News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gendan

Tot circ ieftin se numeste. Il ia la rost pe Cuc si ii spune ca nu mai are incredere in nimic din ce spune. Uita, totusi, de scaderea cheltuielilor cu investitii. Ergo, circ ieftin.

andrei@buc

ma tot framanta o intrebare legata de contractele de infrastructura din romania (nu doar cele rutiere, desi astea sunt cele mai comune). nu imi dau seama exact de modelul pe care il aplica companiile care contracteaza lucrarile, cum isi fac planul, pentru ca in mintea mea sunt prea multe variabile.

cand locuiam in romania am avut mai multe utilaje si la fiecare aveam un numar minim de ore sub care nu merita sa tin utilajul (rate, asigurari, angajati etc). putea sa fie 2000 de ore pe an, putea sa fie 3000 de ore. utilaje ieftine puteam sa le folosesc si 1000 de ore pe an insa pentru restul trebuia sa gasesc cerere necesara sa "le pun la munca". aici am vazut utilaje care trebuie sa lucreze 6000 de ore pe an si stiu ca exista prin mine utilaje care au nevoie de 8000 de ore pe an sau mai mult. nu mai vorbesc in fabrici cu up-time asemanator.

si acum vine intrebarea: sunt atatea santiere unde se da ordinul de incepere a lucrarilor si apoi sunt oprite din diverse motive (nu mai dau exemple, "it is known": cele 2 scuturi astaldi de la metrou, pasajul de la piata sudului, sectoare din A1, din A3, de cati ani sta macaraua de la ciurel? etc). iar filofteia si varvara nu sunt tocmai 2 excavatoare de 20 de tone sa zici "lasa ca e contractul mare si se acopera costurile". si chiar si 2 excavatoare, cand ai santierul mare se aduna. RCA, CASCO, leasing, ITP, vignieta. mai pui organizare de santier, paza, punere in conservare in perioadele in care nu lucrezi. astea sunt fixe lunare indiferent ca inchiriezi sau ai utilajele tale. bine, daca subcontractezi e treaba celui de sub tine ce face (pe principiul money flows uphill, shit flows downhill) dar de cate ori poti sa ii dai teapa inainte sa nu mai lucreze cu tine.

si avand contracte licitate cu valoare oarecum fixa cum iese la final? ca mie nu imi da din excel deloc si am ajuns la 2 concluzii posibile. 1. liciteaza mult peste costuri, marje mari sa acopere. 2. sunt clauze prin care aceste intarzieri sunt acoperite de CNADNR. imi scapa ceva?

PS. aici piata constructiilor e foarte ciudata si extrem de scumpa si din acest motiv antreprenorii sunt orientati spre solutii foarte rapide. a fost un proiect de curand unde de cand au montat macaraua turn pana au demontat-o au trecut 5 luni, timp in care au realizat 3 etaje subterane (pleca de la -12m) si 5 supraterane (un fel de 3 cu 4 si 5 retrase). insa operatorul lua 75 de dolari pe ora, dublu sambata asa ca se punea presiune serioasa pentru a termina la timp. stiu ca prin mine se folosesc deja utilaje autonome care lucreaza 24/7. in acest context cand vad santiere care stau si zac cu lunile...

Daniel_C

Quote from: Ionut on August 18, 2017, 11:21:38 AM
Va mai aduceti aminte de acest domn? :)

Omul de afaceri Nelu Iordache şi-ar putea afla azi sentinţa
în dosarul privind deturnarea fondurilor pentru autostrada Nădlac-Arad

Adevarul

S-a amanat pronuntarea pentru data de 1 septembrie.

http://portal.just.ro/3/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=300000000534335&id_inst=3


AdrianB1

RCA, CASCP, ITP si vigneta la escavatoarele de santier ... nu exista.

Si apoi exista inchirieri temporare, stiu pe cineva care lucra cu o macara in regimul asta, era platit doar pentru zilele lucrate si chiar si asa ii convenea: macaraua era a lui, o cumparase ieftin (era mai veche), intretinerea era destul de ieftina (se gaseau piese si se pricepea sa o faca singur), daca avea de lucru 6 luni pe an traia decent tot anul, iar in celelalte 6 luni avea alte ocupatii aducatoare de ceva venituri. Per total, se descurca decent. Si zicea ca majoritatea celor care lucrau pe proiectele respective erau ca el.

