News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

voicul

^Pe principiul: suntem prea saraci sa ne permitem lucruri ieftine.

Speculez:
Tianand cont ca dupa anii de garantie, urmatoarea interventie de intretinere pe A10 va fi probabil peste 20 de ani ... chiar trebuie sa avem o receptie de 5 stele ... ca sa tina si sa ascunda ca dupa nu se va mai face NIMIC!

yetiman

#9886
^ Autostrazile astea AU FOST LICITATE pe principiul "cel mai ieftin".

Tu vrei sa ceri 5 stele la receptie cand ai cerut 1 stea in licitatie? Ti se pare corect?
Vrei un Tata Nano dar sa fie de calitatea unui Mercedes S Klasse ? (Sau alta marca de lux, chiar nu are relevanta care)

PS: Tata Nano este considerat cel mai ieftin autoturism (nu zic ca e bun sau rau, sa nu se atace fanii lui.  :) )




,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

AdrianB1

Cazul tragi-comic cand omul trebuie sa sape un rau pentru ca si-a facut casa pe mal. Suna complet aiurea daca stai sa te gandesti, construiesti un oras haotic, fara artere de circulatie suficiente si de capacitate suficienta, apoi sapi in subteran (metrou) sau in rau; in loc sa repari problema, o eviti.

vancouver

Quote from: yetiman on January 17, 2018, 11:16:36 AM
^ Autostrazile astea AU FOST LICITATE pe principiul "cel mai ieftin".

Si in Germania, Austria, Franta, Italia, etc... autostrazile se liciteaza dupa principiul "cel mai ieftin". Altfel nici nu se poate, pentru ca scopul principal este sa nu se risipeasca bani publici, iar asta trebuie DOVEDIT. Si nu se poate dovedi altfel decat prin licitatie. Iar cand ai spus licitatie ai spus automat "pretul cel mai mic". Este o non-sens sa spui licitatie care nu tine cont de pretul cel mai mic.

Cuvantul LICITATIE este sinonim cu "pretul cel mai mic". Evident pretul cel mai mic dintre ofertantii care respecta toate cerintele din caietul de sarcini.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

yetiman

#9889
^ Nu e chiar asa. Intr-o licitatie, pretul este un element luat in calcul.
El poate fi 100% criteriu de selectie (si atunci singurul criteriu luat in calcul este pretul) sau poate fi doar un anumit procent (de exemplu 60% pret si 40% alte criterii).
Iar atunci licitatia se face pe baza de punctaj si nu (doar) de pret.

Sau daca te referi strict la etimologia cuvantului "licitatie" atunci e altceva.
Corect ar fi : "Selectia furnizorului pe criterii de.... "

LE: M-am uitat si in DEX.  :D

QuoteLICITÁȚIE, licitații, s. f. Vânzare a unui bun făcută în public, după reguli speciale, având drept rezultat atribuirea obiectului de vânzare persoanei care a oferit prețul cel mai mare sau condițiile cele mai avantajoase, în cazul serviciilor; mezat. [Var.: licitațiúne s. f.] – Din fr. licitation, lat. licitatio, -onis.

    sursa: DEX '09 (2009)

Evident - "cel mai mare" daca vorbim de vanzare si "cel mai mic" daca vorbim de cumparare.
( "conditiile cele mai avantajoase" nu se schimba la vanzare sau cumparare  :lol:)
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

yetiman

Si, ca sa fie "pachetul complet", am cautat si in legislatie.  O:-) (OUG.34/2006)

QuoteCAPITOLUL V
Atribuirea contractului de achiziţie publică

SECŢIUNEA a 3-a
Criterii de atribuire a contractului de achiziţie publică

Art. 198

(1) Fără a aduce atingere dispoziţiilor legislative sau administrative privind remunerarea anumitor servicii, criteriul de atribuire a contractului de achiziţie publică poate fi numai:

a) fie oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic;

b) fie, în mod exclusiv, preţul cel mai scăzut.

(2) În cazul în care atribuirea contractului de achiziţie publică se realizează prin aplicarea procedurii de dialog competitiv, criteriul de atribuire utilizat trebuie să fie numai oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic.

Si, care are norme de aplicare: HG.925/2006

QuoteCAPITOLUL II
Criterii de calificare şi selecţie. Criterii de atribuire

SECŢIUNEA a 2-a
Stabilirea criteriilor de atribuire
Art. 13

(1) În cazul în care criteriul utilizat este preţul cel mai scăzut, astfel cum este prevăzut la art. 198 alin. (1) lit. b) din ordonanţa de urgenţă, stabilirea ofertei câştigătoare se realizează numai prin compararea preţurilor prezentate în cadrul ofertelor admisibile, fără să fie cuantificate alte elemente de natură tehnică sau alte avantaje care rezultă din modul de îndeplinire a contractului de către operatorii economici participanţi la procedura de atribuire.

