Traficul feroviar in direct

Started by TibiV, December 29, 2016, 12:48:20 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rizzuh

https://www.facebook.com/cfrinfrastructura/posts/1634684823233046

Quote
ATENȚIE!
în cursul zilei de astăzi viteza de circulaţie a trenurilor va fi redusă în anumite intervale de timp cu 20-30 km/h faţă de viteza normală de circulaţie, pe secțiile de circulație din Banat, Oltenia, sud-vestul Transilvaniei şi local în Muntenia, unde se vor înregistra temperaturi de 37 de grade, conform informărilor transmise de ANM.

Măsura este obligatorie pentu siguranţa traficului feroviar şi, de asemenea, este aplicată de toate administraţiile de cale ferată deoarece, în astfel de perioade, temperatura înregistrată la nivelul șinei poate depăşi 50 de grade C.

În cursul acestei zilei personalul de întreţinere va efectua revizii suplimentare pe întreaga reţea feroviară, prin verificarea directă ale căii, măsurarea şi înregistrarea permanentă a evoluţiei temperaturilor în şină etc., iar în anumite intervale orare viteza de circulaţie a trenurilor de călători şi de marfă se va reduce cu 20-30 km/h faţă de viteza normală de circulaţie, astfel încât traficul feroviar să se desfăşoare în depline condiţii de siguranţă.

Recomandăm publicului călător ca, în perioada de valabilitate a avertizării meteo pentru temperaturi ridicate, înainte de efectuarea călătoriei să solicite informaţii despre graficul de circulaţie la staţiile şi agenţiile CFR din Bucureşti şi din ţară, sau la numărul de telefon 021/9521.

Informaţii în timp real despre localizarea exactă a unui tren aflat în circulaţie se pot obține și de pe site-ul www.cfr.ro - domeniul Trenul meu (http://www.cfr.ro/index.php/cauta-tren)
Se va introduce numărul exact al trenului în căsuţa indicată, se va da click pe Informații tren, iar programul va afișa informații despre ce staţie urmează, dacă trenul are sau nu întârziere, minutele de staţionare în următoarea gară şi timpul estimat de sosire la destinaţie.

Sina, bat-o vina! E cald, se dilata si ea :lol:

Neufunk

Stie cineva de ce IR10659 a avut un ONI? Care sunt motivele pentru asemenea opriri?

frunzaverde

Quote from: Neufunk on June 30, 2017, 11:32:03 PM
Stie cineva de ce IR10659 a avut un ONI? Care sunt motivele pentru asemenea opriri?

ONI = opriri neitinerarice, adica orice oprire care nu este in livretul de circulatie.
Poate fi generata de multe chestii, de la asteptat un tren intarziat pe un segment de linie simpla pana la defectiune la locomotiva sau la sistemul de semnalizare. In Romania nu se anunta motivul ONI/intarzierilor.

Presupun ca trenul respectiv are intarzieri de la canicula.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

pasadia

Vineri noapte se pare ca a fost un accident retier / feroviar pe CF203, Brasov - Zarnesti. Mai precis, la intersectia dintre DN73 si capatul sud-vestic al centurii Brasov (ps: acel drum a fost latit la 2 benzi, dar intersectia a ramas in T) un tir ce venea dinspre centura a uitat sa vireze si a intrat drept inainte peste parapeti oprindu-se in si peste terasamentul caii ferate.

Din cate am inteles daunele sunt semnificative. Momentan trenurile circula cu viteza foarte mica in zona (s-ar fi intervenit noaptea pentru deschiderea caii ferate), insa se mai vad inca daunele (poate reusesc sa le fotografiez mai tarziu caci nu am gasit nici o stire in presa on-line locala).

Din cate stiu intersectia nu este iluminata si solutia in T mi se pare foarte proasta, mai ales pentru cei care vireaza la stanga. Sunt mirat ca intr-un oras al sensurilor giratorii nu a fost construit unul si acolo.

