News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

adiarc

Quote from: maga998 on January 11, 2017, 07:48:58 PM
Parcarea subterana din centru. Singurul loc supravegheat 24-7. Eu acolo tin masina de 3 luni.
Multumesc.
Prețuri ?
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

maga998

#7936
Acum am realizat ca ai spus 2 saptamani. Nu prea exista abonamente care sa acopere acea perioada de timp.... Tarifele sunt:



Mai exista parcarea de la aeroport, care este supravegheata, taxa fiind de 10 lei pe zi.

Ionut

Trei oferte pentru sistemul IT al Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier

S&T Romania, Starc4sys și asocierea formată din Romanian Soft Company (lider) și Unique Solutions au depus oferte pentru furnizarea unui sistem informatic destinat sprijinirii activității Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR), contract estimat la 1,63 milioane de lei, fără TVA, pentru 6 luni.

"Scopul prezentului proiect este pregătirea software a ISCTR și lansarea în folosință a unui sistem informatic integrat (SII), care să sprijine activitatea de control a instituției. Ofertantul câștigător va proiecta, dezvolta, testa și implementa o aplicație web interactivă care va permite realizarea operațiilor specifice activității ISCTR. Ofertantul câștigător va oferi totodată suport tehnic și instruire de specialitate personalului ISCTR care va fi implicat în administrarea și exploatarea curentă a sistemului", se arată în caietul de sarcini al licitației.

ISCTR se află în subordinea Ministerului Transporturilor și asigură la nivel național inspecția și controlul respectării reglementărilor naționale și internaționale în domeniul transporturilor rutiere, privind condițiile de efectuare a activităților de transport rutier, siguranța transporturilor rutiere și protecția mediului, starea tehnică a vehiculelor rutiere, masele și/sau dimensiunile maxime admise pe drumurile publice și masele totale maxime autorizate și tariful de utilizare și tariful de trecere pe rețeaua de drumuri naționale din România.

Profit.ro

AdrianB1

Daca tot e subiect in parcare: nu am reusit nicaieri sa gasesc specificatiile dupa care se face proiectarea sistemului, iar daca specificatiile vor fi facute de castigatorul licitatiei, asa cum s-a intamplat intr-o gramada de contracte in IT,  atunci aia e deturnare de fonduri: castigatorul licitatiei o sa isi scrie niste specificatii care sa il coste cat mai putin ca implementare si care sa aduca si venituri pe termen lung prin contracte de mentenanta.

Asta ca tot se practica in zona guvernamentala, in toate guvernele, de toate culorile. Compania Nationala X sau Ministerul Y are nevoie de un sistem informatic pentru Z; se face o estimare din burta, pentru ca nimeni nu stie cat o sa coste ceva care nu se stie exact ce va face, nu au baza pentru a face o estimare. Apoi cineva de la achizitii face un caiet de sarcini vag,  se face o licitatie, niste oameni de la castigator vin si intreaba cam ce se vrea a se face, se agreaza un pachet minim care cat de cat acopera cerintele vagi din caietul de sarcini, se testeaza de vreo 3 oameni de la beneficiar care nu au in nici un caz nici test cases si nici requirement traceability matrix (nu stiu termenii in romana, dar sunt clasici in IT si Project Management), confirma ca ceea ce au testat merge, directorul companiei sau secretarul general al ministerului semneaza ca primarii si se fac platile. Asa s-au nascut sisteme gen SIUI al CNAS, ala care merge groaznic si pica din 2 in 2 (stiu de la oameni care au lucrat la el de ce pica), sisteme gen Schengen care merg pentru ca s-au aruncat bani cu lopata in echipamente supradimensionate (tot de la oameni care au lucrat la ele), sisteme de interconectat ministerele care functioneaza, dar nu ajuta (cerintele au fost atat de vagi ca transmiterea de mailuri intre ministere s-ar fi calificat ca solutie) etc.

Dan_s

Probabil ca cei care au pus acele "obstacolele birocratice de la CNAIR" vor fi premiati de noul ministru.

NGC

Quote from: adrian rosca on January 12, 2017, 04:00:21 PM
Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a declarat la începutul şedienţei de Guvern că a "identificat şi eliminat obstacolele birocratice de la CNAIR"

Sa spuna public care au fost obstacolele si de ce nu s-a putut acum o luna.

Ar fi bine ca jurnalistii sa stea pe capul lui pana da un raspuns clar, fara eschivari.
Sa vedem daca avem astfel de jurnalisti.

