News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.


adiarc

Da..da..oricine e de vina...mai putin noi...bleah ...i wanna puke...on the red trash.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

jalemare

AGERPRES: În ce stadiu se află marele proiect de infrastructură Comarnic-Brașov?
Ștefan Ioniță: Pentru Comarnic — Brașov, primele lucruri pe care le-am făcut a fost implementarea unui sistem de semaforizare în zona Bușteni. Nu este suficient, tot sunt cozi și apar probleme.   :lol: :lol: :lol:

Intregul interviu https://www1.agerpres.ro/economie/2017/05/21/interviu-seful-cnair-ne-propunem-o-absorbtie-de-4-miliarde-de-lei-in-2017-fata-de-7-8-miliarde-de-lei-in-exercitiul-trecut-12-03-52

andrei@buc

Quote from: jalemare on May 22, 2017, 03:48:52 PM
Intregul interviu https://www1.agerpres.ro/economie/2017/05/21/interviu-seful-cnair-ne-propunem-o-absorbtie-de-4-miliarde-de-lei-in-2017-fata-de-7-8-miliarde-de-lei-in-exercitiul-trecut-12-03-52

concluzia: suntem pe 23 mai si totul se rezolva pana la inceputul lui iunie: si pitesti sibiu loturile de capat, si a7, si centura bucuresti ...
in tarile mai experimentate in ceea ce priveste administratia nu ti-ai permite sa ii atragi atentia unui manager ca scopurile pe care si le fixeaza trebuie sa fie S.M.A.R.T. ar fi considerata o platitudine dupa anul 1 de facultate. dar in cazul lui totalitatea obiectivelor depaseste cu mult ceea ce este realizabil (4 mld lei absorbtie, 90km de autostrada, proiecte peste proiecte "ridicate in SEAP"). chiar daca individual unele evenimente pot avea loc, probabilitatea ca ele sa aiba loc concurent este nula.

si atunci cum faci evaluarea performantelor? la an, la 2 ani? la 4 ani? cat este mandatul? faci evaluarea fata de ce declari acum, sau fata de obiective fixate de stakeholders?

e absolut ireal ce se intampla...

pasadia

Nu e nici un semafor nou in Busteni, ce naiba viseaza?

panda_no 5

#8585
In seara asta am avut ceva mai mult timp sa parcurg mai multe subiecte de pe forum.

Concluzia mea :SUNTEM PRAF LA LUCRARI DE INFRASTRUCTURA ATAT LA NIVELUL BUCURESTIULUI CAT SI AL TARII.
Daca de maine s-ar schimba radical PM, MT, CNAIR/CNADNR ne-ar trebui luni de zile sa reusim sa avem un punct zero de la care sa plecam.

DEZASTRU NATIONAL IN INFRASTRUCTURA.
Numai minciuni, balbe, neputinta, incapabili, habarnisti fara macar bun-simt si logica.

dumbravaandrei

#8586
@pasadia e semafor nou la trecerea de pietoni nou infiintata din fata la turcu (a se intelege aparat nou ca al vechi nu functiona de un an si ceva). O trecere pusa la 50m de pasarela pietonala pe care nu o folosea nici dracu.
E cu buton si pietonii au 20 de secunde, timp minim la auto e de 40 sec.
Si mai e si aia de langa mega image. Si acolo tot semafor nou ca ala vechi nu mai avea lumanari

Dan027

Quote from: pasadia on May 22, 2017, 09:34:22 PM
Nu e nici un semafor nou in Busteni, ce naiba viseaza?

QuoteDouă treceri de pietoni semaforizate au fost puse în funcțiune în stațiunea Bușteni, de pe Valea Prahovei, acestea fiind destinate exclusiv persoanelor cu dizabilități și celor vârstnice, potrivit unui comunicat remis de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Acestea ,,pot fi utilizate prin acționarea manuală a instalației de semaforizare", conform CNAIR.

