca se pot trage la raspundere nici organizatorii, probabil acele zone sunt declarate "safe" dar asta ptr conditii in care nu se intampla accidente si masinile raman pe traseu...
in caz de accident cu iesire in decor (si din pacate cam toate sunt asa) nu cred ca se poate stabili clar cine e vinovatul.
ca de obicei, mortul, ptr ca a stat acolo, chiar daca teoretic era "pe verde"

e aiurea dar nu imi dau seama cum s-ar putea reglementa safe zone-ul si sa se si satisfaca pofta spectatorilor de a simtii caldura de la tobele de evacuare... cred ca e ceva gen "no man land", linia intai, scapa cine poate...

Sailing away! S/Y Haimana

ciprebbe

#784
 :D
^^^ "caldura de la tobele de evacuare"

Ca mi ai adus aminte........


http://www.youtube.com/v/rdmc2POZ_Sw
Am lasat pista audio....(chiar si comentariile localnicilor)
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

sebba

"vine, vine, vine, vine... cam innecat" :D
Sailing away! S/Y Haimana

st3reo

^^^^^ WTF traseul raliurilor se face si prin sate?
Adica practic tu poti sta linistit la tine in curte si sa vina un dobitoc dinala si sare prin gard si te omoara in fata casei?
Genial.

iuli

WOW!!! Cum se poate ca unele curse de Formula 1 sa fie exact prin mijlocul oraselor? Sa vina aia cu 330 km/h ca un avion si sa ii sara o roata direct la tine in balcon?!
Come on... sper ca ai fost sarcastic! ???
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

st3reo

"Unele" este exact una din cate stiu eu, la Monte Carlo.
Nu n-am fost sarcastic, chiar as vrea sa stiu si eu ce masuri de siguranta se iau pentru a se evita ce am spus eu, (avand in vedere ca accidentele la raliuri sunt mult mai frecvente decat in F1). Adica masuri altele decat sa vina unu cu un megafon si sa strige de 2 ori "ba fraierilor nu iesiti pe strada".

Adica ok, sa zicem ca esti cel putin partial vinovat cand alegi sa stai sa te holbezi la asa ceva din marginea drumului, chiar si dintr-o zona considerata de organizatori ca fiind safe.
Dar cand tu nu ai absolut nimic de-a face cu asa ceva si esti la tine pe proprietate...mi se pare chiar aiurea sa fii expus la niste pericole fara absolut nicio vina.

sebba

Quote from: st3reo on June 26, 2013, 10:40:51 PM
^^^^^ WTF traseul raliurilor se face si prin sate?
Adica practic tu poti sta linistit la tine in curte si sa vina un dobitoc dinala si sare prin gard si te omoara in fata casei?
Genial.

e cam ca in bancu ala cu Bula cand vroia sa-i cada in curte o bomba nucleara ca e scumpa ca dracu si s-ar imbogati de pe urma ei :D
daca scapi, dupa ce intra bolidu la tine in ograda, te alegi cu o gramada de daune de la asiguratori :D
asa ca... io as vrea sa imi treaca raliul pe langa curte, ba chiar le-as face io ceva sa intre cat mai multi peste mine :D
Sailing away! S/Y Haimana

st3reo

#790
da, da daca pe langa daune materiale ti-ar omora si pe cineva din familie ti s-ar mai parea la fel de funny?

Nu vreau sa par absurd, pot sa fac si eu diferenta intre "freak acidents" care sunt putin probabil sa se intample (cum ar fi exemplul dat mai sus cu roata zburata in balcon; chiar daca colegul l-a dat la misto in incercarea de a ma ironiza, chestiile alea chiar se intampla...vezi accidentu ala in care ii-a sarit la unu motoru in tribuna si a omorat 70 de oameni)...si accidentele din raliuri care sunt practic parte din sport, majoritatea spectatorilor pentru asta vin si asta asteapta.
Si de aceea sunt de parere ca asemenea chestii n-au ce cauta pe ulita satului.

iuli

Quote from: st3reo on June 26, 2013, 11:02:45 PM
"Unele" este exact una din cate stiu eu, la Monte Carlo.