GDPR

Ei, ti-ai gasit, in cel mai bun caz o sa spuna ca a fost Homor de vina, el e cam singurul "eliminat".

NGC

Eh, doar nu crezi ca ma astept sa zica el asa ceva sau sa avem jurnalisti care sa intrebe si sa stea pe capul lui pana afla.
Preferabil in scris.

carutasul

Ai dreptate, dar decat sa scrie specificatiile "specialiştii" din inspectorat, macar alea scrise de  câştigători ar putea avea o logică :)  Bine, nu e râsul meu, dar....

dumbravaandrei

O luna sa se deszapazeasca in Bucuresti si sa se rezolve cu inundatiile ca sa poata sa ajunga la Margina :D

Quest

Quote from: adrian rosca on January 12, 2017, 04:12:48 PM
Ei, ti-ai gasit, in cel mai bun caz o sa spuna ca a fost Homor de vina, el e cam singurul "eliminat".

Homor nu poate fi invocat drept cauza acestui blocaj, amintiti-va ca in perioada tumultului maxim pe subiect, a declarat ca "departamenul juridic al CNAIR are o slabiciune" exprimare eleganta, asta ca sa nu spuna lucrurilor pe nume, anume ca de fapt dir. jur. Andrei Filipescu e cauza blocajului...
Common sense will get you far !

lupu.irimie

#7946
^^

La tot ce ai scris tu, Adrian B1, nu stiu daca sa rad, ori mai degraba sa plang! Faimosi IT-isti care lucrau voluntar pentru guvern, ce sa intamplat cu ei!?
Acuma intreb si eu ca "prostu'n gara: oare nu este mai convenabil sa ai un departament IT in cadrul guvernului, subordonat la un minister, si care sa faca o asemenea munca? Adica, dezvoltare si implementare de solutii soft!?
"Only the shadows know"  - daca, si cand o sa avem infrastructura!

adiarc

Acum nu trebuie sa credem ca un singur individ e cauza acestei aberații....asa cum merg toate lucrurile de acest gen,ele se fac in rețea...si Homor..șeful direct al acestuia...la fel si cei care aveau autoritatea sa-i ceara socoteala lui Homor si Filipescu,iar daca nu vor sa-i zboare rapid...sunt TOTI la fel de vinovați

Dar cei mai vinovați sunt cei care au orchestrat aceasta mizerie...fara exagerare i-as numi criminali...la propriu si la figurat.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

dragos76

Cel mai convenabil e să știi clar ce vrei, să faci o licitație clară și să fi foarte exigent în "testele de acceptare" (inclusiv pe partea de performanță, că veni vorba de sistemu CNAS), ca să nu accepți soluții de rebut.

Dar, cum zicea Adi...totul e "cu cântec" acum.

frunzaverde

#7949
Quote from: AdrianB1 on January 12, 2017, 04:02:19 PM
Daca tot e subiect in parcare: nu am reusit nicaieri sa gasesc specificatiile dupa care se face proiectarea sistemului, iar daca specificatiile vor fi facute de castigatorul licitatiei, asa cum s-a intamplat intr-o gramada de contracte in IT,  atunci aia e deturnare de fonduri: castigatorul licitatiei o sa isi scrie niste specificatii care sa il coste cat mai putin ca implementare si care sa aduca si venituri pe termen lung prin contracte de mentenanta.

Intrebarea mea e cine ar fi capabil sa faca specificatiile in autoritatile publice?

In mod normal, treaba asta e facuta de business analyst - astia sunt cei care traduc procesele curente ale institutiei in specificatii; sunt proiectantii sistemului dpdv al proceselor. La fel, teoretic, astia sunt cei care lucreaza pe parcursul unui proiect stau alaturi de implementator, in cam acelasi fel in care sta inginerul consultant alaturi de contractor cand e vorba de constructii.

Astia au tendinta de a fi scumpi. Si foarte, foarte putini in Romania, care nu are in mediu privat foarte multe companii mari (de obicei analiza de proces se face la firma mama, nu "acasa"). Si cum pentru a functiona, un analist are nevoie sa inteleaga in detaliu si adancime procesele din organizatie, nu-i poti aduce ca consultanti - pentru ca nu faci nici o ceapa degerata daca nu inteleg ce se intampla.

Asa ca pur si simplu indivizii astia nu exista in mediul de stat (sunt greu de gasit in mediul privat). Asa ca de partea de scris specificatii, inteles procese si sisteme nu are cine sa se ocupe.

Cine sa faca asta, tanti Tanta, directoare numita politic care foloseste inca documente cumulative (daca nu stiti ce-i aia, cautati, o sa aveti un soc) si are secretara sa-i scrie corespondenta in Word si sa-i printeze mailurile? Nea Fane economsitul, care tasteaza cu doua degete si pentru care intelegerea calculatoarelor se limiteaza la activitatea lui zilnica de start->solitaire?Sau poate Titi, baiatul care se ocupa de IT/"calculatoristul nostru", angajat pe 1500 lei pe luna imediat dupa liceu, a carui treaba altfel e sa reinstaleze windows-uri si sa sertizeze mufe. Ca altcineva, la ce salarii sunt la stat, nici macar nu se uita la post, daramite sa-l accepte... Sau poate sa se ocupe aia de la STS? Voi ati vazut ce site are STS-ul?

Quote from: lupu.irimie on January 12, 2017, 07:35:02 PM
La tot ce ai scris tu, Adrian B1, nu stiu daca sa rad, ori mai degraba sa plang! Faimosi IT-isti care lucrau voluntar pentru guvern, ce sa intamplat cu ei!?

Cred ca nu intelegi ce inseamna sisteme IT nationale care functioneaza la nivel guvernamental... Vorbim de sisteme interconectate care sa deserveasca milioane de oameni. Sisteme care stocheaza, manipuleaza, agrega si servesc cele mai personale date ale fiecarui cetatean al Romaniei.

Ansamblul de sisteme IT nationale stie totul despre tine. Sau are potentialul sa stie totul. Stie cat castigi si ce avere ai (ANAF), stie cat de des calatoresti in afara tarii (Politia de Frontiera/SIS/SIRENE), stie ce boli ai si ce boli ai avut vreodata (SIUI), stie ce proprietati ai (Cadastru). Si iti controleaza existenta juridica (EvP), si actele cu care iti poti dovedi existenta. Nu vorbesc de sistemele militare si de securitate internationala.

Tu crezi ca sistemele astea pot fi create, intretinute (inclusiv ani la randul) si dezvoltate cu programatori voluntari veniti sa "puna umarul" cateva ore pe saptamana (in hackatoane)? Nu, nu pot. In plus, in mod normal, ca sa ai acces la sistemele alea trebuie sa treci printr-un filtru de securitate si sa oferi garantii ca nu furi datele.

GovITHub, un proiect de scurta durata, nu poate livra decat proiecte mici, tangentiale. Un site nou, o campanie de informare, o aplicatie web individuala tintind o anumita problema mica. Nu e un sistem national.

Aplicatia de centralizat prezenta la vot in timp real si de raportare a numaratorii electronice e mult mai mult decat si-ar fi putut vreodata propune un proiect gen serie de hackatoane. Daca ar fi sa spun una din reusitele guvernului precedent (si sunt foarte critic la adresa guvernului anterior) GovITHub e primul lucru care-mi trece prin minte. Dar GovITHub e o functie complementara, nu una primara.

Quote from: lupu.irimie on January 12, 2017, 07:35:02 PM
Acuma intreb si eu ca "prostu'n gara: oare nu este mai convenabil sa ai un departament IT in cadrul guvernului, subordonat la un minister, si care sa faca o asemenea munca? Adica, dezvoltare si implementare de solutii soft!?

Probabil nu pentru dezvoltare, din motive simple - dezvoltarea unei platforme noi consuma resurse uriase si cere competente foarte specializate, dar doar pe termen relativ scurt - dupa care cererea de resurse umane scade inapoi.

Mentenanta, planificare strategica si analiza de procese, cu siguranta. Problema e ca salariile la buget sunt mizerabile. In conditiile in care o firma de soft plateste un dezvoltator junior cu un salariu echivalent de ministru (1000+ euro) iar un dezvoltator sef castiga cat toti ministrii la un loc, cum ii atragi in guvern?...

P.S. Problema eu nu cred ca e de costuri, ci de functionalitate, si vorbesc din experienta de 5+ ani in pozitii de analist de proces / manager de date (nu in Romania).

Probabil ca SIUI construit cum trebuie, cu tehnologii moderne, testat cum trebuie, ar fi costat mai mult decat a costat. Problema e ce se primeste pentru banii dati - adica mai nimic - o solutie deja depasita tehnic si moral, disfunctionala la toate nivelurile, prost implementata. Dar pana nu se rezolva problema "garbage in" nu o sa avem altceva decat "garbage out".
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!