Menționăm, totodată, că în zona trecerilor de pietoni sunt amplasate și două pasarele pietonale, care au ca scop atât fluidizarea traficului rutier, cât și creșterea gradului de siguranță rutieră a tuturor participanților la trafic.
,,CNAIR face apel către localnicii și turiștii aflați în zonă să conștientizeze destinația și utilitatea trecerilor de pietoni la nivel. Ne exprimăm speranța că participanții la trafic vor înțelege importanța păstrării în stare de funcționalitate a acestor instalații de semaforizare", scrie în comunicat.

http://www.mytex.ro/stiri/546-expres/548169-treceri-de-pietoni-semaforizate-la-busteni-pentru-persoanele-varstnice-si-pentru-cele-cu-dizabilitati.html

2 semafoare, 6 beculete colorate... gata am rezolvat si problema traficului pe Comarnic-Brasov  :(

QuoteRecomand o vizită în centrul Capitalei să vedeţi lipsă de mobilitate. Braşovul stă bine, deşi este adevărat că nu există o autostradă aici. Niciunul din guvernele din ultimii 20 de ani nu au performat cum au promis în campania electorală. Să nu ne pierdem speranţa", a spus preşedintele Klaus Iohanis.

http://www.bizbrasov.ro/2017/05/22/iohannis-despre-autostrada-la-brasov-sa-nu-ne-pierdem-speranta/

pasadia

Semafoarele alea erau vechi; in plus deseori nici maxar localnicii nu le respecta trecand pe rosu cand traficul permite. Iar cand e aglomerat oricum apar politistii in dreptul lor.

vancouver

#8589
Quote from: panda_no 5 on May 22, 2017, 10:19:18 PM
In seara asta am avut ceva mai mult timp sa parcurg mai multe subiecte de pe forum. Concluzia mea :SUNTEM PRAF LA LUCRARI DE INFRASTRUCTURA ATAT LA NIVELUL BUCURESTIULUI CAT SI AL TARII. Daca de maine s-ar schimba radical PM, MT, CNAIR/CNADNR ne-ar trebui luni de zile sa reusim sa avem un punct zero de la care sa plecam. DEZASTRU NATIONAL IN INFRASTRUCTURA. Numai minciuni, balbe, neputinta, incapabili, habarnisti fara macar bun-simt si logica.

Dezastrul are 2 componente:

1. POLITICIENII. Acestia se schimba si sunt in varful piramidei administratiei publice. Partea asta este la indemana poporului si poate fi schimbata daca se doreste prin alegeri.  Din pacate mare parte dintre politicieni sunt niste hiene oribile (si ministrul nostru face cinste rasei lui), dar putem vota si altceva, daca vrem. Problema este ca orice am vota, votam pe baza unui criteriu total diferit de cel al competentei. Votul se bazeaza pe carisma si pe promisiuni.

2. FUNCTIONARII PUBLICI.
Acestia nu se schimba si ajung in functii pe criterii CE NU AU NICI O LEGATURA CU COMPETENTA. Ei sunnt cancerul care ne mananca zilele. Putem sa cream o mie de structuri noi. Vor avea acelasi comportament si acelasi fel de oameni. Degeaba pledati aici pentru desfiintarea CNAIR sau "sa plecam de la zero". PROBLEMA NU SE VA REZOLVA.

Rezolvarea este cu totul alta. Este nevoie de o schimbare a sistemului de stat, prin introducerea principiului controlului multiplu post decizie + sistemul "decidentului unic, profesionist si reponsabil". Am mai explicat pe aici in ce consta, stiu ca multi considera ca e aiurea. Dar este modul in care functioneaza statele vest-europene (eu asta am vazut numai dupa ce am ajuns aici, in Germania). Este vorba despre constrolarea ULTERIOARA a oricarei activitati a functionarilor de stat de catre minim 2 entitati. Noi avem Curtea de Conturi care face asta, dar numai la nivel de mod de cheltuire a banului public, fara a avea dreptul sa controleze CONTRACTELE. Pentru Curtea de Conturi acestea au caracter de lege, ei verifica doar daca aceste contracte au fost respectate pe durata derularii. Ceea ce ne lipseste este un control dublu al etapei DECIZIONALE. Controlul sa nu poata intoarce insa deciziile, acestea sa fie definitive, dar functionarul care le ia trebuie sa stie ca urmeaza ca decizia lui sa fie verificata de alti 4 ochi si la nevoie el poate fi sanctionat daca nu a decis corect, resp. cf. legilor, cf. normelor etc... Nu discutam de condamnare penala, ci de penalizare din salariu, mutare disciplinara sau desfacere contract de munca si doar in cazuri grave cu anuntarea organelor penale (practic sanctionarea interna a neglijentiei sau abuzului in serviciu, daca acesta nu are consecinte grave).

