News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Granata06

Urmaresc acum emisiunea:  Romania te iubesc.  Deci mai marii conducatori din CNAIR habar nu au de starea drumurilor. Cand l-au intrebat pe domnul Cuc de DN1..habar nu avea ce reprezinta acest drum...ca sa nu mai vorbesc de Ionita care pare cazut din plop.

alexandru_m

Quote from: dr4qul4 on April 23, 2017, 06:04:31 PM
nu cred ca ar fi deblocat nimic. Dar nici LD nici ST nu erau blocate. se lucra pe sest, in purul stil romanesc.
Asa cum UMB, Ts si Porr au lucrat fara AC pana atunci, tot asa ar fi lucrat si dupa. Nu se ducea ISC-ul peste ei.
Nu ma intereseaza discutii despre altceva decat infrastructura. Asa ca nu o sa-ti raspund la partea cu pomenile.
Nu cred ca ar fi facut mare lucru in infrastructura, dar macar ei nu s-ar fi batut cu pumnii in piept ca au deblocat santierele si au eliberat AC-uri.

Te intreb si eu ceva: daca se lucra cu avant gospodaresc si se ajungea pana la asfalt si ACuri tot nu erau, cam cum faceam sa circulam si noi pe acolo? Cum poti sa faci o receptie la o lucrare pe fonduri europene fara AC? Lumineaza-ma te rog.

Quote from: dr4qul4 on April 23, 2017, 06:04:31 PM
Nu ma intereseaza discutii despre altceva decat infrastructura. Asa ca nu o sa-ti raspund la partea cu pomenile.
Nu cred ca ar fi facut mare lucru in infrastructura, dar macar ei nu s-ar fi batut cu pumnii in piept ca au deblocat santierele si au eliberat AC-uri.
Nu mi se pare insa normal sa spunem ca rosii saboteaza infrastructura si ceilalti au promovat-o. Eu nu am sesizat vreo promovare anul trecut.


Serios?! Deci faptul ca niste oameni au rezolvat cu actele intr-un an ce n-au rezolvat Ponta si 3 guverne in vreo 4 ani nu iti spune nimic, huh?

Faptul ca in fiecare an se faceau rectificari bugetare taind de la transporturi ca sa dea bine "excedentul" cam cum se traduce? Nu sabotaj?

Quote from: dr4qul4 on April 23, 2017, 06:04:31 PM
Cred ca se face anul de cand cutter se lauda le fb cu pasajul de la Domnesti si cu proiectul pentru DNCB sud.
Inca nu sunt convins daca Cucu e mai praf ca Buse. Sau ati uitat ca el mai avea putin si facea PiSi ?
Eu zic sa recititi topicul de promisiuni nerespectate. Nu stiu ce e mai rau: sa spui ca faci in regie proprie centura Bals, sau sa zici ca licitezi pe baza sf-ulului pt DX12. La declaratii sunt  campioni cu totii.
Un lucru e clar. Cat timp ei se cearta noi nu avem cum sa castigam.


PS. nu l-as vota niciodata pe dragnea, dar nici pe unii care nu au nici un plan si se pricep doar la proteste.

Hai sa nu privim mai departe de ce s-a petrecut la varful CNAIR in iarna asta. A fost dat afara fostul pentru ca nu a mers deszapezirea cum trebuie si a fost pus sef fix sefuletul mai mic de la...deszapezire. Fie ca l-a sabotat intentionat pe Homor stiind ca ii va lua locul, fie ca este pur si simplu incompetent si altcineva a scos castana incinsa din foc...mie asta imi arata multe si imi raspunde la problemele tale de mai sus. Daca pe langa imbecilii de la deszapezire si juridic (apropos, cum de s-a putut inaugura pana la urma ciotul de LD2, lumineaza-ma si aici) mai sunt cateva cozi de topor in puncte cheie cam cum ai vrea tu ca proiectul pe care cutter l-a promovat sa mearga pana la capat?

dr4qul4

tu crezi ca pana anul trecut nu s-au mai eliberat AC-uri pt autostrazi? oare pentru restul loturilor deschise cum au facut?
Sa obtii AC-uri DOAR pentru unele loturi ti se pare o mare realizare? si sa mai ai si nevoie si de 1 an pt asta?
Asta e motiv de lauda? Daca lansau si semnau contracte pt 100 de km noi de autostrada si sf-uri pt alti 200 înțelegeam.  Dar ei au avut 2 loturi reziliate si 1 singur semnat. Asta e realitatea.
Stii de ce s-a ajuns aici? Pentru ca au refuzat sa lucreze fara toate hartogariile dar nu au fost pregatiti si habar nu au avut in ce se baga. Au fost trimisi la inaintare ca mielusei la taiere.

