News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Traficul feroviar in direct

Started by TibiV, December 29, 2016, 12:48:20 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frunzaverde

#105
Quote from: Vice33 on January 14, 2018, 11:55:36 AM
Un mic comentariu Frunzaverde: nu este adevărat, cel putin de cate ori am mers eu cu IR 1621/1622, era plin trenul, nu era regula ca de la Sibiu circula gol, se urca lumea la Vintu de Jos, la Deva, Simeria...deci scuza ca circula "mai tot timpul gol de la Sibiu" e un neadevăr general (ca particularitate, e posibil sa fi circulat perioade scurte fără lume de la Sibiu, dar NU ESTE MOTIV SĂ ANUELZI UN TREN DOAR PE BAZA CONSTATĂRILOR SPORADICE ȘI TEMPORARE!!

1621/1622 avea probleme de incarcare de cand lumea, nu e vorba de "constatari sporadice". CFR Calatori face lunar statistici pe trasa individuala, pentru calculul subventiei si gradului de acoperire a subventiilor. Din pacate nu am date recente, dar pentru 2006/7 (ultimul an pentru care am date), 1621/1622 era unul din cele mai putin profitabile trenuri, doar un pic peste rutele taiate in anul ala gen Brasov - Galati). CFR Calatori dorea sa scape de el de muuuulta vreme.

Eu unul chiar nu vad cum ar fi "85% cu lume" - un grad de incarcare mediu de 85% nu-l vezi nici macar pe Bucuresti - Brasov sau Bucuresti - Constanta (da, sunt zile in care incarcarea e la 120%, dar sunt zile in care incarcarea e 15%). Mai ales pe segmentul cel mai putin competitiv (Sibiu - Timisoara), unde concurenta rutiera a devenit mult, mult superioara odata cu deschiderea autostrazii.

Nu de alta, dar pe Bucuresti - Brasov - Sibiu, unde cererea era decenta, trenul inca circula, ca IR 1623/4, cu exact acelasi orar cu care a circulat pe vremuri 1621/2 (Bucuresti 10:00 - Brasov 12:42 - Sibiu 15:42).

Quote from: Vice33 on January 14, 2018, 11:55:36 AM
Normal că trenul era 85% cu lume, doar eu știu de câte ori am mers la/de la Timișoara în facultate...studenții nu serveau, cum făceam și eu, cu schimbare în Arad și călătorit cu Rapide (Pannonia sau Ister-chiar dacă aveam legătură f bună cu ISTER-ul si cu PANNONIA), ei mergeau clasic, cu "acceleratul de Timișoara".

Acum niste ani era altceva, desi nici atunci trenul nu era prea competitiv. Azi, din Sibiu la Timisoara, cu masina, faci 3 ore - 3 ore si un sfert. Exista autobuze trasate la 3h55 intre orasele astea. Trenul facea 7 ore si 7 minute! Sibiu - Timisoara se poate face azi ca day trip cu masina, relativ lejer. De la Brasov la Timisoara trenul facea ZECE ore. Cu autocarul 6h25. Cu masina, vreo 5h30.

Mai mult, pe Simeria - Arad timpii au crescut dupa intrarea in reconstructie cu 10-15 minute, urmand sa se degradeze si mai rau. Cati oameni se vor sui intr-un tren Sibiu - Timisoara ca sa faca 8h? Cand cu masina sau cu autocarul sunt acolo in mai putin de jumatate din timp?

Mai mult ca pierderea 1621/2 nu afecteaza absolut deloc nici Sibiu - Arad nici Brasov - Arad, nici orice alta statie intermediara - Arad; oferta Sibiu - Arad fiind imbunatatita fata de alti ani prin trasarea internationalelor prin Sibiu.

Quote from: madsnowman on January 14, 2018, 02:29:43 PM
Multumesc @Vice33 pentru raspuns. Cel putin al doilea, m-a lasat cu gura cascata. Eu am inteles de acolo ca din cauza incompetentei lor si a comoditatii, au decis ca e mai simplu sa le scoata din circulatie.

