News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

dumbravaandrei

Cu drag am face "multitasking" pe infrastructura (cred ca ne permitem sa investim an de an 3mld de eur in infrastructura de transport, indiferent ca e rutier/feroviar/maritim/aerian). Cum ar fi sa dam macar 1% din PIB pe investitii in infrastructura ?!? :drool: :drool: :drool:

Dar... Realitatea este ca nu suntem in stare sa cheltuim atatia bani  pentru ca
1) Nu stim pe ce sa ii cheltuim. Ok... vrem sa facem CF prin OTP? avem un traseu? Am inceput macar sa ne gandim la un traseu?
2) Chiar de am avea un traseu, stim cat ne va costa?
3) Daca stim cat ne costa, avem planuri de contingenta in caz de "vrie economica"
4) Dupa ce am securizat sursa de fonduri, avem o planificare a executiei (proiectare, plan de executie, detalii de executie)
5) Dupa ce avem planul de executie, avem capacitatea de a asigura controlul implementarii?
6) Avem vre-un "stakeholder" serios prin Romania care e capabil sa ia deciziile corecte intr-o faza de implementare a unui astfel de proiect?
7) Avem un mecanism de responsabilizare a "stakeholder-ilor" ?
8) Cum ne protejam impotriva schimbarilor "climaterice" astfel incat un proiect sa-si urmeze parcursul normal chiar si atunci se schimba sursa si/sau directia vantului?

@subway. Inteleg ca unii vad si abordeaza problemele din alta perspectiva prin prisma faptului ca au si un alt acces la informatie (global vorbind, nu ma refer la accesul fizic). Citesc cu interes thread-ul despre M6 si pot sa spun clar ca unele atitudini, exprimari dar mai ales abordari trebuie trecute printr-un filtru etic si epitetlial la nivelul pometilor. Indiferent de cine sunteti sau ce faceti. Nu toti de pe forum se intorc seara de la sapa sau pascut gastele si apoi se apuca de postat pe aici. Dar mai ales exercitiul prestarii profesionale la anumite nivele ar trebui sa asigure un mod de abordare si un nivel de comunicare corect, oferit instinctual. Dar atitudinile alea miserupiste si de Piata Obor sunt... pentru alte "tarlale".

Iar cat despre "IT-isti"... si IT-ul este o Industrie unde clasa muncitoare intr-adevar e reprezentata de programatori si testeri. Iar la fel ca in '60-'80 cand s-a construit industria in Romania, la ora actuala avem extraordinar de multa clasa muncitoare. Iar 95% din "firmele de IT", ca nivel de competenta inca se bazeaza pe "rotatia cadrelor". 95%, nu 100%.

Mihai_C_Radu

Ionita... TVR1... acum... daca nu aveti nimic altceva mai bun de facut decat sa urmariti cu stupoare cum pot si cei tineri sa devina politruci! O:-)

alecu26

https://www.theguardian.com/technology/2017/sep/29/elon-musk-spacex-can-colonise-mars-and-build-base-on-oon

Un mic pariu?

De fapt frustrare...daca astia ajung pe marte inainte ca noi sa terminam un lot din SiPi (la 1 si 5 ma refer), eu ma reprofilez. (Am mai promis ca-mi dau foc la diplome, din pacate Aktor si UMB nu au fost de acord).

PS: loturile 2, sau 3 sau 4 au sanse sa fie gata dupa ce ajunge Elon Musk pe marte cu abordari de genul celei de mai sus.

Drumurile noastre POATE;

cristi5

#9393
Daca vreti sa mergeti in teren pe un traseu OSM propus sau in constructie (deci, nu prea vizibil pe multe harti), puteti incarca pe browserul din telefon segmentul OSM al traseului, pe care il puteti obtine direct din harta proiectelor de infrastructura (prin click pe segment), sa zicem:
https://www.openstreetmap.org/way/338919193

sau de la segment se poate ajunge la o "relatie" OSM (o colectie de mai multe segmente), care e de obicei traseul intregii autostrazi. De exemplu la segmentul de mai sus scrie "Part of Relation A6 Est Vest (3408548)" (sigur, numele e gresit)

https://www.openstreetmap.org/relation/3408548

Atentie, e important sa fie HTTPS, nu HTTP pentru ca altfel browserul din telefon nu va va arata locatia.
Atentie 2: hartile OSM nu sunt optimizate, cand faceti zoom in, vor consuma date mai mult decat google.
Atentie 3: traseul A8 nu a fost verificat de nimeni de pe forum conform planselor publicate recent de Ionut. E inca pe TODO. Dar dau aici un exemplu.