(2) Oferta care este declarată câştigătoare în acest caz trebuie să îndeplinească specificaţiile tehnice minime considerate obligatorii, astfel cum au fost acestea stabilite în caietul de sarcini.

Art. 14

(1) În cazul în care criteriul utilizat este oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic, astfel cum este prevăzut la art. 198 alin. (1) lit. a) din ordonanţa de urgenţă, stabilirea ofertei câştigătoare se realizează prin aplicarea unui sistem de factori de evaluare pentru care se stabilesc ponderi relative sau un algoritm specific de calcul.

(2) Algoritmul de calcul, precum şi factorii de evaluare a ofertelor, care vor fi luaţi în considerare în cazul aplicării criteriului oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic, se precizează în mod clar şi detaliat în cadrul documentaţiei de atribuire şi vor reflecta metodologia concretă de punctare a avantajelor care vor rezulta din propunerile tehnice şi financiare prezentate de ofertanţi.

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

vancouver

Da, stiu toate acestea. Dar in final nu este mare diferenta. Si in cazul pretului celui mai mic si atat, criteriile celelalte sunt oricum trecute in caietul de sarcini, ele sunt ferme, rigide. Cine nu le indeplineste nici nu intra la criteriul pret.
In cazul "ofertei celei mai avantajoase" unele dintre criterii nu mai sunt rigide si se acorda un punctaj in functie de ele, care contribuie la alegerea castigatorului.

Putem lua un exemplu concret:
caz 1 - doar pretul conteaza. Vrem sa facem o autostrada si evident trebuie prezentata experienta anterioara. Se cere (de exemplu) minim 100km realizati in ultimii 10 ani.
caz 2 - oferta mai avantajoasa. Experienta anterioara are o pondere de 40% in nota finala, pretul 60%. 50 km in ultimii 10 ani inseamna nota 0 (zero, cea mai mica), 150 km si peste inseamna nota 10 (maxima).

Oricum am lua-o criteriul EXISTA. In ambele situatii. Ca doar nu a ajuns vreo firma de termopane sa ia o lucrare de autostrada.

Important este si altceva: criteriile prea dure sunt imediat contestate de firmele care participa si atunci avem un meci inutil inaintea licitatiei propriu-zise, cu pierdere de timp. Asta s-a si intamplat in ultima perioada.

De asemenea important: daca se face oferta cea mai avantajoasa si se fac ponderi, intrebarea este cine stabileste aceste ponderi, cine stabileste criteriile ponderilor. Chiar ajuta sau ajuta doar ca firma lui X sa aibe un mic avantaj. Aceste ponderi trebuie puse dupa o experienta buna in domeniu, de oameni seriosi si profesionisti (nu prea exista in statul roman asa ceva)... asa ca temerea mea este ca prea multe criterii si note sunt doar ca sa duca licitatia spre firma dorita de cineva care a dat spaga. Orice alt criteriu decat pretul este interpretabil si poate duce la coruptie sau la contestatii infinite.


Dar repet, in final nu e mare diferenta daca unele criterii au o pondere in nota finala sau sunt puse rigid ca si criterii de descalificare. In final oricum doar pretul conteaza, pentru ca asta este in sine filozofia din spatele ideii de licitatie.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

JohannDB

Suntem în.....parcare......,  Și pentru că ar mai fi ceva de adăugat la "autostrăzi", dar ca "subiect" neștiind unde să-l..."plantez", vin aici cu problema... S-a bătut "monedă" pe tot ce trebuie să fie/să aibă  o autostradă, dar aici, la noi, nimeni n-a adus vorba de ceea ce vezi "pe dincolo" cu acele semne/panouri U1/U3, etc, adică "Umleitung" respectiv ieșiri din autostradă, pentru trasee alternative, când sunt blocaje/evenimente, ce necesită OCOLIRI..... La noi, nu am văzut aceste semnalizări de rute alternative pentru sector de autostradă blocat..... Dacă mă înșel, mea culpa, sau dacă e să cred, e că nu s-au prevăzut/gândit ... DACĂ un panou VMS te anunță de accident  sau mai știu eu ce la kilometrul "cutare", tu care vii din spate nu poți ieși din timp, la prima ieșire, pentru a nu ajunge la "stau", unde să pierzi timp (au viața, în condișii stupide, poate...).....