Si circulam le ele. presiunea politica ar fi fost atat de mare incat se obtineau toate avizele. ca la fiecare alegeri de altfel.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

carutasul

Unde sunt de acord cu dr4qul4 e că s-au băgat in niste chestii pe care nu le-au putut controla. După părerea mea nici nu avea rost să încerce să desfiinţeze CNADNR atâta timp cât nu aveau puterea necesară ( nici legistativă şi nici măcar executivă nu era deplină) Acum au compromis ideea de reformare a instituţiei, spre bucuria dinozaurilor.
Cât despre chestia cu pasajul Domnesti, eu sunt sigur că prin CNADNR oamenii sunt in continuare ferm convinşi şi satisfăcuţi că i-au stricat şmenul lui Cutter. Nu am nici o indoială că ei aşa gândesc, nu pot conştientiza că există oameni care chiar vor să facă o treabă; dacă ar fi găsit o explicaţie alambicată prin care, să zicem, dr4qul4 ar fi câştigat un leu din pasajul ăsta, ar fi fost convinşi că e şmenul lui  şi că toată tevatura de pe forum i se datorează. Aştia-s oamenii, şi dacă nu îi poţi împuşca la sigur n-are rost să te baţi cu ei, că te "ard"....

alexandru_m

Nu, dr4aqul4, hai sa le dam naibii de legi si de hartii.

Hai sa facem OS3 peste tot.

Hai sa facem A12 cu 20 de foraje in 120 de km, hai sa facem din lucratul fara AC o normalitate. Lasa ca fraierii de cetateni sa respecte legile, pentru stat sa fie optionale. Mi se pare logic si moral.

Este vina guvernarii ca intra firmele in insolventa? Du-te si intreaba pe cine a dat lucrarea tuturor rapandulelor de firme de ce s-au facut rezilieri.

Tu chiar nu intelegi ca acel guvern fara "sprijin politic" era legat de maini si de picioare? Parlamentarii au dat lege ca guvernul sa nu mai poata emite Ordonante in vacanta parlamentara. Nici un an nu a trecut si se va reveni, pentru ca actualul guvern are "sprijin politic". Ce alte exemple mai vrei.

Urmaresc cu atentie forumul si tu tot sari ca paduchele in frunte cu anumite afirmatii. Nu doar ca sunt convins ca ai votat rosu, eu cred ca tu esti chair rosu. Membru de partid adica. Esti prea bine informat in general ca sa iti scape chestii elementare. Tu pur si simplu invarti de fapte pana dau bine pt tine si fratii tai. Asta-i parerea mea.

frunzaverde

#8405
Quote from: alexandru_m on April 23, 2017, 09:16:47 PM
Nu, dr4aqul4, hai sa le dam naibii de legi si de hartii.
Hai sa facem OS3 peste tot.

Hartogaraia de-acum nu este cu nimic altceva decat hartogaraie buna de aruncat la cos. Doar o varza de birocratie facuta din traduceri proaste ale unor legi frantuzesti amestecate cu alte traduceri, facute in graba, si inca si mai proaste, ale unor compromisuri peste compromisuri europene. Atat.

Efectele milioanelor de hartii, hartoage si alte tampenii similare a fost si este fix nul. Cu toate PUG-urile, PUZ-urile, autorizatiile si rasautorizatiile avem monstruozitati si oricum decizia finala e luata de niste cretini prin decizii politice facute prin chermeze pe la Sinaia.

Cu toata hartogaraia inutila, milioane de HG-uri si OUG-uri si legi si autorizatii si alte rahaturi similare, avem montruozitati. Gen OS3.

Iar respectarea tuturor pasilor din minunile astea e echivalentul unei "greve de exces de zel" - sa folosesti legislatie gandita pentru constructia de case particulare pentru a construi mega-proiecte de miliarde de euro este o tampenie fara margini, care o sa ne coste mult si in bani, si in timp, si in nervi. Cum e posibil ca in conditiile in care proiectele mari de infrastructura, oricat de bine pregatite ar fi, au nevoie intotdeauna de resurse suplimentare (teren, schimbari de pasi, schimbari de locatii etc.) sa ai nevoie de HG-uri pentru a duce un proiect la capat?

In orice sistem civilizat, odata ce s-a decis ca un proiect se implementeaza, decizia aia are valoare de lege, si toate masurile (intr-o limita rezonabila) se pot lua pentru implementarea proiectului. In Romania, un nenorocit de gard devine motiv de HG. Si ia trei ani sa rezolvi problema unei pesteri antropice in care s-ar fi vazut niste lilieci. Care sunt least concern IUCN, adica nu au nici o protectie.

