News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

B.Robert

Quote from: cristi5 on December 11, 2017, 10:00:09 AM
Sigur ca pe DN se face coloana pt ca orice vehicul lent combinat cu o serpentina sau o trecere la nivel rezulta in coada. Cu masina mica vei ajunge oricand din urma o coada! La aproape orice ora pentru ca e drum de tranzit, nu mai e un DN secundar. Dar daca stai un pic pe marginea drumului vezi ca intre coloane sunt pauze de cateva minunte pe fiecare sens. Poti in timpul mersului sa masori timpul intre doua coloane (nu vehicule izolate) pe sens opus, si inmultesti cu 2 (presupunand ca vitezele sensurilor sunt cam la fel), si afli pauza dintre coloane, dar nu pe sensul tau...

Cand nu vei mai vedea astfel de pauze (ca pe Valea Prahovei intr-o zi "buna") atunci drumul se apropie de capacitate maxima. Se mai pot inghesui vehicule prin scaderea vitezei.

Asta as vrea sa calculam, anul in care se va "umple" DN cu o crestere anuala de trafic normala sau majora.
Am mai vazut ideea asta in posturi de ale tale si tare mi-e frica sa nu o imprumute unii ca uite dom'le ca se mai poate sta asa.
Cred ca in teorie ai dreptate si probabil sunt destule calcule/formule sa iti sustina ideea.
Dar cu practica ce facem? Eu cand merg pe acolo conduc din A in B, nu stau pe margine sa vad cate pauze sunt intre coloanele de masini. Ce am eu nevoie ca sofer (autoturism mic, de marfa, persoane etc) este sa ajung cat mai repede si in siguranta fara prea multe obstacole in drum. Daca stau intr-o coloana pe un drum virajat si stricat, iar la fiecare depasire exista un grad mai mare de risc atunci cu siguranta nu e in beneficiul nicicui, chiar daca dupa coloana in care sunt urmeaza o pauza mica pana la urmatoarea.

AdrianB1

Quote from: cristi5 on December 11, 2017, 11:50:36 AM
Nu putem cere soferului roman care nu a vazut autostrazi in viata lui decat in filme americane, sa invete peste noapte. Ce mi se pare cel mai grav e ca oamenii opresc pe banda de urgenta la un picnic...
Corect, cand soferul face scoala de soferi nu putem pretinde sa citeasca, sa inteleaga si sa aplice ce scrie acolo, trebuie sa il ducem in America sa vada autostrada ca sa inteleaga despre ce e vorba in carte. Legislatia e optionala, pentru 'telectuali decat atat (e intentionata exprimarea). Pentru ca automobile (tot intentionata).

cristi5

Quote from: B.Robert on December 11, 2017, 06:12:49 PM
Am mai vazut ideea asta in posturi de ale tale si tare mi-e frica sa nu o imprumute unii ca uite dom'le ca se mai poate sta asa.
Dar cu practica ce facem?

In practica fireste ca trebuie sa reducem cat mai mult portiunea de DN, fireste ca trebuie finalizat si deschis LD3. Departe de mine gandul sa spun ca DNul e OK.

Dar fii linistit ca CNAIR stie demult ca A1 la Margina are nivelul de trafic sub un DN mai aglomerat, nu trebuie sa le spun eu, se vede cu ochiul liber in nod. Sunt convins ca sunt multi in CNAIR care cred ca se poate sta asa inca multi ani. Traficul in sine nu ii preseaza, iar siguranta si viteza (care, asa cum stim cu totii sunt execrabile pe DN68A) platitorilor de taxe nu sunt printre prioritatile lor. Daca siguranta ar fi printre prioritati, ar gasi o solutie pentru aditionale la Holdea si ecoduct.

Intre timp mi-am dat seama ca recensamantul din 2015 e facut inainte de TL2 sau LD2 asa ca e greu de stiut nivelul de trafic la Margina, sa putem prognoza cam in cati ani se va "umple" DN.

cristi5

Quote from: AdrianB1 on December 11, 2017, 08:23:26 PM
Corect, cand soferul face scoala de soferi nu putem pretinde sa citeasca, sa inteleaga si sa aplice ce scrie acolo, trebuie sa il ducem in America sa vada autostrada ca sa inteleaga despre ce e vorba in carte.

Nu putem pretinde, pentru ca numai citind, e foarte greu sa inveti. Teoria e una si practica doua... Chiar si pentru cei care stiu sa scrie si sa vorbeasca corect.

In plus, cu sutele de mii de soferi care au facut scoala cand autostrada era o raritate undeva langa Bucuresti, ce facem? Si eu ma numar printre cei care n-au auzit cuvantul "autostrada" la scoala de soferi. Cluj-Napoca in 1996. Chiar daca as fi vorbit de autostrazi la scoala, era greu sa tin minte fara sa practic pana in 2009 cand a ajuns autostrada la Gilau.

AdrianB1

Regula privind ocuparea benzilor era dinainte de 1980, cred ca de prin anii '60. Putini soferi activi au facut scoala inainte sa apara regula aia si nu trebuie autostrada ca sa o intelegi si sa o respecti, strazi cu 2 benzi pe sens existau in orice oras resedinta de judet. Dar daca vrei toti cei care nu vor sa respecte regulile de circulatie sunt scuzati automat din lipsa de autostrazi.

cristi5

Aia da, vocea instructorului zicand "treci pe banda ta!" mi-o amintesc si acum :)

In anii 80 (la Arad de data asta) am aparut un indicator cu grafica si text "folositi banda 1"...