Nu ai inteles ce vor sa spuna. Ce au spus sunt urmatoarele lucruri:

1. Din cauza lucrarilor CFR Infrastructura (o alta companie) pe Sibiu - Vintu (care a intrat in reparatii urgente ca sa se poata mentine circulatia chiar si la parametri minimi; situatia acolo era disperata) si din cauza reconstructiei totale intre Vintu si km. 614 nu se poate asigura capacitate de transport. Liniile sunt in lucru, planurile de lucru sunt cum sunt, vitezele scad inca si mai mult prin santiere, intarzierile date de circulatia prin santiere sunt uriase.

2. Din cauza starii liniei si a tipului de linie pe relatia Sibiu - Vintu, si din cauza ocolului prin Aradnu se poate oferi un serviciu de transport decent si competitiv pe linia asta, mai ales competitiv fata de autostrada paralela.

3. Din cauza reducerii masive a subventiilor oferite de MT/ARF, trenul nu poate fi competitiv comercial. Subventiile au scazut cu aproape 40% din 2009 pana azi.

Quote from: madsnowman on January 14, 2018, 02:29:43 PM
O sa le trimit factura de 3000 lei pentru un senzor cand mai iau o groapa pe Margina-Soimus (ca tot le face concurenta autostrada asta  :lol:) si mi se aprinde tot bordul ca bradul de Craciun.  :lol: Multumesc baieti, inca o data, pentru raspunsuri.

Hai sa nu ne mai plangem degeaba. Intre Sibiu si Timisoara aproximativ 80% din drum este autostrada. Care autostrada este intr-o stare excelenta. Plansetele ca nu e perfect neteda sau nu stiu ce altceva mai degraba arata lipsa de experienta in circulatia pe autostrazi decat starea reala.

Exista un segment de 59.6 km de drum national, din care vreo 40 sunt intr-o stare mediocra. Nu, nu vorbesc din harti, l-am facut de patru ori anul asta. Nu e nici "incredibil de aglomerat" (nici macar nu se circula la capacitatea totala a drumului). Cu TIR in fata, noaptea, cu ploaie, eu si cristi5 (el la volan) am scos in jur de o ora.

PS: Da, inteleg durerea pentru pierderea unui tren cu valoare sentimentala pentru multi. Si pe mine ma doare  ce se intampla la CFR. Dar e simplu:

1. Pe rutier e practic autostrada pe 80% din distanta (intre Sibiu si Timisoara lipsesc 59 km din cei 270). Cu masina, acul vitezometrului va sta lejer (si in siguranta) in jurul valorii de 120-130 km/h. Si chiar si pe bucata de 59 km, o medie de 50 km/h e rezonabila, chiar si la ore de aglomeratie.
2. Pe calea ferata, pe langa ca e ocolul de vreo 50 km, vitezometrul trenului va inregistra 120 km/h doar pe o bucatica de sub 20 km. In schimb, va sta la 50 km/h pe vreo 40 km, si va acumula nu mai putin de 47 de minute de restrictii (uneori franand pana la 15 km/h). Chiar si cu aglomeratie pe bucata lipsa dintre Ilia si Margina, 47 de minute de intarziere sunt rare, spre comparatie.

Asta e realitatea. Cat timp bani la intretinere se dau cu stropul (in afara reconstructiilor megalomanice) si cat timp subventiile pentru o singura categorie de gratuitati sunt de doua ori jumatate cati bani se dau pe mentenanta retelei, ne vom plimba cu viteze de 1850, nu de 2016. Si acolo unde exista alternative mai bune, trenul va disparea. E dureros, dar >95% din banii alocati lucrarilor sunt coridorul IV.