Si absurditati precum o reparatie de pod pe linia care leaga Bucuresti de Istanbul, Sofia si Atena sa aiba nevoie de "studiu de fezabilitate" si "aprobare indicatori tehnico-economici". Si de mii de proceduri, la cel mai inalt nivel, pentru o amarata de expropriere suplimentara... Ce dracu de fezabilitate trebuie sa cercetezi acolo? A fost pod. L-a luat apa. E magistrala de cale ferata. Trebuie facut altul. Punct. Ce indicatori tehnico-economici trebuie studiati si aprobati? E nevoie de pod, CFR trebuia sa aiba instantaneu libertatea sa angajeze pe cineva sa faca proiect. Pentru ca apoi sa poata traga, in baza proiectului, bani dintr-un fond discretionar (bugetar) de reconstructie infrastructura.

Nu inseamna ca trebuie lucrat fara lege. DAR TREBUIE SCHIMBATA LEGEA. Pentru ca asa ceva nu se poate - la capitolul infrastructura, avem o increngatura legala dincolo de orice bun simt, care blocheaza totul. Indiferent de intentie.

Quote from: alexandru_m on April 23, 2017, 09:16:47 PM
Hai sa facem A12 cu 20 de foraje in 120 de km,

Nu, in nici un caz.

Quote from: alexandru_m on April 23, 2017, 09:16:47 PM
hai sa facem din lucratul fara AC o normalitate.

Dat fiind ca autorizatia de constructie este emisa de MT catre un organism controlat si 100% in proprietatea MT, autorizatia de constructie este un document inutil, care nici macar intr-un stat perfect nu ar avea vreo utilitate practica, si care deci ar trebui desfiintat pentru constructii de autostrazi (cand AC e dat de MT).

Quote from: alexandru_m on April 23, 2017, 09:16:47 PM
Lasa ca fraierii de cetateni sa respecte legile, pentru stat sa fie optionale. Mi se pare logic si moral.

Nu. Dar daca legile sunt proaste, le schimbam. Nu le lasam asa, incercam sa facem cate ceva cu oameni pusi in cele mai proaste pozitii cu putinta; iar in pozitiile cheie toti tampitii si apoi ne plangem ca n-a iesit dar ca au avut intentii bune. Intentiile lor bune ne-au dus in iad - ca situatia actuala altfel decat iad nu se poate numi. Si pentru asta trebuie trasi la raspundere.

Quote from: alexandru_m on April 23, 2017, 09:16:47 PM
Tu chiar nu intelegi ca acel guvern fara "sprijin politic" era legat de maini si de picioare?

Daca nu ai sprijin politic, exista o solutie. Se numeste demisie. Aia face un guvern care nu mai are sprijin politic. Poti vedea ce a facut Theresa May ca exemplu.

Iti dai demisia si vezi apoi ce se intampla; ori propune majoritatea un nou premier, cu suport politic, ori se ajunge la anticipate.

Si nu, nu sunt rosu. Dar vaitatul asta impreuna cu "uite ce-au facut X", cand efectul, vazut din exterior, este fix zero, este un esec total. Chiar daca cunoastem oameni care au muncit 27 de ore pe zi (si stiu ca au muncit 27 de ore pe zi) - efectul total e zero daca seful al mare, cel care are cheile in contact, ia decizii proaste si se bazeaza pe un mecanism consensual, invatat la CE, care nu merge nici acolo (ca azi si in doua saptamani stam cu sufletul la gura sa aflam daca va mai exista UE), nu a mers niciodata pe nicaieri si nu va merge niciodata pe nicaieri.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cutter

#8406
Pfff, drq4ul4 ai așa o combinație de jumătăți de adevăr cu speculații sau informații false de-a dreptul în postările tale că-s tare greu de descîlcit. Dar, în speranța că e totuși util cuiva, încerc.

Quote from: dr4qul4 on April 23, 2017, 10:41:33 AM
Esti sigur ca politicul pune bete in roate? Sau sistemul CNADNR e cel care refuza schimbarea?

Ambele. Și CNADNR (sau CFR/METROREX/etc) picură în urechea miniștrilor minciunele și prostii pe care aceștia le înghit, dar și miniștrii au idei crețe și întorc totul cu fundul în sus.

Quote
Sau ca centura Sud Bucuresti avea planul gata inca de acum 1 an, iar in decembrie s-au gandit ca trebuie sa mai angajeze niste consultanti sa vada daca mai fac si partea de la Jilava la A2 sau fac direct A0.
DNCB Sud a fost respinsă de JASPERS (pentru cine nu știe, consultanții pe care-i folosește Comisia Europeană pentru a aproba proiectele pentru finanțare europeană) în forma prezentată de CNADNR în februarie 2016, ceea ce însemna, în mod practic, respingerea finanțării europene. După discuții ce-au ținut martie-iunie 2016 la nivel tehnic (discuții extrem de greu de avut cu cei de la CNADNR - responsabil la vremea respectivă, chiar Ștefan Ioniță) se ajunsese într-un impas pentru că CNADNR/MT nu reușeau să prezinte un plan coerent (am dat detaliile în alte postări, se pot citi din urmă). Fără finanțare europeană = nu se făcea proiectul.