subway

@vancouver
Functionarii 'puturosi' au rezolvat-o de mult...punctaj maxim pe tehnic la toate ofertele...excluzi orice discutie ori contestatie pe criteriile tehnico-calitative si ne distram doar cu pretul cel mai incredibil de scazut!
Si uite asa cu iresponsabilitate maxima ne intoarcem tot la alba-neagra...
:(

kitsune

Trei luni de zile. Atât a stat domnul Stroe ministru. În afară de gălăgia de la început, cu "facem, dregem, depășim planul, muncim 24/7" a mai realizat ceva domnul? Acum o să vină un altul / o alta, probabil tot cu "origine sănătoasă", o să-i ia și ăstuia trei luni să se dezmeticească, timp în care iar cade guvernul. Și așa ajungem să plecăm unde vedem cu ochii din țara asta.
Nu le-o fi greață de atâta puie, duie, suie și altele câte li s-au urat?
A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
Douglas Adams, Mostly Harmless

Vice33

#9895
Si-a dat demisia Stroe...?

"Până în acest moment, pare cert că cei care îţi vor păstra portofoliile sunt Olguţa Vasilescu la Ministerul Muncii, Carmen Dan la Ministerul Afacerilor Interne, Mihai Fifor la Apărare, Petre Daea la Agricultură, Tudorel Toader la Justiţie, Paul Stănescu la Dezvoltare, care va fi, cel mai probabil, şi vicepremier. Un alt ministru care se va regăsi în Cabinetul Dăncilă va fi Ioan Deneş, la ministerul Apelor şi Pădurilor, acesta fiind votat recent de CExN al PSD în locul Doinei Pană, dar nu a mai depus jurământul din cauza demisiei lui Tudose."

"Potrivit unor surse, nu se vor regăsi în Guvernul Dăncilă fostul vicepremier Marcel Ciolacu, care nu avea oricum un portofoliu, ministrul Transporturilor, Felix Stroe şi ministrul delegat pentru Fonduri Europene, Marius Nica. Surse politice au menţionat că e posibil ca Stroe să fie înlocuit de Răzvan Cuc, care s-ar întoarce astfel la minister. De altfel, cei trei miniştri, care l-au susţinut pe Mihai Tudose, au lipsit de la şedinţa Guvernului de miercuri."

Oricum moșul abera...lasa-l pe Cuc să revină să vedem dacă continuă aberațiile lui Felix sau își va reveni prin pauza avută...
Sursa: http://www.eazi.ro/in-politica/guvernul-dancila-in-mare-parte-cu-aceiasi-titulari

ovicor

   Va propun un manifest pentru "Drumuri bune!"NU il consider foarte reusit, dar e "tematic" . Il rog pe Ionut sa-l stearga daca-l considera prea slab sau prea "politic".
   Drumuri bune noi visam,
   "Drumuri bune!" ne uram,
   Dar cu-asa conducatori
   Doar vise ne raman in viitor!

   "Vreau o tara ca afara!"
   Noi cantam cu toti in cor,
   Insa telu-i intangibil
   Cu asa conducatori!

   Incompetenta si hotia,
   Precum am remarcat adeseori,
   Ii recomanda, nu meritocratia,
   Pe "bravii" nosti conducatori!

   De drumuri bune vrei sa ai
   Si bunastare, drag popor,
   Buletin de vot in mana de-ai,
   Gandeste-te pe cine vrei conducator!

   Gandeste-te, mai mult decat la tine,
   La cei ce-ti vor urma: copii, nepoti!
   Macar ei s-aiba drumuri bune!
   -Fara incompetenti si fara hoti !!!

davyl

Romanul s-a nascut poet! :) Multumim ovicor, am inceput bine ziua zambind!

adiarc

Cei care nu inaugureaza autostrazi finalizate comit crime multiple.....la propriu sau la figurat...crima economica

https://m.stirileprotv.ro/lbin/mobile/index.php?article_id=3770404


Manager de firmă: "Faptul că autostrada este la doi paşi, Sebesul beneficiază de trei intrări şi ieşiri de pe autostradă, lucru extrem de rar în România şi alte țări pentru un oraş de dimensiunea Sebeșului. Numai cine nu vrea nu lucrează. Există o cerere de muncă fantastică.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

voicul

Nu prea inteleg ce atata asteptare sa fie constructor pe teren, in luna ian, cand in 12 judete e cod galben?