alecu26

Cuncat chiria e mai lunga...scade mult pretul . Daca macarau/utilajul e deja in santier...se cam plateste un minim de ore zilnic. Daca nu...subantreprenorul pur si simplu pleaca.
Daca sta si nu lucreaza...treaba antreprenorului general cum se descurca mai departe Ca principiu general...furnizorul....subantreprenorul nu prea pierde bani niciodata.
Cu filofteia si alea eoua cartite...sa facu o mare magarie. Exista in contract si o clauza de stationare...fara lucru. (Deh...in 2008 Dna, cnsc, anap) nu prea existau..si se plateste acel timp). Asa se explica de ce, chiar la inceput cartitele au venit cu muuult inainte.....si au stat dupa aia blocate in tot felul de utilitati si problem birocratice.
Cine din metrorex a semnat ordinul de mobilizare...ar cam trebui sa dea cu subsemnatul.
Drumurile noastre POATE;

cristi5

#9095
http://m.ziare.com/tarom/directorul-interimar-al-tarom-il-contrazice-pe-tudose-si-acuza-sabotarea-companiei-din-interior-1477746-font1

Deci nu sunt pierderi,  ci lipsa de venituri :) Da' de avioanele alea care urmau sa iasa din uz, cam de cand se stia?

bogdymol

Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

adi

Se incadreaza la furt calificar!

AdrianB1

Nu e furt calificat, dar e furt. Furt calificat era daca plecau de acasa cu intentia si destinatia furtului de bere.

voicul

#9099
Am realizat ca s-a terminat vacanta din cauza traficului din B.
Doar ca ... pentru ca primaria nu a facut, nu face si nu pare sa faca ceva pentru a rezolva situatia traficului, guvernul a scos o lege excelenta (nu e de bine. Statistic in 100 de lucruri rele unul va fi cel mai bun, dar nu implica ca e bun!) ca sa rezolve problema tuturor primariilor: scumpeste benzina.

Avantajele clar bat micile dezavantaje:
1. Merg pe gaz nu ma afecteaza!
Se scumpeste doar benzina si motorina, deci vinde masina pe motorina si cumpara beznina + gaz.
(asta te va ajuta sa intrii si in marile capitale europene!)
2. Cumpara-ti bicicleta, trotineta, monociclu electric. Nu mai ai problema locului de parcare, toata lumea se va uita dupa tine si economia de combustibil va fi in buzunarul tau.
3. Probabil lumea va mai renunta la masina (teoretic): trafic mai usor, aer mai curat, sanatate generala.
4. Lucreaza de acasa sau pe langa casa. Are prea putina legatura cu scumpirea, dar tine si de ea: timpul tau e doar al tau si nu ar trebuie sa il arunci la gunoi asa usor.

5. Sper sa se adevereasca asta:
Scumpirea asta va duce la alta scumpire - deci mai mult din 3.
Combustibilul se scumpeste pentru a atrage mai multi bani la buget, dar rezultatul: e posibil sa ajunga mai putin bani la buget si atunci supra impozitare ca sa vina totusi mai multi bani la buget.

Sigur nu trebuie sa iti placa decizia, dar eu zic ca e una la fel de reusita ca interzicerea fumatului in spatiul public inchis.

Eu zic ca doar s-a nimerit sa fie o decizie buna!

Am "-242" karma ... stau sa ma intreb cat mai strang cu ideea asta :)?

perfidus

Ai -1 teoretic si de la mine (practic nu vreau sa o fac). Traficul auto si comertul de masini SH se pare ca nu e dictat de costul carburantilor in RO (au mai fost scumpiri si in trecut). In schimb transportatorii internationali vor evita sa alimenteze in RO => nu va avea efect in trafic si nici in buget, la fel cum s-a intamplat in alti ani de exemplu cu taxa pe stalp sau supra-aciza lui Ponta.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

SB76UFO

Ieri l-am vazut  :shootme:

Parea ca se indrepta spre Sebes
"Prostia este eternă și invincibilă"

dr4qul4

Si unde vor alimenta transportatorii? La OMV in Bulgaria am platit mai mult decat la OMV in Romaia. O fi fost diferenta din cursul valutar. Dar o crestere mica nu cred ca se va observa, iar transportatorii romani vor avea si ei diferenta de curs valutar.
In Ungaria cat e motorina? Ca la greci e scumpa rau.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

cezar-mario2012

 Cum mai se pune radarul pe la noi :p


Ionut

Siguranță și incredere! Mai ales cand gaborul burtos blochează abuziv un drum național cu masina din dotare.
Dar a invatat de la șefi ca abuzul în serviciu e la moda.