Petrol si gaze naturale

Started by stangabriel, January 14, 2015, 02:17:12 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JohannDB

#45
     Citat TibiV.......  ""Alte taxe nu mai exista in carburanti (au existat la diverse momente, dar nu mai sunt...)""                                                          Bun, și celebra taxă de drum introdusă de Băsescu în 1997-98 în litrul de carburant NU MAI EXISTĂ ?? Tocmai aici era o problemă la apariția Rovignetei, deoarece se suprapunea și cu taxa de drum din carburant.... Și mai știam și de o taxă ce pleca la mediu.....tot la carburant !

TibiV

http://consilierjuridic.com/391/din-ce-e-alcatuit-pretul-benzinei-sau-de-ce-nu-va-mai-putea-scadea-aceasta-mult.html
Articol din ianuarie 2016...

Quote
Taxe care nu mai intra in pretul benzinei

Au mai circulat de-a lungul vremii diferite incercari de defalcare a pretului benzinei, dar multe sufera de inexactitati grosolane. Astfel ca, ceea ce era cunoscuta drept taxa de solidaritate pentru falimentul Bancorex, in cuantum de 1cent per litru nu mai exista in pretul benzinei de aproximativ 5 ani. Deasemenea, taxa de drum nu mai exista nici ea in pretul benzinei de mult mai multi ani.

Din necunostinta sau ignoranta acestea sunt insa prezentate de catre mult persoane drept facand parte din pretul total al unui litru de benzina.

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Carburanţii se ieftinesc din nou.
În premieră, preţul a căzut sub pragul de un euro pe litru


Scăderea preţului petrolului, taxele mai mici, evoluţia leului în raport cu dolarul şi euro au condus la o premieră a ultimilor ani: la cele mai ieftine staţii Petrom din ţară, motorina şi benzina  ajuns să coste sub un euro litrul. OMV Petrom, liderul pieţei locale de distribuţie a carburanţilor, a redus, azi, preţul benzinei şi motorinei vândute prin staţiile proprii cu patru bani pe litru. Reducerea de preţ de azi vine după mai multe ieftiniri successive, astfel că, de la începutul acestei luni, preţurile au scăzut, în staţiile Petrom, cu 23 de bani pe litrul de benzină şi cu 14 bani pentru litrul de motorină.

După ieftinirea de azi, la cea mai ieftină benzinărie Petrom din Bucureşti, cea de pe şoseaua Alexandriei, benzina standard a ajuns să coste 4,61 lei litrul, iar motorina 4,64 lei litrul.

Economica.net

TibiV

1 euro = 4,5515 lei
Nu mi se pare ca benzina ar fi coborat sub un euro pe litru.

Ce mai calcule fac si astia de la economica.net... :D
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

yetiman

@Tibi: Ionut a selectat doar inceputul articolului. Dar, in continuare, articolul da si explicatia:

QuoteAstfel, la benzinăria din Odorheiul Secuiesc, motorina standard are un preţ de 4,54 lei pe litru. Or, cursul de schimb calculat de BNR pentru ziua de azi este de 4,55 lei pentru un euro.

La benzină, cel mai mic preţ din România la benzinăriile Petrom este la o staţie din Oneşti, unde azi, benzina standard costa 4,51 lei pe litru, deci sub pragul de euro pe litru.

Informaţiile publicate de ECONOMICA.net pot fi preluate de alte publicaţii online doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor. http://www.economica.net/pret-carburanti-benzina-motorina-petrom-ieftinire-2017-pretul-a-cazut-sub-pragul-de-un-euro-pe-litru_134623.html#ixzz4bKaTfJfp
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

Ionut

Mariana Gheorghe: Prețul scăzut al petrolului s-ar putea menține mai mult decât ne-am așteptat.
Ce se întâmplă cu prețurile la pompă? Perspectivele pieței vor fi anunțate la Profit Energy.forum


Prețurile carburanților (benzinei și motorinei) ar putea rămâne la niveluri scăzute în acest an, în apropierea celor actuale, în cazul în care cursul de schimb leu/dolar va fi relativ constant, iar estimările OMV Petrom privind evoluția cotațiilor internaționale ale petrolului se dovedesc corecte. Cu toate acestea, CEO-ul OMV Petrom, Mariana Gheorghe, se așteaptă în continuare la o volatilitate ridicată pe piața petrolului, ce ar putea influența implicit și prețurile carburanților.