Pe de alta parte este neaparat necesar sa dispara documentele cu n-spe mii de semnaturi. Un singur om, cel in tema, profesionistul, este cel care semneaza. Nu are ce cauta ministrul, primarul, directorul sa semneze. Astfel decizia se muta de la politicieni la functionari publici responsabili si dublu controlati ulterior. Daca vrea ministrul sau primarul poate si el sa controleze ULTERIOR o decizie, sau sa trimita corpul de control, dar nu are ce cauta sa semneze ca primarul. ULTERIOR sublinez, asta este important pentru rapiditatea luarii deciziilor, nu sa se astepte 2-3-5 saptamani ca lipesete ministrul, etc.

Sigur, la chestiuni complexe sau legate de sume mari decizia unica este a unui grup de oameni (comisie), in cadrul careia se voteaza. Important este ca membrii sunt egali intre ei, adica pe orizontala pot fi mai multi care semneaza, dar nu trebuie sa existe un superior de a carei semnatura sa depinda totul si care poate conditina pixul lui de primirea unei spagi, etc...

Iarasi f. important, cand spun decizie unica, nu inseamna ca pe o chestiune exista un singur om in toata Romania care face o treaba. Trebuie un numar corespunzator cu cazurile de prelucrat, iar cazurile se aloca ALEATORIU (ca la tribunal).

Asta e teoria generala, in fiecare caz trebuie adaptata. De exemplu luam exemplul deciziei de a drumul sau nu unei facturi la plata la CNAIR. Aici evident nu are ce cauta altcineva decat un singur om sa ia decizia, functie de banii existenti, de termene, etc. El trebuie verificat apoi de Curtea de Conturi (deja se face, verifica daca plata este conform contract), dar si de alta instanta, cum ar fi de la ministerul transporturilor - care sa vada de ex. daca plata s-a facut la timp si de asemenea daca este conform contract si daca nu, atunci sa sanctioneze functionarul. Evident, cand spun "un singur om" nu inseamna ca in CNAIR exista un singur contabil de plati, ci dimpotriva, ca exista 10 sau 20, fiecare primeste ALEATORIU facturi la verificat, se asigura ca exista semnatura reala a consultantului si inginerului pe suma facturata si introduce datele in sistemul de plati, unde semneaza pentru ca este totul este OK. Astfel dispare semnatura stupida a directorului sau ministrului, oameni numiti politic si care acum pot bloca complet activitatea unor intregi sectoare de activitate, si asta desi este contrar legii.



Ne mai intrebam altfel de ce prin alte tari nu exista sau nu se pedepsete penal abuzul in serviciu: pai de-aia, pentru ca politicienii nu AU DREPTUL, nu pot sa abuzeze. Ei nu pot lua decizii CURENTE, ci doar globale (demaram A13 sau A12 sau dam pensii mai mari, asta trebuie sa decida politicul, dupa care papa, restul fac functionarii). Iar functionarii publici nu prea fac abuzuri in serviciu pentru ca stiu ca orice fac este controlat de superiori si de alte 1-2 organe de control separate. Este atunci aproape imposibil sa faca ceva nelegal sau contrar normelor, fara sa fie prinsi.

In perioada comunista controlul exista, era asigurat insa de un organism cu alte scopuri, Securitatea. Lipsa oricarui control nu are nici o legatura cu civilizatia si capitalismul. Are legatura doar cu haosul si coruptia din tarile africane poate. Pe fonduri europene lucrurile sunt mai ok, tocmai pentru ca orice cheltuiala si orice proiect sunt verificate ULTERIOR de la Bruxelles.