  • Monte Carlo
  • Albert Park
  • Circuit Gilles Villeneuve
  • Marina Bay
  • Spa-Francorchamps
  • Valencia
  • New Jersey (in curand, trebuia sa fie anul acesta)

Astea sunt acum in calendar, dar daca vrei sa vezi si cate au mai fost: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Formula_One_circuits
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

sebba

#792
uitasi Bucurestiu, cand se dadeau aia de nebuni si ameteau in jurul casei poporului
ce formula era? ca nici atunci nu am fost pasionat sa-i vad prea detaliat... cand iesi cainele in drum, made in Romania... ;)

Quoteda, da daca pe langa daune materiale ti-ar omora si pe cineva din familie ti s-ar mai parea la fel de funny?
io am zis, DACA SCAPI  8)

LE:
hai ca l-am gasit :D
http://youtu.be/GspNwTwMKlI
http://www.youtube.com/v/GspNwTwMKlI
Sailing away! S/Y Haimana

RaduC

Avem si un eveniment moto, are o istorie impresionantă,  iar in fiecare an moare cel putin un concurent....sunt și spectatori răniți,  dar nu știu detalii exacte.... se numește Isle of Man TT
https://www.youtube.com/watch?v=kAPlnPtFGaE&feature=youtube_gdata_player

Sargon1806

#794
Quote from: iuli on June 27, 2013, 12:05:57 AM
Quote from: st3reo on June 26, 2013, 11:02:45 PM
"Unele" este exact una din cate stiu eu, la Monte Carlo.


  • Monte Carlo
  • Albert Park
  • Circuit Gilles Villeneuve
  • Marina Bay
  • Spa-Francorchamps
  • Valencia
  • New Jersey (in curand, trebuia sa fie anul acesta)

Astea sunt acum in calendar, dar daca vrei sa vezi si cate au mai fost: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Formula_One_circuits

Toate cele de mai sus sunt circuite stradale sau semi-stradale (Spa-Francorchamps), altele sunt in parcuri (Albert Park, Gilles Villeneuve), dar toate sunt in conditii de maxima securitate. Cel mai putin safe este cel din Monte Carlo, care a ramas in calendarul F1 doar multumita traditiei si a faptului ca din 1950 pana astazi nu a lipsit niciodata. Dar si acolo au fost imbunatatite conditiile (linia boxelor mutata, reasfaltate zonele cu "valuri", desfiintate unele bariere care puteau duce la coliziuni, etc.). In rest, circuite consacrate au fost "ciopartite" de dragul sigurantei. Hockenheimring a fost redus la jumatate, din cauza faptului ca trecea printr-o padure si erau probleme de comunicare si de acces al masinilor de interventie. Nurburgring a ramas fara celebra Nordschleife, dupa accidentul lui Niki Lauda. Din peste 25 de km au mai ramas vreo 5. Circuitele de mai sus sunt toate prevazute cu gard FIA pe toata lungimea lor. O masina poate zbura cu 300 km/h in gard, dar gardul rezista (s-a intamplat in trecut, chiar la Albert Park). De la Ayrton Senna au mai fost doar doua decese in F1, si nu piloti sau spectatori, ci comisari de traseu loviti de roti zburate in urma unor accidente. In prezent, rotile bolizilor F1 sunt puternic ancorate cu corzi, astfel incat sa nu se desprinda de masina, chiar si in caz de accident. Echipele sunt amendate drastic in caz ca rotile masinilor se desprind. La fel se intampla si daca echipa de la boxe permite unei masini sa intre pe circuit fara sa se asigure ca rotile au fost bine prinse.

Deci... despre ce vorbim? Comparam circuitele de mai sus cu satul ala uitat de lume? Sunt perfect de acord cu st3reo in aceasta privinta. Competitiile acestea nu ar avea ce sa caute in sate. E drept ca raliurile nu sunt F1 la capitolul siguranta. E drept ca spectatorii sunt expusi unui risc foarte mare, lucru inacceptabil in F1. Si la fel de drept este ca ei isi asuma acest risc. Dar de ce sa risc sa-mi intre mie bolidul in batatura, unde stau eu cu copiii? Sau de ce sa fiu consemnat la domiciliu cata vreme trec aia prin fata portii mele? Mi se pare ca toata lumea automobilistica ar trebui sa urmeze exemplul F1 si sa adapteze standardele de siguranta in spiritul respectului pentru viata care ar trebui sa caracterizeze aceasta epoca. Pentru F1 s-a sacrificat Ayrton Senna (dupa multe alte zeci de piloti si spectatori). E nevoie si in off-road de sange pentru o reconsiderare a masurilor de siguranta?