Potrivit estimărilor din raportul privind rezultatele financiare ale companiei pe primul trimestru al acestui an, petrolul Brent ar urma să înregistreze o valoare de 55 dolari pe baril, ceea ce ar însemna că petrolul Urals, utilizat de companiile autohtone în formulele de calcul al prețurilor benzinei și motorinei (alături de cotațiile internaționale ale celor două produse rafinate) să se situeze în apropierea medie de 52 dolari/baril înregistrate în primele luni ale anului. Și asta pentru că între cele două tipuri de țiței există un diferențial, care însă urmează să scadă ușor comparativ cu anul precedent, estimează OMV Petrom.

Profit.ro

Harry

Black Sea Oil & Gas incepe exploatarea gazului din perimetrul Ana-Doina

Profilul și capacitățile de producție:
Se estimează că descoperirile Ana și Doina, împreună au 8 miliarde Sm^3 (6
miliarde metri cubi - Ana si 2 miliarde metri cubi - Doina) de gaz recuperabil. Presiunea
inițială de zăcământ este între 110 și 116 bar la o temperatură de 36 - 38°C. În prezent,
se estimează că prima exploatare va fi în trimestrul II al anului 2019.

Descrierea instalației și a fluxurilor tehnologice existente pe amplasament (după
caz):
Metoda propusă pentru extracția gazelor din zăcămintele Ana și Doina se va
realiza prin intermediul unei platforme de producție automatizată amplasată pe
zăcământul Ana (,,Platforma Ana") ce va fi conectată la patru sonde de producție și a unui
sistem de producție submarin (,,SPS Doina") amplasat pe zăcământul Doina ce va avea o
sondă de producție. SPS-ul Doina va fi controlat și acționat de pe Platforma Ana printr-un
cablu ombilical electro-hidraulic. Gazele ce vor fi produse din zăcământul Doina se vor
transporta printr-o conductă submarină cu o lungime de aprox. 8 km către Platforma Ana,
iar de aici, întreaga producție de gaze naturale Doina-Ana va fi transportată printr-o
conductă submarină și subterană (porțiunea de pe uscat) la stația de tratare a gazelor
(,,STG") ce va fi amplasată în zona satului Vadu, comuna Corbu, jud. Constanța.
Sondele de producție aferente zăcămintelor Ana și Doina, segmentul conductei de
transport de gaze naturale ce va fi amplasat pe uscat, și stația de tratare a gazelor
formează obiectul unor proceduri de reglementare din punct de vedere al protecției
mediului separate, însă pentru asigurarea unei evaluări corecte și adecvate privind
impactul asupra mediului, în cadrul tuturor procedurilor de reglementare, se va realiza
evaluarea cumulată a impactului asupra mediului.
Gazele naturale vor fi preluate de la STG de sistemul național de transport operat
de SNTGN Transgaz SA.

Descrierea proceselor de producție ale proiectului propus, în funcție de
specificul investiției, produse și subproduse obținute, mărimea, capacitatea:
Gazele naturale produse de cele doua zăcăminte Ana și Doina sunt colectate în
manifoldul de producție al Platformei Ana, unde se va realiza hidratarea acestora și
injectarea cu substanța anticorozivă, și apoi transportate sub formă de gaz umed la STG.
La instalațiile situate pe mare, respectiv Platforma Ana, nu va avea loc niciun
proces de tratare al gazelor cu excepția hidratării acestora și a injectării cu substanță
anticorozivă.

Materiile prime, energia și combustibilii utilizați, cu modul de asigurare a acestora:
Materialul consumabil principal în construcții va fi motorina și lubrifiantul pentru
nave (inclusiv a platformelor ce vor fi folosite pentru montajul pe amplasament al
Platformei Ana și al SPS-ului Doina) și echipamente. Platforma Ana va fi realizată din oțel
iar conductele submarine vor fi realizate din oțel-carbon și, acolo unde este cazul, vor
avea manta din beton.