TibiV

https://www.facebook.com/cfrinfrastructura/posts/1658827127485482

Quote
București, 15 iulie 2017

UPDATE, ora 11.45
38 de vagoane din compunerea trenului de marfă au fost retrase în stația CF Țăndărei.
Repunera pe șină a celor 2 vagoane răsturnate se va realiza cu o macara de mare tonaj, după finalizarea măsurătorilor și operaținilor de intervenție desfășurare la această oră de către organele abilitate.
Ora 10.30
2 vagoane din compunerea unui tren de marfă, încărcate cu combustibil lichid, s-au rasturnat, în cursul acestei dimmineți, la intrare îin stația Țăndărei. Trenul avea in compunere 40 de vagoane
Circulația feroviară rămâne inchisă până la degajarea liniei.
Călătorii aflați în trenurile înscrise în circulație și care tranzitează zona Făurei-Fetești vor fi transbordați cu mijloace auto între stațiile CF Murgeanca și Movila.
Echipele de intervenție (ISU si CFR SA) aflate la fața locului intervin pentru ridicarea vagoanelor răsturnate.
Au si poze...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Vice33

18 Iulie 2017:

"Peste 100 de oameni s-au trezit izolați în câmp, la Radomirești [magistrala 900, n.r.], marți dimineața, după ce locomotiva trenului cu care călătoreau (IRN1696) s-a desprins de tren și a gonit mai departe. Incidentul a avut loc dimineața în jurul orei 8.00."

http://evz.ro/incredibil-un-tren-interregio-a-ramas-in-camp-dupa-ce-locomotiva.html

nirolf

Nu înțeleg cum mecanicii nu au realizat că au rămas fără vagoane. Sau dacă au realizat de ce le-a luat o oră să se întoarcă?!

frunzaverde

Quote from: nirolf on July 18, 2017, 02:51:33 PM
Nu înțeleg cum mecanicii nu au realizat că au rămas fără vagoane. Sau dacă au realizat de ce le-a luat o oră să se întoarcă?!

Au realizat foarte rapid ca li s-a rupt cupla (nu de alta dar iti scade presiunea in conducta de frana si ambele "bucati" ale trenului sunt franate automat).

A luat o ora pana s-au facut rapoartele de incident, pana s-au facut manevrele de recuplare, probele de mers etc. etc.. Nu a ajuns locomotiva la Craiova pana s-au trezit ca au ramas fara tren.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Phenol

#38
Presa (neinformata) trateaza acest incident ca o senzatie, si uite asa ajungem sa apara informatii ca "locomotiva (...) s-a desprins (...) si a gonit mai departe".

In loc sa intrebe un specialist din domeniu, inainte sa publice asemenea prostii, ei citeaza comentariile de pe facebook:

QuoteDeputatul PMP Eugen Tomac a semnalat, într-un comentariu pe Facebook,  faptul ca peste 100 de persoane care călătoreau cu trenul Interregio de noapte de la Timişoara la Bucureşti au rămas izolaţi în câmp, în judeţul Olt, întrucât trenul a rămas fără locomotivă.

"Azi dimineaţă, în jurul orei 8.00, peste 100 de oameni care călătoreau de la Timişoara spre Bucureşti cu trenul Interregio de noapte, s-au trezit izolaţi în câmp. Înainte de Radomireşti, în judeţul Olt, trenul a rămas fără locomotivă. Aceasta s-a desprins de garnitură şi a gonit mai departe. A durat o oră ca locomotiva să se întoarcă, iar călătorilor li s-a spus că s-a rupt bulonul (un şurub de mari dimensiuni care leagă locomotiva de vagoane sau vagoanele între ele)," scrie Tomac pe Facebook.

Asa prezinta stirea Gazeta de Sud.

Macar cei de la Mediafax au prezentat doar informatiile oficiale, din pacate astfel ei au ramas in urma la numarul de vizualizari.

Sunt total dezamagit si de cei de la Pro Tv. Dar asta e o opinie personala.