Quote
Cu ce sunt diferite cele 2 situatii? E tot o tragere de timp. Ai planurile gata dar te razgandesti in ultimul moment doar pentru ca iti dai seama ca nu vei taia tu panglica.
Asta este o afirmație tendențioasă. N-are nicio legătură cu panglica (care urma oricum să fie după mulți ani, în orice scenariu, nu ar fi tăiat-o vreodată guvernul tehnocrat). Soluția studiului BEI a fost una de salvare a finanțării europene pentru Centura Bucureștiului. Bineînțeles ca orice pas mic, dar esențial, care salvează un proiect nu rămâne neterfelit (pe principiul "nici un bine nu rămâne nepedepsit").

Quote
Oamenii din CNADNR care le spun ministrilor ce vor acestia sa auda, raman in functie pe viata. Nu mai sunt ei directori Generali, dar raman directori  la departamente, pozitii caldute de unde isi pot face "treaba" bine.
Se pot schimba cate guverne vreti voi, dar cat nu se schimba ceva in CNADNR nu se va face nimic. Degeaba au schimbat numele daca structura si gandirea a ramas aceeasi.

100% de acord.

Quote from: dr4qul4 on April 23, 2017, 02:57:37 PM
Nu cred ca stanga saboteaza autostrazile. Parca ei au promovat si Sebes Turda si C Turzii Tg Mures.

Nici eu nu cred că le sabotează neapărat intenționat. Le sabotează din prostie/incompetență, din clientelism politic și din grandomania unor decidenți cu idei crețe.

Sebeș-Turda și Câmpia Turzii-Tg. Mureș sunt proiecte aruncate la disperare pentru salvarea absorbției pe POS-T 2007-2013 (2015) și n-au salvat mai nimic. Ambele sunt necesare, dar nefiind deloc pregătite cum trebuie s-a ajuns la întârzieri enorme și la probleme în execuție. Să nu uităm că ST trebuia să aibă timp de execuție 18 luni, iar CT-Tg. Mureș 12 luni. Zîmbim trist acum cînd auzim...

Quote from: dr4qul4 on April 23, 2017, 04:52:09 PM
Dar te intreb: de ce tehnocratii nu au:
- lansat licitatia pentru tunele LD
Pentru că era foarte departe de a fi gata proiectul tehnic făcut de Salini când au venit tehnocrații, deci n-aveau pe ce bază să liciteze. S-a lucrat în 2016 la el și acum e gata (dar acum nu mai avem urși :) ).

Quote
- lansat licitatia pt DNCB sud
Am explicat mai sus.

Quote
- desuspendat licitatia pt SF A13
Dacă asta e Sibiu-Făgăraș, eu știu că e desuspendată din noiembrie și se și lucrează la foraje geo în prezent.

Quote
- asteptat atat cu licitatiile pt SF pe A7, pe care le-au lansat in ultimul moment si care au fost atat de bine pregatite incat au fost contestate, suspendate si clarificate incat ne-am plictisit. Si asta inainte de contestatiile de dupa deschidere.
Asta a fost o prioritate de la început de la "nivelul tehnocrat" lansarea licitațiilor de SF (+PT+DTAC, adică pregătirea completă a proiectului). Așa poate și atât poate CNADNR-ul de repede să se miște, le-a luat destul de multe luni să pregătească aceste licitații din care (din ce știu eu) nu au mai făcut (SF+PT+DTAC), plus schimbarea legii achizițiilor publice. Au fost gata din august, dar abia în octombrie/noiembrie au ajuns pe SEAP (fiind primele de acest fel pe noua legislație). Cât despre problemele de calitate (vizibile și în corecțiile determinate de contestații) - ce pot să spun, n-o să găsești în mine un apărător al competenței CNADNR. Eu sunt primul susținător al reformei din temelii a MT și instituțiilor din subordine.

Quote
Daca o sa-mi spui ca nu au avut timp destul (desi nu cred ca avem nevoie de ani buni pt o amarata de licitatie de SF), te voi intreba ce au cautat sa-si asume guvernarea pt 1 an?
Dacă mă întrebi pe mine de ce mi-am pus cariera on-hold și am venit lângă Cioloș pentru 10 luni, pe un venit de multe ori mai mic decât aveam înainte și pe un consum nervos enorm - e destul de simplu, am vrut să pun umărul și să-mi ajut țara.

Quote
Daca ramaneau fostii, macar mai aveam cateva panglici taiate asa inainte de alegeri. Fara Ac si alte hartii, dar macar cu asfalt.
Nu cred. Erau deja suspendate lucrările de ISC și dosare penale deschise pe loturile de care discutăm.

Quote from: dr4qul4 on April 23, 2017, 06:04:31 PM
nu cred ca ar fi deblocat nimic. Dar nici LD nici ST nu erau blocate. se lucra pe sest, in purul stil romanesc.
Asa cum UMB, Ts si Porr au lucrat fara AC pana atunci, tot asa ar fi lucrat si dupa. Nu se ducea ISC-ul peste ei.
Aici e partea la care făceam referire în preambulul acestui mesaj. Acestea sunt pur și simplu afirmații contrafactuale.