Apoi apasati pe butonul geolocation din partea din dreapta jos a paginii openstreetmap ca sa vedeti daca/unde sunteti pe traseu. 



Sigur, ar fi interesant un buton de geolocatie direct pe harta proiectelor de infrastructura, o sa ma gandesc la asta :)

Daca nu vreti neaparat o harta, ci vreti sa va notati coordonate GPS, harta proiectelor de infrastructura afiseaza jos  in mijloc coordonatele ultimului click.. Se poate face copy-paste de acolo. De exemplu aici aflu coordonatele interesectie A8 cu DN24 langa Iasi




Powered by API/PUM imgur uploader


SB76UFO

#9394
"Prostia este eternă și invincibilă"

SB76UFO

"Prostia este eternă și invincibilă"

dr4qul4

 :lol: :lol: :lol:
Oare si ei vor astepta vreo 2 ani ca sa plece singuri?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

kumar

Zboara cucul din guvern saptamana asta?

Granata06

De ce sa zboare? Este cel mai profitabil om din guvern. La rectificarea din toamna, a dat la alte ministere, doar MT are prea multi bani si nu are ce face cu ei.

Granata06

De ce n-avem autostrăzi: "Specificul solului românesc"
Șeful CNAIR, Ștefan Ioniță, a găsit ,,vinovatul" pentru lipsa autostrăzilor. Solul din România este altfel decât în țările din care provin firmele de construcții.

Firmele din străinătate care vin să realizeze autostrăzi în România au experiență în procedurile de achiziție publică, dar nu sunt obișnuite cu solul românesc, a declarat la un post de televiziune Ștefan Ioniță, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

"Am observat că firmele străine care construiesc în România, deşi au experienţă în achiziţii publice, au probleme când trebuie să lucreze efectiv pe specificul solului din România", a explicat Ștefan Ioniţă, în cadrul unei emisiuni. Directorul general al CNAIR a precizat că,  ,,este diferenţă între un sol arid cum este cel din Spania şi specificul solului românesc".

Nu este clar cât este ironie voită și cât este realitate în declarația directorului general. Referirea la procedurile de achiziție pare a ținti contestațiile repetate la licitații venite din partea firmelor străine. Referirile la sol pot privi numeroase proiecte de autostrăzi în care solul a luat-o la vale, precum Lugoj-Deva, lotul 3, Sibiu-Orăștie lotul 3 sau porțiuni din Sebeș-Turda. Din acest punct de vedere vina nu aparține în totalitate firmelor străine. Dacă acestea utilizează materiale de proastă calitate sau apelează la soluții tehnice necorespunzătoare pentru a își umfla profiturile, CNAIR păcătuiește prin faptul că nu verifică la timp și complet lucrările și dă firmelor de construcție acceptul ca acestea să facă proiectul tehnic.

sursa: http://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/de-ce-n-avem-autostrazi-specificul-solului-romanesc-807609

Spania, Cipru, Israel etc. Insa dupa aceea ne plangem ca este prea cald, nu rezista mixutra asfaltica la temperaturi inalte, seceta. Nu poti fi cu toate domnu Ionita. Dar de ce suntem surprinsi? doar studiile geo ne arata clar ce tip de sol avem....daca se fac.

alecu26

Drumurile noastre POATE;

Granata06

Pai solul devine "arid" tocmai din lipsa crunta a precipitatiilor (ani de zile) si a temperaturilor inalte.

gruiarew

Asta-i ca la fotbal. A fost terenul de vină.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Granata06


Ionut

Exact. :lol:
De parca doar la noi e sol cu probleme.

Dam vina pe:
1. constructori
2. guvernul anterior
3. ursi, lilieci etc
4. ONG-uri (API e de vina, WWF e de vina)
5. Soros
6. sol (ce tembel e si asta)
7. vreme
8. [...] <-- pune orice aici, in afara de "noi"

Niciodata nu suntem noi responsabili. Noi suntem cei mai destepti.