Si acum explicatia unui specialist:

QuoteLegat de incidentul petrecut azi, 18.07.2017 prin ruperea trenului IR 1696 postez o scurta Replică cu privire la propagarea în mass-media a știrii conform căreia ,,vagoanele unui tren de călători ar fi fost abandonate în câmp după ce mecanicul s-ar fi îndepărtat cu locomotiva de acestea"
Toate sistemele şi echipamentele cu care sunt dotate vehiculele feroviare, au ca principal deziderat de proiectare siguranţa călătorilor la transportul de călători şi a mărfurilor transportate în cazul transportului de marfă. Sisteme de frânare sunt şi ele încadrate în această categorie. Poate cel mai important aspect al unui tren îl constituie capacitatea sa de a frâna şi modul cum frânează. Sau posibilitatea prin care trenul poate fi oprit în condiții de siguranță atunci când contextul o impune.
Cu alte cuvinte, trenurile sunt gândite din punct de vedere al frânelor să protejeze şi să păstreze intact în primul rând ceea ce transport în ele, nu ceea ce se află în faţa lor. De aceea, pentru a opri, indiferent de viteza lor, au nevoie de un spaţiu mult mai mare decât vehiculele feroviare.
Acest spaţiu, această distanţă mai bine zis, este denumită ,,drum de frânare" - atât pentru vehiculele feroviare (sau trenuri, când sunt mai multe vehicule legate între ele), cât şi cele rutiere. Practic, un drum de frânare este distanţa pe care vehiculul, trenul, camionul, autoturismul sau altele asemenea o parcurge din momentul în care frâna este acționată la maxim la o anumită viteză (de obicei cea maximă în calculele teoretice), până în momentul opririi complete. Valoarea acestui drum poate fi de câțiva metri (pentru vehicule rutiere sau feroviare la viteze foarte mici) până la câțiva kilometri (pentru trenurile de mare viteză de exemplu) și depinde de un număr mare de factori cum ar fi: masa vehiculului/trenului, viteza la care se acționează frâna, condițiile de aderență, valoarea declivității liniei (dacă este rampă sau pantă - respectiv dacă trenul urcă sau coboară), tipul sistemului de frânare etc.
Din raţiuni de siguranţă, frânele vehiculelor feroviare sunt de tip ,,indirect" ca principiu de funcţionare şi de acţionare, fiind folosit aerul comprimat. Termenul ,,Indirect" înseamnă că vehiculul este frânat prin scăderea presiunii aerului în organul de comandă al frânei (denumit ,,conductă generală - situată dea lungul trenului la toate vehiculele). Invers, desfrânarea sa se realizează prin creşterea presiunii în această conductă generală.
A fost făcută această scurtă divagaţie către domeniul frânării vehiculelor feroviare pentru a fi înțeles mai bine ce se întâmplă în cazul în care, din diferite cauze, o locomotivă se desprinde în mers de vagoanele pe care le remorcă.
Fenomenul denumit ,,ruperea trenului" are o anumită frecvenţă în exploatarea feroviară. Foarte mică desigur. Se poate întâmpla în anumite condiţii şi este mai des întâlnită la trenurile de marfă (fiind mult mai lungi). Ruperea unui tren înseamnă separarea în mers a trenului în două sau în mai multe părţi. Deoarece prin ruperea trenului se întrerupe implicit acea ,,conductă generală" despre care s-a menţionat anterior, la fiecare din părţile trenului rezultate prin rupere, va intra în acţiune la maxim sistemul de frânare. Cu alte cuvinte, acele vehicule se vor opri imediat, fiind vorba de asemenea de principii axate în primul rând pe siguranță.
Desprinderea în mers locomotivei de vagoane constituie şi ea un astfel de caz foarte rar întâlnit. Este cât se poate de logic faptul că acea locomotivă va parcurge până la oprire o distanță mai mare decât vagoanele de care s-a deprins. Astfel se va depărta, chiar şi cu câteva sute de metri în unele cazuri, fiind prevenită astfel lovirea locomotivei de către vagoane.
De ce?
În primul rând din cauză că o locomotivă are o masă mult mai mare decât un vagon. De aproximativ trei ori mai mare. Un vagon de călători plin are în medie o masă de 40 - 45 de tone, pe când o locomotivă are 120 de tone. Astfel, ea va avea un drum de frânare mai mare.
În al doilea rând, sistemele de frânare cu care sunt echipate vagoanele de călători sunt mai rapide ca timp de intrare în acţiune decât cele de pe locomotivă - iarăși din motive de siguranță.
De ce durează mult până la repornirea trenului?
După ce are loc o rupere de tren, trebuie respectate o serie întreagă de proceduri reglementate, care unele durează. Un mecanic de locomotivă nu poate ca imediat după ruperea trenului, pur şi simplu să vină cu locomotiva spre vagoane, să lege şi să plece repede în continuare. Toate procedurile respective sunt şi ele legate de siguranţă - similar domeniului aviației, unde chiar şi cele mai mici deficienţe constatate implică acţiuni corective care pot dura şi ore întregi. Să nu uităm totuși că la nivel global, sistemul de transport feroviar la capitolul siguranță este al doilea după cel aerian şi primul între cele terestre, fiind incomparabil mai sigur decât modul de transport rutier.