Singura parte nasoala: implementarea unui sistem nou trebuie facuta tot de politicieni, prin legi, prin Parlament ... In concluzie, hai sa terminam cu idei de creare a unui nou CNAIR. Si hai sa intelegem ca depolitizarea singura nici ea nu va rezolva coruptia functionarilor. Trebuie un intreg sistem nou, cu depolitizare, dar la pachet cu alte mecanisme de control (acum macar politicienii care se perinda mai exercita cat de cat o presiune pe functionari. Daca doar depolitizam, mai rau va fi, functionarii vor fi niste adevarati zei).
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

TibiV

Cu cat este mai rar, cu atat este mai valoros....

+1

:cheers:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

panda_no 5

Foarte bine zis Vancouver.
Esti prea rabdator.

Politicienii de care zici oricum se considera cetateni de rang superior.
Iar functionarii publici ( din toate domeniile , nu numai din infrastructura ) tocmai vor fi iarasi rasplatiti pentru INACTIVITATEA lor.

Doar politicienii au nevoie de ei la vot!

dumbravaandrei

Multumesc lu nenea waze ca reusit sa ma aduca de pe A3 pana la Ateneu (la 8 dimineata) in numai 40 de minute. Dar m-a bagat prin niste parcari de blocuri prin voluntari de nici n-am zis ca pot sa trec cu balena mea pe acolo... nu mai zic pe unde am.mers prin colentina de am zis ca e waze-ul scapat de la socola. Colentina in sine era o imensa parcare spre obor...
2 colegi care au venit din Floreasca au facut o ora 45...

reed

Nu pot sa nu remarc lipsa completa de investitii de infrastructura in Moldova si nu numai.Exceptand centura Tecuci, Centura SV si BC abandonate,nimic la nivel feroviar,ceva modernizari pe la aeroporturile SV si IS.
Bineinteles ca unii vor sari sinvor spune ca o parte din votanti sunt din zona si isi merita soarta,insa ma gandesc daca discrepanta asta care creste de la an la an nu va aduce in timp o povara tot mai mare a distribuirii fondurilor la nivel national pe fondul lipsei de investitii.Apoi ,exodul populatiei este un alt factor cheie,ramanand doar cei in varsta,cu dezabilitati si copiii,care altfel,in lipsa oportunitatilor creata de deficitul de locuri de munca,vor inceta a avea vreo motivatie pentru culturalizare,pentru elevatie.
Pentru mine ca moldovean este sinistru si frustant,fiind platitor de taxe si bineinteles cetatean cu aceleasi drepturi.

AdrianB1

Ca bucovinean imi pare rau ca nu exista autostrada Bucuresti-Suceava-Siret si Ungheni-Iasi-Targu Mures, dar asta e o problema de prioritati care eventual se va rezolva. In schimb pe partea de alte investitii e mai complicat: companiile private nu fac investitii daca nu exista motive, iar motive nu prea par sa fie. Iar statul nu e tocmai in rolul de a lua de la unii ca sa dea la altii, desi socialistii spun ca asta e rolul cel mai important; daca local nu se misca nimic, nici nu o sa se miste. Bugetele locale sunt mici, dar si costul fortei de munca ar trebui sa fie mic, somajul e destul de mare si atunci ar trebui sa fie destul de ieftin sa faci cate ceva, daca vrei. Daca nu se intampla inseamna ca sunt niste probleme care trebuie rezolvate. Din ce stiu de la niste oameni care au vrut sa faca angajari in zona, nu exista nici destui oameni competenti dar nici nu prea sunt doritori care sa vrea sa vrea sa lucreze ca angajat pe un salariu destul de mic in loc sa stea acasa pe un ajutor si mai mic si sa lucreze la negru.

Exodul populatiei nu e o problema, oamenii trebuie sa fie mobili si adaptabili; daca sunt oportunitati mai bune in alta parte de ce sa ramai acolo? Din patriotism si Sahara ar trebui sa fie foarte populata, noroc ca nu e. Economia e o chestie simpla: faci afaceri unde merita, nu unde iti doresti. Daca se intampla sa merite unde iti doresti e un bonus, nu ceva garantat.

Drepturile de cetatean nu includ si obligatia cuiva sa faca investitii in zona, iar taxele si impozitele platite nu acopera nici functionarea curenta in majoritatea localitatilor din Moldova.  E doar o realitate, nu are treaba cu politica desi e cauzata de politica, politica tuturor partidelor din ultimii 70 de ani.