News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

AdrianB1

Quote from: TibiV on April 28, 2016, 10:04:16 PM
Ăsta chiar este un argument... :)
Este: daca opreste un tanc de 70 de tone, atunci sigur opreste un autotren de 40 de tone. Mie imi inspira suficienta incredere, in schimb parapeti metalici a facut cineva praf cu masina mea si toata reparatia la masina a fost o aripa, probabil paguba la parapeti a costat de 3-4 ori mai mult.

TibiV

Adrian, nu făceam bășcălie.
Chiar dacă pe alte subiecte avem păreri diferite, aici argumentul cu tancul este foarte bun (culmea, îmi amintesc stirea... Este adevărat, era doar un Sherman "de şcoală", nu un M1 Abrams, dar tot tanc era...)

Şi asta mi-a amintit de accidentul recent de pe DN1, cu cisterna care a zburat pe contrasens după ce a lovit capătul liniei de NJ...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

SB76UFO

#6302
Tancul acela a ramas imobilizat deoarece a ramas oarecum suspendat cu "burta" pe parapetii NJ si nu mai avea tractiune, nicidecum ca nu ar fi putut trece de parapeti.
"Prostia este eternă și invincibilă"

vancouver

#6303
Ca sa impacam insa un pic si capra si varza, in filmarea mea se poate observa ca pe partea dreapta a autostrazii modernizate sunt instalate parapete din metal. Asadar, acolo unde nu exista riscul coliziunii cu masini din sens opus, a fost preferata varianta "soft". Asta poate ca sa-i mai si potoleasca pe producatorii de parapete metalice, care au pornit desigur o campanie agresiva, prin care incearca sa demonstreze avantajele produselor proprii, dupa ce le-au scazut vanzarile.

Numai ca rezistenta parapetelor metalice este buna sau f. buna numai la variantele cele mai noi, cu doua glisiere (deci f. inalte), cu intarire in spate sub forma de teava rectangulara, plus cablu pretensionat. Deci variante f. scumpe si dificil de reparat dupa o coliziune.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

AdrianB1

Tancul e un M60 si nu a putut rupe parapetii chiar daca s-a urcat pe ei.

TibiV

Bine, nu era un Sherman, era un Patton...
Tot general, tot "retired"... :)
Ideea rămâne: dacă un tanc nu a trecut parapetul, puţin probabil să îl treacă orice alt mijloc de transport rutier...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

weaz

@vancouver @alecu26

Pot sa zic ca in Franta, anul trecut in Septembrie schimbau parapetii mediani din metal de pe anumite bucati de autostrada cu unii din beton. Pe A660 al lor dinspre Bordeaux spre Arcachon estimau ca la jumatatea lui Octombrie 2015 sa fie gata.
DAR, nu erau parapeti modulari. Se turna bloc continuu din beton sub aceeasi forma ca parapetii Jersey, ranforsat cu 2 cabluri groase din toron pe mijloc, unul in partea superioara, unul in cea inferioara. Nu avea rosturi de dilatare si mai mult ca sigur cele doua cabluri asigurau rezistenta si o metoda elastica de a redirectiona masele care loveau zidul inapoi in sensul lor de mers.
Inca sunt foarte curios cum se face reparatia unui asemenea parapet. Chiar si toronul acela are o oarecare deformare plastica, nu numai una elastica.

dr4qul4

In exemplul lui vancouver avem parapeti in forma de U, umpluti cu piatra. Rezulta un fel de dublu NJ dar daca nu sunt prinsi de jos, devin elastici. Piatra preia din forta, si apoi revine la locul initial.
Si sunt si destul de grei incat un camion sa nu-i poata muta din loc (decat daca ii loveste perpendicular, ceea ce nu e cazul). Loviti din unghi, forta se distribuie la mai multe segmente, si nu se pot deplasa. Iar ca sa ii rastorni e imlosibil.
In caz de nevoie se pot trage destul de usor cu un camion.

Asadar nu mai ai nevoie de elemente de fier.
Mi se pare o idee buna, in special datorita mentenantei. Din cand in cand o masina nu trebuie decat sa ii mai alinieze, dar pt asta se gasesc solutii rapide.
In tarile mai calde, in curbele periculoase, se folosesc bidoane cu apa pentru ca preiau cel mai bine forta impactului.
Principiul e asemanator, doar ca in loc de lichid, avem pietre.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

boer_escu

BREAKING NEWS:  :D

Narcis Neaga a fost vazut azi in Sibiu!!! Precis a venit ca sa vada cu ochii lui cum se lucreaza la interventia pe OS3!

Asadar poate posteaza el niste poze pentru noi, aici pe forum! :rofl:

Sarbatori linistite tuturor!

infraAdi_ro

Încă e liber acest personaj?poate l-au pus sef de santier pe Os3
Romania are un viitor doar daca are prezent!

user201

Sărbători fericite tuturor!


adi

vancouver, poti te rog, sa pui, daca gasesti, modul in care a fost facuta devierea traficului pe un singur sens pe A5 in timpul reabilitarii?

am tot cautat un filmulet dar nu am gasit.

Mutarea parapetului median si facute 2 benzi pe sens, una de 3.5m si una de 2m? abia de incapi ... zic bine?

Europiu

^ Pana vine @vancouver cu o explicatie completa de meserias, foarte scurt, din experienta mea de 'utilizator': da, procedura e, in mare, cum ai descris-o. Cele doua sensuri de mers sunt separate cu niste chestii subtirele si, din cele 2 benzi pe sens una este, intr-adevar, mai ingusta decat cealalta, 2.2 m, daca nu ma insel.

In alta ordine de idei, dupa postarea lui @vancouver am inceput sa casc ochii mai atent. Asa am bagat de seama azi, pe A52 intre Duesseldorf si Essen, un upgrade asemanator, terminat partial (spre Essen se lucreaza inca). Singura problema: in niciun caz 1 m intre panoul de beton si banda exterioara. Ce-i drept, in cea mai mare parte autostrada are limitare la 100 sau 120.

Un Paste fericit tuturor!

The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

alecu26

#6313
Pai NN e din Sibiu. Probabil asta e explicația.
Drumurile noastre POATE;

cristi5

Cine a zis ca e greu de construit infrastructura? Pasaje, viaducte, CF prin jungla, tot tacamul