QuoteO completare pentru justificarea timpului "pierdut":
Între timp, prin stația Radomiresti, in sens invers au trecut doua trenuri, dintre care un internațional, s-au făcut formele de avizare a ruperii trenului, raport de eveniment, locomotivele au ieșit după garnigura aflată in linie curenta, s-au cuplat, s-a folosit cupla vagonului in locul cuplei locomotivei rupta, s-a făcut proba de frâna completa, toate acestea însumând 62 minute după cum se vede din desfășurătorul întocmit cu ocazia procesului verbal de citire a datelor din calculatorul locomotivei. Menționez, ca nici-o secunda n-a existat nici cel mai mic pericol pentru siguranta si securitatea calatorilor

Sursa: pagina Facebook Iosif Sentes, DG CFR Calatori

Singurul lucru, ce vreau sa adaug la aceasta explicatie e ca locomotiva dupa ruperea trenului trebuie (conform instructiei) sa mearga pana la urmatoarea statie (Radomiresti), pentru a face acel raport dupa care se intoarce dupa vagoane. Acest aspect nu stiu daca iese din explicatiile lui.

Recomand tuturor sa caute acest incident pe internet si sa compare relatarea acestuia. Modul de prezentare a cazului este destul de similar la fiecare entitate media, dar la ani lumina de postarea domnului director general.

L.E.: Se pare ca a aparut o precizare foarte scurta si pe cfrcalatori.ro:

QuoteMarţi, 18 iulie 2017,  în jurul orei 08 dimineaţa, trenul InterRegio 1696 Timișoara - București a frânat automat în zona Radomireşti.
Cei aproximativ 300 pasageri şi şi-au continuat călătoria în acelaşi tren, fără a fi pusă în pericol siguranţa şi securitatea acestora. Garnitura şi-a reluat traseul, după aproximativ  o oră de staţionare şi după realizarea tuturor probelor care se impun prin reglementările în vigoare.
La acest moment sunt cercetate cauzele care au condus la această situaţie.

carutasul

Ce nu inteleg eu la CFR este de ce nu sunt în stare să aibă şi ei un sistem de comunicare cu călătorii. Trenul se opreşte în câmp.... a fost să zicem un acccident... călătorii stau şi aşteaptă. O dura 10 minute, o oră, o zi... nimeni nu ştie.
Dacă altfel nu se poate, măcar să îi instruiască pe "naşi" să dea o tură prin tren să explice ( de fapt comunicarea directă e cea mai bună) ... Altfel, călătorul vede că locomotiva s-a dus, sună un prieten sau pune pe fb... şi gata ştirea :)

TibiV

@carutasul,
perfect adevarat...

E ca la chirurg...
Daca ala iti spune "intra in sala sa te tai, stiu eu de ce" te panichezi...
Daca ala iti spune inainte "uite, trebuie sa te tai pentru ca... altfel patesti asta... atunci "intri "la taiere" nu mai putin speriat, dar macar intelegi de ce intri la taiere...

In toate institutiile de stat lipseste acest minim bun simt...
Sa ti se spuna "uite, patesti chestia asta pentru ca..."
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

#41
Nu stiu cand va depasi CFR (ca multi din functionarii de ghiseu dealtfel) mentalitatea de monopol de stat socialist pentru care notiunea de client nici macar nu exista.

Mi-amintesc acum un an si ceva, au testat ceva sistem de semnalizare langa Bucuresi parca, fara sa anunte pe nimeni in prealabil. Toate trenurile au intarziat cu orele, oamenii au ramas prizonieri pe campii, si ei au trantit o explicatie tehnica, cu ERTMS si alte cele.