Descrierea lucrărilor de refacere a amplasamentului în zona afectată de execuția
investiției:

Lucrările de refacere a amplasamentului pe care se va executa investiția se vor
realiza după epuizarea resurselor de gaze naturale. Lucrările preconizate vor consta în
recuperarea instalațiilor de extracție de pe fundul mării (inclusiv SPS-ul Doina) și a
Platformei Ana. Conductele submarine se vor curăța pe interior și apoi vor fi inundate cu
apă de mare, rămânând pe fundul mării, conform practicii internaționale aplicabile în
industria de petrol.

Metode folosite în construcție:

Platforma Ana va fi instalată cu ajutorul unei macarale plutitoare și o barjă de
transport. Aceasta include structura metalică pentru susținere și platforma de lucru
(ansamblul platformei). Suportul metalic pentru susținere și platforma de lucru
(ansamblul platformei) sunt 2 elemente ce sunt fabricate separat și asamblate individual
la mal și apoi transportate pe mare până la locul final de instalare. Structura suportului
metalic pentru susținere este fixată direct pe fundul mării cu ajutorul unei macarale
plutitoare ce se fixează cu ancora, prin piloni, utilizând ciocane pneumatice submarine.
Platforma de lucru (ansamblul platformei), va fi așezată pe structura metalică, utilizând
aceeași macara plutitoare și va fi fixată prin sudare.
Sistemul de Producție Subacvatic Doina va fi instalat de la o Unitate Mobilă de
Foraj Offshore (MODU). Aceasta va cuprinde sonda, tabloul de comandă și toate
echipamentele aferente.
Conductele vor fi instalate cu ajutorul unei barje submersibilă, care fixează
conducta la bord, prin sudură, deplasându-se în mod secvențial pentru a așeza conducta
pe fundul mării de-a lungul traseului.




Conductele vor fi așezate pe fundul mării de-a lungul întregului traseu, cu excepția
apropierii de țărm, unde conducta va fi îngropată, pentru a preveni afectarea stabilității
acesteia de impactul valurilor de spargere.
Cablul ombilical este fabricat pe țărm și va fi instalat pe mare, prin derularea
acestuia de pe un tambur. Metoda de instalare a cablului ombilical nu diferă în mod
semnificativ de cea a așezării conductei, deși adesea se folosește o navă dedicată,
specializată.
În vederea protejării cablului ombilical acesta se pozează într-un șanț utilizând
metode precum spălare cu jet de apă și / sau excavația debitului masic.
Pentru a proteja și stabiliza conducta în apropierea țărmului (și a zonelor de
traversare a plajei, conducta va fi așezată în șanțuri folosind un excavator, sau o
combinație de excavatoare și metodele mai sus menționate ce vor fi folosite pe mare, în
timp ce pentru amplasarea pe uscat țărmului se folosesc metode tradiționale terestre, de
ex. retro excavatoare hidraulice, graifăre, etc. Metodele de îngropare a conductei pe mare
si pe uscat vor fi corelate si coordonate pentru a asigura un flux tehnologic unitar si
adecvat.
După ce conductele au fost instalate, acestea vor fi umplute cu apă de mare tratată
și se va testa presiunea pentru a se dovedi integritatea structurală. Apa de mare tratată
va fi evacuată în mare, după care conductele sunt uscate, fiind date de utilizare pentru
vehicularea gazelor naturale. planul de execuție, cuprinzând faza de construcție, punerea
în funcțiune, exploatare, refacere și folosire ulterioară

Componenta Offshore a Proiectului MGD va fi proiectată prin luarea în considerare
a dezvoltării/extinderii ulterioare a acestora, în funcție de rezultatele operațiunilor de
explorare desfășurate în zona amplasamentului acesteia.
Aproximativ 50% din lungimea conductei marine (în partea dinspre țărm) este
poziționată în paralel cu cele doua conducte submarine de transport de gaze naturale și
țiței aferente complexului de producție Lebăda – Petromar al OMV Petrom SA. În zona de
sud a conductei submarine (partea dinspre țărm) la aproximativ 12 km sud, mergând pe
linia țărmului, se găsește conducta marină (aprox. 3 km pe mare) și geamandura de
preluare țiței aferente rafinăriei Petromidia a Rompetrol SA.


