News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 1 Guest are viewing this topic.

vancouver

Exista incadrare juridica pentru astfel de oameni: subminarea economiei nationale.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.


CristiM

#7952
^
asa este .... erau doar in vechiul CP !!
- complotul (art. 167 C.p.)
- subminarea economiei naţionale (art. 165 C.p.)
"Românului îi e greu până se apucă de treabă că de lăsat îndată se lasă"   Ion Creanga


AdrianB1

Quote from: lupu.irimie on January 12, 2017, 07:35:02 PM
La tot ce ai scris tu, Adrian B1, nu stiu daca sa rad, ori mai degraba sa plang! Faimosi IT-isti care lucrau voluntar pentru guvern, ce sa intamplat cu ei!?
Acuma intreb si eu ca "prostu'n gara: oare nu este mai convenabil sa ai un departament IT in cadrul guvernului, subordonat la un minister, si care sa faca o asemenea munca? Adica, dezvoltare si implementare de solutii soft!?
A explicat @frunzaverde cum e cu voluntarii: nu poti face asa ceva cu niste voluntari care au o experienta aleatoare (adica fiecare poate fi expert in ceva, dar nu sa acopere tot ce ai nevoie) si timp aleator (adica nu te poti baza pe ei pentru un proiect major).

Nu, din pacate nu e mai convenabil, din doua motive: plata si motivatie. Cu plata e simplu, se plateste atat de prost incat de obicei doar cei mai slabi oameni ajung sa lucreze in IT la stat, cei care nu gasesc un loc in mediul privat unde ar castiga dublu. Daca le-ai oferi salarii ca in mediul privat ai 2 sanse: ori ajunge ca fiecare politician sa isi angajeze secretara favorita acolo, pentru salariu si fara competenta, ori nu ai avea cum sa atragi oamenii cu adevarat buni pentru ca nu oferi nici o cariera, nici un mediu de lucru prea bun (prea multa politica), nici un management (politic) competent. Oamenii buni urasc managementul de rahat mai mult decat orice altceva, iar statul nu are management bun pentru ca cei cu putere de decizie sunt alesi chiar daca sunt analfabeti, gen Videanu sau altii. Nu stiu pe nimeni care sa fie bun si care ar lucra pentru asemenea oameni.

AdrianB1

Quote from: frunzaverde on January 12, 2017, 11:41:25 PM
Intrebarea mea e cine ar fi capabil sa faca specificatiile in autoritatile publice?

In mod normal, treaba asta e facuta de business analyst

Astia au tendinta de a fi scumpi. Si foarte, foarte putini in Romania,

Probabil ca SIUI construit cum trebuie, cu tehnologii moderne, testat cum trebuie, ar fi costat mai mult decat a costat. Problema e ce se primeste pentru banii dati - adica mai nimic - o solutie deja depasita tehnic si moral, disfunctionala la toate nivelurile, prost implementata. Dar pana nu se rezolva problema "garbage in" nu o sa avem altceva decat "garbage out".
Punctual:
1. in autoritatile publice nu exista asemenea specialisti capabili sa faca specificatii. Dupa cum am mai spus, daca ar fi avut competente erau plecati in alta parte.
2. Exista destui in Romania, doar la mine in companie jumatate din IT asta face ca part time si unii ca full time job. Si mai stiu si alte companii in care lucreaza fosti colegi si care au destui specialisti, chiar cu specializari mai inguste si mai profunde. Si sunt mult mai ieftini decat costa un sistem prost facut.
3. SIUI e facut cu tehnologii moderne, dar e scris de subcontractori ai unor subcontractori si de echipe de idioti ieftini care in prima jumatate a proiectului nu au facut nimic functional, apoi l-au dat la altii ceva mai buni care au incropit ceva si in final cand incepea sa arda au ajuns si la niste oameni buni dar scumpi care nu prea au mai avut ce sa faca in ceasul al 12-lea. Pentru ca daca beneficiarul a avut oameni incompetenti si contractele au fost facute pe ochi frumosi atunci nici castigatorii licitatiei nu au avut nici un motiv sa faca ceva de calitate - fara specificatii si cand incerci sa minimizezi costurile stiind ca beneficiarul accepta cam orice mizerie, de ce sa faci ceva mai bun?

lupu.irimie

Intr-un cuvant, sa intelg ca suntem sortiti pieirii!!?? Sa inteleg ca suntem condamnati sa nu putem avea nimic functional si facut cu cap?
Cam trist, nu?
"Only the shadows know"  - daca, si cand o sa avem infrastructura!

AdrianB1

Nu suntem sortiti pieirii, dar nu se poate rezolva problema atata timp cat vrem sa pastram forma actuala de organizare guvernamentala si administrativa. Cand partidele politice decid doar pe motive politice, competenta nu isi are locul acolo. Cand administratia locala sau a companiilor de stat e pur politica, competenta nu isi are locul acolo. Inteleg ca un partid poate avea un program de stanga sau de dreapta sau cine stie ce orientare, dar nu inteleg ca un primar sa aibe asa ceva, constructia unui pasaj sau curatarea zapezii nu are nimic politic in ea.