Acuma, pentru ca oamenii din teren nu au fost in stare sa comunice cu clientul trebuie seful CFR (!!!) sa bage o expunere tehnica pe care putini o vor citi si intelege, care vorbeste despre siguranta de parca ar fi meritul CFR, nu al proiectantilor de sisteme.

Dar nu ne spune de ce s-a rupt cupla, si care e riscul sa se mai rupa si alte cuple la starea actuala a materialului rulant.

Nu ne spune de cand dateaza procedura cu locomotiva care trebuie sa mearga la prima statie, o fi dinaintea radiocomunicatiilor si satelitilor? Nu ne spune de ce hartogaraia care trebuie completata dureaza o ora si cati functionari de la Bucuresti isi justifica existenta prin "verificarea" acestor hartii.

Rezultatul e ca potentialii clienti au votat demult cu picioarele si prefera sa stea in ambuteiaje si sa-si riste viata pe cele mai periculoase drumuri de pe continent (dupa Letonia parca). "Trenurile" au 2 vagoane, uneori moderne (ceea ce e si mai caraghios) cu perspectiva de scadere la unul singur.

Ce e interesant e ca la fiecare astfel de ocazie, pasionatii caii ferate (de la ministru if applicable, la ceferisti cu functii sau fara functii, pana la forumisti) intra in defensiva si explica cat e de complicat sistemul feroviar si regulile sale. Dar poate pe client nu-l intereseaza?

Sigur ca CFR in starea lui actuala e o sursa nesfarsita de stiri de presa. Intr-o asemenea situatie caraghioasa ce putem cere presei intr-o tara cu trusturi de presa care au ca obiectiv manipularea de joasa speta gen iphone 7S, S vine de la Soros. Ideea e sa nu produci stiri, sa faci exact ce i-ai scris clientului pe bilet ca vei face. Daca te tin curelele, comunici regulat stiri pozitive. Gen totalul minutelor de intarziere :)

__dir

Era mai simplu "am gresit, avem un MR de tot rahatul, se fura ca in codru".

pasadia

Eu sunt curios cu privire la aspectul sigurantei in care s-ar fi aflat calatorii din trenul "abandonat". Mai exact nu imi este clar cum functioneaza blocurile de linie si indusii (sau cum s-o chema acele aparate). Ele nu cumva au considerat linia libera din moment ce locomotiva a trecut si a ajuns pana in urmatoarea gara. Nu cumva asta ar fi facut ca urmatorul tren sa primeasca dreptul de a intra in linia pe care stationau vagoanele cu calatori?

Adica da, inteleg ca s-o fi dat alarma destul de repede, dar cred ca cel putin pentru cateva minute acei calatori au fost intr-un pericol real (si probabil faptul ca linia nu e folosita la capacitate maxima, ca nu exista atat de multe trenuri care sa circule in RO, a facut ca dezastru sa nu se intample.

Apropo, oare "nasii" or fi fost instruiti (sau le-o fi trecut prin cap) sa le ceara calatorilor sa paraseasca vagoanele si sa se refugieze la o distanta suficienta in camp? Nu ar fi fost cazul sa faca asta?

nirolf

Dl. Crăciun încearcă o explicație detaliată a ce s-a întâmplat, nu știu cât de exactă. Legat de asta:

QuoteVagoanele rămase pe linie și călătorii din ele nu au fost în pericol în nici un moment. Din punctul de vedere al instalațiilor de siguranță feroviară – să le zicem semafoare – faptul că osiile vagoanelor făceau contact între cele două șine ale liniei pe care se aflau înseamnă ,,sector ocupat", deci semafoarele de acces în respectivul sector rămân blocate pe roșu și nu pot fi forțate să indice verde. Orice tren care ar fi venit din spatele vagoanelor rămase pe linie ar fi fost automat oprit la semafoarele precedente, fiindu-i imposibil să ajungă până la vagoane. Deci nici un pericol pentru vagoane și călători.

QuoteIar singurul lucru cu adevărat anormal în secolul XXI nu este o banală rupere de cuplă la un tren, ci inconștiența cu care călătorii în frunte cu personalul de tren s-au dat jos din vagoane și au așteaptat în mijlocul unei căi ferate deschisă teoretic circulației trenurilor cu 100km/h. Nu cupla ruptă n-o vezi în occident, ci călătorii pe mijlocul căii ferate...

Articolul complet.