ado87

Quote from: Harry on May 29, 2017, 02:43:21 PM
Black Sea Oil & Gas incepe exploatarea gazului din perimetrul Ana-Doina

Harry, ai o sursa la aceasta informatie? Un document oficial?

perfidus

#53
Ungaria a surprins ieri Comisia Europeana si piata europeana a energiei printr-un anunt al operatorului national de transport de gaze, conforma caruia conducta BRUA, sustinut si finantat de Bruxelles, nu va mai ajunge pana in Austria ci se va opri in Ungaria, potrivit icis.com. Este o lovitura grea pentru Bruxelles si situatia va avantaja evident Rusia, care si-a exprimat de mai multe ori intentia de a folosi gazoductul turcesc pentru a tansporta gazul rusesc spre Europa (ca alternativa la conductele din Ucraina).

QuotePotrivit informatiilor HotNews.ro, Transgaz stia despre intentia Ungariei de cel putin doua zile, cand a semnat un memorandum de intelegere privind coridorul vertical de transport al gazelor naturale. Memorandumul a fost semnat cu operatorul ungar FGSZ, in conditiile in care acesta ar fi anuntat ca doreste limitarea transportului gazelor pe teritoriul sau, nu mai departe pana in Austria.
In urma cu doua zile, TRANSGAZ a gazduit la Bucuresti, o intalnire dintre reprezentantii operatorilor sistemelor de transport gaze naturale din Grecia – DESFA, Bulgaria – BULGARTRANSGAZ, Romania – TRANSGAZ, Ungaria – FGSZ si ICGB – compania responsabila pentru dezvoltarea, construirea si operarea Interconectarii Grecia – Bulgaria, in scopul semnarii Memorandumului de Intelegere privind Coridorul Vertical de transport gaze naturale, pe directia Nord-Sud. La intalnire au participat reprezentanti ai Guvernului si Parlamentului Romaniei, ai ministerelor Economiei, Energiei si al Afacerilor Externe precum si delegati ai Comisiei Europene din cadrul DG Energy, alaturi de managementul companiilor semnatare ale Memorandumului de Intelegere. In calitate de observatori au participat reprezentanti ai operatorilor sistemelor de transport gaze naturale din Serbia – SRBIJAGAS, Slovacia – EUSTREAM si din Republica Moldova – VESTMOLDTRANSGAZ. La ceremonie au participat si reprezentanti ai unor companii cu care TRANSGAZ are relatii de colaborare, printre care EXXON MOBIL, OMV Petrom, SOCAR Romania, BLACK SEA OIL AND GAS, DELOITTE ROMANIA.

QuoteInteresant este ca recent, compania rusa Gazprom a semnat un memorandum de intelegere cu compania ungaria Hungarian Gas Trade Ltd pentru cooperarea pe termen lung in vederea livrarilor de gaze catre Ungaria. De altfel, la inceputul lunii iulie, ministrul de externe al Ungariei, Peter Szijarto, a declarat ca tara este interesata de o conducta de gaze care sa permita realizarea importurilor de gaze rusesti prin Serbia, pana la sfarsitul lui 2019, potrivit SeeNews.com. Potrivit articolului din SeeNews.com, ministrul de externe al Ungariei a criticat Romania deoarece "nu ar fi permis inca fluxul bidirectional pentru transportul gaelor", ceea ce "inseamna ca problema securitatii energetice este inca o provocare majora pentru Europa Centrala".
O:-) O:-) O:-)

http://www.gds.ro/Actualitate/2017-07-22/budapesta-da-o-lovitura-majora-exploatarilor-de-gaze-din-marea-neagra-ungaria-vrea-sa-opreasca-pe-teritoriul-ei-o-conducta-care-ar-fi-trebuit-sa-mearga-pana-in-vestul-europei/
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

cristi767

Transgaz e pe lista scurtă a companiilor care să cumpere 66% din acțiunile transportatorului grec de gaze (în procesul grecilor de a privatiza niște companii).