ISC-ul s-a dus în 2015 "peste ei" și buba deja exista.

Quote
Cred ca se face anul de cand cutter se lauda le fb cu pasajul de la Domnesti
Nu m-am lăudat cu niciun pasaj. Am încercat anul trecut în martie-aprilie un efort cu două scopuri: 1) informarea publicului 2) presiune internă pe cei responsabili legat de Centura București. Ca orice faptă bună, nici asta n-a scăpat :)

La Domnești am pus o postare la sfârșit de aprilie în care am zis că s-a dat un câștigător (nici nu știam cine e) și că dacă nu-s contestații se poate semna contractul și cam ce-ar urma după. În fapt, au urmat contestații care s-au terminat abia acum o lună. În plus, niște dubioși din CNADNR care au o agendă proprie care coincidental și doar fățarnic se suprapune peste cea de reformă (cum le spune și numele) au folosit postarea mea drept cassus belli și au început o campanie de denigrare complet falsă și calomnioasă.

Quote from: dr4qul4 on April 23, 2017, 07:55:11 PM
Stii de ce s-a ajuns aici? Pentru ca au refuzat sa lucreze fara toate hartogariile dar nu au fost pregatiti si habar nu au avut in ce se baga. Au fost trimisi la inaintare ca mielusei la taiere.

Si circulam le ele. presiunea politica ar fi fost atat de mare incat se obtineau toate avizele. ca la fiecare alegeri de altfel.

Omule, problemele erau deja acolo și blocajele lăsate de pe vremea guvernării Ponta. 2012-2015 au fost ani dezastruoși pentru infrastructură. Nu s-a mișcat nimic mai repede doar pentru că ar fi fost o presiune politică.

Da, într-o dictatură de dezvoltare merge mai repede infrastructura. Dar (lăsând la o parte că ar fi nociv și indizerabil) oamenii ăștia de la PSD nu au făcut așa ceva în 2012-2015. Poate pe vremea lui Năstase. Dar in 2012-2015, nu s-a mișcat nimic repede sau la comanda șefului.

Este total un mit că "măcar ăștia politici, dau din mână ca Ceaușescu, urlă de două ori, dar se întîmplă lucrurile, chiar dacă nu tocmai corect" (și dincolo de mit, probabil și expresia dorințelor interioare și frustrărilor legitime ale celor care perpetuează mitul).

Sunt impotenți, de fapt - iar impotența vine din incompetență, din oamenii slabi de care s-au înconjurat, dintr-un sistem de pile și relații în care s-au prins singuri ca într-o pînză de păianjen, se zbat și mai rău se afundă.

Cum spune adiarc, soluția nu poate veni decât din profesionalizare. PROFESIONALIZARE. Din păcate, nu văd actuala guvernare capabilă să livreze asta.

ps Și apropo de "ce mare lucru au mișcat tehnocrații" (ca horatiu.cosma care a dat sute de telefoane încercând să suplinească lipsa de interes și project management din CNADNR) și "ce mare lucru niște avize, la PSD se dă ordin și apar" - vedeți situația actuală de la 1 ianuarie încoace: e cam albastră și ne îndreptăm către un an ratat în mare parte pe șantierele care așteptau după avize. Mă refer aici la: LD3/Holdea+zonele din afara culoarului, LD2 (sectiunea E), LD4 (sunt multe avize lipsa chiar dupa eliberarea AC-ului si nu se misca nimic, de la Transelectrica la mutare lilieci si altele), ST1 (nod Sebes + km14-km17 Alba Iulia Nord), ST4 (Stejeriș + bretea nod A3), CT-Ogra (3 loturi), Nadaselu-Mihaesti, Bucuresti-Ploiesti (Popasului-CF + Balta Saulei) si multe altele.

perfidus

Quote from: dr4qul4 on April 23, 2017, 02:57:37 PM
Eu nu cred ca se rezolva ceva prin proteste.
Doar prin dialog.
Am sa evit sa politizez discutia. E crezul tau, eu raman cu al meu.
Daca vrei sa schimbi ceva prin dialog, trebuie sa ai interlocutori capabili de judecata conform unor principii si dispusi la unele sacrificii pentru un bine mai larg. Nu doar pentru propriul lor interes sau cel al grupului. Iti vor zambi larg, iti vor multumi pentru interventie si vor face tot ca ei.
Mutumesc @cutter pentru precizari.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

alexV

#8408
peisaje frumoase pe coasta de Azur :)

https://youtu.be/So5FOEFTpvA

e gigant un excavator de-asta, in video nu prea se vede. eram destui turisti care admiram lucrarile