P.P.S. : CFR Calatori nu are bani sa plateasca salariile: https://cfrcalatori.ro/ro/comunicate/1077-informare-privind-plata-salariilor
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Balto

CFR SA: Între două staţii din judeţul Braşov se circulă doar pe un fir. Traficul feroviar este deschis pe toate magistralele

"La această oră, echipele de intervenţie verifică sistemul de alimentare cu energie electrică pe firul II între staţiile Timişu de Sus şi Dârste, unde este semnalată o lipsă de tensiune în firul de contact, iar în intervalul orar necesar operaţiunilor de verificare şi intervenţie, traficul feroviar pe această distanţă se va desfăşura doar pe firul I", se arată în comunicatul CFR SA.

Totodată, CFR SA a anunţat că, în cursul nopţii de 17 spre 18 ianuarie 2018, circulaţia feroviară a fost întreruptă temporar, de la ora 21.45 la ora 01.50, între staţiile Băile Tuşnad şi Tuşnad Sat.

În zona respectivă, angajaţii CFR SA au intervenit pentru eliberarea liniei de cale ferată peste care s-au prăbuşit 11 copacii de pe versanţi, dar şi pentru remedierea deranjamentelor tehnice de la linia de contact. Circulaţia a fost redeschisă la ora 01.50, iar cele cinci trenuri de călători, care au staţionat temporar în gări, şi-au reluat traficul în condiţii de siguranţă.

news.ro
Suceava racord SEN 400/220/110 kV / Productie: Eolian (0,6MW), Biomasa (30,1MW), Fotovoltaic (0,64MW), Hidro (4,6MW), biogaz (2,9MW)

madsnowman

#107
@frunzaverde: 1.nu inteleg ce te-a suparat asa tare ultima mea afirmatie. daca ai citi mai atent ai observa ca nu m-am plans de calitatea autostrazii, ci de calitatea celor 59.6km de DN dintre cele 2 segmente de autostrada, DN care mi-a adus cadouri de aprox 5000 ron sub forma de facturi de la service, toate astea fara a avea vreun accident sau a fiu unul dintre "vitejii" de pe DN68A. Apropo, fac drumul asta, cel putin, o data pe luna, nu de 4 ori pe an ;)
2. cat despre experienta in circulatia pe autostrazi, nici aici nu ai dreptate si m-ai "intepat" degeaba, dar nu are rost sa vorbim cate zeci de mii de km am circulat pe autostrazile din lumea asta pentru ca nu e nici un concurs.  :)

Poate un pic de calm nu ar strica si e si mai sanatos. :) In rest, multumesc de informatiile aduse pe acest forum si sa auzim numai de bine, atat pe feroviar cat si pe rutier.

TibiV

Pe la 17.30 s-a mai produs o dandana...
De la Oana Branzan:

"Se circula pe un fir intre Comarnic si Valea Larga. Copac cazut si rupt firul de contact. Nu avem tensiune pe firul II, toate trenurile fiind redirectionate pe Fir I.  Se lucreaza la deranjamentul de la firul de contact astfel incat sa se poata asigura alimentarea cu energie electrica"
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Zimox

#109
Salutare, live din IR1821 relația București-arad, va comunic ca trenul are o intarziere de 96 minute deoarece un angajat de la Copacioasa a uitat sa schimbe macazul (nu sunt toate automatizate?)Ne-o băgat pe alta linie, ne.a intors inapoi, după care ne.a garat pe alta linie...in total 96 minute. Va zic ce mi.o zis controlorul din vagon.
https://imgur.com/a/zrpPd

Update: am rămas blocați în Defileu jiului cauza Locomotiva s.a stricat compresie si ventilatie. Timp de procedură 2h...Întârziere 2h30" la momentul care scriu

Update 2: am.ajuns la Petroșani cu 145 minute întârziere.

Drumuri bune sa aveti
!

pasadia

#110
Traficul blocat intre Ploiesti Vest si Buda - a cazut peste fire o pasarela metalica. Va fi haos pe acolo, si vorbim de M300.