Greseala asta se intampla si la case mai mari, ceea ce sigur ca nu e o scuza.

voicul

Regula asta ar trebuie corelata si/sau transmisa si la CNAIR.

Eu nu prea stau pe banda 1, pentru ca tin la masina mea!
Intradevar ma uit in oglinda des si las sa treaca pe oricine merge mai repede ca mine.

dumbravaandrei

Problema e ca cel putin in orase, banda 1 e plina cu de toate (masini parcate, balti, gropi, copaci)...
Personal, circul mai mult pe banda 1 pentru ca de obicei e cea mai libera. In special in B & BV.

dr4qul4

In oras, se cam bat cap in cap 2 prevederi:
- tb sa circuli pe banda 1
- tb sa preselectezi din timp banda pentru incadrare

E cam greu sa mergi pe banda 1 si pana la primul semafor sa te incadrezi pe banda de stanga. Adica in 50 m sa tai 2 benzi, ca restul e coada de la semafor.


Pe A2 si eu circul pe banda 2. Si pe orice A cand e aglomerata. Dar in rest prefer B1 pentru ca am liber stanga-dreapta si pot redresa mai usor la nevoie. Si nu sunt toate la fel de praf ca A2
Dar daca vad pe cineva in oglinda ori ma dau la o parte, ori ii dau talpa. Nu stau cu 140 pe banda 2 ca atat e viteza legala.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

dumbravaandrei

Quote

De pe Gadget.ro
SmartRoadSense – aplicaţia de telefon care va monitoriza calitatea drumurilor din România

Reprezentanţi ai Universităţii Dunărea de Jos din Galaţi şi o echipă de specialişti IT din Italia au lansat în România aplicaţia SmartRoadSense. Aceasta este dedicată telefoanelor inteligente şi va putea monitoriza calitatea drumurilor din România.

SmartRoadSense va colecta informaţiile în timp real cu ajutorul vibraţiilor produse de deplasarea maşinilor pe şosele, urmând că acestea să fie transmise către un server din Italia. Acolo datele sunt procesate şi analizate, iar pe baza acestora se va configura o hartă cu informaţii despre starea tehnică a structurii rutiere stradale.

Harta va fi disponibilă în aplicaţie tuturor şoferilor, dar va fi transmisă şi către autorităţi pentru a putea lua măsurile necesare acolo unde este cazul. Din păcate la evenimentul de lansare a acestei aplicaţii nu a participat niciun reprezentant al administraţiei locale, chiar dacă aceştia au fost invitaţi.

Harta "live" o gasiti aici. Vad ca apare Italia, Romania si Grecia.
Din punctul meu de vedere este complementara cu Harta calitatii drumurilor fiind utila doar pentru o clasificare unitara a calitatii starii asfaltului, nu acopera si partea de siguranta/securitate.


misterDr

Quote from: NGC on December 13, 2017, 07:42:18 PM
^^^

Si marmota ...

Te pomenesti ca le-a adus Mos Craciun documentatia pentru AC pe care au depus-o. :lol:

Nu are nimeni de pe forum trecere pe la actualul ministru de la Transporturi sau chiar la Primul Ministru. Ma gandesc ca daca cineva le baga pe sub nas autorizatia de constructie celor doi mai sus mentionati, sau macar unuia dintre ei, nu mai au cum sa zica ca ei nu au cerut descarcarea respectiva pentru ca s-ar umple de penibil. Eu as propune o mapa electronica cu autorizatia respecticva, o filmare cu descarcarea si declaratile lui Ionita trimisa pe la toate televiziunile mai importante.

Ionut

#9747
Tu chiar esti atat de credul incat sa gandesti ca ei NU STIU ca exista 3 AC acolo? Nu faptul ca nu stiu e problema sau ca nu le arata cineva (ca le aratam noi, API si oricum ei urmaresc forumul asta). Deci ei stiu. Problema e alta. Ca se fac ca nu stiu. Ca evita responsabilitatea de a semna acele aditionale (pt ecoduct si pt Holdea). Este unul din motivele principale pentru care am cerut demiterea (ca o demisie de onoare nu cred ca poate sa faca dl DG INTERIMAR Ionita).

Apropo, e o prostie sa spui ca MT nu stie de AC la Holdea. Pai AC este EMISA DE MT! Nu de CNAIR! Se stie. SE STIE. Domnilor, problema nu e ca nu se stie, problema e ca baietii astia nu fac nimic chiar daca stiu!

cristi5

#9748
Eu acum banuiesc ca pur si simplu nu vor sa plateasca. Holdea blocheaza excelent restul lotului. Lot blocat, plati mai putine. Vezi si bugetul. Sigur ca vor fi claim-uri dar pana se judeca... le platesc altii.

Iar treaba cu "nu am cerut noi aceasta constructie, sa semneze aditional cine a cerut" e o perdea de fum ca aia cu respectarea legii cand e vorba de receptie. Aia eu o citesc asa: "deschid circulatia cand vreau eu, cand imi convine politic". De exemplu candva in 2018, asa mai rasfirat, nu deodata, ca si-asa vor fi critici ca sunt bani putini la autostrazi.

#statulpartenerserios

Allex

Tocmai a fost data ca stire la RRA solicitarea API de demisie/demitere a sefului CNAIR. Au spus ca s-au deschis anul acesta 15 km de A in loc de 90 promisi (de Cuc, nu de Ionita) si ceva despre buget si rectificare dar nu am inteles ultima parte bine ca mi-a sunat telefonul.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova