News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Electromobilitate

Started by Ionut, January 09, 2017, 07:51:12 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Se merita un thread dedicat, vad ca se aduna anunturile despre infrastructura de mobilitate electrica.

Harta retea de statii electrice din toata lumea


Ionut

Petrom deschide în nordul Capitalei
prima staţie de încărcare a maşinilor electrice în parteneriat cu Electrica


Săptămâna aceasta, cel mai mare petrolist din România, OMV Petrom, va deschide în parteneriat cu Electrica prima staţie de încărcare rapidă a maşinilor electrice, acesta fiind primul pas pe care compania îl face spre domeniul mobilităţii electrice. Cel mai probabil, vor veni şi ceilalţi petrolişti cu anunţuri similare. Prima staţie în care va fi implementat sistemul de alimentare cu energie electrică este OMV Aerogării, OMV Petrom fiind prezent pe piaţa locală atât prin intermediul brandului Petrom, cât şi prin staţiile OMV.

,,Acesta (sistemul de încărcare electrică rapidă - n. red.) face parte din proiectul-pilot în domeniul electromobilităţii iniţiat de Electrica şi OMV Petrom Marketing (compania prin care sunt administrate benzinăriile Petrom - n. red.)", au anunţat la finalul săptămânii trecute cele două companii. Electrica este cel mai puternic jucător din domeniul distribuţiei şi furnizării de energie electrică.

ZF

Ionut

În Bucureşti apar 6 staţii electrice Petrom-Electrica.
,,În zece ani, mobilitatea se va baza tot pe petrol, dar ne completăm serviciile"


,,Noi analizăm tendinţele mondiale din domeniul energiei. Credem că şi în următorul deceniu mobilitatea se va baza pe hidrocarburi, dar în acest moment noi ne completăm portofoliul de servicii", a spus Adrian Nicolaescu, retail manager în cadrul OMV Petrom. Până la finalul acestui an, cele două companii spun că vor deschide 6 astfel de puncte de alimentare, două dintre acestea urmând să fie amplasate chiar lângă sediile centrale ale celor două firme.

ZF

Ionut

Romania va avea 40 de statii noi de 50 kW pentru reincarcarea masinilor electrice

Romania va avea, pana la final de 2020, inca 40 de noi statii de reincarcare pentru masini electrice, de putere mare (50 kW), prin implicarea directa a companiilor BMW, Nissan, MOL si E.ON. In prezent sunt 16 statii de 50 kW functionale in Romania, iar daca le includem si pe cele de 22 kW deja vorbim de circa 130 de statii la nivel national deja functionale. Prima statie de reincarcare pentru masini electrice de 50 kW a fost instalata la sediul BMW Group din Bucuresti in 2016, iar in circa un an s-a ajuns la 16 astfel de statii prin investii ale unor companii precum Lidl, Kaufland si Renovatio.

Toate statiile din Romania si din lume pot fi vazute AICI.

0-100/Hotnews

Ionut

Un nou pas pentru dezvoltarea infrastructurii pentru masini electrice:
11 noi statii au primit finantare guvernamentala


Infrastructura pentru masini electrice din Romania face un nou pas inainte, fiind aprobate fonduri guvernamentale de 961.445,15 lei (circa 209.000 euro) pentru 11 noi statii de reincarcare care pot deservi masini electrice si hibride de tip plug-in. Pretul mediu pe statie este de circa 19.000 euro, cu mentiunea ca unele sunt mai ieftine de atat, iar altele mai scumpe, in functie de putere. In prezent Romania are circa 130 de statii de reincarcare pentru masini electrice (majoritatea de putere medie, 22 kW), dintre care 16 de mare putere (50 kW).

,,In data de 26 septembrie 2017, a fost publicata, pe site-ul AFM, lista proiectelor acceptate in cadrul Programului privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera in transporturi, prin promovarea infrastructurii pentru vehiculele de transport rutier nepoluant din punct de vedere energetic: statii de reincarcare pentru vehicule electrice si electrice hibrid plug-in, depuse in sesiunea 15 septembrie-15 noiembrie 2016. Au fost selectate pentru finantare un numar de 5 dosare prin care se solicita 11 statii de reincarcare in valoare de 961.445,15 lei", a anuntat Administratia Fondului pentru Mediu (AFM).



Pentru Romania sunt planificate 40 de statii de incarcare rapida (50 kW). Activitatile proiectului au inceput deja in 2017 prin lansarea activitatilor internationale multianuale planificate sa se incheie la 31 decembrie 2020.


0-100/Hotnews

Bogdan_Cluj

@ Ionut: Este aici o harta a statiilor electrice.
Poti sa o adaugi daca vrei la primul comentariu din thread, sa o vada toata lumea, si sa fie mai usor de gasit :). Nu stiu daca se poate da embeded...

http://masinaelectrica.ro/harta-statii-incarcare/

Ionut


Ionut

Parlamentul va fi dotat cu o stație de încărcare a automobilelor electrice.
Parlamentarii vor trebui să plătească pentru încărcarea mașinilor personale


Senatorii au avizat achiziționarea unei stații de încărcare pentru autovehiculele electrice, urmând să decidă între cumpărarea uneia mai ieftine, de 15.000 euro, la care încărcarea este lentă, sau una mai scumpă, de 50.000 euro, dar la care încărcarea este rapidă. Dacă pentru mașinile de serviciu nu vor plăti nimic, parlamentari care și-ar încărca mașinile personale la stația respectivă vor trebuie să plătească.

Profit.ro

kitsune

QuoteA inceput constructia retelei pan-europene de statii de incarcare pentru masini electrice. Este finantata de constructori auto importanti si va ajunge la 400 de statii de mare putere.
Un consortiu format din grupurile BMW, Daimler, Ford si Volkswagen a inceput constructia retelei de incarcare pentru masini electrice, retea care va ajunge sa aiba in 2020 aproximativ 400 de statii de mare putere in Europa. Primele 20 de statii vor fi instalate pana la final de an si in 2018 obiectivul este sa se mai adauge 100. ,,Prin lansarea a aproximativ 400 statii HPC pana in 2020, IONITY va usura calatoriile pe distante lungi si marcheaza un pas important pentru automobilele electrice", spun companiile din consortiu.
Un total de 20 de statii vor fi deschise publicului in acest an, localizate pe principalele drumuri din Germania, Norvegia si Austria, la intervale de 120 de kilometri, prin parteneriate cu ,,Tank & Rast", ,,Circle K" si ,,OMV". In 2018, reteaua se va extinde la peste 100 de statii, fiecare permitand sa fie utilizata de mai multi clienti, cu automobile de la constructori diferiti, pentru a-si reincarca vehiculele simultan.
Cu o capacitate de pana la 350 kW per punct de incarcare, reteaua va utiliza standardul european de incarcare Combined Charging System (CCS) pentru a reduce semnificativ timpii de incarcare in comparatie cu sistemele existente.
Standardul CCS poate fi folosit pentru incarcarea unor moele precum cele din gama i a BMW, e-Up! si e-Golf de la Volkswagen, viitoarele modele electrice de la Ford si cele de la Mercedes. La aceste statii vor putea fi incarcate si masini de la alte marci decat cele din consortiu, dar cu conditia sa fie compatibile cu standardul. Nu sunt compatibile masini de la marci precum Tesla, PSA, Nissan si Mitsubishi,
Avand sediul la Munchen (Germania), joint-venture-ul este condus de directorul executiv Michael Hajesch si directorul de operatiuni Marcus Groll, cu o echipa in extindere care va numara 50 de oameni la inceputul anului 2018.
Partenerii fondatori – BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company si Volkswagen Group – au cote egale in acest joint-venture, in timp ce alti constructori auto sunt invitati sa contribuie la extinderea retelei.
Cele mai puternice statii de reincarcare din Romania, spre exemplu, au putere 50 kW si permit incarcarea completa a bateriei unui BMW i3, spre exemplu, in mai putin de o ora (pentru autonomie reala in jurul a 200-230 km).

0-100.hotnews.ro

Cum deocamdată există mai multe standarde de încărcătoare, probabil că va trebui să planificăm rutele din stație compatibilă în stație compatibilă.

CHAdeMO e suportat de Nissan, Mitsubishi, etc., CCS de către BMW, VW, Ford, etc., Tesla are propriile "supercharger", chinezii au și ei standardul lor. Există adaptoare dar nu universale și costă destul de mult. Există și stații cu mai mulți conectori. Eternul război VHS vs Betamax. Să vedem cine câștigă (se pare că pentru Europa CCS va fi standardul, se zvonește că și Tesla Model 3 va avea CCS)
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

QuoteCharging hardware maker ABB announced this month that it has enabled a feature called Autocharge by tapping into a unique ID given to every vehicle with a Combined Charging System (CCS) fast-charging port. With it, charging providers can link your vehicle to an account and bill you automatically. That may sound like a minor step, but it has been a long time coming, as anyone can attest who has found that charging involves fumbling with fobs or cards, struggling with unresponsive smartphone apps or after-hours call centers, or carrying around yet another card all the time. The feature has been baked into CCS (also called Combo) standards all along. According to ABB, the upgrade requires nothing on the hardware side; charging-station operators just need to adapt software to accommodate the feature. The European charging provider Fastned was first to take advantage of it, already announcing earlier this month that it will be available within a few weeks on all of its stations. Drivers will have to verify each vehicle the first time using an alternate method, but after that it's as simple as just plugging in.
Autocharge functionality is based on open standards, and the group behind the feature noted that most electric vehicles manufactured with CCS capability since 2012 (that's before the final standard was even set) are capable of the new functionality—so we're talking about the BMW i3, Chevrolet Bolt EV, Ford Focus Electric, Hyundai Ioniq Electric, Honda Clarity Electric, and others. EVgo fast charger Fremont CAModels that use the CHAdeMO standard—including the Nissan Leaf, Kia Soul EV, and Mitubishi i-MiEV—won't be able to use the plug-and-play feature in the near future, because it hasn't been built into that standard the way it has for CCS. But it could be built into future updates.

Asta e o veste bună, poate că și cei care au rețele de încărcare în România o pot adopta. Momentan ai nevoie de card de access care uneori merge, uneori nu.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Ionut

Pariul viitorului: Uniunea Europeană finanţează construcţia de staţii de încărcare pentru maşini electrice

În România, peste 100 de staţii sunt ridicate prin proiecte cu finanţare de la UE.

Uniunea Europeană finanţează dezvoltarea de staţii electrice în Europa, România fiind una dintre ţările care au de câştigat de pe urma investiţiilor făcute prin fonduri europene. Next-E şi parteneriatul dintre companiile Renovatio şi Telekom Croaţia sunt două dintre proiectele care au primit finanţare de la UE pentru a dezvolta reţele de staţii de încărcare pentru maşinile care funcţionează pe bază de curent electric. În România, 101 staţii vor fi construite cu contribuţia Uniunii Europene, la care se adaugă banii pe care îi investesc companiile Renovatio, filiala locală a grupului petrolier ungar MOL şi distribuitorul de energie electrică E.ON.

ZF

Ionut

BMW Group România instalează două noi stații de reîncărcare pentru mașini electrice

Succesul primei stații de reîncărcare pentru mașini electrice de 50 kW instalate de BMW Group România, la propriul sediu, determină filiala românească a mărcii premium germane să instaleze două noi stații pentru mașini electrice, însă de putere mai mică. La stația vârf de gamă, de 50 kW, instalată în 2016, s-au realizat în acest an peste 800 de încărcări și au fost consumați peste 11 MW de energie, potrivit statisticilor furnizate de companie.

Stația de 50 kW de la sediul BMW Group România a fost a doua de asemenea putere din țară (după cea de la Porsche România) și prima astfel de stație din rețeaua BMW. Dată în folosință în iulie 2016, stația este folosită atât pentru încărcarea parcului de test drive al importatorului BMW și MINI în România, dar și de foarte mulți clienți externi, accesul fiind gratuit. Ea este amplasată în zona de birouri Băneasa Business and Technology Park. Pe lângă portul de alimentare la 50 kW, curent continuu (DC), această stație (marca ABB) mai are și un port de încărcare la 22 kW, curent alternativ (AC).

Cu peste 800 de încărcări doar în 2017 și peste 11 MW de energie livrați, BMW Group România consideră că această stație este un succes, fiind una dintre cele mai folosite stații de 50 kW din București. Volumul de energie de 11 MW este suficient pentru ca un BMW i3 să înconjoare Pământul de aproape două ori, la Ecuator, şi o reducere a emisiilor de CO2 cu aproximativ cinci tone prin folosirea automobilelor electrice în locul celor convenţionale. Date fiind aceste rezultate, planurile de extindere a infrastructurii pentru mașini electrice continuă cu două noi stații, dar de putere mai mică (11 kW, Type 2, AC), tot cu acces gratuit. Aceste două stații noi sunt amplasate în parcarea mall-ului Băneasa Shopping City, pe culoarul dintre cele două ieşiri, şi pot fi folosite non-stop şi gratuit.

0-100/Hotnews

istvan78

Quote from: Ionut on December 14, 2017, 08:15:19 AM
BMW Group România instalează două noi stații de reîncărcare pentru mașini electrice

au fost consumați peste 11 MW de energie
...
peste 11 MW de energie livrați,
...
Volumul de energie de 11 MW
Ofofof... ma zgarie pe retina... cica publicatie de specialitate :zen:

Ionut

O nouă companie străină a venit în România pentru mașini electrice,
cu planul de a controla Bucureștiul și principalele drumuri naționale din Peninsula Balcanică


Compania bulgară Eldrive, care în țara vecină a încheiat recent un parteneriat cu grupul petrolier olandezo - britanic Shell pentru a instala în benzinăriile lanțului stații de încărcare rapidă a mașinilor electrice, devenind astfel cel mai mare operator de infrastructură pentru încărcare mașini electrice din Bulgaria, a intrat în România, planul fiind de a acoperi complet Bucureștiul până în vara anului viitor.

Profit.ro

Ionut

În România sunt 150 de ,,benzinării" pentru maşini electrice.
Până în 2020 ar trebui să apară alte 1.000 de unităţi


Bucureştiul ar mai putea ,,aduna" până în 2020 circa 50 de staţii pentru maşinile electrice, faţă de cele circa 20 care sunt montate acum, potrivit informaţiilor disponibile. Însă până la răspândirea acestei noi forme de mobilitate, inclusiv la nivelul transportului în comun, RATB îşi duce călătorii la destinaţie cu autovehicule vechi de 30-40 de ani. La jumătatea anului trecut, sta­tis­ticile arată că posesorii de vehi­cule electrice aveau la dispo­ziţie o reţea naţională de 150 de puncte de încărcare, cei care au optat pentru mobilitatea prietenoasă cu mediul fiind deocamdată un club destul de exclusivist.

ZF