lupu.irimie

Am stat in fotoliu, cu o cubata si cateva tigari citind pareri, opinii...si tot ce incape. (Cubata este bautura care se compune din Rom+gheata+coca/pepsi/fanta -dupa gust/)
Este cald aici (azi au fost 27 de grade) si citind ceea ce fiecare a scris, imi revine obsesiv in minte anul de gratie 2005, cand eram in Olanda, si incarcasem primele "moristi" pentru parcul eolian al Iberdrola din Dobrogea. Generatorul, eliciile, stalpul (care vine pe segmente). Drumul pana la granita Hu-Ro, nu a fost dificil... insa nu am cum sa imi sterg din memorie fata de "pokemon" a lui Sigmund, cand vamesul roman si ungur ne obliga sa intram pe la cantar cu "hardubela". Da, dragi tovarasi si "pretini" cu 22m lungime de la articulatie pana la capat, si un 28,75metri total lungime, vamesii doare sa ne bage pe cantar!!!!

Anul de gratie 2016. Revin in tara, cu o buna prietena din Spania pentru a petrece un concediu.
-Cat facem de la M la Bucuresti!? intreaba ea inocenta.
-Pai cu avionul cam 4 ore!
-Si de la aeroport (Otopeni) la Brasov!?
-Ei.... pai stiu eu?! Depinde de trafic.... "fo" 3 ore!
Asemanarea!? Doar fetele de "pokemoni" ale celor doi!! Trist? Hilar? Eu a-si spune ca revoltator spre marginea aia in care te duci si iti cumperi un AK47 sa ii macelaresti pe toti decidentii politici!
Dua 2 saptamani de calatorit prin taramul lui Eminescu, Creanga, Blaga, Titu Maiorescu, Hasdeu, Antipa, Demetriade, Eliade... a baguit la plecare urmatoarea fraza epica:
-Este o tara, in care locuitorii sunt de admirat! Totusi, la cum arata infrastructura, aveti putine accidente!

Mai oameni buni, doamnelor si domnilor....stimate domnisoare! Secolul trecut, un megaloman (a se citi Ceausescu) cere unui institut numit IPTANA, sa proiecteze o retea de autostrazi! Si se face!
Azi, cu toate mijloacele de care beneficiem (lasere, sateliti, GPS, GLONASS, EGNOS, SMEGNOS, TREGNOS, CATIA, AUTO-CAD, si alte avioane) mergem pe fel si fel de artilugii numite FIDIC Rosu, ori Galben, ori cenusiu!
Este ca si cum voi, vreti sa va construiti o casa, organizati o licitatie la care se prezinta X constructori care trebuie sa faca 2 lucruri: Constructie si proiectare. Poftim!? Tu ala de construiesti, proiectezi!? Adicatealea, care va sa zica, hotarasti ce materiale si cum sa arate casa mea!?
Hai sa stam drept, si sa judecam stramb!
Cum este posibil ca dupa atat amar de ani in UE sa avem doar bucatele si bucatele se autostrazi? Linii ferate care "se renoveaza", DN care sunt in aceiasi stadiu precum acum 40 de ani, dar nimeni nu este vinovat? Ceea ce toti au facut din 1990 pana astazi intra la ceea ce se numeste sabotaj!
Transilvania si Banatul cu ceva bucatele de autostrazi. Oltenia- canci! Tara Romaneasca - A1, mostenire de la Ceausescu si A2 ( cu ce chinurile faceri sa facut si aia!!) Dobrogea- bucata de A2 si cam atat! Moldova- canci! Legaturi intre provincii- ZERO BARAT!!! Asa arata infrastructura celor saptesutesiceva de bucati de kilometrii de autostrada pe care ai avem!
Ma uit la tara asta care ma acceptat. In 1996 avea 8000kilometrii de autostrazi. In 2011 aveau 16200 si in prezent au 17300 kilometrii de autostrazi. Daca vorbim de reteaua feroviara "clasica" sau cea feroviara de mare viteza, ma apuca deja cheful de pus o bomba in parlament!
Cum au reusit!? Pai simplu! Asta este proiectul! Soseaua/ calea ferata merge pe aici, si trebuie sa arate asa! Si de aici pleaca licitatia!!!!
Va dau un simplu exemplu: A1 (merge din Madrid in granita franceza in Irun) a fost refacut in 2009 din Madrid in Burgos.Vre-o 240 km. Si cand spun refacut, nu vorbesc de covor asfaltic; ci de scos tot, daramat si reconstruit complect!
Din 2010 cand a fost predat catre Ministerul Transpporturilor Spaniol, nu sa turnat 1 METRU de PLOMBA!!! Si Spania nu are bafta sa aiba orografia Romaniei!Ca despre clima, vara "behai" de caldura, si iarna au inghet-dezghet ciclic! Basca zapada.
Cum mama saraciei licitezi un proiect de infrastructura, cand tu nici macar nu ai un proiect, un studiu geologic, un studiu clar de impact economic... CUM?????Sa nu mai vorbim de exproprieri! La astia kilometrul de autostrada este in jurul a 5-6 mil de euro/kilometru in medie pe tara, si la noi te duci la "ghebe" cu preturile! Astia foreaza zeci de kilometrii de tunele, si noi ne tragem pe geamantan pentru 2 rahatele de tunele!? Ia sa aud, a cui este vina!?
Dupa 10 ani de UE, in care aia se roaga de noi sa le luam banii, noi nu avem o nenorocita de autostrada cap-coada!!?? Sa nu vorbesc de DN pe care te pandesc pericole la fiecare viraj, la fiecare curba??
Cum se poate ca pe DN1 de la Brasov la Sibiu, prin toate satele si satucele , cu un camion, sa imi joc la ruleta ruseasca viata mea, si a celorlalti participanti in/la trafic, pentru lucrari facute DE TOT CACATUL( Ionut, poti sa ma expulzezi din forum daca consideri de cuviinta!)pe niste sume mai mult decat indecente!!??
A3, Ploiesti-Bucuresti!
Terminata in 2012. Suntem in 2017!!!! O amarata de parcare nu are!!! UNA!!!! Se termina intr-un asa zis sens giratoriu care te duce pe un DJ!!! Da!! Asta este faimoasa CB! Un DJ!!! Nu au fost in stare sa termine 3 km de rahat in 5 ani!
A1! Se tot vorbeste de faimoasa PiSi de cand eu m-am nascut!!! Si? Probabil o sa fie gata prin 2176! Si alte aberatii...
Semnalizari lipsa, mentenanta de infrastructura inexistenta, asfalt care la prima zapada se ridica, si nimeni nu raspunde!?!?!?!?
Dar noi visam la cai verzi pe pereti! Aveti idee ce impact a avut asta asupra economiei romanesti!? Hai sa va dau cateva exemple pe care toti le cunoastem:
-Fabrica Daimler
-Land Rover
-Airbus
Doar intre astea trei firme ajungem la mii...zeci de mii de joburi pierdute!!!!! Morti, raniti, familii schilodite.. si multe altele!!!
Domnilor si doamnelor, domnisorilor si domnisoarelor, asa arata Romania azi, al 27 de ani de "liberarea de comunism" si dupa 10 ani de UE!!!
Va place!?
Mie NU!