LE: Stirea pe Digi.


etravel

Deci stai putin, ditamai legatura, adica principala magistrala intre Muntenia si Ardeal a fost intrerupta pentru ca in mod imprevizibil si misterios a cazut o pasarela peste ea? Pasarela fiind in principiu destinata traficului pietonal? Nici in Africa nu am auzit sa se intample asa ceva.

rizzuh

Pe M500 la Valea Calugareasca a fost o pasarela ruginita din cauza careia se circual cu 5 km/h. CFR-ul a demontat-o pana la urma. Reiau comentariile de atunci:

Quote from: Neufunk on June 12, 2017, 08:34:55 PM
Adica trenurile au mers atata vreme cu 5km/h doar pentru un rahat de pasarela dezafectata, si aia din metal? Pai ii chemai pe baietii colorati si iti rezolvau aia treaba intr-o noapte.

Quote from: rizzuh on June 13, 2017, 09:11:59 AM
^ :lol:

frunzaverde zicea la un moment dat ca sina este praf acolo, sa inteleg ca de fapt riscai sa pice pasarele peste tine daca treceai prea tare pe sub ea? Vorba lui Neufunk, daca se spunea ca era de fer...

De ce dracu n-a facut CFR anunt pe OLX ca are o pasarela de fer? In dimineata urmatoare nici nu mai era acolo.
Cum este posibil sa cada o pasarela de fier, ruginita, peste sinele M300, care-i una dintre cele mai circulate (daca nu cea mai circulata) magistrale. Bine ca n-a cazut pe vreun tren de calatori...

Poate nu ar fi stricat ca inelul feroviar al Ploiestiului sa fi fost inchis, acuma s-ar fi putut ocoli prin Sud si Nord, daca din Nord se putea ajunge pe M300. Dar asta nu doar pentru eventualitatea ca pica o pasarela mancata de rugina peste sine.

etravel

#113
Ceea ce s-a intamplat e absolut penibil si rusinos, repet, nici macar de Africa. Adica absolut toti cei care au trecut cu trenul pe acolo in ultimele luni, inclusiv eu, au fost in mare pericol de accidentare pentru ca pasarela aia statea sa cada in orice moment peste vagoane? Las la o parte faptul ca era o pasarela pietonala, deci si cei care au folosit-o puteau sa se acidenteze in orice moment?
Parca a mai fost in Chitila o pasarela tot asa, cu restrictii de viteza pentru ca statea sa cada, dar pe aia au inlocuit-o pana la urma.

Earthchild


etravel

#115
4 tone? Aia avea 4 tone, statea sa cada si nu a observat nimeni de la CFR, termoficare si cine mai trebuia sa se ocupe de intretinere? E un noroc absolut incredibil ca nu a facut victime. In fine, stai sa vezi cand o cadea podul Constanta din Bucuresti, ca si acolo situatia e critica si nu vede nimeni ca e o catastrofa care asteapta sa se produca.

TibiV

Hai sa vedem evolutia evenimentelor....
https://www.facebook.com/cfrinfrastructura/posts/1896997893668403

Quote
UPDATE, ora 12.50
La ora 12.40 s-a reluat circulaţia cu locomotive Diesel si pe firul II Ploieşti Vest - Ploieşti Sud şi pe liniile 3-4-5 din staţia Ploieşti Vest.

Echipele feroviare acţionează în continuare pe firul I pentru scoaterea părţilor deja tăiate din pasarelă, după care personalul de la SC Electrificare va interveni pentru reparaţii la instalaţiile de alimentare cu energie electrică. Operaţiunile de debitare şi înlăturare a elementelor metalice desprinse din componenţa pasarelei s-au finalizat pe firul II.


UPDATE, ora 12.20
CFR SA a redeschis începând cu ora 12.00 firul II pe distanţa Brazi - Ploieşti Vest - Buda pentru circulaţia cu locomotive Diesel a trenurilor. Menţionăm faptul că, locomotivele Diesel vor fi ataşate la trenurile înscrise în circulaţie de către operatorii de transport feroviar.