Vrei schimbare? Schimba sistemul, nu oameni sau alte chestii care nu conteaza. Poti sa pui USR-ul la guvernare, tot pe baza de membru de partid se va face administratie, iar pana acum nu am vazut un partid in care sa se dea examen de admitere sau promovare.

Ionut

Si uite cum am ajuns de la IT la deszapezire si la politica. :)
Fara politica, va rog.

AdrianB1

Nu discutam despre un partid sau directie politica, ci despre cauza unor probleme administrative. Cand cauza este politica, nu poti sa folosesti un limbaj gen Harry Potter - "cel al carui nume nu poate fi rostit".

carutasul

Intr-o vreme, se apela la o firmă de consultanţă pentru specificaţii, care trebuia sa nu participe la licitaţie. Bineinţeles că la noi fiecare mogulaş avea si a doua firmă exact în acest scop, dar ca principiu e relativ fezabil. Până la urmă, mai avem si universităţi, academie, institute de cercetări care ar putea da măcar un aviz ( nu sunt nici ei prea grozavi, dar măcar să vadă că nişte cerinţe sunt coerente ar putea). Dacă vrei, poti... nu e musai să ajungi la soluţia optimă ( nimeni nu poate) dar măcar să fie coerentă...

dumbravaandrei

La cat de decuplate sunt universitatile de economie, slabe sanse sa fie o solutie fezabila. Sau mai rau, putem intra in cercul vicios al "bastanilor universitari" care ori au functii mari in companii de it ori le detin. Adica nu am rezolva cu nimic problema "mogulului", doar i-am schimba. Problema consta in faptul ca statul vrea neaparat sa-si semneze singur hartiile, nicidecum sa delege responsabilitatea (inclusiv raspunderea penala) iar de audit nici nu se pune problema. Lumea sufera de dat autografe, asta e realitatea. Iar de incredere nici nu se poate vorbi. Se vorbeste doar cu catusele pe masa (si nu vorbesc de cele ale dna-ului).
Cam asta e realitatea indiferent de domeniu

AdrianB1

Problema e mai complicata decat pare. Da, universitatile sunt decuplate de realitate pentru ca majoritatea cadrelor universitare nu a lucrat macar o zi in afara universitatii, asa e construit sistemul. Dar partea complicata e ca atunci cand faci specificatiile pentru un sistem informatic nu mapezi ca idiotul ceea ce se face azi pe hartie si se poate face maine pe calculator, ci ceea ce e nevoie sa se obtina si cum se poate obtine mai eficient. Asta inseamna in majoritatea cazurilor modificari in procesele de lucru si uneori concedieri. Inclusiv cand se face in interiorul unei companii o asemenea analiza se pun bete in roate pentru ca daca te duci ca analist in departamentul X si rezultatul analizei e ca trebuie sa isi schimbe procesele de lucru si la sfarsit au bugetul cu 50% mai mic si personalul cu 30% mai mic o sa ai parte de toata rezistenta posibila de la orice om din acel departament, inclusiv al managerului care isi vede felia lui de tort micsorata.

Am lucrat in asemenea proiecte, la unul mi-a luat 6 luni sa ii conving sa il implementeze si au facut-o doar pentru ca au raportat ulterior niste economii solide pentru companie (vreo 3 milioane de dolari anual) fara ca departamentul respectiv sa piarda nimic. Incercati sa faceti asta la stat - intr-un minister, de pilda, un director general cu cateva sute de oameni in subordine nu poate schimba nimic si nu poate da afara nici macar un om, decizia e la nivelul de secretar de stat sau mai sus, iar pentru informatizare decizia e la secretarul general al ministerului, persoana care fix la IT nu se pricepe. In companii de stat e similar, asa ca problema nu sta la compania X sau partidul Y, e apolitica (ca sa nu apara cunfuzii cu @Ionut), e sistemica.

iuli_reiner

Quote from: AdrianB1 on January 14, 2017, 01:34:17 PM
Inclusiv cand se face in interiorul unei companii o asemenea analiza se pun bete in roate pentru ca daca te duci ca analist in departamentul X si rezultatul analizei e ca trebuie sa isi schimbe procesele de lucru si la sfarsit au bugetul cu 50% mai mic si personalul cu 30% mai mic o sa ai parte de toata rezistenta posibila de la orice om din acel departament, inclusiv al managerului care isi vede felia lui de tort micsorata.

+ :gj:

ovicor

     Prietenul facebook imi aminteste de o postare de acum trei ani, pe care, imi amintesc, Ionut a apreciat-o. Pasiunea pentru poezie si infrastructura, deopotriva, a nascut acesta poezie a mea, de Ziua Luceafarului.
     
                Siguranta traficului
   
  Pe langa plopii fara sot
  Adesea am trecut,
  Dar nici pe unul nu-l lovii,
  Pan' ce te-am cunoscut.

  De-atuncea plopii sunt cu sot,
  C-am doborat eu unul.
  Cu ochii la frumosu-ti sort
  'N curand n-o fi niciunul!

  Daca de mine nu ti-e mila,
  Macar de plopi sa-ti fie:
  Nu-ti etala, atunci cand trec,
  Superba ta "caroserie"!

  PS Scuze pentru indrazneala. Eu nu, dar Eminescu merita un gand bun! Oricum forumul e sarac in perioada asta.