http://www.capital.ro/transgaz-pe-lista-scurta-a-companiilor-care-au-depus.html

Ionut

După majorarea de prețuri din noaptea care tocmai s-a încheiat,
benzina și motorina s-au scumpit cu peste 19 bani/litru


Ideea Guvernului că majorarea de acciză la carburanți, care a intrat acum în vigoare, nu va fi transferată consumatorilor s-a dovedit, cel puțin pe jumătate, lipsită de realism conform datelor Profit.ro, companiile comerciante de benzină și motorină efectuând ultimele scumpiri, de 9 bani pe litru, în cazul liderului pieței, OMV Petrom, chiar în noaptea care tocmai s-a încheiat. Chiar dacă scumpirile din ultimele două săptămâni au fost mai mari de 19 bani pe litru, jumătate din acestea ar putea fi justificate pe baza evoluției cotațiilor petrolul Ural.

Companiile producătoare de carburanți au scumpit benzina și motorina cu peste 19 bani pe litru față de prețurile practicate pe 31 august, ziua adoptării de către Guvern a ordonanței de modificare a Codului Fiscal. Pe 15 septembrie a intrat în vigoare prima etapă a majorării accizei, cu 16 bani pe litru, care are un efect asupra prețului de 19 bani pe litru, 3 bani reprezentând taxa pe valoare adăugată (TVA) aplicată majorării de accize.

Profit.ro

Ionut

ANALIZĂ Statul român este principalul beneficiar al majorării prețurilor la benzină și motorină

Anual, în România sunt consumate 6,3 milioane de tone de carburanți. Guvernul a decis majorarea de la 1 octombrie a accizei la benzină cu 492,26 lei/tonă, iar la motorină cu 448,58 lei/tonă. În total, la un consum constant, Guvernul ar trebui să-și majoreze, indiferent de decizia companiilor de a majora sau nu prețurile, cu 2,9 miliarde de lei încasările din accize. Dacă, însă, companiile ar transfera consumatorilor presiunea fiscală suplimentară creată de majorarea de accize, Guvernul ar mai putea încasa alte 551 milioane lei, TVA aferentă majorării de accize. Sau măcar jumătate din această sumă, ținând cont că în consumul total este cuprins, pe lângă consumul persoanelor fizice, și consumul comercial, cu TVA deductibilă 100% în cazul transportatorilor și 50% în cazul celorlalte firme.

Profit.ro

Ionut

Veşti proaste pentru şoferi: 1 octombrie aduce şi preţuri mai mari la carburanţi.
A doua etapă a creşterii accizelor va demara mâine. Preţurile au trecut de 5 lei/litru


Ziua de 1 octombrie a fost stabilită ca al doilea termen de majorare, cu 16 bani pe litru, a accizelor la motorină şi benzină, termenul anterior fiind 15 septembrie. Din momentul anunţării până în prezent, preţurile carburanţilor au crescut la pompă cu până la un leu, depăşind pragul de 5 lei/litru.

ZF

Ionut

Trebuie să scoateţi mai mulţi bani din buzunar:
Carburanţii sunt mai scumpi la pompă cu valori cuprinse între 3 şi 6 bani pe litru


Preţul carburanţilor a crescut cu valori cuprinse între 3 şi 6 bani de duminică dimineaţă până luni seara. Astfel, un litru de benzină standard costa luni seară 5 lei la staţia OMV Petrom de pe strada Lucreţiu Pă­traşcanu din Bucureşti, faţă de 4,94 lei duminică dimineaţă. Tot cu 6 bani a crescut şi preţul benzinei extra, care a ajuns la 5,44 lei pe litru. La motorină, creşterile au fost mai mici, de trei bani pe litru. Motorina standard costa luni seară 4,94 lei pe litru, iar motorina standard era 5,21 lei pe litru.

ZF

Ionut

Taxele pe carburanți rămân mici față de media UE

Foto: Ponderea taxelor în prețul final. Valorile din stânga sunt pentru benzină, cele din dreapta pentru motorină.


La începutul lunii septembrie, înainte de reintroducerea în două etape a supraccizei, ponderea taxelor era de 52% în cazul benzinei și de 49% în cazul motorinei sub valorile existente în Bulgaria (53% și  respectiv 50%).

Digi24