Din 1989 la 2017 ce sa schimbat? Nimic- doar nume si atat! Pentru cine este dornic sa cumpere am cortul lui Sova! Mi la adus ieri a mea sora de pe Valea Prahovei. Cica zacea abandonat acolo si i sa facut mila!
"Only the shadows know"  - daca, si cand o sa avem infrastructura!

laszlo.robert

Da Lupule sunt de acord cu tine 100%.Si eu am acelasi sentiment de fiecare data cind ma intorc acasa (dupa 17 ani de Italie a carei cetatean am devenit de citiva ani buni),acasa este tot acolo unde m-am nascut si am trait 26 ani.Ma tot intreb oare noi chiar nu suntem capabili sau chiar nu se vrea.Pe zi ce trece tind sa cred a doua varianta:Dezvoltarea tarii ar duce si la "deschiderea mai larga a ochilor si a cetatenilor care inca mai vad totul in ceata,a celor care vad dar inca nu pricep doar cea-ce li se implanteaza zilnic prinintermediul mass mediei sau pr si simplu prin metoda "Radio sant" si a celor care vad ,inteleg dar pur si simplu din interes sau mai rau din nepasare se complac in situatia existenta.Totul pleaca de la oameni,sistemul de tip caracatita care suge singele zilnic ,atit cit sa nu te omoare dar nici sa te lase sa traiesti.Pina cind oamenii nu inteleg ca tara este a lor si nu a celor alesi, classa "conducatoare"de fapt este angajata a poporului si nu invers .Daca noi nu avem pretentii de la cei pe care i-am trimis sa ne reprezinte ,daca uitam in 2-3 luni cea-ce ni sa promis inainte sa ni se ceara acordul,atunci cea mai mare vina este a nostra.Democratia nu inseamna totul dea gata ,ca ajunge sa urmaresti fara sa participi.Democratia inseamna responsabilitate,implicare,atentie fata de tine insusi ,familie si colectivitate. Exista o vorba veche valabila  si azi :Daca vrei sa ajuti cu adevarat e cineva nu trebuie sa-ii dai un peste ,trebuie sal inveti sa pescuiasca.
Ministerul transporturilor ,CNAIR -ul trebuie depolicitizat si profesionalizat din cap si pina la coada.Nu este Ministerul Culturii unde se poaate face flozofie.Proiectele trebuiesc sa fie clare ,precise si complete.In afara de declaratiile politicianiste a celor care il conduc restul ar trebuii sa fie total deconectat de politic.