Menţionăm faptul că, în staţia CF Ploieşti Vest echipele feroviare au finalizat pe firul II operaţiunile de debitare şi înlăturare a elementelor metalice desprinse din componenţa pasarelei, în prezent se acţionează pe firul I pentru scoaterea părţilor deja tăiate din pasarelă, după care personalul de la SC Electrificare va interveni pentru reparaţii la instalaţiile de alimentare cu energie electrică.

Revenim cu noi informaţii

UPDATE, ora 10.30
În vedere asigurării continuităţii în circulaţia trenurilor afectate de prăbuşirea pasarelei metalice care susţine conducta locală de apă reprezentanţii companiilor feroviare au luat următoarele măsuri:

♦ transbordare auto între staţiile Ploieşti Sud-Buda cu autocare puse la dispoziţie de CFR SA şi dirijarea fluxului de călători de către personalul operatorilor de transport feroviar de călători
♦ intervenţia personalului specializat pentru debitarea si înlăturarea elementelor metalice desprinse din componenţa pasarelei şi eliberarea liniilor de cale ferată
♦ asigurarea condiţiilor în teren pentru accesul utilajelor şi a personalului de la SC Electrificare pentru intervenţii la instalaţiile de alimentare cu energie electrică

Vom reveni cu noi informaţii

Ora. 08.30
Traficul feroviar prin staţia Ploieşti Vest este oprit la această oră din cauza prăbuşirii pe calea ferată a unei pasarele metalice prin care trecea o conductă de apă a oraşului. Menţionăm faptul că această pasarelă nu se află în administrarea/întreţinerea CFR.

În urma prăbuşirii pasarelei peste cele 5 linii din staţia CF Ploieşti Vest au fost rupte şi firele de contact, care asigurau alimentarea cu energie electrică a locomotivelor.

La această oră 6 trenuri de călători sunt oprite temporar:
- 16032 (Braşov-Bucureşti) - staţionează în Ploieşti Vest
- 15124 (Slănic – Ploieşti Vest) - staţionează în Ploieşti Vest
- 1644 - (Baia Mare-Bucureşti Nord) staţionează în Buda
- 15531 (Bucureşti - Braşov)- staţionează la intrare în Ploieşti Vest
- 1631 (Braşov-Bucureşti) - staţionează la intrare în Ploieşti Vest
- 3001 (Bucureşti - Braşov) - staţionează în Câmpina

Reprezentanţii CFR SA şi cei ai operatorilor de transport feroviar de călători analizează în acest moment soluţiile optime de continuare a traficului feroviar pe raza staţiei Ploieşti Vest
.

Interesant este ca pozele din aceasta postare arata destul de clar ca desi CFR vorbeste despre "o pasarela metalica care susţine conducta locală de apă", nu conducta este de vina....
Adica conducta este bine mersi, doar pasarela a cazut...
(In conversatii private CFR spune ca "pasarelă respectiva nu este pasarelă pietonala, este o pasarelă tehnologică metalică pe care trece o conducta locală de apa")

Dar este clar ca pasarela aia a fost o "bomba cu cea".

Va dati seama cum ar fi fost daca ar fi cazut pe sau in fata unui tren de calatori ?!?!....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

etravel

La Digi24 au spus ceva si de faptul ca s-ar fi fisurat conducta intr-un punct, pentru ca nu mai e sustinuta de pasarela respectiva, iar greutatea conductei e apreciabila. Prin ea circula agent termic pentru incalzirea orasului probabil si cu presiune mare, ceea ce pune stress suplimentar pe materialul probabil de o varsta cu pasarela, din care sunt facute conductele.

frunzaverde

Se circula din nou, tractiune diesel pe un singur fir momentan.

Si asta tocmai in ziua in care CFR Calatori si-a lansat noul site: https://www.cfrcalatori.ro/
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Cristi N

A aparut si un filmulet cu operatiunea de degajare a caii ferate



E clar ca vorbim de 2 conducte de agent termic care pleaca de la Brazi, ma intreb daca respectivele conducte alimenteaza vreun cartier al Ploiestiului sau un obiectiv industrial.