Tavi

Un pamflet despre finantare Sibiu-Pitesti (daca a mai fost si am ratat momentul scuze).
http://sdrsm.blogspot.ro/2017/04/ca-sa-poata-aduce-clopotul-urias-la.html

alexandru_m

#8412
@frunzaverde

De acord cu tine. Cine a facut hartogaria asta? In 2016 stiu ca s-au facut niste pasi (minusculi, de acord) catre simplificare. Sa caut pe net toate declaratiile lui dragnea & co in care le aminteau lui Ciolos&co de mandatul limitat si li se atragea atentia sa nu dea legi?

Quote from: frunzaverde on April 23, 2017, 09:44:15 PM
Nu. Dar daca legile sunt proaste, le schimbam. Nu le lasam asa, incercam sa facem cate ceva cu oameni pusi in cele mai proaste pozitii cu putinta; iar in pozitiile cheie toti tampitii si apoi ne plangem ca n-a iesit dar ca au avut intentii bune. Intentiile lor bune ne-au dus in iad - ca situatia actuala altfel decat iad nu se poate numi. Si pentru asta trebuie trasi la raspundere.

Pai stiu ca tot indivizii de anul trecut pe care ii huleste dr4qul4 cu patos au incercat sa infiinteze de la 0 CNIR, cu asistenta ASFINAG. Ce zici, se mai mentine colaborarea si pe actuala guvernare? O sa fie meritocratie la angajare, sau facem CNADNR 2? Aia care cu 75 de juristi au pierdut procesul cu Salini pe o autostrada care se dezmembreaza fizic la nici 12 luni de la inaugurare. Sau aceiasi 75 de juristi care nu sunt in stare sa faca UN contract beton.

Quote from: frunzaverde on April 23, 2017, 09:44:15 PM
Daca nu ai sprijin politic, exista o solutie. Se numeste demisie. Aia face un guvern care nu mai are sprijin politic. Poti vedea ce a facut Theresa May ca exemplu.

Iti dai demisia si vezi apoi ce se intampla; ori propune majoritatea un nou premier, cu suport politic, ori se ajunge la anticipate.

Si nu, nu sunt rosu. Dar vaitatul asta impreuna cu "uite ce-au facut X", cand efectul, vazut din exterior, este fix zero, este un esec total. Chiar daca cunoastem oameni care au muncit 27 de ore pe zi (si stiu ca au muncit 27 de ore pe zi) - efectul total e zero daca seful al mare, cel care are cheile in contact, ia decizii proaste si se bazeaza pe un mecanism consensual, invatat la CE, care nu merge nici acolo (ca azi si in doua saptamani stam cu sufletul la gura sa aflam daca va mai exista UE), nu a mers niciodata pe nicaieri si nu va merge niciodata pe nicaieri.

Bai om bun. Aminteste-ti cum au stat lucrurile. Cand dupa Colectiv sareau din barci ca sobolanii pe furntuna. Cum au zis ca pana la urma sunt de acord cu numirea lui Ciolos si va fi lasat sa guverneze. Ca mai apoi sa puna bete in roate in toate modurile posibile. Pentru ei a fost mana cereasca guvernul Ciolos. Un an in care prostii au uitat toate nenorocirile, s-au calmat spiritele si au la cine sa se ratoiasca pentru neajunsurile cauzate tot de ei si clientela lor politica.

Pana una alta mecanismul ala consensual care-ti pute tie ne ofera gratis bani pe care noi nu suntem in stare sa ii luam cu toate ca avem nevoie de ei ca de aer. Aici vbm de infrastructura. Asa cum colegi de forum mult mai instruiti ca mine subliniau, un proiect de autostrada dureaza mult mai mult decat executia propriu-zisa. Ba chiar executia este pasul care dureaza cel mai putin in unele cazuri. PSD a fost la guvernare in mai mult de 14 din ultimii 27 de ani. Chiar nu v-ati lamurit ca pe infrastructura sunt jalnici? Rau-voitori, incompetenti, hoti? Despre ce Doamne iarta-ma mai putem discuta aici?!

Lasand totul la o parte, pe langa parerologi de profesie printre care mai noi ma numar si eu, cutter macar si-a suflecat manecile si face ceva pro-activ. Noi restul, stam ca si tzatzele in poarta si scuipam seminte. Dar, normal, avem dreptate mereu.

Ionut

Hai ca deviem mult in balarii chiar si pentru Parcare.
Poate incheiem discutia, zic.

perfidus

Putem s-o incheiem si sa luam la pachet aceasta remarca excelenta a lui @alexandru_m:

Quote from: alexandru_m on April 24, 2017, 10:06:42 AM
Lasand totul la o parte, pe langa parerologi de profesie printre care mai noi ma numar si eu, cutter macar si-a suflecat manecile si face ceva pro-activ. Noi restul, stam ca si tzatzele in poarta si scuipam seminte. Dar, normal, avem dreptate mereu.

Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat